Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bijwerkingen van vaccinatie, rapportage / nieuws / informatie (geen discussietopic)

JJ&A
 Share

Recommended Posts

Inleiding.

Deze topic is bedoeld om je er van te vergewissen of je wel op niet de medicatie met nemen.

Met uitstuiten deze info houden we de topic overzichtelijk.

Wees wijs denk heel goed na wat je doet, het gaat ook om leven of dood, en een na sleep van ellende weeg dat goed tegen elkaar af.

Ook moeten we er bij na denken dat als het virus niet word uit geroeid in dien het mogelijk is we voor een hele lange tijd met de ellende blijven zitten, het is een hele moeilijke keuze hopelijk kan de info en overleg met elkaar die word aangeboden op het forum ons daar bij helpen.

Bvb@Info_junky mag het ten alle tijden bij werken zodat het geheel Top informatie word.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In die stuk staat veel handige informatie, het is aan te bevelen het goed te lezen.

Het coronavaccin is niet zonder risico’s

ANP-426857729-e1610010346214-680x340.jpg.223c85ea6c25aa2f97848592fed27d70.jpg

We moeten ons ervan bewust zijn dat het toedienen van het coronavaccin niet zonder gevaar is, schrijft immunoloog dr. Carla Peeters. “Inmiddels komen uit Amerika, waar al enkele weken gevaccineerd wordt, signalen van bijwerkingen, zoals allergische reacties waaronder anafylactische shock (een ernstige allergische reactie die fataal kan zijn) en ernstige ontstekingen.”

Lees dit vooral met onderscheidingsvermogen.

https://www.hpdetijd.nl/2021-01-07/het-coronavaccin-is-niet-zonder-risicos/

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Moderator

@JJ&A Prima topic. Zal meelezen.

Wil alleen even op de Spoedwet wijzen, en dat de moderators besloten hebben dat informatie geven verantwoordelijkheid is van de poster zelf. 

Er is een grote campagne tegen desinformatie,  waarbij dat zelfs mogelijk strafbaar is/wordt.

Wat vandaag nkg als ok gezien wordt kan morgen zomaar niet meer ok zijn.

Houd dat dus even in je achterhoofd voordat je hier wat neer zet 🙂 

En uiteraard geven wij hier geen medische adviezen.

• Leuk 2
Link naar reactie

7 minuten geleden, Info_junky zei:

@JJ&A Prima topic. Zal meelezen.

Wil alleen even op de Spoedwet wijzen, en dat de moderators besloten hebben dat informatie geven verantwoordelijkheid is van de poster zelf. 

Er is een grote campagne tegen desinformatie,  waarbij dat zelfs mogelijk strafbaar is/wordt.

Wat vandaag nkg als ok gezien wordt kan morgen zomaar niet meer ok zijn.

Houd dat dus even in je achterhoofd voordat je hier wat neer zet 🙂 

En uiteraard geven wij hier geen medische adviezen.

Is dit ook goed of moet er toch hier overleg kunnen plaats vinden???

Bijwerkingen van vaccinatie, Nieuws en *Feiten* (geen discussies of gesprekken)

Mag ook door je verander worden @Info_junky we moeten doen wat het beste is.

Mhg,

@JJ&A

Ps, hoeft geen reactie zie maar wat het beste is.

• Leuk 2
Link naar reactie

• Moderator

Topic naam is prima 🙂

Zolang het geen mensen + informatie zijn die wat nú al als desinformatie wordt gezien kom je een heel eind.

Eigen verantwoordelijkheid qua posten daar van. Bron dus ook ff checken.

En zelfs beroemde artsen en wetenschappers worden nu al als wappie weggezet, dus....ik kan niet in de toekomst kijken tav hoe dit topic vormgegeven moet gaan worden.

• Leuk 1
Link naar reactie

Haha, dit wordt een leuk topic :classic_biggrin: qua keuze van "betrouwbare goedgekeurde" informatie toevoegen.

Het is ook maar zeer de vraag of we ooit alle bijwerkingen te horen zullen krijgen van onze vrienden medici en consorten.

Laten we veilig beginnen met info over 1 van de bijwerkingen namelijk anaphylaxis van de catdogcat site zelf oftewel de cdc. https://www.cdc.gov/

https://www.cdc.gov/vaccines/covid-19/info-by-product/clinical-considerations.html#Contraindications

https://www.cdc.gov/vaccines/covid-19/clinical-considerations/managing-anaphylaxis.html

Voor nederlandse uitleg :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Anafylaxie

En de beruchte ADE:

How COVID-19 Vaccine Can Destroy Your Immune System

aangepast door Hybrid-AI
grootte
  • Leuk 2
Link naar reactie

Bekend is nu al dat het coronavaccin tal van "bijwerkingen" heeft variërend van hevige migraine tot zelfs de dood.
Een fantastisch overzicht:
https://www.ninefornews.nl/?zoeken=coronavaccin
Met 23 pagina's vol informatie over dit onderwerp. Met verdere links.
Samengevat:

• Flauwvallen
  • Migraine, koorts (veel voorkomend)
  • Je krijgt corona door het coronavaccin.
  • Verlammingen
  • Sloopt het immuunsysteem.
  • Cytokinine storm
  • Ademhalingsproblemen
  • Stuiptrekkingen
  • narcolepsie
  • Hevige allergische reacties
  • overlijden/dood
  • onvruchtbaarheid 

Over onvruchtbaarheid kunnen nog geen meldingen worden gedaan omdat daarvoor het vaccin té kort op de markt is. Over een jaar weten we veel meer. Veel artsen en deskundigen luiden hierover de noodklok. Over dit onderwerp plaats ik spoedig een studie.

• Leuk 3
Link naar reactie

Je kunt van het mRNA vaccin geen corona krijgen, dus die zul je wat meer moeten toelichten... het mRNA vaccin bevat namelijk geen corona. Natuurlijk kun je wel corona krijgen als de persoon met het spuitje corona had 😉 . Onvruchtbaarheid vind ik ook wat vergezocht worden, ik zie de studie graag tegemoet, maar om dat statistisch hard te maken moet je toch echt grote groep met en een grote groep zonder vaccin hebben. 

NineForNews staat niet echt bekend om kwalitatief hoogwaardige berichtgeving.

• Leuk 2
Link naar reactie

22 uur geleden, vheeswijk zei:

Over dit onderwerp plaats ik spoedig een studie.

Neem ook de onderstaande uitkomst mee van een praktijksituatie

https://www.joods.nl/2021/01/na-de-eerste-vaccinatie-melden-1127-mensen-bijwerkingen-te-hebben/

9 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

NineForNews staat niet echt bekend om kwalitatief hoogwaardige berichtgeving.

Ik sluit me volledig aan bij @Winterslaapisbeter Deze website heeft zoveel aantoonbare onzin gepost dat je dit echt niet als referentie kan/mag gebruiken.

Klik aub even door op hun bronnen om zelf te ontdekken dat ze heel vaak weer naar een andere vage site refereren die vervolgens weer terug refereerd naar ninefornews. Ik zie het als cirkelreferenties.

Wat ook heel bijzonder is, is dat als ik iets onjuist zou posten en dit is aantoonbaar onjuist is (volledig terecht) door het stof zal moeten gaan. Als dit soort sites 100% aantoonbare onzin in het verleden hebben gepost ze er domweg mee wegkomen. (ik snap dat echt niet)

Ik ben echt kritisch naar de overheid en ook naar de farmaceutische industrie. Dus ben ik net zo kritisch naar sites zoals ninefornews en ik ben enkele jaren geleden tot de slotconclusie gekomen dat het de moeite niet waard is om iedere keer opnieuw een bepaalde claim te ontkrachten die onjuist is omdat de meeste mensen het geen enkel probleem vinden dat het achteraf onjuist is. (maar o we als NOS/telegraaf/MSM iets heeft gepubliceerd wat onjuist is dan is het ineens wel een onvergeeflijke fout)

22 uur geleden, vheeswijk zei:

Over dit onderwerp plaats ik spoedig een studie.

Ik ga het zeker lezen maar vergeet de oorspronkelijke bronnen er niet bij te zetten aub. Dus geen bronnen van de complotsites, maar de oorspronkelijke bron waar ze hun bericht op hebben gebaseerd. Het zal niet de eerste keer zijn dat men uit een onderzoek van 100 blz 1 regel zou halen en deze als enige er uit lichten zonder het complete verhaal te vertellen.

• Leuk 6
Link naar reactie

In aanloop op mijn grotere studie over de onvruchtbaar makend corona-vaccin alvast een voorzet over dit thema:
Big Pharma whistleblower: ‘97% of corona vaccine recipients will become infertile’:  (VIDEO)

https://davidicke.com/2020/06/17/big-pharma-whistleblower-97-of-corona-vaccine-recipients-will-become-infertile/
Bill Gates heeft al jaren veel geëxperimenteerd met vaccins die vrouwen onvruchtbaar maken. Een normaal vaccin heeft jaren van test/trials nodig om op de markt te komen. Het corona-vaccin is in minder dan een jaar ontwikkeld. Dat is natuurlijk onzin want componenten in dit vaccin zijn  jarenlang uitvoerig getest in o.a. India en Kenia (in voornamelijk tetanus vaccins en poliovaccins). Componenten in het huidige coronavaccin lagen dus al op de plank vóórdat corona 'uitbrak'. Het is dus nodig om de gehele bevolking zo snel mogelijk en op grote schaal te vaccineren voordat de schade evident wordt (binnen één jaar of 2).
Omdat forumleden zich storen aan het feit dat ik artikelen noem van NineForNews.com heb ik hierbij andere bronnen genoemd:

Ethical questions surround vaccine to reduce fertility.
Tetanus vaccine may be laced with anti-fertility drug. International / developing countries

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12346214/

WHO did not say Bill Gates adds sterilisation formula to vaccines
https://factcheck.afp.com/who-did-not-say-bill-gates-adds-sterilisation-formula-vaccines

Gates, WHO, and Abortion Vaccines
https://fcpp.org/2020/07/19/gates-who-and-abortion-vaccines/

Role of Antisperm Antibodies in Infertility
https://www.mdpi.com/2076-393X/7/3/116/htm

De agenda van Bill Gates om de wereldpopulatie met 90% te verminderen wordt hier verondersteld bekend te zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

1 uur geleden, vheeswijk zei:

In aanloop op mijn grotere studie over de onvruchtbaar makend corona-vaccin alvast een voorzet over dit thema:

Ik mag hopen dat je nu echt een grap uithaalt met ons.

David Icke is een persoon die ervan overtuigd is dat de wereld geregeerd word door https://nl.wikipedia.org/wiki/Reptilian

En dat deze wezens buitenaards zijn en dat diverse bekende mensen zoals bush/blair/churchill afstammelingen zijn van deze wezens.

Hij heeft zoveel onzin gepubliceerd dat het geen enkele zin heeft om het op te dreunen.

Ik heb veel respect voor je diverse zeer goed onderbouwde bijdragen die je aan het forum hebt geleverd. Ik kan niet rijmen hoe een universitair geschoold persoon van jouw kaliber dit soort onzin geloofd. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om de diverse claims uit zijn boek (1999)

https://libris.nl/boek/?authortitle=david-icke%2Fthe-biggest-secret--9780952614760

nog even na te lezen en dan tot de conclusie komen dat deze persoon zich zo belachelijk heeft gemaakt met zijn diverse voorspellingen dat hij af is.

Ik vind het echt onbegrijpelijk en zelfs fascinerend hoe dit mogelijk is.

Door dit soort idioten krijgt een kritisch persoon (zoals ik) een slechte naam als je kritische vragen stelt over de farmaceutische industrie, of de manipulatie die indirect door onze overheid dagelijks wordt toegepast.

Ik zou bijna denken dat dit soort idioten bewust worden ingezet zodat de kritische denker ook kan worden afgeserveerd als een wappie.

(dus een bewust complot ?)

ik pak nog een onzinregel uit je post en dan kap ik ermee want hier valt geen eer aan te behalen.

Tetanus vaccine may be laced with anti-fertility drug. International / developing countries

Heb je zelf op de link geklikt, want dat was de afspraak.

Heb je het gelezen?

Heb je het begrepen?

Als ik een vaccin zou voorzien van extra stoffen (hCG) dan ben ik een enorme lul die onder valse voorwendselen anticonceptie er doorheen wil drukken.

Dus blijkbaar is er een priester die in 1995 de vraag heeft gesteld of dit is toegepast.

En wat is er uitgekomen?

Je kan toch niet dit soort zaken compleet uit de context gebruiken om dan maar te concluderen dat een vaccin zou leiden tot onvruchtbaarheid.

Als ik een abortuspil in iemand zijn glas water deponeer dan is de conclusie dat het drinken van water kan leiden tot abortus?

@vheeswijk

Heb je ooit de diverse uitleg gelezen hoe het vaccin werkt?

Welk gedeelte van de uitleg vind je onduidelijk of mogelijk onjuist?

Natuurlijk is het (technisch) mogelijk dat het vaccin voorzien is van andere zooi.

Maar dan kunnen "ze" het beter gewoon in het drinkwater mengen want dat is denk ik een stuk makkelijker en goedkoper.

Doe mij een plezier een probeer eens de bronnen verder door te klikken en zelf een mening te vormen zonder zomaar alles voor zoete koek aan te nemen.

het je deze link zelf aangeklikt?

https://factcheck.afp.com/who-did-not-say-bill-gates-adds-sterilisation-formula-vaccines

Daar staat juist vermeld dat het complete onzin is. Inclusief diverse bronnen waarom het onzin is.

Doe mij een plezier een probeer eens de bronnen verder door te klikken en zelf een mening te vormen zonder zomaar alles voor zoete koek aan te nemen.

p.s. ik heb geen probleem dat iemand een bron gebruikt van een discutabele site.

Ik heb er wel een probleem mee dat men zelf niet eens de bron leest en checkt, want je hebt dus zelf nooit de bronnen gelezen die je zelf gebruikt.

• Leuk 4
Link naar reactie

13 uur geleden, martin zei:

David Icke is een persoon die ervan overtuigd is dat de wereld geregeerd word door https://nl.wikipedia.org/wiki/Reptilian

En dat deze wezens buitenaards zijn en dat diverse bekende mensen zoals bush/blair/churchill afstammelingen zijn van deze wezens.

Je hebt waarschijnlijk nog nooit een video van David Icke gezien want de figuur in deze video is helemaal niet David Icke maar van een whistleblower van Big Pharma in een presentatie in de "David Knight Show". De video is alleen nog gehost door David Icke. Deze "Banned video" is overal op het internet verdwenen zoals overigens veel andere video's. (Over Trump, Corona en nu vaccins).

Ik ben géén "antivaxer". Ik vind dat iedereen die voor dit vaccin kiest zich ook vooral moet laten inenten. Ik ben bang dat zij die zich niet willen laten inenten NIET die vrije keuze zullen hebben. Ik weet het haast wel zeker.

Ik stop met dit draadje.

Link naar reactie

Honderd meldingen gedaan van bijwerkingen coronavaccin.

1966720527_15012021vacccin16-1.thumb.jpg.041bbe3e74d6e81f428658a0b32c270b.jpg

In de eerste week waarin Nederlandse zorgmedewerkers zijn gevaccineerd tegen het coronavirus, zijn in totaal zo'n honderd meldingen gedaan van bijwerkingen van het vaccin van BioNTech/Pfizer. In twee gevallen kregen mensen na toediening van het vaccin een ernstige allergische reactie, melden bijwerkingencentrum Lareb en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG). Beide patiënten zijn 'snel en adequaat behandeld en hersteld'.

Dat de vaccinatie in zeldzame gevallen allergische reacties kan uitlokken, was al bekend uit het klinische onderzoek. 'Met de juiste medische behandeling binnen handbereik en onder de juiste supervisie kan de reactie goed behandeld worden', aldus het CBG. De overige meldingen gingen over mildere bijwerkingen, zoals een reactie op de injectieplaats, vermoeidheid, spierpijn en hoofdpijn. Die mogelijke bijwerkingen waren ook niet verrassend.

Pfizer adviseert om mensen na de prik nog een kwartier in de gaten te houden

Fabrikant Pfizer adviseert om mensen na de prik nog 15 minuten in de gaten te houden, zodat allergische reacties direct kunnen worden behandeld als ze zich voordoen.

In de acute zorg zijn zo'n 38.500 medewerkers gevaccineerd

Het eerste coronavaccin van Nederland werd vorige week woensdag toegediend in Veghel. Daarna volgden meer locaties. In de acute zorg zijn tot nog toe zo'n 38.500 medewerkers gevaccineerd. Het is niet precies duidelijk hoeveel medewerkers van verpleeghuizen en instellingen voor mensen met een beperking inmiddels zijn gevaccineerd.

De meldingen die Lareb in opdracht van het CBG registreert, worden samen met meldingen uit andere EU-landen verzameld in de bijwerkingendatabank van het Europese Geneesmiddelenbureau (EMA). Daarnaast moet de fabrikant maandelijks een veiligheidsrapport indienen bij het EMA.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/honderd-meldingen-gedaan-van-bijwerkingen-coronavaccin/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20210115&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20210115#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20210115

LEES OOK:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/beschermt-vaccin-je-tegen-britse-coronavariant/

Bron: ANP

• Leuk 1
Link naar reactie

Een allergische reactie na coronavaccin van Pfizer/BioNTech? 'We moeten niet onnodig in paniek raken'

773425558_coronavaccin-14012020-78016-1.thumb.jpg.0b831f92756be418a5cafb2b3a48ffc0.jpg

Allergologen worden momenteel overstelpt met vragen over allergische reacties op het coronavaccin van fabrikant Pfizer/BioNTech. De kans op zo'n ernstige reactie is volgens Hanneke Oude Elberink, internist-allergoloog van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), heel klein. Oude Elberink: 'Mensen moeten niet onnodig in paniek raken'.

'Volgens Pfizer kunnen álle mensen die ooit een ernstige allergische reactie hebben gehad het het coronavaccin van Pfizer/BioNTech beter niet nemen. Ze houden die waarschuwing heel breed, als je ooit gereageerd hebt op voeding of medicatie, of wanneer een onverklaarbare allergische reactie hebt gehad, zou je beter niet voor het vaccin kiezen', vertelt Oude Elberink.

'Allergische reactie in zeldzame gevallen'

'Inmiddels zijn al veel mensen gevaccineerd. Wij zien dat de hoeveelheid allergische reacties die na de prik zijn opgetreden, heel laag zijn. In het vaccin zit een bestanddeel, polyethyleen glycol (PEG), dat inderdaad in zeldzame gevallen een allergie kan opwekken. Maar dat is zó zeldzaam, ik heb er in mijn praktijk de afgelopen 25 jaar drie gevallen van gehad.' Van andere hulpstoffen die in het vaccin zitten, zijn volgens Oude Elberink geen allergische reacties bekend. Bij het UMCG lees je meer over verschillende allgergieën en het Pfizer/BioNTech-vaccin. 

Wat zegt het RIVM?

Heb je eerder na een vaccinatie een ernstige allergische reactie of ademhalingsproblemen gehad, dan adviseert het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) om voor de vaccinatie met de arts op de priklocatie te overleggen. Iedereen die gevaccineerd is blijft vijftien minuten op de priklocatie, zodat eventuele allergische reacties meteen behandeld kunnen worden. Je leest het volledige advies van het RIVM hier.

Ben je allergisch voor PEG dan betekent dat overigens niet dat je het vaccin niet kunt krijgen, maar het UMCG raadt je aan de prik te laten zetten op een poli voor Allergologie. Je krijgt het vaccin dan in kleine stapjes.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/een-allergische-reactie-na-coronavaccin-van-pfizer-biontech-we-moeten-niet-onnodig-in-paniek-raken/

• Leuk 1
Link naar reactie

Hoe groot is de kans op een allergische reactie op het coronavaccin.

UMCG.png.e45e4eb4eb7fb8c65c2bd36a5007707e.png

Print 

12 januari 2021

We merken bij onze patiënten veel onzekerheid over een mogelijke allergische reactie op het coronavaccin. Bijna niemand krijgt een allergische reactie.

Tot nu hebben maar een heel klein aantal mensen van de totale grote groep mensen die zijn gevaccineerd een allergische reactie gehad. Het is niet bekend waarom deze mensen een allergische reactie kregen.

Allergisch voor  polyethyleen glycol (PEG)

Alleen als u allergisch bent voor de hulpstof polyethyleen glycol (PEG)  is de kans groter dat u een reactie krijgt. Of als u eerder een ernstige allergische reactie kreeg op een vaccin. Meestal mag u mag het vaccin dan nog steeds wel hebben. Maar als dit het geval is raden we u aan om u dan te laten vaccineren op de Polikliniek Allergologie van het UMCG. We geven u het vaccin dan in kleine stapjes. Onze ervaring is dat het dan meestal goed gaat. 

Een algemeen advies dat voor iedereen geldt is dat u  15 minuten op de priklocatie moeten blijven. Dit is om er zeker van te zijn dat u geen last heeft van het vaccin voordat u naar huis gaat.

Verschillende allergieën en het vaccin

Mastocytose

Bij mastocytose heeft u meer mestcellen. U heeft een normale afweer. Met mastocytose heeft u wel een grotere kans op ernstige allergische reacties. De samenstelling van de vaccins geeft geen reden om te denken dat u door uw mastocytose een verhoogde kans heeft om allergisch te reageren op dit vaccin. U kunt gewoon de vaccinatie halen.

(Hereditair) angioedeem

Angioedeem (vochtophoping) van de luchtwegen komt voor bij de ernstige vorm van het coronavirus. Dit angioedeem wordt soms behandeld met medicijnen zoals Cinryze® en Firazyr® (icatibant). Deze medicijnen worden ook gegeven bij (hereditair) angioedeem. Dit betekent niet dat u een hoger risico heeft op angioedeem door de vaccinatie. U kunt gewoon de vaccinatie halen. U heeft geen verhoogd risico op bijwerkingen.

Allergie voor voedsel, zoals pinda, melk of ei

Het is ons niet duidelijk waarom de Britse autoriteiten hebben aangegeven dat mensen met een voedselallergie niet gevaccineerd zouden mogen worden. Met de gegevens die bekend zijn, heeft u namelijk geen verhoogd risico om te reageren op het coronavaccin.

Het RNA vaccin Comirnaty® bevat overigens geen ei.

Op dit moment is nog niet duidelijk of het Oxford/AstraZeneca vaccin ei zou kunnen bevatten. Maar zelfs als er mogelijk sporen van ei in een vaccin zitten is onze ervaring dat dit eigenlijk nooit ernstige allergische reacties veroorzaakt. Dit betekent dat zelfs mensen met een allergie voor ei veilig gevaccineerd kunnen worden.

Medicatie-allergie

Mensen met een medicatieallergie hebben geen hogere kans om allergisch te reageren op dit vaccin. Alleen als u een allergie heeft voor de hulpstof PEG mag u het vaccin niet zomaar krijgen. We raden u aan om u te laten vaccineren op de Polikliniek Allergologie.

Allergie voor insecten

Mensen met een allergie voor insecten hebben geen risico op een allergische reactie op het coronavaccin. U kunt zich normaal laten vaccineren. Als u in het verleden immunotherapie heeft gehad voor uw insectenallergie is deze allergie over. Een eventuele waarschuwing geldt dan al helemaal niet meer.

Chronische urticaria

Mensen met chronische urticaria hebben geen verlaagde afweer. U heeft ook geen verhoogd risico om te reageren op het coronavaccin. U kunt zich normaal laten vaccineren.

Onbegrepen anafylactische reacties

U reageert af en toe spontaan met een allergische aanval zonder dat hier een duidelijke oorzaak voor is gevonden. Wij hebben geen reden om aan te nemen dat u een verhoogd risico heeft op een allergische reactie op het coronavaccin. U kunt het vaccin gewoon krijgen

https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Afdelingen/Allergologie/Paginas/kans-allergische-reactie-coronavaccin.aspx

Link naar reactie

logo.svg

Ik ben allergisch voor bepaalde stoffen. Maakt dat uit?

Dat maakt alleen uit als je allergisch bent voor een bestanddeel van het vaccin. Deze ingrediënten zijn te vinden in de bijsluiter. In het vaccin van Pfizer/BioNTech zitten geen antibiotica. 
Overleg voor de vaccinatie altijd met de arts op de priklocatie als je eerder een ernstige allergische reactie of ademhalingsproblemen hebt gehad na een vaccinatie. 
Na vaccinatie blijft iedereen vijftien minuten bij de priklocatie zodat eventuele allergische reacties direct behandeld kunnen worden.   

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins/vragen-en-antwoorden-coronavaccin/pfizer-biontech/ik-ben-allergisch-voor-bepaalde-stoffen-maakt-dat-uit

• Leuk 1
Link naar reactie

10 minuten geleden, JJ&A zei:

In de acute zorg zijn zo'n 38.500 medewerkers gevaccineerd

10 minuten geleden, JJ&A zei:

honderd meldingen gedaan van bijwerkingen

Dat is 1 op 385 of ongeveer 0,25%

Voor een experimenteel vaccin in 2019/2020 (https://www.lareb.nl/media/xchdjqpf/lareb_rapport_griep_2019-2020.pdf) lag het aantal gemelde bijwerkingen op 740 van de ca 3 miljoen vaccinaties. Ofwel ongeveer 0,025 procent.

Dit jaar had echter een 50% toename voor het experimentele vaccin, normale griep vaccin heeft dus iets minder bijwerkingen.

In vergelijk met het griep vaccin is het aantal gemelde bijwerkingen dus ongeveer 10 keer zo hoog.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin

Naar mijn mening is het wel logisch dat deze meldingen nu omhoog knallen, de USA zijn in een hoog tempo aan het vaccineren.

Totaal zijn er zo te zien 6,758 COVID-19 meldingen in VAERS . Wat ik dan vooral zie is hoofdpijn, duizelig, misselijk, welke na een paar minuten weer wegtrekken. Er zitten wel rare dingen tussen, maar zelf schrik ik er niet zo van. Misschien ben ik wat naief. Ik had door de toon in het filmpje hel en verdoemenis verwacht :)

Als ik in filter op COVID-19 en de bijwerkingen "Life Threatening" krijg ik 100 hits waarvan de meeste te maken hebben met Anaphylactic Shock, wat natuurlijk superheftig is, maar in de mainstream media wel duidelijk is genoemd als bijwerking. Verder vooral problemen rondom bestaande aandoeningen. En 100 vind ik echt meevallen voor het tempo dat nu is ingezet.

Als ik in filter op COVID-19 en de bijwerkingen "Died" krijg ik 66 hits. Daar schrik ik dan wel weer een beetje van, bij de meeste zijn de teksten dan wel verhelderend. (Die in het filmpje niet)

Die video lijkt expres vaag te zijn. Een mega csv-file in een text viewer op je telefoon analyseren en dan 1 sterfgeval eruit pikken is wat mij betreft geen handige manier van rapporteren. Hij insinueert ook dat al die mensen een groot probleem hebben, terwijl het vooral om milde klachten lijkt te gaan.

PS: Voor zover ik kan vinden komen de milde bijwerkingen inderdaad vaak voor (hoofdpijn, koorts, vermoeidheid, etc). In deze bijsluiter staat dat 1 op de 10 mensen iets zal krijgen: https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/948518/Information_for_UK_recipients_on_PfizerBioNTech.pdf

• Leuk 2
Link naar reactie

hier is een artikel van BBC over de effectiviteit van een enkele dosis vaccin versus 2 dosissen en nog wat extra achtergrond informatie van de bekendste vaccins (Engelstalig artikel). 

https://www.bbc.com/future/article/20210114-covid-19-how-effective-is-a-single-vaccine-dose

Nog een extra artikel over de verschillende mutaties van het virus en wat dat voor de toekomst kan betekenen (Engelstalig artikel).

https://www.bbc.com/future/article/20210119-covid-19-variants-how-the-virus-will-mutate-in-the-future

Hier vind je een verzameling van de verschillende mutaties en de hoeveelheid actieve mutaties per land. 

https://nextstrain.org/ncov/europe?f_region=Europe

Hier is een verzameling artikelen over de kans op ADE met betrekking op Covid 19 vaccinaties (Engelstalig artikel). Onderaan de pagina zijn links naar andere relevante studies. 

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32506725/

Link naar reactie

• Admin

<Modbreak>: ik heb even het topic doorgelezen en pas de titel iets aan. Dit omdat wat hier genoemd wordt niet altijd als feiten worden gezien. Het is dan wel nieuws. Feiten zijn in deze tijden discutabel. Maar laten we voorkomen dat dit forum problemen krijgt door dingen hier als feiten te benoemen die niet als feiten geaccepteerd worden. Verder prima topic hoor!

• Leuk 1
Link naar reactie

• Sterredag changed the title to Bijwerkingen van vaccinatie, rapportage / nieuws / informatie (geen discussietopic)

In India zijn er, ik geloof in de jaren '60? Ook allerlei verhulde sterilisatie programma's op vrouwen uitgevoerd - onder het mom van, ik meen, blindedarm operatie,(?) ook kregen ze een radio(?)  Ik heb de gegevens zo niet paraat. 

Later kwamen die vrouwen er dan  achter dat ze niet meer zwanger werden... En, kinderen in arme landen, zijn je pensioen / oudedagsverzorging! 

Zo gek is het helemaal niet hoor. 

Ook in 40-45 zijn er medische 'experimenten' op vrouwen uitgevoerd... 

En nu ook nog, in China, in die "heropvoedingskampen"... voor die kleine groep moslims... 

Maar misschien is dit off topic? 

Verwijderen mag. 😎🙏

• Leuk 1
Link naar reactie

Een dikke zestien duizend bijwerkingen in Europa door de vaccinaties, ook enkele met dodelijke afloop.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verder.

EU onderzoekt dood 13 Noorse ouderen na bijwerkingen vaccin

Het Europese geneesmiddelenbewakingscomité PRAC onderzoekt of zeer kwetsbare ouderen beter kunnen afzien van vaccinatie met een van de nieuwe coronavaccins van Pfizer en Moderna. Aanleiding is de dood van dertien zeer broze 80-plussers in Noorwegen, die net een vaccin hadden gekregen.

Maarten Keulemans15 januari 2021, 13:00

Vactinatie.thumb.jpg.e7efda289f50b04e6d88cb3fd9d936dc.jpg

De 84-jarige Siegrid Becsei krijgt in Brandenburg (Duitsland) het coronavaccin toegediend.

Waarschijnlijk werden de normale, milde bijeffecten van het vaccin de kwetsbare ouderen fataal, bevestigt het Noorse medicijnagentschap desgevraagd aan de telefoon. Het ging daarbij dan ook om zeer broze mensen, soms van in de 90, benadrukt het agentschap. Naar nog eens tien andere sterfgevallen van zeer oude verpleeghuisbewoners kort na het krijgen van het vaccin besloot men geen nader onderzoek te doen: er kon net zo goed sprake zijn van een andere doodsoorzaak.

De onrust over bijwerkingen komt voor ons land op een ongelukkig moment: uitgerekend maandag wil men immers de eerste ouderen in verpleeghuizen vaccineren. Dat gebeurt met het vaccin van Pfizer, maar daarna wil men ook het vaccin van Moderna inzetten, een vaccin dat meer bijwerkingen heeft. De Noorse hoogbejaarden werden ingeënt met het vaccin van Pfizer. 

Bijsluiter aangepast

Voorlopig geldt er in ons land nog geen uitzondering voor de alleroudsten, zegt een woordvoerder van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen in Utrecht. ‘Deze meldingen uit Noorwegen zijn bij ons bekend. De causaliteit ervan wordt nu bekeken.’ Dat gebeurt op Europees niveau, bij het PRAC. Daar zouden de voorvallen uiteindelijk kunnen leiden tot een waarschuwing of een aanpassing van de bijsluiter, aldus het CBG.

In Noorwegen wil men daarop niet wachten en heeft men alvast het advies bij de vaccins aangepast. ‘Voor de meest kwetsbare mensen, kunnen zelfs milde bijeffecten van het vaccin serieuze gevolgen hebben', aldus het Noorse RIVM in een verklaring. ‘Voor diegenen die toch al een zeer geringe resterende levensverwachting hebben, kan het voordeel van het vaccin marginaal of irrelevant zijn.’

Fatale afloop

Onder de 22 duizend personen op wie het vaccin vooraf werd getest, bevonden zich ruim achthonderd 75-plussers en haast negenduizend personen met een extra risicofactor zoals chronische ziekte. Maar ‘geen patiënten met onstabiele of acute ziekte, en weinig deelnemers ouder dan 85 jaar', aldus de Noorse geneesmiddelenautoriteit in een persverklaring. Vooral koorts en misselijkheid ‘kunnen bijdragen aan een ernstiger verloop en een fatale afloop van patiënten met ernstige onderliggende ziekte’, aldus het instituut.

In ons land zijn geen verdachte overlijdensgevallen na vaccinatie bekend. In de eerste vaccinatieweek kreeg het Lareb twee meldingen van allergische reacties op het vaccin, plus nog eens zo’n honderd meldingen van veel voorkomende bijwerkingen zoals hoofdpijn en pijn rond de prikplek. De ingeënten die allergisch reageerden, kregen verschijnselen als huiduitslag en rode ogen, maar herstelden.

Wel kijkt de PRAC ook naar een verdacht sterfgeval in Frankrijk. Daar overleed een hoogbejaarde bewoner van een verpleeghuis binnen enkele uren na toediening van de prik. De Franse gezondheidsautoriteiten zien echter geen aanleiding om aan meer te denken dan aan toeval.

Gezwollen okselklieren

Voor de meeste mensen zijn de bijwerkingen van de vaccins overigens mild en tijdelijk: hoofdpijn, spierpijn, vermoeidheid, irritatie van de prikplek. Zeldzamer zijn gewrichtspijn, rillingen, misselijkheid, koorts en gezwollen okselklieren. 

Overigens treden de milde bijeffecten weer wel wat vaker op na toediening van de tweede prik, blijkt uit de cijfers die Pfizer aan de gezondheidsautoriteiten overhandigde.

Zie voor nog meer info op:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eu-onderzoekt-dood-13-noorse-ouderen-na-bijwerkingen-vaccin~bf394cef/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...