Ga naar inhoud
GENEGEERD

Suggesties voor opslag containers?


Kenway

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

Mijn moeder en ik zijn sinds corona flink aan het preppen geweest.
Door dit forum had ik er destijds veel over kunnen leren, bedankt daarvoor!

 

Wat voor containers/bakken gebruiken jullie om voedsel in op te slaan? 
Het meeste van onze voedselvoorraad is in blik, maar ook veel in plastic/karton.
Ik ben bang dat er vroeg of laat muizen aan zullen komen.


Hebben jullie suggesties? Het is me niet duidelijk welke plastic containers dik genoeg zijn.
(We zoeken trouwens geen kleine potjes, meer iets van 20 liter plastic containers)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
25 minuten geleden, Kenway zei:

Hebben jullie suggesties? Het is me niet duidelijk welke plastic containers dik genoeg zijn.

Hoi Kenway,

 

Verstandig besluit om niets in plastic zak of karton te bewaren. Vroeg of laat heb je ongenode gasten.

Geloof me , daar wordt je niet blij van !

 

Zelf gebruik ik als opslag de plastic stapelbakken van bv Xen.ox of He.ma of ook wel Act.ion.

En dik genoeg , wel , ik kan je verzekeren , een muis knaagt echt door alles heen , hoor.

Echt muisproof is er niet veel.

Maar met  deze bakken heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt dat er een aanval op ingezet is.

 

Je moet wel alles steeds goed in de bakken meteen wegbergen, niet er " zolang even los bij zetten",

dan loop je de kans dat de muizen je toch nog te slim af zijn.

Dit weet ik uit eigen ervaring ! 😲

 

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Kenway zei:

Hoihoi,

Mijn moeder en ik zijn sinds corona flink aan het preppen geweest.
Door dit forum had ik er destijds veel over kunnen leren, bedankt daarvoor!

 

Wat voor containers/bakken gebruiken jullie om voedsel in op te slaan? 
Het meeste van onze voedselvoorraad is in blik, maar ook veel in plastic/karton.
Ik ben bang dat er vroeg of laat muizen aan zullen komen.


Hebben jullie suggesties? Het is me niet duidelijk welke plastic containers dik genoeg zijn.
(We zoeken trouwens geen kleine potjes, meer iets van 20 liter plastic containers)

Hoi beste @Kenway mooi dat je contact met het forum blijft houden, dat kan je behoorlijk verrijken, en je tot een veel zijdig en verstandig man maken, onderschat dat niet,

 

Denk nooit maar dat kan in niet, je bent een intelligente jonge man en kan je nog in heel veel dingen ontwikkelen, nog handiger worden is altijd handig, en werp zijn vruchten af, ik ben mag ik wel zeggen een mooi voorbeeld, en velen op het forum met mij.

Iets niet kunnen komt gewoon door de twijfel die men heeft, niets mee en niets minder.

 

 

Je kan van de metaal schroothandelaar dunne roestvrijstaal platen kopen en Aluminium hoekprofiel.

Daar mee kan je bakken in elkaar zetten, kleine gaatjes boren en vast klinken met Popnagels.

Met ook nog eens aluminium strippen en scharnieren kan je een deksel sluiten op elkaar maken, en de boel afkitten met siliconenkit maak je het geheel water dicht, siliconenkit is daar bij geweldig spul, als je het goed doet kan je de kisten/bakken er mee in elkaar lijmen dan ben je niet eens popnagels nodig, maar slopen is dan ook haast niet mogelijk, zo sterk kan een verbinding zijn met siliconenkit.

Je kan de kisten ook afsluitbaar met een goed hangslot en RVS hang en sluitwerk.

 

Het is echt niet moeilijk in elkaar te zetten, je kan met een klein kistje beginnen, waar je instrumenten in kan bergen, van binnen kan je het mooi afwerken met zacht beschermend materiaal, waar het instrument mooi in past.

Wil je het maken en komt er niet helemaal uit, stel je vragen en oplossingen moeten dat wel komen.

 

Denk goed over je ontwerpen na, zodat je top werk krijgt, en de boel stapelbaar maken heeft ook zijn voordelen.

 

Als je er mee aan de slag wilt gaan neem dan nog even contact met mij op.

 

Met een hele hartelijke groet,

Je maatje.

@JJ&A,

Ps, nu ben ik er zelf warm voor gaan lopen, ik ga ook kistjes maken.

Als je iets gaat maken open een topic en beschrijf het, eventueel met een tekening, ga je echt aan de slag plant het dan hier en verwen ons er mee, met foto's word het helemaal mooi.👍😃😉

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi Kenway,

 

Verstandig besluit om niets in plastic zak of karton te bewaren. Vroeg of laat heb je ongenode gasten.

Geloof me , daar wordt je niet blij van !

 

Zelf gebruik ik als opslag de plastic stapelbakken van bv Xen.ox of He.ma of ook wel Act.ion.

En dik genoeg , wel , ik kan je verzekeren , een muis knaagt echt door alles heen , hoor.

Echt muisproof is er niet veel.

Maar met  deze bakken heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt dat er een aanval op ingezet is.

 

Je moet wel alles steeds goed in de bakken meteen wegbergen, niet er " zolang even los bij zetten",

dan loop je de kans dat de muizen je toch nog te slim af zijn.

Dit weet ik uit eigen ervaring ! 😲

 

groet,mevr.Grijpstra


Hallo mevr Grijpstra,

Bedankt voor de tip, zal het onthouden!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, JJ&A zei:

Hoi beste @Kenway mooi dat je contact met het forum blijft houden, dat kan je behoorlijk verrijken, en je tot een veel zijdig en verstandig man maken, onderschat dat niet,

 

Denk nooit maar dat kan in niet, je bent een intelligente jonge man en kan je nog in heel veel dingen ontwikkelen, nog handiger worden is altijd handig, en werp zijn vruchten af, ik ben mag ik wel zeggen een mooi voorbeeld, en velen op het forum met mij.

Iets niet kunnen komt gewoon door de twijfel die men heeft, niets mee en niets minder.

 

 

Je kan van de metaal schroothandelaar dunne roestvrijstaal platen kopen en Aluminium hoekprofiel.

Daar mee kan je bakken in elkaar zetten, kleine gaatjes boren en vast klinken met Popnagels.

Met ook nog eens aluminium strippen en scharnieren kan je een deksel sluiten op elkaar maken, en de boel afkitten met siliconenkit maak je het geheel water dicht, siliconenkit is daar bij geweldig spul, als je het goed doet kan je de kisten/bakken er mee in elkaar lijmen dan ben je niet eens popnagels nodig, maar slopen is dan ook haast niet mogelijk, zo sterk kan een verbinding zijn met siliconenkit.

Je kan de kisten ook afsluitbaar met een goed hangslot en RVS hang en sluitwerk.

 

Het is echt niet moeilijk in elkaar te zetten, je kan met een klein kistje beginnen, waar je instrumenten in kan bergen, van binnen kan je het mooi afwerken met zacht beschermend materiaal, waar het instrument mooi in past.

Wil je het maken en komt er niet helemaal uit, stel je vragen en oplossingen moeten dat wel komen.

 

Denk goed over je ontwerpen na, zodat je top werk krijgt, en de boel stapelbaar maken heeft ook zijn voordelen.

 

Als je er mee aan de slag wilt gaan neem dan nog even contact met mij op.

 

Met een hele hartelijke groet,

Je maatje.

@JJ&A,

Ps, nu ben ik er zelf warm voor gaan lopen, ik ga ook kistjes maken.

Als je iets gaat maken open een topic en beschrijf het, eventueel met een tekening, ga je echt aan de slag plant het dan hier en verwen ons er mee, met foto's word het helemaal mooi.👍😃😉

 

 

 

Beste JJ&A,

 

Bedankt voor je aardige bericht en hulp!

Het lijkt me erg leuk om een keer zelf een metaal kistje te maken!
Ik moet wel zeggen dat ik het behoorlijk druk krijg komende 3 weken met leren, dus het moet nog even wachten.

Maar daarna lijkt het me leuk om te proberen!

 

Hoeveel kost het om een klein metaal bakje te maken?

Als het goed is hebben we hier thuis al een boor liggen

 

Groetjes,
Kenway

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Kenway zei:

Het meeste van onze voedselvoorraad is in blik, maar ook veel in plastic/karton.
Ik ben bang dat er vroeg of laat muizen aan zullen komen.


Hebben jullie suggesties?

 

 

1 uur geleden, Kenway zei:

Het lijkt me erg leuk om een keer zelf een metaal kistje te maken!
Ik moet wel zeggen dat ik het behoorlijk druk krijg komende 3 weken met leren, dus het moet nog even wachten.

 

Ik heb nog een suggestie voor je omdat je het druk hebt met studeren, laat je moeder een paar muizenvalletjes kopen met kaas.

De muizenvallen van hout hebben een kuiltje weer je de kaas stevig in moet drukken zodat het een beetje vast zit, zodat ook hele kleine muisjes veel werk moeten verrichten, om de kaas er uit te halen en de val word geactiveerd.

Ik geloof ze een keer te hebben gezien bij ACTION, misschien was het een tijdelijk product.

 

Off Topic,

Ik ben een keer hele goede studie tips tegen gekomen, ik probeer ze voor je opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, JJ&A zei:

Daar mee kan je bakken in elkaar zetten, kleine gaatjes boren en vast klinken met Popnagels.

Met ook nog eens aluminium strippen en scharnieren kan je een deksel sluiten op elkaar maken, en de boel afkitten met siliconenkit maak je het geheel water dicht, siliconenkit is daar bij geweldig spul, als je het goed doet kan je de kisten/bakken er mee in elkaar lijmen dan ben je niet eens popnagels nodig, maar slopen is dan ook haast niet mogelijk, zo sterk kan een verbinding zijn met siliconenkit.

 

Als je klaar bent met je studie, kan je trouwens ook  een rugzak vakantie ondernemen, je verdient de eerste jaren niet zoveel denk ik je bouwt nog geen pensioen op, en hebt waarschijnlijk nog geen verplichtingen voor een gezin, dat deed de jeugt vroeger nog wel eens, maar of dat nu ook wel kan met de virus uitbraken weten we nu nog niet.

2 uur geleden, Kenway zei:

Hoeveel kost het om een klein metaal bakje te maken?

Als het goed is hebben we hier thuis al een boor liggen

 

Heel waarschijnlijk hebben jullie geen popnageltang en geen metaalboortjes.

Dan is siliconenkit transparant ook voldoende, dat hecht heel goed op glas, aluminium en roestvrijstaal (RVS).

 

Wat je ook moet hebben is een "Flex Doorslijp Apparaat" met hele dunne slijpschijven was ook bij de ACTIUM te koop, MAAR DAT IS BEST WEL EEN GEVAARLIJK TOESTEL, enige handigheid en kracht is wel vereist. 

Ook dunne plaat werk in stukjes slijpen is weer, enige handigheid en kracht is wel vereist. 

Ten alle tijden bij werkzaamheden goede dikke leren handschoenen dragen.

Als je in de buurt van stad Groningen zou wonen, ging ik je er bij helpen.😃😉

Wat betreft de kosten, ik kom vaak aan gratis materiaal, bvb de binnen kant waar de wastrommel van een wasmachines in draait is ook van roestvrijstaal( RVS).

Op een stortplaats kan je waarschijnlijk wel een gebruikte wasmachine vinden en dat deel er uit slopen, kan je meteen de bedrading mee krijgen.

Om een klein rvs bakje te maken kan je het ook halen uit een kapotte Magnetron van rvs, ook weer gratis plaatwerk.

Wel tijden werkzaamheden goede dikke leren handschoenen dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...