Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wonderlijk dat er nu op eens zoveel virussen zijn, is dat echt toeval???

Recommended Posts

Wij mijn maatje en ik gaan het steeds vreemder vinden.

Wie zijn er bij gebaad zit er misschien iets achter???

En dan op eens hebben we een virus van Brazilië die weer heel anders is, en misschien weer met een heel andere vaccin bestreden moet worden, en wat komt er na???

Zorgen maken ja, waarom zouden we ons geen zorgen maken. 

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Admin

Virussen zullen er altijd zijn en altijd komen en gaan. De een wat heftiger dan een ander. En ja mensen sterven aan virussen, maar de meeste niet. Ik begrijp dat gezondheid bij jullie een dingetje is en het daarbij behorend risico, maar uiteindelijk gaan we allemaal dood, virus of geen virus.

Iemand (een bekende van dit forum) leerde mij eens.... wat geweest is, is geweest. Daar kun je niks aan veranderen, dus het heeft ook geen zin om je daar zorgen over te maken. De toekomst is onbekend en staat niet vast, dus het heeft ook geen zin om je zorgen te maken om iets wat misschien kan gebeuren. En daar heeft hij zo'n gelijk in!

Want je kunt wel bang zijn en allerlei stappen ondernemen om geen virus te krijgen, maar voor hetzelfde geldt wordt je de volgende keer met boodschappen doen omver gereden door een vrachtwagen. Of is het niet covid, maar gewoon griep wat je de das om doet.

Naar mijn idee is het de natuur om natuurlijke weerstand op te bouwen tegen dit soort dingen, juist doordat we er mee in aanraking komen. Zo is het ook altijd gegaan in het verleden. En natuurlijk is het erg als het toevallig je maatje treft. Maar er zijn zoveel dingen die je kunnen overkomen.

Een voorbeeld. Mijn oma was heel erg bang dat ze kanker kreeg. Alles waarvan ze dacht dat je daar kanker van kon krijgen vermeed ze. Het beheerste haar leven. Ik kan je vertellen, mijn oma is overleden toen ze net in haar jaren 60 zat. Aan kanker.

Dus daarom je geen zorgen maken. Het leven doet wat het leven doet. En van je zorgen maken, wordt ook je weerstand verlaagd. Dus tuurlijk ben je voorzichtig en let je hier en daar op. Maar laat angst niet je leven beheersen, want je schiet daarmee niet op en wat voor leven leef je als je continue in angst leeft?

Misschien denk ik er makkelijk over, omdat ik absoluut geloof dat na de dood er geen grote lege niks is. Dat er absoluut is meer is na de dood. Maar zelfs als dat niet het geval zou zijn... dan zou je er niks van merken. Alleen als nabestaande ervaar je dan het gemis van iemand vlakbij je en dat kan absoluut heel erg zijn. Maar dat is het ook zonder covid. Je kan niet leven zonder risico's.

• Leuk 5
22 uur geleden, JJ&A zei:

Wij mijn maatje en ik gaan het steeds vreemder vinden.

Wie zijn er bij gebaad zit er misschien iets achter???

En dan op eens hebben we een virus van Brazilië die weer heel anders is, en misschien weer met een heel andere vaccin bestreden moet worden, en wat komt er na???

Zorgen maken ja, waarom zouden we ons geen zorgen maken. 

Nope, geen toeval, en het is ook niet opeens.

"More than a quadrillion quadrillion individual viruses exist on Earth, but most are not poised to hop into humans. Can we find the ones that are? An estimated 10 nonillion (10 to the 31st power) individual viruses exist on our planet—enough to assign one to every star in the universe 100 million times over"

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/04/factors-allow-viruses-infect-humans-coronavirus/

Het zou zelfs kunnen dat er al virussen waren voordat er DNA was. Maar... omdat we meer in de natuur komen, komen we ook meer virussen tegen. Hoe dieper we de jungle in gaan en hoe sneller we er weer uit komen, hoe meer kans dat we een leuk nieuw virus meenemen. Of we pikken het op van een lokale veestapel, want daar zijn er tegenwoordig een heleboel van. Dan lijkt het allemaal heel verdacht dat bijvoorbeeld de WHO al jaren roept dat er een virus komt of dat er oefeningen gehouden worden met "wat gebeurt er bij een pandemie"  maar eigenlijk is het volkomen logisch, want na de Spaanse Griep, Marburg en Ebola zou je wel gek zijn wanneer je dit niet in de smiezen hebt en in de kiem probeert te smoren.

• Leuk 1
Op 21-1-2021 om 00:20, Sterredag zei:

Naar mijn idee is het de natuur om natuurlijke weerstand op te bouwen tegen dit soort dingen

Daar heb je ook gelijk aan @Sterredag,

Kunnen we er tegen doen???.

Het voedsel wat ons word aangeboden in supermarkten is verbouwd op verarmde uitgeputte grond de gewassen zijn daar door danig verzwakt, en moeten daarom door pesticiden of gif beschermd worden, tegen schimmels en dergelijk door dat te eten krijgen we allemaal door de uitgeputte grond gebrekziekten en sterven jonger dan nodig is.

Ik volg onze @janvanloon al wat jaartjes ook nog op, onder ander op het Bushcraft forum, de beste man heeft zeer veel kennis van de natuur, en laat zien  hoe je genezing kan verkrijgen door kruiden, groenten en nog veel meer.

Maar echt meer eten van wat de natuur je bied, daar kan je veel sterker door worden, dat zijn geen gecultiveerde groenten voedsel, en groeien op gezonde grond met micro-organismen die er ook voor zorgen dat alle natuurlijke vitaminen en mineralen aanwezig zijn.

Je zal verbaast zijn wat voor waardevolle stoffen in natuurlijk er nog in natuurlijke groenten en fruit zit, waar een mens sterker en gezonder door word en de zelf genezende werking van het lichaam weer geactiveerd word.

Terug naar de natuur is een grote oplossing, zelfs tegen veel van de zogenaamde erfelijke ziekten, (de families aten vaak het zelfde) daar door kon het ook erfelijk lijken.

Goed voedsel maakt de cellen in het lichaam sterk, weerbaar daar door heeft het indringen van virussen minder of geheel geen kans ons zo ziek te maken dat we er aan bezwijken, of doodziek worden.

En de zelf genezende werking van het lichaam doet de rest, is het zo simpel?? ik denk het wel.

Neem vooral minder of geheel geen belastende dingen meer tot je, dat verzwakt je gestel, en ondermijnd het.

Door gezond te eten en drinken werd een volk 110, 120, met uitschieters naar 140 jaar zonder ziekten en aandoeningen, leefden gelukkig, en zonder criminaliteit, er was geen politie nodig.

En ze waren ongelofelijk krachtig.

Slecht voedsel zet aan tot slechtheid en agressie, testen hebben dat bevestigt.

Deze mensen leefden met virussen, dat hoort nu eenmaal bij de natuur, zoals eerder werd aan geven.

Volgens, een jaren lange studie van de heer: De Schotse arts Robert McCarrison in opdracht van de Engelse overheid.

En zo zijn we weer On Topic.

• Leuk 1
2 uur geleden, JJ&A zei:

Daar heb je ook gelijk aan @Sterredag,

Het voedsel wat ons word aangeboden in supermarkten is verbouwd op verarmde uitgeputte grond de gewassen zijn daar door danig verzwakt, en moeten daarom door pesticiden beschermd worden, door dat te eten krijgen we allemaal gebrekziekten en sterven jonger dan nodig is.

Ik volg onze @janvanloon al wat jaartjes ook nog op, onder ander op het Bushcraft forum, de beste man heeft zeer veel kennis van de natuur, en laat zien  hoe je genezing kan verkrijgen door kruiden, groenten en nog veel meer.

Maar echt meer eten van wat de natuur je bied, daar kan je veel sterker door worden, dat zijn geen gecultiveerde groenten voedsel, en groeien op gezonde grond met micro-organismen die er ook voor zorgen dat alle natuurlijke vitaminen en mineralen aanwezig zijn.

Je zal verbaast zijn wat voor waardevolle stoffen in natuurlijk er nog in natuurlijke groenten en fruit zit, waar een mens sterker en gezonder door word en de zelf genezende werking van het lichaam weer geactiveerd word.

Terug naar de natuur is een grote oplossing, zelfs tegen veel van de zogenaamde erfelijke ziekten.

Goed voedsel maakt de cellen in het lichaam sterk, weerbaar daar door heeft het indringen van virussen minder of geheel geen kans ons zo ziek te maken dat we er aan bezwijken, of doodziek worden.

En de zelf genezende werking van het lichaam doet de rest, is het zo simpel?? ik denk het wel.

Neem vooral minder of geheel geen belastende dingen meer tot je, dat verzwakt je gestel, en ondermijnd het.

Door gezond te eten en drinken werd een volk 110, 120, met uitschieters naar 140 jaar zonder ziekten en aandoeningen, leefden gelukkig, en zonder criminaliteit, er was geen politie nodig.

En ze waren ongelofelijk krachtig.

Slecht voedsel zet aan tot slechtheid en agressie, testen hebben dat bevestigt.

Deze mensen leefden met virussen, dat hoort nu eenmaal bij de natuur, zoals eerder werd aan geven.

En zo zijn we weer On Topic.

@JJ&A , volgens mij gaat hier wat mis.

Pesticiden worden gebruikt om de opbrengst te verhogen, niet omdat de grond dusdanig verarmd is dat we pesticiden moeten gebruiken om de gewassen te beschermen. De grond is vervolgens verarmd omdat er meer per vierkante meter verbouwd kon worden en er veel monoculturen werden gezaaid, jaar na jaar, waardoor de grond ontdaan werd van bepaalde mineralen. We sterven niet jonger, we sterven ouder, dat is een trend die al eeuwen aan de gang is en de laatste 100 jaar aanmerkelijk versneld is. De levensverwachting is alleen maar gestegen in de afgelopen eeuw. Ondervoeding, ziektes, dat zijn eeuwenlang de killers geweest voor mensen, toen iedereen nog biologisch at gingen er meer mensen dood aan ziektes omdat de gezondheidszorg gewoonweg niet zo goed was als nu. De welvaartsziektes van de afgelopen dertig jaar tonen aan dat we ook te ver kunnen doorgaan met de verindustrialisering van ons voedsel, maar zonder die verindustrialisering waren we nooit zover gekomen.

Natuurlijk maakt goede voeding je sterker en helpt dat tegen veel ziektes. Het helpt echter niet tegen erfelijke ziektes, dat zijn defecten in het DNA... door de verbeterde gezondheidszorg kunnen we tegenwoordig er meer tegen doen en bljiven er meer mensen leven die een erfelijke ziekte hebben, zelfs zoiets sufs als een oogafwijking waardoor je al snel niet meer veraf kunt zien kon vroeger dodelijk zijn. Ik betwijfel of er ooit volkeren zijn geweest die 140 werden alleen op basis van gezond eten, ik weet niet of je ooit iemand hebt gezien die in goede gezondheid boven de 100 is gekomen maar je kunt zien dat het lijf er gewoonweg langzaamaan de brui aan geeft. Dat lijkt me allemaal wishfull thinking, of nog ergens, iemand die je iets op de mouw probeert te spelden en fantastische verhalen aan je verkoopt. 120 is zo'n beetje de limiet in mensen, daarna zijn zelfs bij de meest gezegende exemplaren de telomeren wel op.

• Leuk 3
5 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

@JJ&A , volgens mij gaat hier wat mis.

Pesticiden worden gebruikt om de opbrengst te verhogen, niet omdat de grond dusdanig verarmd is dat we pesticiden moeten gebruiken om de gewassen te beschermen. De grond is vervolgens verarmd omdat er meer per vierkante meter verbouwd kon worden en er veel monoculturen werden gezaaid, jaar na jaar, waardoor de grond ontdaan werd van bepaalde mineralen. We sterven niet jonger, we sterven ouder, dat is een trend die al eeuwen aan de gang is en de laatste 100 jaar aanmerkelijk versneld is. De levensverwachting is alleen maar gestegen in de afgelopen eeuw. Ondervoeding, ziektes, dat zijn eeuwenlang de killers geweest voor mensen, toen iedereen nog biologisch at gingen er meer mensen dood aan ziektes omdat de gezondheidszorg gewoonweg niet zo goed was als nu. De welvaartsziektes van de afgelopen dertig jaar tonen aan dat we ook te ver kunnen doorgaan met de verindustrialisering van ons voedsel, maar zonder die verindustrialisering waren we nooit zover gekomen.

Natuurlijk maakt goede voeding je sterker en helpt dat tegen veel ziektes. Het helpt echter niet tegen erfelijke ziektes, dat zijn defecten in het DNA... door de verbeterde gezondheidszorg kunnen we tegenwoordig er meer tegen doen en bljiven er meer mensen leven die een erfelijke ziekte hebben, zelfs zoiets sufs als een oogafwijking waardoor je al snel niet meer veraf kunt zien kon vroeger dodelijk zijn. Ik betwijfel of er ooit volkeren zijn geweest die 140 werden alleen op basis van gezond eten, ik weet niet of je ooit iemand hebt gezien die in goede gezondheid boven de 100 is gekomen maar je kunt zien dat het lijf er gewoonweg langzaamaan de brui aan geeft. Dat lijkt me allemaal wishfull thinking, of nog ergens, iemand die je iets op de mouw probeert te spelden en fantastische verhalen aan je verkoopt. 120 is zo'n beetje de limiet in mensen, daarna zijn zelfs bij de meest gezegende exemplaren de telomeren wel op.

Onder schat de kennis en inzichten van de leden op het forum niet beste @Winterslaapisbeter fijn dat je wel netjes reageerde TOPPIE.

Ik kan er niet op in gaan omdat het dan echt Off Topic wordt, maar alles is te onderbouwen, en zo laten we het hier bij.

Nu weer On Topic.

Misschien kan @Info_junky er op toe zien, of het verplaatsen naar: 

7 uur geleden, JJ&A zei:

Ik hoorde onlangs een stukje van een arts die vertelde dat vaccinaties vroeger gezien werden als een tijdelijke oplossing, een overbrugging tot we medicijnen hadden tegen de virussen.

Dat soort medicijnen is er nu wel, maar men loopt tegen een muur van weerstand bij de invoer cq behandeling.

Tekenend is ook dat iedereen en zijn buurman op vaccinatie inzet, je hoort geen of nauwelijks geluid over andere zeer werkzame dingen. (bv Vit-D)

Ik kan niet beoordelen hoe (on)juist dat is, maar ik vond het wel een interessante zienswijze. Wie weet gaat dat hele vaccinatie gebeuren nog eens op de schop.

• Leuk 1
3 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

- nvm, ik heb niet zo'n beste dag vandaag -

Geeft niet dat hebben we allemaal wel, maar gaat het even mis, dan is het heel goed van je om daar even op terug te komen.

We gaan allemaal door een leerschool, en worden gelouterd door het leven, hoe meer je er van opsteekt hoe wijzer je kan worden.

Wees altijd kneedbaar en het komt wel goed beste @Winterslaapisbeter

Als we iets voor je kunnen doen geeft dat aan we zijn er ook voor jou.🥰

Nu echt weer On Topic.

Anders krijgen we voor de re.....t, auw auw.🥴

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...