Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zibro wiek vervangen gaat niet, Chinese kwaliteit schroeven


deheugden

Aanbevolen berichten

Vorig jaar tegen de winter heeft een kennis een Zibro gekocht, heb deze recent van hem gekregen.Nu wil ik de kous vervangen, maar nu blijkt 1 schroef, die op de  beugel, niet lost te krijgen. Sterker, die hele bovenkant van de kop is nu versleten.

Iemand hier ervaring mee?

Dank alvast.

aangepast door deheugden
Typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 uur terug, Roel zei:

Ik weet niet wat er onder zit, maar het lijkt een gevalletje uitboren en nieuw draad tappen te worden...

Als je de boor klein genoeg neemt kun je misschien het draad tappen overslaan en pulk je de restjes schroef uit het gat.

Uitboren lijkt mij ook een optie, maar ik heb nog niet kunnen achterhalen welke schroef erin zit. Zibro zelf reageert niet en de winkel waar ik hem gekocht heb, doet moeilijk.

aangepast door deheugden
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • deheugden wijzigde de titel naar Zibro wiek vervangen gaat niet, Chinese kwaliteit schroeven
16 uur geleden, deheugden zei:

Het gebrek aan reactie van Zibro valt me trouwens ook tegen.

 

Zibro is tegenwoordig Qlima....misschien een oud mailadres gebruikt? https://www.qlima.nl/contact/

 

De Welkoop verkoopt ook Qlima producten en ook de onderdelen (veel op bestelling). Mijn ervaring is dat ze bij de Welkoop behulpzaam zijn.

Je kunt altijd even langsgaan met het losse onderdeel, misschien lossen ze het voor je op.

 

Nog even voor mijn nieuwsgierigheid, moest de lont/wick/wiek echt vervangen worden? lijkt mij vrij vlot na 1 winter. Of heb je héél veel branduren gemaakt?

aangepast door Pantoffel
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Admin

Het hangt er een beetje van af hoe vast die schroef zit. Maar wat bij mij nog wel eens werkt is:

 

1: Een postelastiek tussen de schroef en de schroevendraaier leggen om meer grip te krijgen.

2: Een schoevendraaier die iets groter is in de kop tikken met een (nylon-)hamer. Eventueel met een platkop.

3: Een schoef-verwijderset halen

4: De zijkanten van de schoef afvlakken en met een tang proberen te draaien (Deze is zo te zien lastig voor deze schroef)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2021 om 12:57, Pantoffel zei:

 

Zibro is tegenwoordig Qlima....misschien een oud mailadres gebruikt? https://www.qlima.nl/contact/

 

De Welkoop verkoopt ook Qlima producten en ook de onderdelen (veel op bestelling). Mijn ervaring is dat ze bij de Welkoop behulpzaam zijn.

Je kunt altijd even langsgaan met het losse onderdeel, misschien lossen ze het voor je op.

 

Nog even voor mijn nieuwsgierigheid, moest de lont/wick/wiek echt vervangen worden? lijkt mij vrij vlot na 1 winter. Of heb je héél veel branduren gemaakt?

Ik heb hem gekregen van iemand die het niet zo handig vindt. Schroef uiteindelijk met de dremel weggekregen. Of de wiek vervangen moet worden, volgens mij wel. Heb de foto bijgesloten

20210213_121223.jpg

aangepast door deheugden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het is opgelost! In het begin stinkt de Zibro/Qlima altijd. Als je hem uitdoet stinkt hij weer. Ik gebruik Zibro/Qlima kristal en ook dan stinkt hij even bij het ontsteken en bij het uitdoen. Na een kwartier werkt de machine optimaal. Het is geen CV ketel maar als back-up is het een prima warmtebron. Mijn Zibro R421E staat in de woonkamer, klaar voor als de cv uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hem ook als backup. We hadden ook een houtkachel, maar die is niet meer te gebruiken. Een nieuwe is dan weer te duur.

Ik heb wel een smaller schroefje moeten plaatsen dan het originele anders werkte de terugklap nml niet. De klem kwam nml met een sxhroefje van hetzelfde formaat als het origineel niet diep genoeg in het witte plastic houdertje.

aangepast door deheugden
Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertussen zijn we nog niet klaar met de Zibro. Was vandaag van plan om inde  , koude, garage te gaan werken. Ikz et de Zibro daar neer, hoor bij het draaien van de knop naar rechts een hoge lange piep en daarna is het afgelopen. Wanneer ik de  noodknop druk springt de draaiknop maar half terug en de kachel springt niet aan. batterijen getest, lijken goed. Oplaadbare gebruikt, ook niks(zelfs geen piep).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...