Ga naar inhoud
GENEGEERD

mogelijke tip voor korte/middel lange termijn: greyman related

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)

ja, van iemand van de US zelf, goed uitgelegd ook.

Ik ben persoonlijk misschien een andere mening toegedaan (ik snap bvb dat dualistisch conflictsysteem hoe langer hoe minder), maar deze "cancelling" tendens vind ik ronduit verkeerd.

Mensen hebben nu eenmaal een outlet nodig, ook als ze zich niet zo lekker voelen, iets niet ok vinden, of wat dan ook.

Nu moet je meer en meer op passen wat je zegt, of je bent ook gecancelled, om iets wat je in een zot moment eens hebt gezegd, en wat je overigens niet eens meende waarschijnlijk ...

en dit gaat op termijn meer problemen geven dan het oplost, omdat het alles opkropt, tot de boel simpelweg ontploft.

En ik kan het weten, ik ben oa een brainstormer, en genereer momenten waar juist de vrijheid van het denken centraal staat. Dit werkt gewoonweg niet als je constant op je woorden moet letten, bang om eventjes de verkeerde dingen te zeggen. Itt zelfs, een brainstorm moet deze zaken bevatten ...laat het er maar uit stromen als "the road" van Kerouac,

of een poeziestuk van Ginsberg...

(daar heb ik de inspiratie vandaan gehaald, de "beat"). Het lucht al op, op zichzelf, dergelijke brainstorm/outlet momenten, inspiratie voor diverse werken nog achterwege gelaten ...

aangepast door wandering neone
Link naar reactie

11 minuten geleden, wandering neone zei:

Mensen hebben nu eenmaal een outlet nodig, ook als ze zich niet zo lekker voelen, iets niet ok vinden, of wat dan ook.

Nu moet je meer en meer op passen wat je zegt, of je bent ook gecancelled, om iets wat je in een zot moment eens hebt gezegd, en wat je overigens niet eens meende waarschijnlijk ...

Hoi,

Ik haak in op dit citaat omdat ik hier ook een overlap zie naar je anti-polarisatiefilmpje.

Zeer zeker is het een menselijke behoefte om zich goed en open te kunnen uiten , in welke vorm dan ook.

Wanneer dit niet mogelijk (meer) is, kunnen grote problemen ontstaan.

Het maakt niet uit waarover het gaat , persoonlijk verdriet oid (zoals dus dame) of politieke of maatschappelijke onvrede.

Misschien heeft deze behoefte ooit wel bijgedragen aan het ontstaan / succes van div social media.

Maar deze "kracht " is tegelijk ook de zwakte. Want de macht van de media kreeg hiermee data / kennis in handen , waarmee we nu

worden gestuurd c.q gemanipuleerd.

Nu moet je dus idd oppassen met wat je zegt en doet of je wordt "uitgestoten".

En dat oppassen moet je zowel in persoonlijke kontakten als tav instanties en bv internet.

Hierdoor ontstaat de ,volgens mij, huidige angstcultuur waarin we meer en meer gaan leven.

We worden zelfs bang van elkaars verdriet en zien in andersdenkenden al snel een bedreiging.

En voor mensen die graag een beetje "diep "denken en daarmee een sterke behoefte hebben zich daarin te kunnen uiten,

maakt dat moeilijk om nog een betrouwbare uitlaatklep te vinden denk ik.

groet,m.G

• Leuk 1
Link naar reactie

zoals steeds, @mevr.Grijpstra, heb je het onderzoeksoog, en heb je de interlink gevonden 😉

Jammer genoeg is de social media, van de start, het design, gebaseerd geweest op nummertjes, en niet zozeer een opinie. Anders zou bvb twitter niet hebben bestaan, met hun volgers etc, of youtube met hun aantal views)

Kijk bvb maar naar de algemene tendens, van het vroege internet gegeven, en de kapitalisering ervan, naar een controle gegeven. Het principe is héél simpel hoor:

1: het internet is je eerst ingelepeld, als een manier om je opinie te kunnen geven, en anderen te ontdekken, en je afhankelijkheid ervan te vergroten (en je eigenlijk te kunnen profileren ook) Dit beschouw ik als een gouden tijd eigenlijk, waar ieder gewoon hun ding deed. Je werd er ook gewoon aan, alles was min of meer gratis. Met forums zoals deze hier bvb.

2: daarna volgt de kapitalisatie ervan, waar de nummertjes een deel van gingen uitmaken (en de start van social media), en bvb je afhankelijk bent gemaakt, ook content wise, om zoveel mogelijk views/inkomsten te genereren. Velen vonden hier een nieuwe inkomstenbron, waar je later dus afhankelijk van werd, en dus manipuleerbaar.

(kijk bvb naar nieuws sites waar je eerst gratis terecht kon voor nieuws, en nu meer en meer gebufferd is door betaalsystemen, hetzelfde met youtube kanalen en hun evolutie naar betaalformules, afh (gemaakt) van hun populariteit)

3: en we zijn nu terecht gekomen in de controle/manipulatie fase lijkt me, waar deze info is gebruikt voor diverse doeleinden.

Ook eerst héél onschuldig, onder het mom van je mogelijke interessante producten aan te bieden, en nu, om je stilaan te profileren of je in het rijtje past, of niet.

meer info later misschien.

Maar weet, Steve Jobs verbood hun kinderen het gebruik van dezelfde systemen dat ie ontwikkelde ...waarom denk je?

• Leuk 1
Link naar reactie

19 minuten geleden, wandering neone zei:

Maar weet, Steve Jobs verbood hun kinderen het gebruik van dezelfde systemen dat ie ontwikkelde

Zegt idd genoeg en nee, wist ik niet , maar ik kijk er niet van op. 

En verder dank voor je verfijnde analyse van punt 1, 2 en 3.

Je hebt het helder verwoord en ik kan me er helemaal in vinden.

Meer info is zeker welkom.

En mag ik je openingszin in je reactie als mooi compliment beschouwen ? 😊

groet,m.G

• Leuk 1
Link naar reactie

ach, het is maar een piste, en ik hoop ongelijk te hebben bij deze,

ik ben blijven steken bij fase 1, en ik blijf hopen dat het internet een middel is ter ondersteuning van een eenheid, ondanks, en hopelijk dankzij, ieders verschillen die we hebben.

Elkaar te kunnen zien als een verrijking, juist door elkaars verschillen, en elkaar niet zien als opponent, gewoon omdat we van mening verschillen.

'ramen to that :)

Link naar reactie

18 minuten geleden, wandering neone zei:

ik ben blijven steken bij fase 1, en ik blijf hopen dat het internet een middel is ter ondersteuning van een eenheid

Ik ben ook eerder optimist dan pessimist in dit aspect.

Top-down macht werkt namelijk altijd. Het maak niet uit hoeveel tools ze hebben.

Bottom-up verzet is oneindig veel sterker in een wereld waar communicatie universeel is.

Naar verhouding is daarom imo hun macht afgenomen en de onze toegenomen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...