Ga naar inhoud
GENEGEERD

Resist we much...

Rien
 Share

Recommended Posts

http://media.phoneboy.com/najingles/ResistWeMuch.mp3

De wereld is al langere tijd aan het politiek-iseren (ver-politieken?) we naderen het tijdpunt waarop alles politiek is. De supermarkt waar je inkoopt, de auto die je rijdt, de krant die je leest etc.

Beginnen doet het natuurlijk met de sociale media. Voorop Facebook en Twitter. Waarschijnlijk gaan er meerdere volgen.

De vraag die zich gaat stellen, ook aan preppers, is wat ga je zelf doen?

Je kunt natuurlijk zeggen "doe ik niet aan mee", maar zo werkt het niet. Niets doen is niet alleen niet langer een optie, het is een stem!

Een prepper wil natuurlijk niet voorop lopen (wel de meeste niet). Maar toch zijn er dingen die je kunt doen zonder op te vallen. Zeker op sociale media.

Een daarvan is er voor zorgen dat bepaalde sites geen bezoek meer krijgen. Het is een klein gebaar op persoonlijk vlak, maar samen kan dit toch een signaal geven.

Ik heb voor mijzelf beslist dat ik de twee hoofdzondaars (in mijn ogen Facebook en Twitter) geen traffic meer gun. Ook niet via embedded -deep- links/content. De rest ga ik nauw volgen en ook afhaken indien nodig.

Ik snap het wel dat sommige mensen niet zonder (denken te) kunnen. De meeste preppers zijn waarschijnlijk toch ook een beetje "loners", en zullen er minder moeite mee hebben.

Bedenk ook dat WhatsApp van Facebook is en dat je WhatsApp data vanaf Februari ook door Facebook "gemined" zal worden. Bedenk dat wat je app't gebruikt zal worden om een profiel samen te stellen, en dat profiel kan (en ZAL) tegen je gebruikt worden! Vergis je hierin niet: wat je appt zal in de toekomst tegen je gebruikt worden waar mogelijk. Dit is geen kwestie van "ach valt wel mee". Je zult moeten kiezen, nu wat ongemak, of later mogelijk ontslagen (of erger) worden vanwege wat je nu geappt heb.

• Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
24 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik heb voor mijzelf beslist dat ik de twee hoofdzondaars (in mijn ogen Facebook en Twitter) geen traffic meer gun. Ook niet via embedded -deep- links/content. De rest ga ik nauw volgen en ook afhaken indien nodig.

Hoi @OBL-Rien,

Een loffelijk streven en een goed begin. Maar , je zegt het zelf al , dit is idd slechts een begin , want dit zijn slechts twee-druppels-op-een-gloeiende-plaat.

Elke digitale stap die je zet kan en zal gevolgen kunnen hebben en daaronder valt m.i. ook "gewoon " internetgebruik, zoals zelfs dit forum , e-mail ,

surfen en webaankopen, internetbankieren enz. Elk stukje data wordt toegevoegd aan je profiel.

Wat denk je als tzt cash geld gebruik gaat verdwijnen?

Dit net sluit zich gestaag verder en verder.

De uiteindelijke uitkomst laat zich raden....

groet,m.G.

• Leuk 3
Link naar reactie

@mevr.GrijpstraInderdaad dat ben ik met je eens. Maar:

Op dit moment hoop ik dat wanneer er genoeg mensen afstappen van Twitter dat zelfs een Twitter gaat heroverwegen of ze wel goed bezig zijn.

Neem bv youtube (=google) , ook daar hebben ze in het verleden veel politiek bedreven, maar nu zie je toch dat ze zich zorgen beginnen te maken over de concurrentie. Ze zijn niet meer zo snel met bannen, maar zijn meer overgegaan op een 'soft' approach waarbij bepaalde video's worden "geïsoleerd". Dwz je kunt de video's nog wel zien, maar je hebt de directe link nodig, ze duiken niet meer op in zoekresultaten.

Voor vertwijfeling is het nog net even te vroeg ;-) maar als we een invloed willen hebben op toekomstige ontwikkelingen, dan moeten we het wel nu doen.

Link naar reactie

17 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Voor vertwijfeling is het nog net even te vroeg 😉

Ha fijn , dat is een helder en hoopgevend antwoord !

Misschien zie/voel ik dat sluitende net weleens iets teveel.

Ik hoop dat je gelijk hebt dat wanneer genoeg mensen hun social media gebruik aanpassen ,er nog

enige invloed valt uit te oefenen.

Maar vind alle media toch wel erg grote , invloedrijke partijen geworden.

Alle belangen zijn zo verweven , wie en wat is nog te vertrouwen?

Overstappen op een "soft approach " kan ook een rookgordijn zijn om niet teveel vertrouwen te verliezen, toch?

Kortom : ik heb het er niet zo op !

Want hun invloed gaat ondertussen toch wel door...

Maar toch bedankt voor je "sprankje hoop"!

groet,m.G

• Leuk 1
Link naar reactie

1 minuut geleden, mevr.Grijpstra zei:

Overstappen op een "soft approach " kan ook een rookgordijn zijn om niet teveel vertrouwen te verliezen, toch?

Klopt.

Als ik zo naar youtube kijk dan krijg ik de indruk dat youtube gewoon geen politiek wil. Nog van links, nog van rechts. Youtube wil waarschijnlijk gewoon een soort netflix worden maar dan met video's van users.

Zoals gezegd, ik houdt dit in de gaten. Wel gebruikt ik inmiddels bitchute waar mogelijk. Maar ik boycott youtube nog niet.

• Leuk 1
Link naar reactie

17 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Bitchute , heb even gegoogled : is dat wel safe ?

m.G.

Voor zover ik kan zien wel.

Ik gebruikt het al een paar maand en zie geen rare dingen.

De mensen achter bitchute lijken ook geen banden met "twijfelachtige figuren" te hebben.

Wel gebruik ik zo wie zo de Brave browser, dat maakt alles wat veiliger.

Oh, en nu ik het er toch over heb: ik gebruik als zoekmachine "StartPage.com". Ik heb lange tijd duckduckgo gebruikt maar hoewel DDG zelf geen data opslaat, sluizen ze wel (anonieme - denk ik) data door naar google. Startpage geeft goede resultaten en lijken compleet anoniem. Nadeeltje van Startpage is dat de eerste 3, 4 of 5 links naar adverteerders gaan. Maar goed, ze moeten natuurlijk wel geld verdienen anders stoppen ze er mee. Het went ook snel genoeg om die over te slaan. (Ze worden wel als advertentie link gemerkt)

Link naar reactie

2 minuten geleden, OBL-Rien zei:

PS: de brave browser laat zien hoeveel trackers hij geblokkeerd heeft

Soort ingebouwde Ad-blocker dus ?

Zeer bedankt voor uitleg Bitchute, Startpage enz. Kijk, zo leer ik weer eens wat !

Ben digitaal niet zo heel erg  "actueel "! , moet ik eigenlijk eens iets aan doen.

"Beetje bij blijven , ma " zeggen m'n kinderen weleens !

groet,m.G.

• Leuk 1
Link naar reactie

3 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Soort ingebouwde Ad-blocker dus ?

Meer dan dat, laten we zeggen een soort "Super Adblocker op steroids" ;-)

Het blokkeert ook referenties die gebruikt worden om gebruikers-profielen te maken, bv van facebook of google.

Ik neem aan dat je weet dat zelfs al heb je geen google of facebook account, zowel google als facebook iedereen op de wereld tracen?

• Leuk 2
Link naar reactie

Een alternatief voor whats-app is bijvoorbeeld telegram.

Je hebt een telefoon nummer nodig om het te activeren, maar daarna niet meer.

Er zijn websites waar je een tijdelijk telefoon nummer kunt krijgen voor het ontvangen van een SMS:

https://www.startpage.com/do/search?q=temporary+telephone+number

Gebruik voor zo'n website natuurlijk brave via het tor-netwerk ;-)

Link naar reactie

4 minuten geleden, Yin en yang zei:

Goed onderwerp, daarom voor mij ouderwetse nokia, geen internet en gps, de kinderen zeggen je bent een dinosaurus, jaja  laat ze dat maar denken, kan met de computer goed overweg.

Hoi @Yin en yang,

Hee, leuk dat je inhaakt!

Ben jij ook een beetje soort "fossiel " op gebied van telecom ?

Hier nog iemand zonder smartphone , wifi, whatsapp en de hele mik.

Maar of dat nog lang vol te houden is? Voor mij hoeft het iig niet, mis er nog helemaal niks aan!

(Oeps, hoop niet dat we teveel off-topic gaan !)

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie

4 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Gebruik voor zo'n website natuurlijk brave via het tor-netwerk 😉

Jaaa, kijk, en daar ga je nu voor mij net even te snel. !

O, zou heel graag van je leren , maar  niet teveel ineens ajb !!!

Ga eerst maar 's even zelf verdiepen in genoemde termen, als ik vragen heb mag ik ws wel stellen?

groet,m.G

Link naar reactie

1 uur terug, Yin en yang zei:

Fijne dag allemaal, zie jullie wel weer, op de computer

Sorry voor de abrupte onderbreking , is niet mijn stijl normaal , maar werd opgehaald door wandelmaatje

en die wilde ik ook niet laten wachten...,maar nogmaals excuus..

Zie je , ik zou niet eens veel tijd hebben om de hele dag met phone en berichtjes bezig te zijn. Hoewel,het is

niet alleen een kwestie van tijd (zit soms ook veel met laptop!), maar het is meer zoals jij zegt :

computeren doe je thuis. Niet veel mensen denken er nog zo over !

groet,mevr.Grijpstra

Link naar reactie

1 uur terug, Yin en yang zei:

Weet er wel veel van, maar ik hoef niet een smartphone, geen app of filmpjes bijna 99 % onzin die ze je toesturen, ben je mij nodig dan bel of sms je me maar, computeren doe ik in huis.  

Dat is -imo- de enig juiste manier.

De telefoon is de ultieme tracker. Het is voor zover mij bekend niet mogelijk anoniem te zijn met een telefoon.

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...