Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zibro Kamin RCA66E met defecte CO2 sensor niet meer te koop.....standaard sensor CO2 bouwmarkt en sensor in zibro overbruggen??!!


be68an

Aanbevolen berichten

Beste handige mensen,

Ik heb een Zibro Kamin kachel een oudje maar weinig gebruikt een RCA66E met een storing 4 wat een defecte verontreinigssensor is. Helaas is deze niet meer nieuw te koop dus dacht als die nou te overbruggen is en ik een CO2 sensor te koop in de bouwmarkten in de ruimte hang dan is het weer verholpen. Alleen moet ik dan nog wel de sensor overbruggen zodat hij niet in storing valt zoals nu. Want brandt circa 2 minuten ondertussen piept de Zibro steeds en slaat dan automatisch uit. 

Hoe zou ik dat kunnen fixen? Wie kan mij op de goede weg helpen. Want zou het lekker vinden om in de garage een kacheltje te laten branden en daarvoor is de Zibro zeker geschikt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou eerst eens kijken of de sensor niet gewoon zijn werk doet en met code 4 duidelijk maakt wat het probleem is.

Als ie lang stil heeft gestaan is waarschijnlijk eea vervuild en je verbranding niet optimaal.

Onverbrande gassen zijn levensgevaarlijk, co (niet co2) is super giftig en reukloos.

Je kunt de werking van de sensor testen door de 3 draden te verlengen en de sensor ver van de kachel te leggen, is je error code dan weg dan werkt de sensor ok en heb je een verbrandingsprobleem. Is je error weg maar gaat ie toch nog uit dan zal het je thermokoppel zijn.

Niet gaan branden zonder beveiliging is mijn advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...