Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je nest schoon houden?


Aanbevolen berichten

Okee, de S has hit the F en we zitten waar we zitten. Geen electriciteit, geen water, geen riolering, geen vuilnisophaaldienst. (Geweldig, ik hoef niet te stofzuigen!).

 

Waar ga je met je afval naar toe?

 

Als er een meter water buiten je raam staat gooi je je rommel niet overboord want daar wil je op een gegeven moment wel je emmertje water putten.

 

Geen meter water, maar het is niet veilig op straat. Je kan het uit datzelfde raam gooien, maar ratten, kakkerlakken en wat dies meer zij zijn je reuze dankbaar en nemen hun intrek in je rotzooi en beginnen direct aan gezinsuitbreiding.

 

In huis bewaren is al helemaal geen optie want des te eerder wordt je ziek en je stinkt binnen no-time de tent uit.

 

Ervaringen of suggesties reuze welkom. Tot op heden niets zinnigs verzonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

1 Doe wat er vandaag de dag ook gebeurt: begraven?

 

2 Verbranden? Zul je wel een speciale incinerator voor moeten aanschaffen dan.

 

3 Recyclen...bepaalde afvalstoffen kan je makkelijk hergebruiken bv plastic flessen of groente blikken. Papier kan hergebruikt worden als brandstof bijvoorbeeld. De rest op de composthoop.

 

Dit zijn de voornaamste mogelijkheden in mijn ogen. Echter als je een beetje slim prept en je gaat tijdens SHTF offgrid dan ga je ook meer terug na je basisbehoeften en back to nature. Dit betekend dat indien je eten haalt je het direct uit de natuur haalt bv groentes en fruit, dit scheelt je direct al hopen afval! Back to nature houdt ook simpele dingen in zoals je eigen uitwerpselen hergebruiken als bv mest voor je tuin. Echt waardeloos afval van voor SHTF zul je dan alsnog moeten begraven/verbranden..

 

Bovendien back to nature: zaken gemaakt van natuurlijke materialen zonder chemische aanpassingen etc blijven gewoon biologisch afbreekbaar. Een emmertje of pot van hout en klei kan je na gebruik gewoon teruggooien in het bos en blijft biologisch afbreekbaar. Zelfde geld voor gevlochten mandjes/potten van bevroren water (in de winter) zijn misschien ook een optie?

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen minder afval hebben, alles wat opengaat zal ook echt gegeten worden, de blikken worden met een boterham schoongemaakt of uitgelikt.

De glazen potten ga ik hergebruiken, wat ik met die 'schone' blikken ga doen hmm nog geen idee, desnoods begraven dat zal snel wegroesten denk.

Plastic afval zal zodra de winkels leeg zijn enorm snel afnemen. Alles wat aan rest eet afval over blijft en dat is niet veel op de composthoop.

Uitwerpselen, daar moet ik nog eea over uitdokter, na een jaar schijnt dat goede mest te zijn maar ik heb nog geen goed systeem daarvoor wel nood oplossingen.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, boel goeie ideeen voor veel situaties. bedankt hiervoor.

 

Ehhm, nou wat tegens; begraven gaat lastig op balcon, verbranden misschien een idee afhankelijk van de situatie op straat. Wbt minder afval, eerlijk gezegd vraag ik me dat af. Zal ook weer afhangen van de gezinssituatie. Met een blik knakworsten doe ik twee dagen, bij gebrek aan koeling 1 dag, de rest gaat dan al snel weg i.v.m. bederven.

 

Recyclen zal zeker gebeuren, de 1e serie lege bronwaterflessen zijn ideaal voor het opslaan van je gezuiverde aanvoer vanuit het wild en zo zijn er nog wel een paar.

 

Uitwerpselen ligt denk ik al direct ook aan je manier van opvang. Kan me niet voorstellen dat het goedje uit je chemisch toilet goed zal zijn voor op de moestuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Uitwerpselen ligt denk ik al direct ook aan je manier van opvang. Kan me niet voorstellen dat het goedje uit je chemisch toilet goed zal zijn voor op de moestuin.

 

Dat is een van de dingen die ik moet uitzoeken, heb nu biologisch afbeekbaar spul.

Maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het in mijn moestuin wil:cool:

 

Volgens de Japanse overheid is nucleare straling onschuldig zolang je maar blijft lachen.

Er zijn zelfs "deskundige" die verkondigen dat het goed voor je is...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

droog wc en dat composteren bij de rest van je afval. blik open schijden en plat slaan voor als een dakpan afvlieg. afval van vandag is in een shtf situatie dat niet meer.herbruik word dan van crucial belang.

ontvlasting van ziek mensen in zeer strek vuilnis zak opvangen, en als het even kan ,ver weg begraven.

je moet ook voor zorgen dat water uit je compost niet in je tuin loop voor dat het gecomposteerd is. door de hooge temperatuur in je compost gaan bacterien dood.

als je in een flat woon ,gewoon alles uit je raam goien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, de kippen en het varken wonen in het schap van de supermarkt, geen plaats voor op m'n balkonnetje.

 

Zat me net wel een ander probleem te bedenken; bij gebrek aan stroom/water zal de druk in de leidingen van aan- en afvoer wegvallen en je watersloten van toilet, wastafel en gootsteen wegvallen. Gevolg een gigantische rioollucht in huis en een open verbinding voor de creepy crawlies.

 

Iemand briljante ideeen om dat aan te pakken? Zou iets redelijks massiefs moeten zijn dat niet direct de afvoer kan worden ingezogen zodra de druk hersteld is want dan kan je er op rekenen dat de zaak verderop verstopt en je kan gaan breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...