Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Nu werd er in het journaal gezegt de er mogelijk sabotage in het spel is . Een arbeider zou met opzet de koelolie afgetapt hebben.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Een gedachte die ik wel eens heb gehad: als er niet zoveel competitie tussen de verschillende landen / naties was dan zou je als globaal collectief betonnen eilanden kunnen maken in rustig (meteorologisch en seismisch) relatief ondiep zeewater. Ver weg van bevolkte gebieden en daarop dan kerncentrales bouwen. Verbonden met het vaste land dmv van kabels die de opgewekte stroom naar het vasteland brengen en waar het gedistribueerd wordt over de wereld. Personeel zou wonen op schepen die snel weg kunnen en uiteraard zou er een legertje helikopters gestationeerd zijn. De centrales zouden al standaard omgeven zijn door een betonnen sarcofaag. Een cordon van militaire vaartuigen zou, met ook luchtdoel geschut, beveiligen tegen terroristische aanslagen. In het ideale geval zou om zo'n eiland ook nog eens een ronde betonnen muur staan die volledig van de aangrenzende zee afgesloten zou kunnen worden als er lekkages zijn.

Het is maar een fantasie en beter stappen we helemaal af van kernenergie.

Prachtig dat je daar zo goed over nagedacht hebt. Wat vind je van de gedachte dat, als al dat soort voorzorgsmaatregelen nodig zijn, het misschien verstandiger is om helemaal geen kerncentrales te hebben?!? :rolleyes:;)

Edit: en toen zag ik je laatste zinnetje pas... lol :cool:

Deze post delen

Er is maar één ding wat ik zeker weet. Deze winter verwarm ik mijn woning elektrisch.

Ik betaal voor stroom, een mens investeert in PV panelen en wordt in de zeik gezet door de overheid. Wel ik ga de Kwh's die ik op het net plaatste deze zomer er in de koudste periode ook weer afhalen. Maakt me geen ruk uit hoeveel stroom dan kost.

Deze post delen

Ik lees het ook net..tekort aan smeerolie...

Wat voor een bende achterlijke boerestampers zijn dat daar dan ???? vraag ik mij af..

Bestaan er geen lijsten , bestanden of andere papers van op te volgen zaken voor zo een centrale dat een stoomturbine zonder smeerolie valt??

Amaai zeg das weer typisch hier in den belgique ....

Ik kijk boven in de slaapkamer uit mn raam en ik zie de koeltorens in de verte staan...god mag het weten als er ooit iets gebeurt..

Als het effectief dat was; wat ik altijd betwijfel, dan zegt dat inderdaad heel veel... Het beste wat we kunnen doen is Kerncentrales illegaal maken,

maw een wet die zegt dat op Belgisch grondgebied vanaf 2015 er geen meer mogen in werking zijn en in 2020 moeten ontmanteld zijn. Voila, klaar.

En dat de stroom nadien duurder wordt, who cares? Ik wil 3x meer betalen dan wat ik vandaag betaal voor stroom als ze maar ECHT groen is (deze die ik nu heb is ook al officieel groen...)

Deze post delen

Gast tom666

Vandaag op het nieuws net binnen gekomen.......doel 4 zou zijn gesaboteerd ....

Damn als dit kan....er zou idd iemand met opzet de olie laten lopen hebben uit die bepaalde pomp.

Ik snap dat niet...bij de machines waar ik dagelijks aan werk gaat er bij een laag oliepeil direct een lampje branden en bij sommige ook een geluidssignaal..

Je zou toch verwachten dat in een kerncentrale daar zeker een luid bepaald alarm op staat en dat de zaken allemaal met camera's wordt gecontroleerd...

Blijkbaar is dit alleen op tv en in de films...

Godverdoeme hoeveel voorbeelden moeten er nog zijn eer men werkelijk beseft met wat men bezig is en doet???

Als er in Doel of Tihange wat serieus gebeurt....hou u vast zowel in Belgie als Nederland of eender welk buurland....en daar kan je NIET tegen preppen!!! Dat moeten we goed onthouden..wegvluchten als het kwaad is geschied is te laat!!

Het probleem is dat dit een mondiaal gegeven is dus je bent eigenlijk voor kernenergie nergens veilig.

Afschaffen is een utopie voor het moment vrees ik...

Dezelfde energie anders gaan opwekken kost een enorme hoeveelheid fossiele brandstof en met zonnepanelen en windmolens alleen redden we dat niet TENZIJ er mondiaal een totale mentaliteitsverandering teweeg kan worden gebracht.

Misschien is dit ook een utopie maar op een welbepaalde dag zal het zo zijn...Of we vinden in de toekomst andere energiebronnen...koude fusie of eender...of een bron die we uit de kwantumtechnologie halen...Of ontdekken we donkere materie of misschien is die er al in een diepe bunker in een groot labo ergens ter wereld..

1 ding staat vast ...de mens kan zo niet verder gaan....uiteindelijk krijgen we de rekening op een bordje voor de neus gelegd en dan zullen we de allesbeslissende keuze moeten maken...

Deze post delen

1 ding staat vast ...de mens kan zo niet verder gaan....uiteindelijk krijgen we de rekening op een bordje voor de neus gelegd en dan zullen we de allesbeslissende keuze moeten maken...

En hoe krijgen we dit besef bij de meerderheid?

Ik verbaas me nog steeds hoeveel mesen het allemaal best vinden zolang zij er maar niet direct last van hebben.

Oorlogje ver weg ach,

Kerncentrales in meltdown die de wereldzeeen staan te vervuilen, ver weg, zal wel, hoor er niks over op het journaal.

We hebben toch democratie...

Banken die ons kaal plukken, we willen het niet eens weten.

En wat kunnen we doen?

K a n s

Deze post delen

@tom666 dat we als mensheid ooit de rekening krijgen gepresenteerd is een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zoals dat zo mooi gezegd wordt. In feite is het al gebeurd met Tsjernobyl en Fukushima (en andere) maar helaas leren we erg langzaam.

Wat ik in ieder geval zeker weet is dat toekomstige generaties de huidige gaan vervloeken voor de nucleaire nalatenschap waar we nog duizenden jaren last van zullen hebben.

Deze post delen

Gast tom666
En hoe krijgen we dit besef bij de meerderheid?

Ik verbaas me nog steeds hoeveel mesen het allemaal best vinden zolang zij er maar niet direct last van hebben.

Oorlogje ver weg ach,

Kerncentrales in meltdown die de wereldzeeen staan te vervuilen, ver weg, zal wel, hoor er niks over op het journaal.

We hebben toch democratie...

Banken die ons kaal plukken, we willen het niet eens weten.

En wat kunnen we doen?

K a n s

Wat kunnen we doen??

Die vraag stel ik mij bijna elke dag.

Ik zie het zelfs in de straat...op het pleintje achter de hoek....waar dan ook.

Plastic flessen liggen gewoon te raap ..elke dag raap ik ze op en gooi ze in de vuilbak...het zit er bij de kinderen in al van jongsaf aan...gooi maar...

Ik zie onnodig veel lichten branden...enkel hier en daar een kaarsje..

We zijn met 2 in een lange straat die hout sprokkelen en niet afhangkelijk willen zijn van gas maar onze plan willen trekken..

Ik zie mensen de auto nemen om 200 meter verder bij een vriend of kennis te gaan...

Ik zie de jeugd ...zonder intresse in de natuur...zitten gamen tot ze er dwaas van worden..

De mens is mak geworden...de mens vind het een ver van mn bed show...MAAR ik maak me zorgen en ik probeer dit over te brengen...

Ik ga op het pleintje en zeg tegen de kinderen ...komaan oprapen die handel...daar staat de vuilbak...

Thuis vergelijk ik met hen onze en andere situaties en leg ik uit waarom....ik probeer te sturen..

Dat is nog maar thuis..... Hoe krijg je de mensheid wakker?????

Hoe krijg je de mens uit hun electronische slaap en maak je ze wakker met een akkoestisch geluid geproduceerd door iets dat geen elektriciteit nodig heeft.

We moeten voor een deel terug naar vroeger waar iedereen samen zat rond een vuur en waar er gepraat werd met elkaar face to face en niet via een sms of een sociale site waar je 1000 vrienden hebt.....

Ik wil binnenkort eens een avond organiseren in mijn ''cave'' rond het vuur....

Hoe ,wat en wanneer weet ik nog niet maar ik maak het hier bekend en de preppers zullen welkom zijn....

Er moet gepraat worden en ik heb nood aan praat met gelijkgestemden....

Deze post delen

In de Belgische kerncentrale Doel 4, aan de grens met Nederland, heeft zich mogelijk sabotage voorgedaan. Het defect waardoor de centrale op dinsdag moest worden stilgelegd, werd mogelijk veroorzaakt door een „bewuste manuele handeling”, zegt energiebedrijf Electrabel tegen de Belgische zender VRT.

Electrabel onderzoekt wanneer de centrale weer kan worden opgestart. Er zat een lek in de leiding van de smeerolie waardoor een van de stoomturbines oververhit was geraakt. Het Federaal Agentschap voor Nucleaire Controle FANC onderzoekt de zaak. „De veiligheidsinspecteurs van het FANC zijn ter plaatse gegaan. Er zijn vaststellingen gedaan en er zijn inderdaad aanwijzingen dat het oliereservoir mogelijk niet zomaar is leeggelopen door een technisch defect, maar dat er iemand daar bewust voor gezorgd heeft, maar dat zijn we aan het onderzoeken”, aldus een woordvoerder tegen persbureau Belga.

http://m.telegraaf.nl/article/22942684/mogelijk-sabotage-in-belgische-kerncentrale

Deze post delen

Echt vieze gedachte, dat iemand bewust de centrale gesaboteerd heeft. En inderdaad, waarom is daar niet meer controle of zijn er camera's? Als kers op de taart wilt de regering mogelijk een nieuwe kerncentrale. Euhm nee... dat willen wij absoluut niet.

Deze post delen

Ik zeg; altijd de olie controleren!

De schade door sabotage in de kerncentrale van Doel 4 is groter dan eerst gedacht. Mogelijk ligt Doel 4 daardoor tot het eind van dit jaar uit, weet de VRT. Electrabel houdt vast aan de inschatting dat Doel 4 tot 15 september onbeschikbaar zal zijn.

De scheurtjescentrales van Doel 3 en Tihange 2 zouden ook pas ten vroegste begin volgend jaar weer worden opgestart. Daardoor dreigen een aantal plattelandsgemeenten de komende maanden bij een forse winterprik zonder stroom te komen zitten.

Lees verder op HLN

Deze post delen

Juist, omdat men nu anders meet, ziet men dingen die men eerder niet zag... Juist ja. Zegt alles over de manier waarop men 'controleert' ...

Deze post delen

Juist, omdat men nu anders meet, ziet men dingen die men eerder niet zag... Juist ja. Zegt alles over de manier waarop men 'controleert' ...

Da's ook niet helemaal eerlijk natuurlijk he. De nu gebruikte meetapparatuur of methode is gewoon beter dan wat er eerst gebruikt werdt. Dat maakt de oude apparatuur/methode niet perse slecht.

Deze post delen

Da's ook niet helemaal eerlijk natuurlijk he. De nu gebruikte meetapparatuur of methode is gewoon beter dan wat er eerst gebruikt werdt. Dat maakt de oude apparatuur/methode niet perse slecht.

Hoeveel tijd is er tussen en welke budgetten hebben kerncentrales? Niet zeveren hé! Ze moeten enkel WILLEN.

Deze post delen

Gast tom666

Dit is zeker nog niet einde verhaal..die centrales zijn gewoon versleten natuurlijk.

Maar ??? Waar gaat alle energie die nodig is vandaan worden gehaald als we bv geen kerncentrales meer zouden hebben..en neen niet het buitenland he..ik bedoel geen kerncentrales.

Moet je weer steenkool (bruine kool )verbranden ?

De mens moet anders gaan verbruiken ..jaja just maar das een mentaliteitsverandering dat niet over een nacht ijs gaat.

Neen realistisch gezien ...hoe ?

Deze post delen

We kunnen wel met een pak minder als je naar de particuliere markt alleen kijkt, maar de industrie niet (en die kopen de stroom dan nog eens een pak goedkoper ook)...

Deze post delen

Gast tom666
We kunnen wel met een pak minder als je naar de particuliere markt alleen kijkt, maar de industrie niet (en die kopen de stroom dan nog eens een pak goedkoper ook)...

Ja dat is juist..er wordt nog heel erg veel energie verkwist;

Deze post delen

Ja dat is juist..er wordt nog heel erg veel energie verkwist;

Er is ook het probleem dat veel mensen enkel en alleen rekening houden met het energielabel die door de fabrikant op een toestel wordt geplakt. Dat label geeft meestal een verkeerd beeld van effectieve energieverbruik. Mensen moeten leren om machines te kopen die aan hun noden voldoen en niet enkel geleid worden door een vage letter die erop gezet wordt.

Deze post delen

Doel_Kerncentrale.JPG

In Doel bleek de grootste scheur niet 68 millimeter, maar bijna 91 millimeter te zijn. In Tihange is de grootste scheur niet 38 millimeter, maar bijna 63 millimeter.

Lees meer...

Nou niet bepaald een geruststellend bericht... scheurtjes van 91mm! Ik mag hopen dat ze deze afmeting in de lengte bedoelen

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...