Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik heb totaal geen verstand van kerncentrales maar als er een een paar weken geleden stilgelegd werd vanwege scheurtjes in het reactorbad en er vandaag erosie in de buitenste beschermingslaag gemeld worden dan denk ik toch niet echt direct aan "geen zorgen voor de omwonenden". Wat mis ik hier?

128-01.jpg.48fa0111767d5b8c1915116711b3f176.jpg

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Een kerncentrale bevat o.a. een reactorvat van staal (reactor vessel) met daaromheen een betonnen wand (containment vessel). Het nieuwsbericht is niet volledig, deze betonnen wand is óók bestemd om bij een ongeluk met het reactorvat de straling en radioactief besmet materiaal binnen te houden. Daarnaast heeft de het reactorvat van Tihange, net als de kerncentrale bij Doel, óók nog eens lasfouten in het reactorvat zélf.

Bij langdurig gebruik wordt dit metaal van het reactorvat doorlopend blootgesteld aan een neutronenbombardement die dit staal verzwakt (wordt broos), zeker op de lasnaden. Hoe zwakker het reactorvat, hoe belangrijker de betonnen wand wordt.