Ga naar inhoud

Freddy

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik weet nog uit de tijd dat ik in een winke werktedat je de kasa lade gewon met een mes open kunt maken. Onderzijde van de kassa zit een sleuf en daar kun je met een mes de pal wat de kassa lade opent opzij schuiven waarna de lade open gaat ;-)

 

Sterker nog, til 'm eens op en je zal zien dat een hele hoop kassa's onderop gewoon een knop hebben waarmee je 'm open kan doen, tenzij 'ie echt op slot gedraaid is. In ieder geval de Zweedse kassa's die ik tot nu toe heb gezien! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, dat was ik. Let wel, ik ben geen expert hierin.

Maar het is hier terug te vinden:

http://preppers.nl/forum/threads/12582-Lockpicks/page2

 

@Enki, klopt. Alle kassas waar ik me heb gewerkt gingen op dezelfde manier open.

 

Nou ik als nitwit vond je bijdrage zeer verhelderend. Wellicht dat ik het ook eens ga proberen, want zelfs een simpel hangslot openen met een paperclip lijkt me al een fantastische beleving. Ik heb even rondgezworven op het internet, maar er zijn ook pickers, fabrikanten en handlaars die het picken echt tot serious business maken met tig speciale gereedschapjes, zover zie ik het bij mij nog niet komen.

 

 

Hier vond ik overigens ook nog een super goedkope en uitgebreide set:

 

http://www.banggood.com/Goso-24pcs-Single-Hook-Lock-Pick-Set-Locksmith-Tools-Lock-Pick-Kit-p-921078.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Celc-LockP-PL(Youtube)-Goso24&utm_content=hazel&utm_design=22&gclid=CLOIg8qLt8UCFcjnwgodR4EADg

 

PS Nergens op het internet vond ik hoe je die ouderwetse deursloten (doorloopsloten/dag en nachtslot) kunt picken. Zoeentje: dag-en-nachtslot.jpg.c5f4a7fa51305af1699f2cb2f53cb0a0.jpg Weet er iemand een youtubefilmpje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een filmpje zou ik zo direct niet weten @Dreutel. Maar als je weet hoe zo'n slot werkt heb je hem zo open.

De grootste beveiliging in zo een oud slot is dat een sleutel niet past. Als je de sleutel er niet in krijgt, kan je het slot ook niet open maken.

Als je dus een 'sleutel' maakt die dun en sterk genoeg is om door de sleutelopening te passen dan kan je hem zo open maken.

Eenstevige klerenhanger waar je een haak aan maakt is vaak al genoeg.

 

Bosnian Bill op YouTube heeft hele mooie filmpjes, maar die had je al gevonden zag ik ^_^

Er zijn heel veel verschillende sloten en het is super interresant om te kijken hoe alles werkt. Want vaak als je weet hoe het werkt, dan weet je ook hoe je het open moet maken. Of omzijlen, dat is nog grappiger. Althans, grappiger. Er staat een presentatie op YouTube van Defcon dat gaat over de veiligheid van GunSafes in Amerika. Om te huilen hoe makkelijk die soms high tech beveiliging gewoon niet gepickt wordt maar er een schroeven draaier door een gat geprikt wordt en de safe floept zo open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS Nergens op het internet vond ik hoe je die ouderwetse deursloten (doorloopsloten/dag en nachtslot) kunt picken. Zoeentje: dag-en-nachtslot.jpg.c5f4a7fa51305af1699f2cb2f53cb0a0.jpg Weet er iemand een youtubefilmpje?

 

Google maar op:

Nederlands: Klavierslot openen

Engels: Skelletonkey of Mortice lock.

 

Succes!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.banggood.com/Goso-24pcs-S...FcjnwgodR4EADg

 

@Nomad_404 wat vindt je van deze set dan?

Hij lijkt me nogal groot, dus lastig om altijd bij je te hebben.

Zou het kunnen dat het van een te zacht metaal gemaakt is? Ik heb de metaalsoort waarvan de picks e.d. gemaakt zijn niet kunnen vinden.

 

Gr, en suc6, Martin.

 

Je link werkt (bij mij) niet. Is het dezelfde van 13,95 die ik eerder plaatste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dreutel

 

Ik zou ook niet aanraden om gelijk een set te kopen. Handiger om eerst even zelf te testen met wat je in huis hebt.

Alleen het kan wel een stuk lastiger zijn om een slot te lockpicken met een paperclip!!

 

Dus dan kan je alsnog niet echt een gevoel krijgen van hoe het werkt.

 

Ik heb zelf mijn eerste setje gemaakt van een theelepeltje. De achterkant met een vijl bewerkt en de lepel viel mooi in mijn hand als handvat.

Als tension wrench kan je van alles gebruiken, een ijzeren clipje van een pen misschien? Ik had een oude inbus plat gevijld.

 

Maar als je ziet hoe goedkoop je tegenwoordig al setjes kan kopen via DealeXtreme ofzo dan is het eigenlijk nieteens zo gek om eens te proberen.

Volgens mij kan je daar al voor een paar euro een setje bestellen zonder verzendkosten.

 

Wat betreft die oude sloten, daar heb ik me nooit echt in verdiept..

Maar wat Lekker ook al zei.. "Lockpick Mortice lock" op Youtube is een goede zoekterm.

Jammer genoeg is er nog niet veel Nederlandse informatie over lockpicking. (Ben ik druk mee bezig.. :-))

 

https://www.youtube.com/watch?v=5CWs5uCpAhY

 

P.S. Lockpicking gaat meer over zwaktes onderzoeken en bestuderen.

Het is eigenlijk niet echt gericht op praktische toepassing....

 

Er zijn heel veel verschillende sloten en het is super interresant om te kijken hoe alles werkt. Want vaak als je weet hoe het werkt, dan weet je ook hoe je het open moet maken. Of omzijlen, dat is nog grappiger. Althans, grappiger. Er staat een presentatie op YouTube van Defcon dat gaat over de veiligheid van GunSafes in Amerika. Om te huilen hoe makkelijk die soms high tech beveiliging gewoon niet gepickt wordt maar er een schroeven draaier door een gat geprikt wordt en de safe floept zo open.

 

Jaa dat vind ik ook het leukste aan lockpicking!! Dat je zelf door goed te kijken met een beetje creativiteit gewoon een slot kan omzeilen!

Is natuurlijk wel de ultieme test voor creatief oplossingsgericht denken. Een slot, dat juist speciaal ontworpen is met het doel om dit te voorkomen te slim af te kunnen zijn :-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste setje was ook DIY. Maar ik kan me voorstellen dat je liever koopt. @CrossbowClan, als het hetzelfde setje is dat je eerder postte dan zou ik daar zelf niet voor gaan.

Omdat je eenvoudigweg niet zo veel nodig hebt, en de kwaliteit matig is.

Dat laatste is hearsay, want zelf heb ik geen chinapicks.

 

Als ik nu moet adviseren dan zou ik zeggen bestel de Sparrows Tuxedo of de Spirit. Dit zijn kleine stejes met rakes, hooks en een mooie selectie tension wrenches. Met €31,- wel duurder. Dat klopt.

De case/sleeve die om deze sets zit is uitstekend. Ik zal eens kijken of ik er al over geblogd heb, dan edit ik de link in deze post. Dan heb je ook foto's van de set.

 

Als je de YouTube kanalen bekijkt zul je zien dat de 'pros' ook maar een kleine selectie aan picks gebruiken. Daarom, een hook en rake is eigenlijk voldoende. Als is de Bogota wel de moeite waard, deze werkt geweldig.

 

EDIT: Bij deze het linkje van mijn blogpost. De post stond in qeue, maar ik heb hem direct gepost voor je.

Short URL for this post: http://tmblr.co/ZSjxQv1kZSz7_

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste setje was ook DIY. Maar ik kan me voorstellen dat je liever koopt. @CrossbowClan, als het hetzelfde setje is dat je eerder postte dan zou ik daar zelf niet voor gaan.

Omdat je eenvoudigweg niet zo veel nodig hebt, en de kwaliteit matig is.

Dat laatste is hearsay, want zelf heb ik geen chinapicks.

 

Als ik nu moet adviseren dan zou ik zeggen bestel de Sparrows Tuxedo of de Spirit. Dit zijn kleine stejes met rakes, hooks en een mooie selectie tension wrenches. Met €31,- wel duurder. Dat klopt.

De case/sleeve die om deze sets zit is uitstekend. Ik zal eens kijken of ik er al over geblogd heb, dan edit ik de link in deze post. Dan heb je ook foto's van de set.

 

Als je de YouTube kanalen bekijkt zul je zien dat de 'pros' ook maar een kleine selectie aan picks gebruiken. Daarom, een hook en rake is eigenlijk voldoende. Als is de Bogota wel de moeite waard, deze werkt geweldig.

 

EDIT: Bij deze het linkje van mijn blogpost. De post stond in qeue, maar ik heb hem direct gepost voor je.

Short URL for this post: http://tmblr.co/ZSjxQv1kZSz7_

 

+1 Ik heb ook echt alleen maar positieve dingen te zeggen over lockpicks van Sparrows.

Maar dat is wel voor de serieuzere lockpickers en moet je dus ook wel een beetje met tact mee omgaan.

 

Ik heb zelf een van mijn bogota rakes gebroken omdat ik te heftig aan het raken was :-)

Ik ben de oprichter (niet de eigenaar) van de Lockpick Winkel.. en heb veel setjes in mijn handen gehad.

Maar de tuxedo set is van al die setjes altijd mijn favoriet geweest..

 

Leuke blog trouwens, gave onderwerpen :-)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google maar op:

Nederlands: Klavierslot openen

Engels: Skelletonkey of Mortice lock.

 

Succes!

 

Uiteindelijk bleek de zoekterm "lever lock" hetgeen wat mij het volgende filmpje bracht. Hoe je een "lever lock" (is het eigenlijk hetzelfde als klavier en zo?) met gereedschap van klerenhangers opent, zit wat later in het filmpje. Je moet de levers optillen en laten vallen, terwijl je druk (tension) op de grendel houdt. Verhelderend!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awww :rolleyes: bedankt @CrossbowClan

 

Maar ik zit even even te kijken naar wat het verschil ook al weer was tussen de Tuxedo en de Spirit, zie ik dat de Spirit wel even wat duurder is geworden: €41,- dat is €10,- duurder!

 

De Tuxedo is overigens een goede keus. Als ik niet al de Sentry had gehad dan had ik ook voor de Tuxedo gekozen.

 

Ik sta nog steeds achter de setjes, maar ik kan me voorstellen dat deze prijs nieuwe lockpickers afschrikt! Nu kost een china setje bijna de helft van een Sparrows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awww :rolleyes: bedankt @CrossbowClan

 

Maar ik zit even even te kijken naar wat het verschil ook al weer was tussen de Tuxedo en de Spirit, zie ik dat de Spirit wel even wat duurder is geworden: €41,- dat is €10,- duurder!

 

De Tuxedo is overigens een goede keus. Als ik niet al de Sentry had gehad dan had ik ook voor de Tuxedo gekozen.

 

Ik sta nog steeds achter de setjes, maar ik kan me voorstellen dat deze prijs nieuwe lockpickers afschrikt! Nu kost een china setje bijna de helft van een Sparrows.

 

een nieuwe lockpicker zal een sparrows set niet kunnen apprecieren ook.

ik ben begonnen met een Klöm set, tig jaar terug (man wat gaat tijd snel!!!!!), en een tijd terug een Sparrows tuxedo gekocht.

 

dan merk je toch dat er een reden is waarom ze wat meer kosten hoor.

 

met de klöm set lukt het natuurlijk prima, maar je moet wel zelf meer werk steken in de afwerking, en ze zijn ook beduidend dikker, wat niet het meest handige is :)

 

de tension tools zijn waardeloos, maar die maak je gelukkig zeer gemakkelijk zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh @fragalalot, ik vind de tension wrenches van Sparrows wel aardig. Zeker die 'flex wrenches' waarbij het handvat 90 gedraaid is. Daar komt bij dat ze van elk type 3 maten hebben waardoor ik meestal wel uitkom. De 'flat tension wrenches' die ik apart besteld heb zijn ook hun geld dubbel en dwars waard. Er zijn altijd gevallen waarbij ik met mijn wrenches niet uitkom, daarvoor maak ik van straatborstels wrenches die specifiek voor het slot of type slot zijn gemaakt.

 

Qua dikte valt Sparrows me mee. Omdat ik dacht dat het een Brits bedrijf was had ik ze besteld. Toen ik na bestelling zag dat het een Amerikaans bedrijfje was schrok ik wel even. Hun keyways zijn namelijk groter dan de Europese. Maar Sparrows is toch wat dunner dan de rest en kan prima in Europese sloten gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh @fragalalot, ik vind de tension wrenches van Sparrows wel aardig. Zeker die 'flex wrenches' waarbij het handvat 90 gedraaid is. Daar komt bij dat ze van elk type 3 maten hebben waardoor ik meestal wel uitkom. De 'flat tension wrenches' die ik apart besteld heb zijn ook hun geld dubbel en dwars waard. Er zijn altijd gevallen waarbij ik met mijn wrenches niet uitkom, daarvoor maak ik van straatborstels wrenches die specifiek voor het slot of type slot zijn gemaakt.

 

Qua dikte valt Sparrows me mee. Omdat ik dacht dat het een Brits bedrijf was had ik ze besteld. Toen ik na bestelling zag dat het een Amerikaans bedrijfje was schrok ik wel even. Hun keyways zijn namelijk groter dan de Europese. Maar Sparrows is toch wat dunner dan de rest en kan prima in Europese sloten gebruikt worden.

 

precies wat ik wou zeggen.

De Klöm's zijn nog dikker, en de tension tools moet je ook zelf bijvijlen om ze in een slot te krijgen.

De Sparrows zijn gewoon beter... Vooral de 0.015 reeks is super voor europese slotjes. :)

maar met de standaard tuxedo raak je ook wel weg met de meest voorkomende sloten.

 

het enige dat ik mis is iets zoals de peterson flag voor side-pins (lijkt wat op een golfknuppel) in een slot met een ietwat willekeurige keyway...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geïnteresseerd geraakt door het onderwerp heb ik de laatste tijd geregeld op het internet rondgekeken. Nu had ik hier op het forum gelezen dat lockpicks niet los te koop zijn, maar toen liep ik tegen een webshop aan waar je zelf je set kan samenstellen. Ik heb geen banden met deze winkel.

 

http://www.eyepopper.nl/eigen-lockpickset-maken

 

En nog één; http://www.lockpickshop.nl/sc-8-lockpick-set-maken/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie tip @Dreutel!

Hettykat heeft enkele losse picks, maar deze collectie is heel mooi.

Als je een setje als de tuxedo zou samenstellen dan ben je wel duurder uit denk ik.

Maar lockpicks hebben niet het eeuwige leven en zo kun je één vervangen in plaats van een nieuwe kit te moeten kopen.

En van wat ik heb begrepen is Southord een goed merk.

 

Het is ook leuk om een minimalistich EDC setje te maken. Die kan je dan en een lege Edding marker vervoeren. Moet je wel zelf tension wrenches maken, want de standaard wrenches passen er dan niet in. Met een beetje creativiteit kun je dan zelfs de stift in tact laten. Als de picks dan niet rammelen zal niemand zeggen dat je picks bij je hebt ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dreutel dat samenstellen raad ik niet aan, volgens mij ben je dan altijd duurder uit met mindere kwaliteit lockpicks. Dat zijn volgens mij gewoon de standaard lockpicks van southord die eigenlijk meer gericht zijn op Amerikaanse sloten omdat ze een klein beetje dikker zijn. De slimeline reeks en alle lockpicks van sparrows zijn allemaal iets dunner wat bij Europese sloten veel makkelijker lockpickt :-)

 

Awww :rolleyes: bedankt @CrossbowClan

 

Maar ik zit even even te kijken naar wat het verschil ook al weer was tussen de Tuxedo en de Spirit, zie ik dat de Spirit wel even wat duurder is geworden: €41,- dat is €10,- duurder!

 

De Tuxedo is overigens een goede keus. Als ik niet al de Sentry had gehad dan had ik ook voor de Tuxedo gekozen.

 

Ik sta nog steeds achter de setjes, maar ik kan me voorstellen dat deze prijs nieuwe lockpickers afschrikt! Nu kost een china setje bijna de helft van een Sparrows.

 

Ja volgens mij zijn ze ook nergens in Nederland te bestellen..

Dus je moet ze echt bij sparrows zelf bestellen.

Je zit nu ook met de koers € - $ en dan nog met de verzendkosten erbij zijn ze niet de goedkoopste :p

 

Ik heb ze wel een tijdje verkocht maar ook de inkoopprijs is hoog.

Dus dat was niet echt de moeite waard.

 

een nieuwe lockpicker zal een sparrows set niet kunnen apprecieren ook.

Of zelfs breken :o Dan zijn die dikkere klom lockpicks juist wel weer handig :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...