Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fruit bomen gezond onderhouden, vruchten laten geven op het dakterras in Marokko in ruime potten


Abdars

Aanbevolen berichten

@Abdars,

 

Zouden kiwi`s een idee zijn, om bij jullie op het terras te laten groeien, wat betreft het weer?

En je moet ze natuurlijk ook lekker vinden....

 

Er is de Japanse wijnbes, maar die heeft ook stekels, kleinere stekels, dicht op de stam. 

Het is een klimplant, moet ondersteund, opgebonden worden, heeft zalige bessen, zien er een beetje uit als een framboos.

Houdt heel erg van de hitte en heeft veel water nodig. 

 

Plaatjes zijn van de Japanse wijnbes. 

20200712_123114.jpg

20200712_123102.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De meeste Europeanen kennen alleen de commerciële Cavendish banaan, maar er zijn meer dan 1000 bananensoorten.
...
Sommige zijn prachtig decoratief maar niet verteerbaar.

Babybananen zijn zoete, de Indische mensen noemen het pisang susu.

Susu.jpg.b0bdc863eeaf08aea330f28504c68a52.jpg

 

 

Dn volle bakbananen zijn groot en moeten eerst echt zwart zijn om dan vervolgens gebakken te worden, of je doet ze in de magnetron tot je ziet dat ze wat open gaan en er stoom van af komt, dan kan je ze direct eten, ik lepel het wel met een lepentje uit de schil.

230628440_Bakbanaan.jpg.2b6e3bfdb97e835415a81415c5d7c4d2.jpg

-----------------------------------------------

De grootste bakbananen van Papo

 

Jawel, het is Papo wederom gelukt. Hij heeft weer de grootste bakbananen van de noordkust geteeld. Papo heet eigenlijk Diogenes Castillo, maar iedereen kent hem uitsluitend als Papo. Ja, hij begint beroemd te worden want het is nu al voor het derde jaar dat hij met speciale bemesting zijn bakbanaan tot reuzen afmetingen weet te brengen. Zijn bananen halen nu de lengte van een driekwart meter! Daarbij zijn ze dan ook nog polsdik. Volgens de van trots glimmende Papo zijn de bakbananen niet alleen de grootste van Sosúa en omgeving, nee ze zijn zelfs de grootste in het gehele land! Hij wil nog steeds niet los laten wat het geheim achter de reuzenbanaan is. Maar hij wil wel kwijt dat hij een oeroud indiaans bemestingsrecept gebruikt.

Papo met zijn bananen

Een recept dat hij van zijn grootvader doorgekregen heeft. Maar het blijft wel een familie geheim. De inwoners van Sosúa en omgeving zijn trots op hun Papo, want zij delen toch een beetje in de roem en bekendheid van hun speciale bananenteler.

https://www.sosuanieuws.com/index.php?id=3030&article=1

-------------------------------

 

 

De Rode bananen zijn erg lekker, ook voor het oog.

2039262010_22681736-stelletje-donker-rode-bananen-gesoleerd-op-witte-achtergrond.thumb.jpg.f730bdd3e032eeb94cdf5fe0e631f729.jpg

Awak bananen zijn heel zoet en erg populair in Zuidoost-Azië.

Meer items...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@JJ&A,

 

Ja, die baby banaantjes zijn prachtig.

Maar, die rode!! Allemachtig, prachtig!! 

Bak banaan vind ik ook heerlijk.

De smaak is geweldig, vind ik

Je hoeft ze niet helemaal zwart / super rijp te laten worden, om ze goed te kunnen bakken, hoor.

Bedankt voor de info 🍌

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2021 om 12:28, Sjuul zei:

@Abdars,

 

Zouden kiwi`s een idee zijn, om bij jullie op het terras te laten groeien, wat betreft het weer?

En je moet ze natuurlijk ook lekker vinden....

 

Er is de Japanse wijnbes, maar die heeft ook stekels, kleinere stekels, dicht op de stam. 

Het is een klimplant, moet ondersteund, opgebonden worden, heeft zalige bessen, zien er een beetje uit als een framboos.

Houdt heel erg van de hitte en heeft veel water nodig. 

 

Plaatjes zijn van de Japanse wijnbes. 

20200712_123114.jpg

20200712_123102.jpg

Thanks voor de adviezen sister. Ik heb geen idee. Ik laat het voor nu zoals het nu is, lijkt me beter. Kijken hoe deze gaan lopen, wat voor ervaring ik hieruit kan trekken en vervolgens later als alles top loopt iets anders erbij halen. Voor nu doe ik slechts mint erbij en koriander. Die zonnebloemen gaan trouwens hard, zijn al mooi groot aan het worden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-2-2021 om 12:42, JJ&A zei:

De meeste Europeanen kennen alleen de commerciële Cavendish banaan, maar er zijn meer dan 1000 bananensoorten.
...
Sommige zijn prachtig decoratief maar niet verteerbaar.

Babybananen zijn zoete, de Indische mensen noemen het pisang susu.

Susu.jpg.b0bdc863eeaf08aea330f28504c68a52.jpg

 

 

Dn volle bakbananen zijn groot en moeten eerst echt zwart zijn om dan vervolgens gebakken te worden, of je doet ze in de magnetron tot je ziet dat ze wat open gaan en er stoom van af komt, dan kan je ze direct eten, ik lepel het wel met een lepentje uit de schil.

230628440_Bakbanaan.jpg.2b6e3bfdb97e835415a81415c5d7c4d2.jpg

-----------------------------------------------

De grootste bakbananen van Papo

 

Jawel, het is Papo wederom gelukt. Hij heeft weer de grootste bakbananen van de noordkust geteeld. Papo heet eigenlijk Diogenes Castillo, maar iedereen kent hem uitsluitend als Papo. Ja, hij begint beroemd te worden want het is nu al voor het derde jaar dat hij met speciale bemesting zijn bakbanaan tot reuzen afmetingen weet te brengen. Zijn bananen halen nu de lengte van een driekwart meter! Daarbij zijn ze dan ook nog polsdik. Volgens de van trots glimmende Papo zijn de bakbananen niet alleen de grootste van Sosúa en omgeving, nee ze zijn zelfs de grootste in het gehele land! Hij wil nog steeds niet los laten wat het geheim achter de reuzenbanaan is. Maar hij wil wel kwijt dat hij een oeroud indiaans bemestingsrecept gebruikt.

Papo met zijn bananen

Een recept dat hij van zijn grootvader doorgekregen heeft. Maar het blijft wel een familie geheim. De inwoners van Sosúa en omgeving zijn trots op hun Papo, want zij delen toch een beetje in de roem en bekendheid van hun speciale bananenteler.

https://www.sosuanieuws.com/index.php?id=3030&article=1

-------------------------------

 

 

De Rode bananen zijn erg lekker, ook voor het oog.

2039262010_22681736-stelletje-donker-rode-bananen-gesoleerd-op-witte-achtergrond.thumb.jpg.f730bdd3e032eeb94cdf5fe0e631f729.jpg

Awak bananen zijn heel zoet en erg populair in Zuidoost-Azië.

Meer items...

Thanks bro, ik wist niet dat er zoveel verschillende bananen bomen waren. Toen ik deze kocht, dacht ik er waren wellicht vier soorten ofZo. Had niet eens gevraagd naar de naam, maar denk dat dit die kleine bananen is, gezien die veel te koop zijn als fruit in de markten in Marokko.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Abdars zei:

Thanks voor de adviezen sister.

@Sjuul

 

4 minuten geleden, Abdars zei:

Thanks bro, ik wist niet dat er zoveel verschillende bananen bomen waren.

Wat klinkt dat aardig, ik zit het te lezen met een glimlach.😃

Volgens mij ben je een beetje bezig onze hartjes te stelen (te winnen, is de betekenis).

Mag ik vragen hoe oud je ongeveer bent.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, JJ&A zei:

 

Wat klinkt dat aardig, ik zit het te lezen met een glimlach.😃

Volgens mij ben je een beetje bezig onze hartjes te stelen (te winnen, is de betekenis).

Mag ik vragen hoe oud je ongeveer bent.

Volgens mij praat ik gewoon normaal toch? :D

 

Ik ben 34 jaar geworden in december. En jij? @Sjuul aan jou dezelfde vraag.

 

Zijn jullie al getrouwd, kids, plannen voor het huwelijk en kids etc?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Abdars zei:

Volgens mij praat ik gewoon normaal toch? :D

 

Ik ben 34 jaar geworden in december. En jij? @Sjuul aan jou dezelfde vraag.

 

Zijn jullie al getrouwd, kids, plannen voor het huwelijk en kids etc?

Haha je kon alles alles allang weten ik ben zowat een openboek op het forum,,,,, haha ik ga je het lekker niet vertellen.🤣

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Abdars zei:

Haha dan niet jonguh, :D

Ik ben weer getrouwd, mijn Ex die met een goede kennis is gegaan heeft de kinderen tegen mij op gestookt en houd ze nog steeds onder de duim, terwijl ze al volwassen zijn.

Ik en mijn huidige vrouw lopen tegen de zeventig, maar zijn nog jong van hart en voelen ons nog steeds niet oud, en zijn nog van plan weg te gaan uit NL.

 

Ik ben me nog in veel dingen aan het verdiepen, en ontwikkelen.,

heb geen tijd om oud te worden haha.

Waar ik ook nog veel meer van af wil weten is Bushcraft en survival.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, JJ&A zei:

Ik ben weer getrouwd, mijn Ex die met een goede kennis is gegaan heeft de kinderen tegen mij op gestookt en houd ze nog steeds onder de duim, terwijl ze al volwassen zijn.

Ik en mijn huidige vrouw lopen tegen de zeventig, maar zijn nog jong van hart en voelen ons nog steeds niet oud, en zijn nog van plan weg te gaan uit NL.

 

Ik ben me nog in veel dingen aan het verdiepen, en ontwikkelen.,

heb geen tijd om oud te worden haha.

Waar ik ook nog veel meer van af wil weten is Bushcraft en survival.

Ik zou nooit hebben geraden dat jij in de 70 bent. Moge Allah (God) het gemakkelijker maken voor jou en je helpen je rechten te verkrijgen op je kinderen en je kinderen verenigen met jou in het goede. Amien. Jammer dat men zo omgaat met elkaar. Een scheiding komt voor en men gaat uit elkaar en ieder leidt zijn of haar eigen leventje. Maar als er kinderen in het spel zijn, dan dient men de kids niet te gebruiken tegen de ander of de kids opzetten tegen hun moeder of vader. Zeker niet doormiddel van leugens en zwartmakerij. 


men zegt ook leeftijd is slechts een getal en hier ben ik het mee eens. Het is slechts een getal in bepaalde kwesties en in andere kwesties maakt leeftijd zeker een verschil. Men dient altijd zichzelf zoveel mogelijk te verwijderen van stress, negatieve mensen, negatieve of schadelijke plaatsen, jezelf fit houden door altijd te sporten en goed te eten, kennis op te doen en dit zal grote impact hebben op de kwaliteit van je lichaam, geest en leven. 


Ik vind het jammer hoe men met elkaar om gaat maar we hebben de Rechter der rechters en men denkt dat ze ontkomen aan hun straf en verantwoordelijkheden door ongestraft onrecht te plegen in dit wereldse leven, maar niemand ontkomt aan de Rechter der rechters. Of als ze bestraft worden door de staat, is het geen rechtvaardige straf zoals een serie moordenaar die levenslang krijgt. Hij blijft leven en eten en drinken en slapen terwijl de rest vermoord zijn door hem of haar en hun nabestaande leven in ellende en verdriet. 
 

Een ieder zal verantwoording af leggen op alles wat ze gezegd of gedaan hebben, groot of klein. Een rechtvaardige mens en een onrechtvaardige mens zullen nooit gelijkwaardig zijn en als er geen Rechter der rechter was, dan zou er geen reden zijn voor normen en waarden of rechtvaardig zijn of niet, gezien allen, zowel goede als slechte mensen, zij die eerlijk zijn en zij die liegen en bedriegen, die die misbruiken en zij die helpen, zij die levens redden en zij die mensen onterecht vermoorden, allen gelijkwaardig zijn gezien allen leven en sterven en verder is er niks. Geen beloning geen straf dus wat weerhoudt ons er dan van om alles te doen wat we willen in dit korte wereldse leventje als er toch niets is na onze dood? Waarom zou ik geen dikke wagens willen hebben (door te stelen) of dikke mansions (door te stelen) of geslachtsgemeenschap hebben met de mooiste en aantrekkelijkste vrouwen die mij niet zien staan (door te genieten van hen tegen hun wil in) en staan en gaan waar ik wil en een ieder die mij niet bevalt of scheef aankijkt vermoorden? Waarom zou een arme arm moeten leven? En de rijke rijk? Waarom zou hij wel met haar naar bed kunnen en iemand anders die naar haar verlangd niet? Je leeft maar 1 keer en of je nou goed doet of slecht doet: eindbestemming na je dood is hetzelfde.
 

maar alhamdoelilah (alle lof zij aan God), geloof ik niet in zo’n einde. Ik geloof dat een ieder afgerekend zal worden al ontkom je aan je berechting in het wereldse leven zoals vele grote misdadigers zoals bv hitler. Hij dacht te ontkomen aan zijn straf door zelfmoord te plegen, maar zijn eigen leven ontnemen staat niet gelijk aan de miljoenen levens die door zijn toedoen zijn ontnomen. 
 

weet dat een ieder zijn daden tegemoet zal gaan, groot of klein en zelfs daden die wij vergeten zijn. Sorry dat ik off topic ben gegaan, maar ik wordt van binnen leip als ik dit soort onrecht zie zoals je kinderen die tegen je op zijn gezet na de scheiding. Veel sterkte.

aangepast door Abdars
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Abdars,

 

Er is soms zo veel leed in iemands leven, dat je je afvraagt, hoe ze het dragen kunnen...

En, ook, dat, zijn levenslessen.

 

Mijn god is karma.... verantwoordelijk zijn, verantwoordelijkheid op je nemen, gaat soms wel en soms niet zo goed...

Leren... doen we allemaal, op ons levenspad... 

Ik heb buren zonder een hart, die vrouw is alleen gelukkig als zij stoken en onrust kan maken...

Alles wat positief is, maakt zij stuk.

Kan ze niet aan.

 

Ik wordt blij, als anderen ergens blij om, of van worden, binnen het ethische.

Lachen bij een ongeluk is niet ethisch. 

Ach.... ik ga er bijna altijd vanuit dat de mens goed geboren is... Soms gaat er onderweg iets heeel erg fout...

Soms zit de fout in de mens... 

 

oh, mijn leeftijd; 61 = ouwe 🎂🍰, 🤪🤣😂, hahaha!! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt beste @Abdars,

Fijn dat je het zo goed meent, dat soort mensen hebben we hier graag.

 

Het is wel jou Topic,

maar we gaan weer On Topic.

Veel onbespoten op goede grond groeiende fruit is heel goed voor een gezond lichaam.

Echt heel goed voedsel is ook goed voor je kinderen daar mee krijgen ze een goed fundament

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, JJ&A zei:

Bedankt beste @Abdars,

Fijn dat je het zo goed meent, dat soort mensen hebben we hier graag.

 

Het is wel jou Topic,

maar we gaan weer On Topic.

Veel onbespoten op goede grond groeiende fruit is heel goed voor een gezond lichaam.

Echt heel goed voedsel is ook goed voor je kinderen daar mee krijgen ze een goed fundament

Het is inderdaad mijn topic maar er zijn regels neem ik aan. Gezien dit een landbouw forum is neem ik aan dat men niet een godsdienst forum van moet maken. Maar ik voelde de drang om te zeggen wat ik had gezegd.

 

Je eigen voedsel verwekken is het beste wat je kunt doen, zeker na de ervaring met Covid. Mijn doel is zeker om 5 hectare te eigenen in 2022, want dan helpt de staat je met vrijwel alles zoals zonnepanelen aanschaffen, water winnen uit de grond, alle benodigdheden aansluiten en buizen naar iedere boom of plant toe, etc etc. Dat is zeer handig en bespaart tien duizenden euro’s.

 

maar aan de andere kant is 5 hectaren heel veel land en zal veel werk kosten om het te onderhouden en na te gaan etc. Dus ben erg aan het twijfelen maar we zien wat ik over een tijd besluit als ik nog leef.

 

op welk land heb je oog als je NL verlaat?

aangepast door Abdars
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sjuul zei:

@Abdars,

 

Er is soms zo veel leed in iemands leven, dat je je afvraagt, hoe ze het dragen kunnen...

 

Ja @Sjuul en dan leven ook nog vele jaren in een totale isolement, we krijgen nooit bezoek, en hebben geen kennissen om op bezoek te kunnen gaan.

En heel af en toe even een paar woorden met een kassa medewerkt van een supermarkt terwijl je afreken, en de volgende klant alweer aan de beurt is.

 

De enige contacten is via het forum, wij passen niet in deze wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Sjuul zei:

@Abdars,

 

Er is soms zo veel leed in iemands leven, dat je je afvraagt, hoe ze het dragen kunnen...

En, ook, dat, zijn levenslessen.

 

Mijn god is karma.... verantwoordelijk zijn, verantwoordelijkheid op je nemen, gaat soms wel en soms niet zo goed...

Leren... doen we allemaal, op ons levenspad... 

Ik heb buren zonder een hart, die vrouw is alleen gelukkig als zij stoken en onrust kan maken...

Alles wat positief is, maakt zij stuk.

Kan ze niet aan.

 

Ik wordt blij, als anderen ergens blij om, of van worden, binnen het ethische.

Lachen bij een ongeluk is niet ethisch. 

Ach.... ik ga er bijna altijd vanuit dat de mens goed geboren is... Soms gaat er onderweg iets heeel erg fout...

Soms zit de fout in de mens... 

 

oh, mijn leeftijd; 61 = ouwe 🎂🍰, 🤪🤣😂, hahaha!! 

 

 

Ieder heeft zijn eigen geloof uiteraard. Maar  in realiteit is het helaas niet: wie goed doet in het wereldse ontvangt goed in het wereldse. Bij ons is het wie goed doet ontvangt het goede of in het wereldse of het wordt uitgesteld tot het Hiernamaals. 
 

Er zijn zoveel mensen op aarde die goed doen maar leven in ellende en armoede en ziekte. Of raken depressief van alle negativiteit en plegen zelfmoord. Of mensen worden gedood zonder reden. Ik als moslim geloof inderdaad in de fitra (natuurlijke aanleg) van de mens en dat alle mensen puur geboren worden en dat de invloeden hen veranderd en weghaalde van hun fitra. Dus we geloven dat iedere mens zonder zonde geboren wordt, en dus puur. 

 

60 jaar is niet een oude taart zijn gekkie. Oud of jong heeft ook veel te maken met hoe je je lichaam en huid onderhoudt. Zo kan iemand die 30 is, een gezondheid en lichaam en huid van een 90 jarige hebben en iemand van 60 kan een gezondheid, figuur, huid etc van een 30 jarige hebben. Het heeft te maken met je zelf denk ik. Daarom zie je veel verschillende mensen in figuur en uiterlijk en gezondheid ondanks de jonge of oudere leeftijden. Zo zie je bv van de 10 vrouwen of mannen die 60 zijn, dat sommigen 40 lijken en andere 100 en anderen gewoon 60. 
 

ben je getrouwd, heb je kids?

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Abdars zei:

Het is inderdaad mijn topic maar er zijn regels neem ik aan. Gezien dit een landbouw forum is neem ik aan dat men niet een godsdienst forum van moet maken. Maar ik voelde de drang om te zeggen wat ik had gezegd.

Ha wat leuk, je mag jou topic zeker als een landbouw forum zien, haha mooi.

 

Quote

 

Je eigen voedsel verwekken is het beste wat je kunt doen, zeker na de ervaring met Covid. Mijn doel is zeker om 5 hectare te eigenen in 2022, want dan helpt de staat je met vrijwel alles zoals zonnepanelen aanschaffen, water winnen uit de grond, alle benodigdheden aansluiten en buizen naar iedere boom of plant toe, etc etc. Dat is zeer handig en bespaart tien duizenden euro’s.

 

maar aan de andere kant is 5 hectaren heel veel land en zal veel werk kosten om het te onderhouden en na te gaan etc. Dus ben erg aan het twijfelen maar we zien wat ik over een tijd besluit als ik nog leef.

Hoe ziet jou ouderdag voorziening er uit???

Hebben jullie zo'n goed contact met buren/familie die voor je gaan zorgen, krijg je ook zoiets als Pensioen waar je voor moet werken of AOW die je gewoon krijgt als burger???

Mijn schoonvader heeft heel hard gewerkt en overleed op 64 jarige leeftijd, dan schiet je ook je doel voorbij.

 

Quote

 

op welk land heb je oog als je NL verlaat?

We zouden heel graag in een prachtige natuurlijke omgeving, zonder natuur rampen, en niet te heet willen wonen, met schatten van mensen, haha maar waar vind je dat nog😃😉

 

Ik heb gelezen dat op het eiland Madeira fijne mensen wonen, en een bloemen eiland is. 

 

In eerste instantie bleef Spanje over om daar ons gelukt uit te proberen, maar dan iets noordelijk, het is er groener minder schadelijke insecten, wat goedkoper in levensonderhoud, en meer fruit bomen en verse groenten zo van het land, en de mensen balen daar misschien minder van buitelanders.

 

Er zijn ook landen aan de andere kant van de wereld, die op zich wel mooi lijken, maar niet de natuurrampen die daar ook wel plaats vinden, en sommige landen zijn te immoreel dat past helemaal niet bij ons.

Wij zijn op zich hele lieve brandschone mensen die ook heel eenvoudig leven aan kunnen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, JJ&A zei:

Ha wat leuk, je mag jou topic zeker als een landbouw forum zien, haha mooi.

 

Hoe ziet jou ouderdag voorziening er uit???

Hebben jullie zo'n goed contact met buren/familie die voor je gaan zorgen, krijg je ook zoiets als Pensioen waar je voor moet werken of AOW die je gewoon krijgt als burger???

Mijn schoonvader heeft heel hard gewerkt en overleed op 64 jarige leeftijd, dan schiet je ook je doel voorbij.

 

We zouden heel graag in een prachtige natuurlijke omgeving, zonder natuur rampen, en niet te heet willen wonen, met schatten van mensen, haha maar waar vind je dat nog😃😉

Ik denk dat de moslim gemeenschap betreffende familiebanden verschild met die van het westen. De kinderen zorgen voor de ouders als de ouders niet meer voor zichzelf kunnen zorgen. En ook al kunnen ze voor zichzelf zorgen, zie je de meeste hun ouders alsnog onderhouden en voor hen zorgen en bij hen in laten trekken etc. Mijn doel is kids verwekken en me best doen om ze correct op te voeden en de belang van familiebanden onderhouden meegeven etc, 6e kindje is op komst (2e kindje met me Marokkaanse vrouw) en ik ga straks een zwangerschapstest kopen voor mijn Nederlandse vrouw. Als ze zwanger is in sha Allah (als God het wil), dan wordt dat haar 5e kindje met mij. Mensen hebben nageslacht ook omdat ze zelf ouder worden en zwakker en hun kinderen dan kunnen zorgen voor hen. Verder wil ik landbouw in en daaruit mezelf voorzien in voeding en me familie en natuurlijk groenten verkopen en olijven voor olijfolie. En hiernaast investeren in land in de steden waar het nu nog goedkoop is maar staat plannen zijn om van die land wijken te maken. En dan telkens 100 vierkante meter aan land verkopen later aan degenen die willen bouwen erop. Hiernaast me remote baan behouden in sales en kijken wat de toekomst zal aantonen. Er is pensioen in Maroc maar het is laag. Maar gezien ik werk bij Dell Technologies, is de pensioen veel hoger. 
 

je hebt hier ook uitkeringen maar die zijn ook erg laag, dus hier dien je te werken anders krijg je het moeilijk. Aan de ene kant is dit beter maar de andere kant is dit jammer voor degenen die echt niet kunnen rondkomen of niet kunnen werken. Ziekenfonds heb ik ook, ik krijg 85% vergoed voor me zelf en al mijn echtgenotes en al mijn kinderen. Ik betaal hiervoor 70 euro per maand.

 

Dit is slechts plannen en droompjes maar of het goed gaat, geen idee. Haha ja waar iedereen lief is.. Dat is moeilijk. Natuur heb je in vele landen, maar dat je alleen maar goede mensen zult hebben? Denk ik niet. Ik denk dat veiligheid het belangrijkste is en dat je dus je huis of auto open kan laten en niet bang hoeft te zijn dat iemand je zal beroven. 

aangepast door Abdars
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Abdars,

 

Ja, ieder volgt zijn of haar leefregels...Met of zonder Hogere regels...

 

In Nederland waren we eerst ook veel meer familie band gericht... Ook veel meer kerkelijk gericht. 

Jaren 50, 60 misschien?

 

Nu is dat veel minder, en ook, niet iedere familie is een veilige plek....

Dan ben je blij dat je afstand kan houden.

Dan worden je vrienden je familie, zo'n beetje...

 

Ik heb een volwassen dochter, zij woont samen, heeft bewust geen kinderen. 

Nu, met de Pandemie, ik heb haar al heel lang niet meer gezien... Als straks, ooit, die avondklok er af is, ga ik weer naar haar toe.

We appen en bellen, net zo als met mijn zus.... 

 

Oh, dat zijn een boel kindertjes! 😊

Dan hebben jullie het druk met de kinderen. 

 

Ja, ik begrijp dat je eerst de hele boel zo eens aankijkt, met al je planten. 

Kijken hoe alles groeit en fruit geeft. 

Wachten op je eerste fruit!!🍑🍌🍊🌽🥕🍠🍓

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Abdars,

 

Dat was een grapje hoor!

Dat zeggen ze, tegen sommige vrouwen, he?

Soms, ook, als troetelnaampje, liefkozing.

 

Ik voel me niet oud en zie er ook niet oud uit. 

Oud worden we allemaal, als alles goed gaat, iets om dankbaar voor te zijn... 

Jonge speelse geest. Hou van zingen, dansen, gezond eten, plezier vinden in de kleine dingen,  dankbaar zijn. 

- geen drank, niet roken. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Sjuul zei:

@Abdars,

 

Ja, ieder volgt zijn of haar leefregels...Met of zonder Hogere regels...

 

In Nederland waren we eerst ook veel meer familie band gericht... Ook veel meer kerkelijk gericht. 

Jaren 50, 60 misschien?

 

Nu is dat veel minder, en ook, niet iedere familie is een veilige plek....

Dan ben je blij dat je afstand kan houden.

Dan worden je vrienden je familie, zo'n beetje...

 

Ik heb een volwassen dochter, zij woont samen, heeft bewust geen kinderen. 

Nu, met de Pandemie, ik heb haar al heel lang niet meer gezien... Als straks, ooit, die avondklok er af is, ga ik weer naar haar toe.

We appen en bellen, net zo als met mijn zus.... 

 

Oh, dat zijn een boel kindertjes! 😊

Dan hebben jullie het druk met de kinderen. 

 

Ja, ik begrijp dat je eerst de hele boel zo eens aankijkt, met al je planten. 

Kijken hoe alles groeit en fruit geeft. 

Wachten op je eerste fruit!!🍑🍌🍊🌽🥕🍠🍓

 

 

 

Je hebt inderdaad gelijk over dat niet iedere familie veiligheid brengt. Maar sommige familie leden bezoek je persoonlijk of ze komen over jouw vloer omdat je ze vertrouwd en bij andere familie leden is op zen tijd vragen hoe het gaat via de telefoon voldoende. Omdat je die afstand wilt bewaren tussen jou en die personen. Begrijpelijk. Heb ik ook.

 

Hopelijk zien jullie (je dochter en jij) elkaar spoedig weer in goede blijdschap en gezondheid! Dat is weer een gunst van internet: kunnen video bellen etc. Handig.

 

Ik vind veel kids hebben fijn, geen idee waarom maar het doet me goed al zou het oplopen tot 50 haha.

 

ja ik hoop dat ze in ieder geval mooi groeien. De perzik boom is mooi roze aan het bloemen dus daar houd ik wel van. Dus hopelijk krijg ik mooie volle perziken binnen nu en enkele jaartjes. We gaan er voor!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Sjuul zei:

@Abdars,

 

Dat was een grapje hoor!

Dat zeggen ze, tegen sommige vrouwen, he?

Soms, ook, als troetelnaampje, liefkozing.

 

Ik voel me niet oud en zie er ook niet oud uit. 

Oud worden we allemaal, als alles goed gaat, iets om dankbaar voor te zijn... 

Jonge speelse geest. Hou van zingen, dansen, gezond eten, plezier vinden in de kleine dingen,  dankbaar zijn. 

- geen drank, niet roken. 

 

Ja, men zegt zoveel als schattige benamingen zoals scheetje van me.. Als mijn vrouwen mij een scheetje zouden noemen, dan zou ik raar kijken en zeggen: stink ik ofzo?

 

er zijn genoeg leuke benamingen voor vrouwen, maar een oude taart genoemd wordt lijkt me niet een compliment. Een zoete taart genoemd worden is wat anders dan een oude taart genoemd worden. 
 

Ik had ook niet verwacht dat je er oud uitzag, je straalt energie en jongheid uit. Prachtig.

 

Top dat je niet rookt noch alcohol drinkt. Helpt ook goed om je lichaam en huid jonger te houden. Goed bezig dame!

 

wat is je lengte en gewicht trouwens en heb je doel betreffende gewicht? Gewoon een vraag uit nieuwsgierigheid. @JJ&A ook ben ik benieuwd naar jouw lengte en gewicht. Ja ik stel persoonlijke vragen, maar dat komt omdat ik aardig open ben.

aangepast door Abdars
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Abdars

 

Ja, ik ben ook niet iemand van de troetelnaampjes.

Vind ze vaak raar.....

Iemand heeft toch een naam? Of, je kunt geliefde, schat zeggen...Geen lichaamsacties! hahaha 

Je zegt toch ook niet; lekkere stinksok van mij? hahaha! 

 

Dank je, voor het mooie compliment.

 

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige mensen/ vrouwen(?), die zich niet bezig houdt met haar gewicht.

Ik heb niet eens een weegschaal.

Denk dat ik zo tegen de 72, 73 kilo weeg. Ik ben 1.69.

Met deze toestand, Pandemie en alle waanzinnige regels, dat geeft mij stress, dan val ik af. 

Dat vreet dan aan mij.

Ik let op wat ik eet, veel groentes, fruit, noten, maak mijn eigen ghoumoes, soms, bak crackers, weinig vlees, weinig zuivel. Drink veel (kruiden) thee. 

Maar, soms gaat er zo maar opeens, een pak koekjes op! K weet van niks!! 😲😊😂

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Sjuul zei:

@Abdars

 

Ja, ik ben ook niet iemand van de troetelnaampjes.

Vind ze vaak raar.....

Iemand heeft toch een naam? Of, je kunt geliefde, schat zeggen...Geen lichaamsacties! hahaha 

Je zegt toch ook niet; lekkere stinksok van mij? hahaha! 

 

Dank je, voor het mooie compliment.

 

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige mensen/ vrouwen(?), die zich niet bezig houdt met haar gewicht.

Ik heb niet eens een weegschaal.

Denk dat ik zo tegen de 72, 73 kilo weeg. Ik ben 1.69.

Met deze toestand, Pandemie en alle waanzinnige regels, dat geeft mij stress, dan val ik af. 

Dat vreet dan aan mij.

Ik let op wat ik eet, veel groentes, fruit, noten, maak mijn eigen ghoumoes, soms, bak crackers, weinig vlees, weinig zuivel. Drink veel (kruiden) thee. 

Maar, soms gaat er zo maar opeens, een pak koekjes op! K weet van niks!! 😲😊😂

 

 

 

 

 

 

Sommige namen zijn leuk maar andere zijn raar inderdaad. Wat ben ik toch gek op je mijn heerlijke ruikende zweetsok! Ach ja, het is maar hoe je het opvat ondanks er niet veel opties zijn hoe je het kunt opvatten..
 

ik ben zelf van mening dat het gewicht zelf niet bepaald of je gezond bent of niet maar hoe je eruit ziet en je leef style. Bv je hebt twee mannen van 180 cm en beiden wegen 100 kilo. 1 van de mannen doet dagelijks aan kracht trainen en bodybuilding en de andere zit achter zijn computer chips te eten en sport niet. Groot verschil neem ik aan tussen de twee. Ondanks de lengte en gewicht hetzelfde zijn.

 

je eet zo te lezen goede dingen, top! Sport je ook? Ik zelf let ook wel een beetje op wat ik eet en ben een snoeper hiernaast. Dus vind dat ik redelijk in balans ben want ik moet niet denken aan alleen ‘gezond’ eten en dus wegblijven van lekkere zaken die vaak vettig zijn en zoet etc.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Abdars,

 

Ja, er spelen een heleboel andere zaken mee, met gezond zijn, of worden, of blijven.

Aanleg, is er zo eentje, ook al kan je daarover van mening verschillen....

Wat is aanleg?

 

Familie geschiedenis.... wat betreft ziektes, bijv.

Verslavingen ook....

Medicatie gebruik? 

 

Ik heb altijd wel gesport, ik fiets graag.

Mijn 'probleem'  is, dat ik soms té fanatiek word.....

Ik vind het fijn, om mijn grenzen op te zoeken... dat is niet altijd heel lief voor mijn lichaam.

ook al heb ik er wel plezier in.

Pijngrens verleggen, zo iets.... 😉 

Met alle gevolgen...

 

Ik doe dagelijks gym oefeningen, rekken en strekken, spieren trainen, op een heel licht niveau.

straks begint het werken in de tuin weer, gelukkig!

Heb solo sporten gedaan en groepssporten.

 

Het gaat om het ozo belangrijke balans, he?

De hele dag op de bank chips eten is voor niemand gezond.

Maar koop ik chocolade, dan heb ik de zelfbeheersing van een drie jarige! hahaha

Het Moet Op!  Zelfs als ik daardoor bijna misselijk wordt... 🤣

 

De hele dag zitten, schijnt ook heel slecht te zijn, ze noemen het zelfs het nieuwe roken.....

 

Volgens mij is bij mij de boel wel aardig in evenwicht, mind, body and soul...

Dit zijn voor iedereen zware tijden, lief zijn voor jezelf is daarin, heel belangrijk.

Goed voor jezelf zorgen ook.

 

Niet té streng zijn.

Jezelf vergeven, ook......

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...