Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Resist we much...

Recommended Posts

16 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik neem aan dat je weet dat zelfs al heb je geen google of facebook account, zowel google als facebook iedereen op de wereld tracen?

kan ik empirisch confirmeren. Van een experiment van jaren geleden.

Ik had ooit een brainstorm website, en geen fb account of iets dergelijke. Dus geen affiliatie met deze zaken.

Er kwam geen kat op af, maar werden alle pagina's wel gescreend door diverse bots (fb was één van hun)

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
18 uur geleden, OBL-Rien zei:

Neem bv youtube (=google) , ook daar hebben ze in het verleden veel politiek bedreven, maar nu zie je toch dat ze zich zorgen beginnen te maken over de concurrentie. Ze zijn niet meer zo snel met bannen, maar zijn meer overgegaan op een 'soft' approach waarbij bepaalde video's worden "geïsoleerd". Dwz je kunt de video's nog wel zien, maar je hebt de directe link nodig, ze duiken niet meer op in zoekresultaten.

kan ik ook confirmeren, en het gaat zover in verband met onnozele "games".

Er was een game kanaal, redelijk kritisch ivm een game dat net was uitgebracht,

en zijn kritische review was volgens dit systeem doodgemaakt.

3 uur geleden, wandering neone zei:

Er kwam geen kat op af, maar werden alle pagina's wel gescreend door diverse bots (fb was één van hun)

Het gaat nog iets verder dan dat.

FB and google stellen tools beschikbaar aan web developers om analyses van hun sites & bezoekers te maken. Hiertoe installeren de web developers tracking code op hun sites die vervolgens data van google cq FB laden. Zo krijgen ze mee wie er welke pagina bezoekt. Dit loopt vaak via een ip address, maar kan ook uitgebreid worden (met hulp van de web developer) tot meer volledige ID's.

Omdat google & FB deze data van onnoemelijk veel sites krijgen kunnen ze zo vrij nauwkeurig volgen hoe het surf gedrag verloopt. En er hoeft maar 1 website data door te geven die het mogelijk maakt om je te identificeren, en bam! ze hebben je naam met je hele surf geschiedenis.

Zelfs deze site heeft trackers geïnstalleerd:

625923613_Screenshot2021-01-10at09_28_20.png.ef8eaf1e2ec6e6f26359eef5f1d363a7.png

Pixels en cookies. Staat er een google-icoontje op een website, dan zit daar een tracker in. Same with FB. Cookies komen ook overal.

@OBL-Rien het is wel mogelijk om anoniem te zijn met een telefoon, soort-van... one-use telefoons zijn een optie. Maar da's niet helemaal legaal ;-). Je kunt ook jezelf achter een VPN verstoppen, of meerdere, en diep wegduiken in de krochten van het web en dan SMSjes versturen middels tooling en websites... dat kan ook nog allemaal. Retourberichten zijn al wat lastiger te regelen, maar je kunt veel met computercode.

1 minuut geleden, Winterslaapisbeter zei:

het is wel mogelijk om anoniem te zijn met een telefoon, soort-van... one-use telefoons zijn een optie.

Ik ben geen smartphone expert, maar kun je ze ook zo instellen dat ze alleen via wifi verbinding moeten maken?

Overigens moet je ergens een lijn trekken. Bv ik probeer me niet voor de overheid te verstoppen, dat is veel te moeilijk. Ik probeer me ook niet voor providers te verstoppen, ook dat kost me te veel moeite (kan wel als zend-amateur). Maar verhinderen dat big-tech profielen maakt en daarmee geld verdient plus je eventueel kan boycotten?, ja dat zie ik wel zitten. Kost niet zo heel veel moeite en kan je (potentieel) veel ellende besparen.

20 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik ben geen smartphone expert, maar kun je ze ook zo instellen dat ze alleen via wifi verbinding moeten maken?

Overigens moet je ergens een lijn trekken. Bv ik probeer me niet voor de overheid te verstoppen, dat is veel te moeilijk. Ik probeer me ook niet voor providers te verstoppen, ook dat kost me te veel moeite (kan wel als zend-amateur). Maar verhinderen dat big-tech profielen maakt en daarmee geld verdient plus je eventueel kan boycotten?, ja dat zie ik wel zitten. Kost niet zo heel veel moeite en kan je (potentieel) veel ellende besparen.

Vliegtuigmodus, dus ja. Moet je wel even jezelf root maken en dan wat code schrijven om een nieuw soort vliegtuigmodus te maken.

• Leuk 2
22 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Vliegtuigmodus, dus ja. Moet je wel even jezelf root maken en dan wat code schrijven om een nieuw soort vliegtuigmodus te maken.

Ik neem aan dat je hiervoor wel wat pointers vindt in het net?

Als je een trefwoord hebt houdt ik me aanbevolen.

Overigens ga ik zo wie zo de gab phone afwachten, dat lijkt me de eerste smartphone die ik wel zie zitten quo filosofie. Ik zou er namelijk wel eentje willen voor de fotografie.

Op 9-1-2021 om 13:19, Yin en yang zei:

Goed onderwerp, daarom voor mij ouderwetse nokia, geen internet en gps, de kinderen zeggen je bent een dinosaurus, jaja  laat ze dat maar denken, kan met de computer goed overweg.

Beste @Yin en yang

Wij hebben ook een simpele goedkopen Samsung mobile Samsung E1272 klaptelefoon.

Simlockvrij Tooltip 610 uur stand-by Geen provider Geen simkaart met een betaal kaartje, we hoeven amper op te waarderen, we bellen amper.

Batterij capaciteit 800 mAh

Stand-by tijd 610 uur

Kost iets van nog geen dertig €uro

1147299406_Samsungtelefoon.thumb.jpg.7d06234bba9e5f1323c60687c300316c.jpg28965291_Samsungtelefoon.jpg1.thumb.jpg.708bbe1b6a54b06cc2ed4d974f9004ed.jpg

Wat mooi is het is dus heel simpel en wil je stiekem over de grens, of je wilt niet gevolgd worden kan je de batterij er uithalen.😁

Maar ja als we de Tablett met mobiel internet meenemen haha dan ben je toch weer te volgen.

En hoe zit het met de Tomtom navigatie die we ook gebruiken???

De Digitenne zouden we ook mee kunnen nemen, er zit ook een USB aansluiting op zou je het dan op de laptop kunnen aansluiten en zo Tv te kunnen kijken? en is dat ook te volgen???

Want we willen ook graag zoveel mogelijk anonieme blijven.

Op 9-1-2021 om 14:57, OBL-Rien zei:

Dat is -imo- de enig juiste manier.

De telefoon is de ultieme tracker. Het is voor zover mij bekend niet mogelijk anoniem te zijn met een telefoon.

Wij hebben ons telefoontje, cash betaalt en het opwaarderen betalen we ook met los geld, dus enkel is telefoontje te volgen, kunnen ze wel de gegevens van het telefoontje zien???

Dit heeft toch niet zoiets als een ip address.

1 uur geleden, JJ&A zei:

Wij hebben ons telefoontje, cash betaalt en het opwaarderen betalen we ook met los geld, dus enkel is telefoontje te volgen, kunnen ze wel de gegevens van het telefoontje zien???

Dit heeft toch niet zoiets als een ip address.

Een smart telefoon heeft (ten minste) een telefoon nummer, een MAC nummer en een IP address. Het IP address kan dynamisch zijn.

Groter probleem is dat alle telefoon verkeer door slechts enkele grote jongens gerout wordt, en daarmee eenvoudig afgetapt kan worden. Dit laatste is zelfs een verplichting -dacht ik-, een overblijfsel uit vroegere PTT wetten (en die gaan ze imo niet snel veranderen).

• Leuk 1
  • Admin

MAC adressen zijn tegenwoordig ook niet meer zo vast als het vroeger was (toen had iedere netwerkkaart zijn eigen unieke MAC adres, iedere producent een voorloop nummer). In ieder geval in Android kun je die dynamisch maken: https://source.android.com/devices/tech/connect/wifi-mac-randomization

Op de pc uiteraard ook.

Ah, en iOS inmiddels ook: https://www.iphonehacks.com/2020/07/ios-14-watchos-7-brings-mac-address-randomization-iphone-apple-watch.html

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...