Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mini tools & gadgets


Gast

Aanbevolen berichten

Voor @JJ&A 

Heb er even een nieuw topic van gemaakt.

Ik ben voor je aan het opzoeken, maar ik dacht ik maak maar vast een beginnetje.

 

👉Vooraf: Ik spaar deze gadgets al meer dan 10 jaar. Vaak zijn ze onder de 10 of 20 euro en kreeg ik er dus meerdere per verjaardag/sinterklaas/feest of als kadootje van vrienden.

Het lijkt dus heel veel maar er zit dus veel tijd bij 🙂

 

Van dit merk heb ik het meeste:😊 

Zaklampje, uitschuifbare pen enz.

Hier een link naar hun website om te neuzen. In Nederland wordt het ook verkocht.

https://www.trueutility.com/

 

Deze 4 heb ik ook.

Ik heb een wat luxere kaart-tool.

2 is een hand zaag

kompasje: ik heb er meerdere, steedsiets beter, maar ze zijn allemaal prut...en ècht goede vind ik te duur voor in de stad...

vuur ding

Screenshot_20210201-143029_DuckDuckGo.jpg

 

De specifieke tools die ik heb moet ik nog opzoeken, maar amazon staat vol met "mini survival tools" 😎 

 

Om te beginnen deze.

Ik vond het niks. Heb um nog wel maar hij was te groot (wijd) en lag niet fijn in de hand.

Screenshot_20210201-143015_DuckDuckGo.jpg

 

True Utility 

Screenshot_20210201-144802_DuckDuckGo.jpg

 

Screenshot_20210201-144738_DuckDuckGo.jpg

 

Hier draag ik mijn allergie pillen in

Is waterdicht en stootvast 

Screenshot_20210201-144724_DuckDuckGo.jpg

 

lijkt te dun maar werkt prima 

heeft brillen-schroevendraaier

Screenshot_20210201-144713_DuckDuckGo.jpg

 

Ben overgestapt op een kaart ding met hoesje vanwege beschadigingen van/ door de hoeken 

Screenshot_20210201-144937_Gallery.jpg

 

sterk zaklampje

Screenshot_20210201-145225_DuckDuckGo.jpg

 

laserlight

Screenshot_20210201-145210_DuckDuckGo.jpg

 

Screenshot_20210201-165015_DuckDuckGo.jpg

 

Screenshot_20210201-164932_DuckDuckGo.jpg

 

Screenshot_20210201-164826_DuckDuckGo.jpg

 

Heel fijn vergrootglas 

Al heel vaak gebruikt bij splinters en zo
Screenshot_20210201-165216_DuckDuckGo.jpg

 

Alle True Utility mini's zitten samen in 1 sleutelhanger hoes.

Behalve de spork en kaart.

 

Ze hadden ook een superscherp pincet.  Die heb ik. Kan nergens een betere foto vinden 🙄 Heel tof ding

Screenshot_20210201-165520_DuckDuckGo.jpg

 

Toch voor deze gegaan omdat ie iets breder was en goed stevig 

Screenshot_20210201-170209_DuckDuckGo.jpg

 

Screenshot_20210201-170437_DuckDuckGo.jpg

 

fluitje

Screenshot_20210201-171152_DuckDuckGo.jpg

 

Deze gebruik ik als broek-hanger. Om mn sleutelbos aan te klippen als ik een eind moet lopen. In jaszak stoppen of in tas voelt niet veilig genoeg. 

Klip hem ook aan de hengsels van mn tas terwijl ik de zonnelader er dan aan hang.

Screenshot_20210201-171428_DuckDuckGo.jpg

 

Heb een grote karabijnhaak door die hoek gedaan. En die klip ik dus overal vast zodat ie kan laden

Screenshot_20210201-171934_DuckDuckGo.jpg

 

Vis-set omwikkeld in paracord.

En ja, ze hadden een tweede voor zichzelf gekocht. Om te kunnen kijken wat er in zat 🙄 Alleen de karabijn zie ik nog ... de rest... ? 🤷‍♀️😂

Screenshot_20210201-172205_DuckDuckGo.jpg

 

Dit is de upgrade-met-zaag die ik heb meen ik...

Screenshot_20210201-080028_DuckDuckGo.jpg

 

Deze heb ik van mijn vader gekregen toen ik jong was

Screenshot_20210201-080845_Gallery.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 uur geleden, Info_junky zei:

@MamaM 😏

Heb je nog meer (wensen)? 

 

Zo leuk... eindelijk een vrouw die ook dit leuk vind 💞

Jaaa, ik vind dit leuk! In je eigen draadje noemde je dat je bent overgestapt op de sleutelhanger-zakjes als opbergers/deelorganizers. Die gebruik ik ook daarvoor 😆

Ik ben er ook mini zakjes voor gaan gebruiken. Lang geleden in Thailand gekocht. Veel te klein voor ook maar iets normaals, maar perfect als 'pleister/paracetamol'-zakje. En iets grotere heel dunne gekleurde zakjes als een soort tasindeling. Sinds Corona is daar bijv een zakje 'mondkapjes, ontsmettingsdoekjes, zakjes voor gebruikte mondkapjes, handontsmettingsspul' bijgekomen. 

 

Wat ik nog meer heb;

Een geweldig zaklampje (ook al zo vaak gebruikt, alleen nu al een tijd kwijt... Kind is nog van de leeftijd 'jij mag niet in mama's tas rommelen', vriend probeert niet eens iets te vinden in mijn tas, dus ik heb dat echt zelf gedaan) zie afbeelding. 

  

Ik voeg een andere keer meer toe: dit loopt vast op mn telefoon en heb niet zo'n zin dit straks opnieuw te moeten doen. 

 

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal dingen die jij hebt, heb ik ook. Zo'n stevige kaart-tool; heb ik ook al heel erg lang, maar nog vrijwel nooit gebruikt. Misschien ook omdat ik er gewoon niet aan denk dat ik 'm heb, omdat ie in mijn portemonneetje zit ipv in mijn 1 van mijn 'handig' zakjes/tasjes (ooohhh, weet je hoe vaak ik een rolmaat/meetlint heb gezocht en dan had ik gewoon dit ding bij me, haha, suf!). Een fluitje/opbergertje. Heel goedkope mini lampjes; misschien wel bijna in elk tasje 1. Vooral omdat ik nogal eens dingen niet kan vinden en een klein lichtje erbij dan wel handig is (mijn telefoon en ik zijn geregeld van elkaar gescheiden, anders zou dat misschien mijn lampje zijn).

Minikompasje(s) heb ik niet meer bij me, die werken zo slecht inderdaad! Firesteel blijk ik nooit te gebruiken, dus die is ergens in de BOB verdwenen. Ik ga voor aansteker(tje) of lucifers in de 'wie draagt, die klaagt -niet-' tas. Draadzaag werkte beter dan ik dacht, maar ik heb hem echt nooit nodig want ik gebruik wel gewoon tuingereedschap zolang we nog gewoon thuis zijn ;-), dus die ligt knus naast firesteel een laaaaange winterslaap te houden. Zo heb ik denk ik nog wel wat winterslapers 🤔

 

En absoluut niet stoer en valt ook echt niet onder gadget (maar wel onder mini!), maar ik heb een tijdje geleden iets gekregen waarvan ik niet wist dat ik het miste en waar ik echt niet meer zonder zou kunnen: een naaisetje in een minitasje! Met een echt enorm goed minischaartje (wat nou, bang dat je andere draden per ongeluk afknipt, je weet gewoon dat je alleen dat ene draadje knipt) in een zelfgemaakt vilten hoesje zodat je niet alles stuk prikt, echt goede naalden (oh, het ligt niet aan de stof dat het een beetje weerstand geeft/erin haakt, zo'n naald zou gewoon makkelijk door verschillende stoffen heen moeten kunnen) in een -alweer- zelfgemaakt naaldenkussentje en nog wat kleine handige dingetjes. En alles is precies pas, er kan nog wat draad in en je kunt er alles mee.

 

Wensenlijst (nouja, die wensen zijn gekomen op het moment dat ik ze in jouw bovenstaande lijst zag 😆)

- het mini vergroot glas

- de mini schroevendraaier aan sleutelhanger

- platte zonnecel-oplader

- de waterdichte pillenhouder (eh...cashstash)

 

En een vraag: waar heb je een laserlampje voor nodig? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

*ff snel, kom er later langer op terug, ik zeil hier net binnen* 

 

Dat laserlampje dat zag ik in een film 😏😂 hulpverleners scheurden voorbij terwijl "ze" op gesloten zaten... met laserlampje konden ze over lange afstand zichtbaar maken waar ze waren 😎 De mijne heb ik uit een dierenzaak...voor katten 🐈😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Info_junky zei:

*ff snel, kom er later langer op terug, ik zeil hier net binnen* 

 

Dat laserlampje dat zag ik in een film 😏😂 hulpverleners scheurden voorbij terwijl "ze" op gesloten zaten... met laserlampje konden ze over lange afstand zichtbaar maken waar ze waren 😎 De mijne heb ik uit een dierenzaak...voor katten 🐈😁

Heb je een fotootje van het laserlampje, en een met lichtbundeltje @Info_junky.

Ik zou wel een hele goede willen zodat je op grote afstand je zichtbaar kunt maken.

 

Ook handig ik weet niet of het bestaat maar een laser kompas dan kan je heel nauwkeurig je richting over een grote afstand bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, JJ&A zei:

Ook handig ik weet niet of het bestaat maar een laser kompas dan kan je heel nauwkeurig je richting over een grote afstand bepalen.

 

Tegenwoordig is de wijziging van de pool zo sterk, dat kompassen-kaarten bijna jaarlijks moeten worden aangepast. Als je kaarten hebt van 20 jaar geleden... waardeloos...

 

https://www.ngdc.noaa.gov/geomag/GeomagneticPoles.shtml

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JJ&A zei:

Heb je een fotootje van het laserlampje, en een met lichtbundeltje @Info_junky.

Ik zou wel een hele goede willen zodat je op grote afstand je zichtbaar kunt maken.

 

Ook handig ik weet niet of het bestaat maar een laser kompas dan kan je heel nauwkeurig je richting over een grote afstand bepalen.

 

Screenshot_20210201-145210_DuckDuckGo.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MamaM heb je bericht nogmaals,  met grote grijns,  gelezen😁 

De naam voor de tas 😂 hier heeft die tas ook een naam 🤫 eerst heette ie "Annie" nav dat liedje -weet je nog 🤪- hahaha nou heet ie "Margret" omdat Thatcher ooit een journalist voor z'n harses mepte met haar (waarschijnlijk veel lichtere 😉) handtas 🤣

Aansteker: yup 

Heb ergens ook van die watervaste lucifers in gepropt maar weet niet meer waar 🙈 

 

Naaisetje. Zit er in. Zat er in. Zit er in. Zat er in. Dat. Eindeloos bij de action zo'n setje kopen en bij iedere knoop of ander getrut is ie weer kwijt 🙄😋 

Maar dat is inderdaad een heul hêndig ding 👍 

Alleen die kleine pokke-schaartjes zijn niks 🤐 

 

Dat met die mini-lampjes heb ik ook een tijdje gedaan, maar was het beu dat ze steeds open barsten. Toen dus die metalen gekocht en aan mn sleutelbos gedaan. Nooit meer kwijt/kapot en meteen bij de hand if need be.

 

Mijn tip: zeker vanwege je naaiset tip: dat vergrootglas als nr.1.

I-de-aal.🔎 

Deze wiebelt er wel makkelijk uit, misschien eentje kiezen in een hoesje...

 

Mooi dit 🤗😆 

Screenshot_20210207-191639_DuckDuckGo.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

25 minuten geleden, Info_junky zei:

 

Screenshot_20210201-145210_DuckDuckGo.jpg

 

 

O wat een mooi hebbe dingetje, op hoe zo'n grote afstand ken je het licht nog zien op de zijkant van bvb een flat en hoe ziet het er dan uit.

Wat zijn de gegevens van het laserlampje, en gaat de batterij lang mee kan er ook een oplaatbare batterij in, al jaren wouw ik al een lasertje hebben.

Ik zou het altijd mee nemen in mijn fleece zak, daar zit ook al een goedkope sterke Ledlamp/Powerbank met een krachtig accu van de Lidl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@JJ&A kijk even helemaal bovenaan: daar zie je een link naar de website van het bedrijf True Utility. Op hun website staat vast precies wat jij zoekt 😀

In Nederland wordt het ook verkocht 👍 

Bol heeft het merk, Perry meen ik ook... camping winkels ... zelfs de ANWB misschien. 

 

Maar wat ik zei: de eerste de beste dierenwinkel heeft het ook. Als kattenspeelgoed.  

 

Politie heeft wel regels over laserlampjes. Mag niet blauw/wit zijn meen ik 🤔 

Edit: groen mag niet, en de sterke krachtige laserpennen.

In die van mij gaan 4 kleine niet navulbare batterijtjes is, net iets groter en dikker dan die gehoorapparaat dingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Info_junky zei:

 

 

O wat is dit leuk, ik moest ophouden met kijken ander had ik een andere broek moeten een trekken, wat heb ik gelachen.

 

Ik heb verleden zijn we wel met de kleine kinderen naar de dieren tuin geweest dan had ik een spiegeltje en een zaklampje bij me en wat kwamen de dieren in beweging, ook de grote roofdieren en kleine nachtdieren, en de Apen waren helemaal dol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Info_junky zei:

 

Naaisetje. Zit er in. Zat er in. Zit er in. Zat er in. Dat. Eindeloos bij de action zo'n setje kopen en bij iedere knoop of ander getrut is ie weer kwijt 🙄😋 

Maar dat is inderdaad een heul hêndig ding 👍 

Alleen die kleine pokke-schaartjes zijn niks 🤐 

 

Tja, ik denk dat wanneer je iets hebt gekregen van iemand die alles met zorg heeft uitgezocht en met de hand een opbergtasje en andere spulletjes heeft genaaid en zelfs over de hoeveelheid en kleur van de geborduurde bloemetjes heeft nagedacht, dat je het dan toch wat minder snel kwijt raakt 😉 

En onderstaand schaartje is dus echt erg fijn! Een borduurschaartje (ook in andere kleuren en vormen verkrijgbaar. Er ging een wereld voor me open toen ik het googlede).

image.png.aea3455dbb3cd97a386c6afbcf4fea40.png

De naam van de tas had ik afgeleid vanuit een andere post van je he, volgens mij noemde je het daar ook zoiets. Even ere wie ere toekomt voor spitsvondige taalgrapjes 🙂

 

Ik heb nog geen barstende mini lampjes gehad, alleen verdwijnende (jaja, kwijtgeraakt dus).

 

En of Thatcher's tas lichter was dan die van jou of mij....dat zal altijd een raadsel blijven. Wie weet wat mevrouw T allemaal met zich mee sjouwde....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...