Ga naar inhoud
GENEGEERD

EHBO kit


Aanbevolen berichten

Vandaag is de bestelling voor het EHBO binnengekomen

Na veel onderzoek om een passende kit te zoeken voor in de prep waterkluis is de bestelling nog binnen gekomen.

ik heb voor een vulset van EHBO kit A gekocht. Hier zitten de meeste spullen in voor allerlei soorten wonden etc.

Doordat mijn vrouw in de zorg werkt is ze in staan om ook te zorgen voor injecties, naalden en aanvullende spullen. Dit kan je op diverse sites bestellen. Alles zal in een waterkluis gedaan worden.

hoe denken jullie over de houdbaarheidsdatum van bv zalfcompressen of desinfectie middel?spacer.png

aangepast door PrepperX1s
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
43 minuten geleden, PrepperX1s zei:

hoe denken jullie over de houdbaarheidsdatum van bv zalfcompressen of desinfectie middel?

Hoi PrepperX1s,

 

Houdbaarheidsdatum van desinfectiemiddel hangt beetje af van het soort: op basis van alcohol kan het, indien juist bewaard en onaangebroken,

best wat over datum zijn , volgens mij. Zelf houd ik hierbij max. 1 jr over datum aan.

Op basis van jodium ,bv. Betadine ,echter geldt uiterste datum fabrikant aanhouden.

Jodium droogt wat in, waardoor  het de huid kan verbranden ahw., wanneer het te oud is.

Nadeel van jodium is ook dat het bij sommigen een allergische reactie kan geven. 

Daarom in EHBO kit beter desinfectiemiddel obv alcohol/chloorhexedine gebruiken.

Voor zalfkompressen geldt hetzelfde : op basis van bv vaseline lijkt mij wat langer houdbaar , maar de zg betadine-zalfgazen zou ik bij uiterste

aangegeven datum gewoon vervangen. Ook betadine-pleisters.

groet,mevr.Grijpstra

 

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso de houdbaarheidsdatum respecteren. Wat vooral van invloed kan zijn op de houdbaarheid is de temperatuur. 
Vorig jaar zomer 4 weken gefietst naar het zuiden en bij een recente inspectie was het tubetje Betadine verandert in een soort 
gummi pasta door de hitte. Tube was nog binnen de houdbaarheidsdatum. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Paratoi zei:

Sowieso de houdbaarheidsdatum respecteren. Wat vooral van invloed kan zijn op de houdbaarheid is de temperatuur. 
Vorig jaar zomer 4 weken gefietst naar het zuiden en bij een recente inspectie was het tubetje Betadine verandert in een soort 
gummi pasta door de hitte. Tube was nog binnen de houdbaarheidsdatum. 

Oké bedankt! Dan zal ik het elk jaar vervangen. Ik wil sowieso een zakje maken met spullen die dan vervangen moeten worden op basis van houdbaarheid.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegt heb ik nooit bij de houdbaarheidsdatum gedacht, ook zou je de EHBO trommel in de auto mee in huis moeten nemen, want daar kan het behoorlijk heet worden, of je moet het in een goed isolerende iets moeten doen en op een plak wat koelen blijft maar ook weer niet dat het een tijd duurt voor dat je er bij kan, tijd kan soms heel krap zijn.

 

Beste @PrepperX1s kan je ook nog een foto maken met minder van het zelfde product en dicht bij elkaar en met de product info naar boven gericht, dan kunnen we nog beter de specifieke info lezen, vooral als je van dicht bij een foto maakt.

Tja ik heb ook nog eens werk gedaan als fotograaf.😁😉

Maar heel fijn dat je al deze moeite hebt gedaan foto's zeggen vaak meer dat een heel verslag.

 

Onze huisarts heeft kort geleden gezegt dat Jodium zorg voor een tragere wondgenezing???

Sintjanskruid versneld wond genezing, en doet veel meer, wij gebruiken het al tientallen jaren en mijn ouders gebruikten het ook dus ik ken het al heel wat jaren.

Wij hebben ook altijd cannapeper bij ons om bloedingen zeer snel te stoppen dat zit barstend vol vitamine K kan je innemen en in de wond strooien tip van de heer @vheeswijk.

 

Vitamine K heeft eens mijn vrouw haar leven gered, zonder het middel had ze dus niet meer geleefd.

Ze werd uit het ziekenhuis ontslagen na een zeer ernstige inwendige bloeding die verschillende dagen had aan gehouden en weer begon doen ze zich nog even ging doezen waarschijnlijk door de inspanning.

 

Wij moesten het thuis maar uitzoeken.

Ook zijn we met heel veel moeite en heeeeel langzaam gaan wandelen om de zuurstof in het bloed te stimuleren.

Ook bietensap gedronken om het ijzer gehalte sneller op pijl te brengen.

Dat werk veel sneller en beter dan staal tabletten, en ook minder schadelijker.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, JJ&A zei:

Bedankt voor de foto's @PrepperX1s,

Ja zo goed hebben wij het ook niet voor elkaar.

Beste @PrepperX1sheb je de tips van de heer @vheeswijkook wel bestudeerd hij heeft ons door de jaren heen van bijzondere goede info voorzien.

Dat lijkt me net wat voor jullie, jullie houden ervan denk ik om de zaakje goed voor elkaar te hebben.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, PrepperX1s zei:

Waterkluis 2 3,6L

Dese is voorzien van overige materialen.

spuitjes, naalden, handschoenen, hechtdraad, hechttape etc.

verder zullen hier ook de pijnstillers in komen. Deze is ook voorzien van de spullen met houdbaarheidsdatum 

2920C55A-F8B8-40E0-A885-5A9E9BEBCEA8.jpeg

 

@PrepperX1s

Wat voor infectie vloeistoffen hebben jullie zoal, of willen jullie nog hebben.

 

Vitamina K hebben ook in ziekenhuizen, en is levens reddend, wat voor bloeding het ook is, uitwendig of inwendig..

https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Nieuws/Persberichten/Paginas/Eén-injectie-vitamine-K-voor-baby’s-beter-dan-dagelijks-druppelen.aspx

 

Hoe trouwens te injecteren.

Wanneer moet het in de ader en wanneer in been of boven arm of bil.

Wat is de theorie er achter.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
2 minuten geleden, PrepperX1s zei:

Dit is kwa aanschaf niet extreem hoog maar zeker wel belangrijk als je overal op voorbereid wil zijn.

Kan het zeker aanraden dit in huis te halen!

 

T'is niet dat wij zonder zitten, maar zo goed georganiseerd als jij , nee dat zijn we niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JJ&A zei:

@PrepperX1s

Wat voor infectie vloeistoffen hebben jullie zoal, of willen jullie nog hebben.

 

Vitamina K hebben ook in ziekenhuizen, en is levens reddend, wat voor bloeding het ook is, uitwendig of inwendig..

https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Nieuws/Persberichten/Paginas/Eén-injectie-vitamine-K-voor-baby’s-beter-dan-dagelijks-druppelen.aspx

 

Hoe trouwens te injecteren.

Wanneer moet het in de ader en wanneer in been of boven arm of bil.

Wat is de theorie er achter.

 

Wat we precies spuiten etc zullen de zware pijnstillers zijn maar dit zal afhankelijk zijn van de type verwondingen.

Vitamine K kan zeker helpen maar is niet overal geschikt voor.

 

Het en waar je moet spuiten is afhankelijk van het middel.

Dit zal voorzien worden door mijn vrouw aangezien die hoog medisch onderlegt is.

 

Heel veel mensen denken niet aan het aanschaffen van bv naalden spuiten etc maar als je iemand treft die bepaalde middelen wel heeft is het goed altijd voorzien te zijn.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, PrepperX1s zei:

Dit zal voorzien worden door mijn vrouw aangezien die hoog medisch onderlegt is.

Dat is heel mooi, we hebben meer hoogopgeleide leden op het forum.

De heer @vheeswijk

De heer@Ron sr

Ook hadden we een arts @Keyser Suze

Ook een oogarts/medicus.

Misschien wel meer, maar dat weet ik zo even niet.

-----------------------------------------------------

Off topic.

Met wat voor vragen kunnen we via jou bij je vrouw terecht???

Ik heb trouwens wel een vraagje, hoe kan je de "zelf genezende werking" van het lichaam weer helemaal top krijgen.

En ik zie naar preventieve geneeskunde uit, meer doen aan de oorzaken, in plaats meer gericht op de gevolgen.

 

Een spreek woord is ook:  het is beter te voorkomen, dan genezen.😃😉

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-3-2021 om 06:22, JJ&A zei:

Onze huisarts heeft kort geleden gezegt dat Jodium zorg voor een tragere wondgenezing???

 

Nu ben ik totaal niet medisch onderlegd, maar in de EHBO cursus die ik heb gevolgd heb ik me laten vertellen dat Betadine/Jodium en consorten een soort laagje over de wond leggen. Wanneer de wond nog niet helemaal goed schoon is, sluit je die a.h.w. af waardoor het vuil niet meer weg kan. Dus wellicht dat de huisarts daarop doelt? 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, @PrepperX1s: TOP! Overzichtelijk, geordend, goed en waterdicht op te bergen. Ik heb me al een paar keer afgevraagd hoe ik denk in een noodsituatie even snel de inhoud van meerdere mandjes EHBO/pillen-spul etc mee te nemen en zag dan als visioen een vuilniszak als meest realistische optie....🙈 Achja, er blijft altijd wat te verbeteren 🙂 en goed voorbeeld doet misschien ook wel goed volgen 🤣

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MamaM zei:

sluit je die a.h.w. af waardoor het vuil niet meer weg kan.

Zou kunnen, weet ik niet. Jodium heeft wel langere antiseptische werking (kleur = indicatie),misschien is dat de verklaring voor tragere genezing?

Elk desinfectiemiddel doodt n.l. niet alleen bacteriën , maar ook gezond weefsel.

Maar ik ben ook niet medisch onderlegd, hoor. Is ook van mij maar gissen naar verklaring !

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, MamaM zei:

Overigens, @PrepperX1s: TOP! Overzichtelijk, geordend, goed en waterdicht op te bergen. Ik heb me al een paar keer afgevraagd hoe ik denk in een noodsituatie even snel de inhoud van meerdere mandjes EHBO/pillen-spul etc mee te nemen en zag dan als visioen een vuilniszak als meest realistische optie....🙈 Achja, er blijft altijd wat te verbeteren 🙂 en goed voorbeeld doet misschien ook wel goed volgen 🤣

Ik kan het iedereen aanraden alles in een waterkluis te doen. Dit geeft een waterdichte verbinding. Als alles compleet is doe ik het verzegelen met een tag. Tevens komt er een datum van laatste inspectie op en hou ik alles bij in een excel. Dan heb ik goed overzicht wanneer ik alles gecontroleerd heb.

Er is zoveel te koop om het te maken naar je eigen. Echter denken we er zelf te weinig aan.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, PrepperX1s zei:

Dan heb ik goed overzicht wanneer ik alles gecontroleerd heb.

Hoi,

Mag ik hier een ongevraagde tip aan toe voegen ?

Zelf bewaar ik ehbo-spullen per onderwerp bij elkaar in zipzakjes.

Dus alles wat nodig is voor bv wondontsmetting bijeen , alles voor wondafdekking bijeen, voor ondersteuning(mitella,zwachtel)bijeen

voor behandeling kleine verwondingen (bv splinter, vuiltje in oog, snelle pleister bijeen.)

En op het zakje zichtbaar aangeven waar het voor is.

In geval van kun je snel dat zakje pakken wat je nodig hebt, zonder te hoeven graaien .

En altijd wegwerp handschoenen en andere beschermingsmiddelen bovenop.

Want denk eerst aan eigen veiligheid !

Je hebt mooie spullen , netjes in orde !

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

Hoi,

Mag ik hier een ongevraagde tip aan toe voegen ?

Zelf bewaar ik ehbo-spullen per onderwerp bij elkaar in zipzakjes.

Dus alles wat nodig is voor bv wondontsmetting bijeen , alles voor wondafdekking bijeen, voor ondersteuning(mitella,zwachtel)bijeen

voor behandeling kleine verwondingen (bv splinter, vuiltje in oog, snelle pleister bijeen.)

En op het zakje zichtbaar aangeven waar het voor is.

In geval van kun je snel dat zakje pakken wat je nodig hebt, zonder te hoeven graaien .

En altijd wegwerp handschoenen en andere beschermingsmiddelen bovenop.

Want denk eerst aan eigen veiligheid !

Je hebt mooie spullen , netjes in orde !

groet,mevr.Grijpstra

Tuurlijk mag dat! We kunnen zeker van elkaar leren hierin!

 

Ben er van overtuigd dat het zeker handig is!

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...