Ga naar inhoud
GENEGEERD

Genezen van Clusterhoofdpijn!!


Aanbevolen berichten

Ik wil dit verhaal vertellen als steun voor de velen die lijden onder clusterhoofdpijn (CH).

Ik ben inmiddels 51jaar en had sinds mijn 25e jaar CH. In het ziekenhuis ben ik onderzocht en heb ik de spuiten en zuurstof voorgeschreven gekregen ter behandeling. Dit werkte goed om mijn 2x per jaar 6 weekelijkse aanvalperiode te doorstaan. Bij zware aanvallen gebruikte ik de spuiten. Ik had dan 1 a 3 aanvallen per dag.

5jaar geleden zat ik weer 2weken in een aanvalperiode en ik zou met mijn partner met de auto 4dagen naar Meran gaan in Italie. Dus de kleine zuurstofflessen en spuiten gingen mee. En onderweg had ik nog een aanval, dus op de bijrijdersstoel 20min aan de zuurstof.

De volgende dag in Meran naar het zeer grote kuuroord gegaan met vele zwembaden. En daar ben ik in het buitenbad voor de zeer harde waterstraal gaan staan in het zwembad. Deze buis had een doorsnede van circa 12cm en het uiteinde was van links naar rechts plat gemaakt. Er kwam dus een brede platte harde straal water uit. Mijn partner van 60kg kon niet blijven staan in de waterstraal, zo hard blaasde hij. Ik had er met mijn 100kg niet veel moeite mee.

De bezoekers gingen er alleen met hun rug naartoe staan. Maar ik gewoon vanaf mijn borstkas en dan langzaam tot de bovenkant van mijn hoofd. Dus ook in mijn gezicht. En dit deed ik ook op mijn rug vanaf mijn schouderbladen. Het was heerlijk voor mijn beurse hoofd door de aanvallen van de afgelopen 2 weken, en ik hou ook van een stevige massage dus de waterkracht was geen probleem. Dit heb ik 3x 5min gedaan binnen 3uur.

Die dag geen hoofdpijn meer gehad. De volgende ochtend voelde mijn hoofd heel raar en iets verdoofd alsof er een aanval dreigde en er allerlei stofjes in mijn hoofd gaande waren. En sindsdien was de aanvalperiode direct over ! Het leek wel een wonder. Na 1,5jaar toch weer een aanvalperiode maar deze was maar 30% van de normale pijn en duurde maar 2weken!

Sindsdien ben ik nu 4jaar hoofdpijn vrij! Het lijkt er op dat er een soort blokkade is opgeheven door de zeer harde waterstraal. Ik ben dus nog op zoek naar zo een zelfde waterstraal in Nederland voor het geval de CH weer terugkomt.

Dit wilde ik met jullie delen. En sterkte met jullie clusterhoofdpijn.

Gr 

  • Leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
3 uur geleden, doom zei:

Ik wil dit verhaal vertellen als steun voor de velen die lijden onder clusterhoofdpijn (CH).

Ik ben inmiddels 51jaar en had sinds mijn 25e jaar CH. In het ziekenhuis ben ik onderzocht en heb ik de spuiten en zuurstof voorgeschreven gekregen ter behandeling. Dit werkte goed om mijn 2x per jaar 6 weekelijkse aanval periode te doorstaan. Bij zware aanvallen gebruikte ik de spuiten. Ik had dan 1 a 3 aanvallen per dag.

5jaar geleden zat ik weer 2weken in een aanval periode en ik zou met mijn partner met de auto 4dagen naar Meran gaan in Italie. Dus de kleine zuurstofflessen en spuiten gingen mee. En onderweg had ik nog een aanval, dus op de bijrijdersstoel 20min aan de zuurstof.

De volgende dag in Meran naar het zeer grote kuuroord gegaan met vele zwembaden. En daar ben ik in het buitenbad voor de zeer harde waterstraal gaan staan in het zwembad. Deze buis had een doorsnede van circa 12cm en het uiteinde was van links naar rechts plat gemaakt. Er kwam dus een brede platte harde straal water uit. Mijn partner van 60kg kon niet blijven staan in de waterstraal, zo hard blaasde hij. Ik had er met mijn 100kg niet veel moeite mee.

De bezoekers gingen er alleen met hun rug naartoe staan. Maar ik gewoon vanaf mijn borstkas en dan langzaam tot de bovenkant van mijn hoofd. Dus ook in mijn gezicht. En dit deed ik ook op mijn rug vanaf mijn schouderbladen. Het was heerlijk voor mijn beurse hoofd door de aanvallen van de afgelopen 2 weken, en ik hou ook van een stevige massage dus de waterkracht was geen probleem. Dit heb ik 3x 5min gedaan binnen 3uur.

Die dag geen hoofdpijn meer gehad. De volgende ochtend voelde mijn hoofd heel raar en iets verdoofd alsof er een aanval dreigde en er allerlei stofjes in mijn hoofd gaande waren. En sindsdien was de aanval periode direct over ! Het leek wel een wonder. Na 1,5jaar toch weer een aanval periode maar deze was maar 30% van de normale pijn en duurde maar 2weken!

Sindsdien ben ik nu 4jaar hoofdpijn vrij! Het lijkt er op dat er een soort blokkade is opgeheven door de zeer harde waterstraal. Ik ben dus nog op zoek naar zo een zelfde waterstraal in Nederland voor het geval de CH weer terugkomt.

Dit wilde ik met jullie delen. En sterkte met jullie clusterhoofdpijn.

Gr 

Harstikke mooi @doom

En goed dat je dit hier schrijft, dan kunnen anderen ook op dat idee worden gebracht.

Misschien is het adres ook goed te vermelden, ik kan me voorstellen dat mensen die rit wel willen maken om van de clusterhoofdpijn af te komen.

 

Kan het "Merano" zijn??? dan heb ik op het internet gevonden.

Ik ben gaan zoeken bij alle kuuroorden en dit is het denk ik, zie de foto's maar dan zie je twee dikke waterstralen aan de rechterkant :

https://www.suedtirol.info/nl/beleven/wellness-ontspanning/thermen-waterwerelden/aquaforum-in-laces/latsch_activity_66434

Zuid-Tirol Informatie

Südtiroler Straße/Via Alto Adige 60
I-39100 Bolzano/Bozen
phone: +39 0471 999 999
info@suedtirol.info

-------------------------

In Aziatische landen laten ze wel kinderen op de blote voetjes over de rug heen lopen om van bepaalde klachten af te komen.

Wij hebben nog wel eens baad bij de oude Vintage Philips Infraphil KL2901 Infraroodlamp.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, JJ&A zei:

Harstikke mooi @doom

En goed dat je dit hier schrijft, dan kunnen anderen ook op dat idee worden gebracht.

Misschien is het adres ook goed te vermelden, ik kan me voorstellen dat mensen die rit wel willen maken om van de clusterhoofdpijn af te komen.

 

Kan het "Merano" zijn??? dan heb ik op het internet gevonden.

Ik ben gaan zoeken bij alle kuuroorden en dit is het denk ik, zie de foto's maar dan zie je twee dikke waterstralen aan de rechterkant :

https://www.suedtirol.info/nl/beleven/wellness-ontspanning/thermen-waterwerelden/aquaforum-in-laces/latsch_activity_66434

Zuid-Tirol Informatie

Südtiroler Straße/Via Alto Adige 60
I-39100 Bolzano/Bozen
phone: +39 0471 999 999
info@suedtirol.info

 

 

In Aziatische landen laten ze wel kinderen op de blote voetjes over de rug heen lopen om van bepaalde klachten af te komen.

Wij hebben nog wel eens baad bij de oude Vintage Philips Infraphil KL2901 Infraroodlamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2021 om 09:16, doom zei:

velen die lijden onder clusterhoofdpijn (CH).

Hey Doom, 

Dank je wel voor dit bericht. Ik heb een collega die ook om de zoveel tijd clusterhoofdpijn heeft.

Toevallig zit hij er nu weer midden in. In overleg heeft hij zelfs een ruimte tot ze beschikking gekregen 

op het werk waar tijdelijk een zuurstof fles staat om een aanval weren.

Groet,

P. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 16-2-2021 om 11:59, JJ&A zei:

Harstikke mooi @doom

En goed dat je dit hier schrijft, dan kunnen anderen ook op dat idee worden gebracht.

Misschien is het adres ook goed te vermelden, ik kan me voorstellen dat mensen die rit wel willen maken om van de clusterhoofdpijn af te komen.

 

Kan het "Merano" zijn??? dan heb ik op het internet gevonden.

Ik ben gaan zoeken bij alle kuuroorden en dit is het denk ik, zie de foto's maar dan zie je twee dikke waterstralen aan de rechterkant :

https://www.suedtirol.info/nl/beleven/wellness-ontspanning/thermen-waterwerelden/aquaforum-in-laces/latsch_activity_66434

Zuid-Tirol Informatie

Südtiroler Straße/Via Alto Adige 60
I-39100 Bolzano/Bozen
phone: +39 0471 999 999
info@suedtirol.info

-------------------------

In Aziatische landen laten ze wel kinderen op de blote voetjes over de rug heen lopen om van bepaalde klachten af te komen.

Wij hebben nog wel eens baad bij de oude Vintage Philips Infraphil KL2901 Infraroodlamp.

 

 

Sorry voor de late reactie.

Ja in Therme Merano

Ik weet niet of die harde waterstraal er nog is.

Misschien is er ook een waterstraal Nederland!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...