Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tijdens Corona verplicht om af te zonderen. Wat kun je allemaal doen om jezelf beter te beschermen?

Recommended Posts

Hallo experts in zelfvoorzienendheid!

Na het nieuws van gisteren zal het thuiswerken ook nog wel even voortduren. Ik denk zelf dat dit nog veel langer gaat duren, dan iedereen nu denkt. Op het moment is het de Britse variant die huid houdt, maar wie zegt mij dat er niet nog meer varianten komen.... Daarom heb ik besloten om de veiligheid in en om huis te verbeteren.

Hieronder een korte opsomming met wat ik tot nu toe heb gedaan:

·        Alle verzekeringen opnieuw gecheckt;

·        Thuiswerkplek geoptimaliseerd;

·        Beveiliging om het huis verbeterd;

·        Tochtstrips aangebracht;

·        Branddeken aangeschaft;

·        Verbanddoos geactualiseerd;

·        Brandblusser aangeschaft;

·        Voorraadkast aangevuld;

·        Rookmelders geplaatst.

Zelf zit ik er ook nog aan te denken om een AED aan te schaffen. Echter heb ik geen flauw idee welke AED het beste past bij een thuissituatie. Heeft iemand misschien een tip voor mij?

Daarnaast vroeg ik mij af of er nog mensen zijn met andere handige tips?

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Moderator

Ik heb een koolmonoxide melder gekocht 2 weken geleden. Lag in de dumpbak bij de kruidvat met 70% korting. 

De rest van jouw lijstje ook gedaan.

Over beveiliging denk ik nu vooral aan in het kader van verdediging... ooit las ik eens "je kan nog zó goed beveiligen, 1 brand en je staat buiten".

En dat is ook zo.

Schijnt vaak als methode gebruikt te worden, een klein vuurtje starten buitenshuis om zo bewoners er uit te jagen.

Rest is wel ok. Ook extra dikke ramen gekozen een paar jaar geleden,  waar een dakpan...of baksteen niet (snel) doorheen komt.

Wil ook nog een camera bij voordeur.

Hijvanmij zit tóch aan Ring te denken ivm hun infrastructuur. 

Voorraad kast: denk ook aan waspoeder, dameshygiene spullen enzo.

Ik ben gewoon door mn hele huis gelopen en álles nagelopen en waar nodig bijgekocht. Ook dingen die dubbel gekocht handig zijn voor als er 1 stuk gaat.

Verbanddoos idd, en vooral ingezet op medicijnen.  Vooral omdat bv paracetamol uitverkocht was eerder. Nu had ik daar geen last van toen, had zelf voorraad maar heb wel 3x dingen gecheckt. En oordopjes en zo ook.

Miste ook een torn mesje bleek, grote veiligheidsspelden en een superspitse pincet.

Tandarts spoed setje had ik al.

AED voor in huis weet ik niks van. Hier in de stad heeft elke straat een AED met hulp-team.

Handige tips?

Koop "verwennerij". Een kast vol rijst en bonen is handig maar niets is zo fijn als een stukje chocolade of een goed nog ongelezen boek.

Tip:

Maak een "ik verlaat het huis voor altijd" map. Met copieën van álles wat belangrijk is. Ook trouwboekje, testament er in enz. Leg hem daar neer waar je hem in grote haast zo kan pakken. Zet deze informatie ook op een beveiligde stick en draag die altijd op je lijf.

Link naar reactie

Wij hebben van bouwhuis.com of Nl chocolade druppels van callebaut liggen.

Een kilo of 10 die we tussendoor ook gebruiken.

chocolademelk, of ik maak er kleine repen van in elke smaak die de dames lekker vinden.

bonbons is lastig want voor de vulling gebruik ik slagroom en dat is niet echt houdbaar.

en die druppels......

zijn zo gewoon ook errug lekker.

• Leuk 1
Link naar reactie

Koolmonoxidemeter is een goede tip. Ik zal bij eens bij het Kruidvat gaan kijken of ze er toevallig nog eentje hebben. Anders wachten tot de Action open is. Daar zijn ze ook goedkoop. Ben altijd bang dat, dat troep is..... Hebben jullie hier ervaring mee?

Chocolade heb ik nooit aan gedacht, maar dat blijft natuurlijk hartstikke lang goed. Vind ik een briljante tip!

Verder heb ik mij verder verdiept in een AED en heb uitgebreid telefonisch contract gehad. De keuze is komen te vallen op een Heartsine AED. Deze AED's schijnen tegen een stootje te kunnen en zijn waterafstotend. Wel zo makkelijk in ons waterachtige Nederland. Ben alleen nu nog op zoek naar een oude AED, want krijg dan nog eens € 100 korting..... 

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator

Laat je ons weten hoe het verder gaat? 🤗 

Ik gòk dat ergens op het forum wel een (lange) prep- lijst voor de basics staat.

En anders wel op het internet.  Niet zo'n lullig lijstje met de 15 open deuren (voedsel, water enz) maar een meer specifieke lijst die past bij jou en jouw omstandigheden/keuzes. Eigenlijk is elke lijst wel te doen binnen èlk budget.

Behalve dan de hele dure hebbedingetjes die vaak alleen maar in de weg staat vol te stoffen. 

Wat ik hierboven al zei, maar nu met meer uitleg: ik ben ooit gewoon gaan zitten. Pen en papier ... en elk miniscule detail van ons leven opgeschreven en wat we daar voor nodig hebben. Of wat we nodig hebben als het wegvalt.

Was erg verhelderend.

Kan het met minder? Tuurlijk, maar aangezien wij bewust nìet gekozen hebben voor een BOL of Bug out optie is alles wat je wél hebt dus fijn 🙂 

En dus check check en dubbel check.

Zo wist ik ook niet dat brandblussers een houdbaarheidsdatum hebben.

Die hebben we dus recent vervangen.

Oh we hebben wél een "paniektas" bij de voordeur. Een grote tas op wieltjes. Vol met 48-uur spullen. Van kleding tot batterijen. En medicijnen.

En snoep. 

Ik had van dat scheepswater in zakjes er in, maar dat heb ik er uit gehaald vanwege ruimte gebrek. Niet slim eigenlijk. 

Maar die tas loop ik 2x per jaar door en ruil winter voor zomer spullen.

Naja, ik hou er maar over op... het is een hobby 🤪😂

• Leuk 1
Link naar reactie

Beschermen is lastig.

als er 100 mensen op me afkomen kan ik enkel hard rennen en hopen dat ik het lang genoeg vol kan houden.

ik heb wel mogelijkheden om mijn gezin te beschermen maar niet onbeperkt,

de corona heeft ervoor gezorgd dat mijn plannen op dat gebied een knal gekregen hebben.

ik hoop dit jaar wel de laatste stap van de persoonlijke beveiliging op niveau te brengen.

Link naar reactie

16 uur geleden, Info_junky zei:

Van Amazon.

Een combinatie van deze 2 setjes.

Spiegeltje,  haakjes en een noodvullingsetje

Screenshot_20210115-220207_Gallery.jpg

Screenshot_20210115-220157_Gallery.jpg

Ha dat is mooi beste @Info_junky dat je zo'n setje hebt,

Ik heb veel soorten Tandarts boortjes en freesjes polijst materiaal kunnen we een praktijkje beginnen met de STHF.

Dan zie ik wel toe.😁Geintje ik mag veel te graag alles zelf doen.

Wat kost het setje???

En heb je nog een bestel snelkoppeling???

• Leuk 1
Link naar reactie

38 minuten geleden, JJ&A zei:

Ik heb veel soorten Tandarts boortjes en freesjes polijst materiaal kunnen we een praktijkje beginnen met de STHF.

Wat kost het setje???

Misschien dit? heb het nog even  niet goed kunnen bekijken doe het tussen de bedrijven door.

Nee het is een ander setje minder uitgebreid.

https://www.amazon.nl/DenTek-18546-Dentek-Professionele-tandverzorgingsset/dp/B01N8PO018/ref=asc_df_B01N8PO018/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=454949370647&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=13115818308537511269&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010427&hvtargid=pla-566303980937&psc=1

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator
1 uur geleden, JJ&A zei:

Wat kost het setje???

het is zeker 5 jaar geleden dat ik die gekocht heb... sorry...echt géén idee...

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...