Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuurwerk beperking door corona regels

Matew Loebas
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik ben zelf een erg grote vuurwerkliefhebber, zeker wanneer oud en nieuw er aan komt.

Helaas is dit jaar alleen de categorie F1 toegestaan om af te schieten. 

Ik begrijp dat ze deze regels voornamelijk hebben in gevoerd om ongevallen te ver komen, en de last in het ziekenhuis niet te verhogen.

De categorie F1 is eigenlijk kindervuurwerk.

Voor dat je het weet heb je een klein onschuldig rotje in je hand dat al F2 is.

Baterijen zijn absoluut F2, ik dacht het enigste dat F1 was en de lucht in mocht zijn gillende keukenmeiden.

Maar mijn vraag is hoe jullie het dit jaar aan pakken, waar schieten jullie het vuurwerk af. Houden jullie rekening met bv. de vergunning die je moet aan vragen in jouw dorp, of de avondklok? Mijn vuurwerkverkoper raadde baterijen aan, dat vond hij het veiligste. Daar heeft hij inderdaad deels gelijk over, toch?

Ik hoop dat jullie een beetje jullie ideeën en ervaring met mij kunnen delen.

Groeten Matew

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dag Matew, ik snap dat het voor jou heel leuk is om vuurwerk af te steken. Maar denk je wel eens aan alle dieren die daar heel erg last van hebben en heel angstig van worden?

Huisdieren (honden én katten) maar ook zeker de andere dieren weten niet wat er gebeurt en vluchten. Lees dit maar eens:

https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/vuurwerk-feestelijk-niet-voor-vogels

Vooral die hardere rotjes en knallen en gillende vuurpijlen zijn heel vervelend voor de dieren.

Zo kan ik met mijn lieve hondje 🐺 dus met de jaarwisseling niet in mijn eigen huis blijven maar moet ik ergens heen waar geen of bijna geen vuurwerk wordt afgestoken. En dan zijn we dus alleen. Wij zijn dan dus vuurwerkvluchtelingen en daar zijn er heel veel van.

En het wordt elk jaar weer harder en harder en harder en nóg harder.

Dus ik ben wel blij dat het dit jaar eigenlijk niet mag. Ik zeg "eigenlijk" want in mijn buurt steken ze elke avond vuurwerk af.

En vroeger hadden we helemaal niet van dat hele harde vuurwerk en hadden we er ook lol in.

Dus steek gewoon lekker het toegestane vuurwerk af, ren lekker rond met die mega grote sterretjes en heb op die manier plezier erin. En weet dan dat een heleboel dieren beter af zijn bij minder veel en minder hard vuurwerk. Daar kun je ook blij van worden toch? :classic_cool:

Over het milieu etc zal ik het maar niet gaan hebben, maar je begrijpt ook vast wel dat al die rook en kruit dat verschoten wordt ook niet echt gezond is. :classic_smile:

Misschien kun je van het geld wat je eigenlijk voor het vuurwerk bestemd had iets anders leuks kopen waar je veel plezier van gaat hebben?

Ik hoop dat je, ondanks het vuurwerkverbod, toch een leuk Oud en Nieuw kunt vieren. 💥💥💥🎉

• Leuk 2
Link naar reactie

6 uur geleden, Erny zei:

Dag Matew, ik snap dat het voor jou heel leuk is om vuurwerk af te steken. Maar denk je wel eens aan alle dieren die daar heel erg last van hebben en heel angstig van worden?

Misschien kun je van het geld wat je eigenlijk voor het vuurwerk bestemd had iets anders leuks kopen waar je veel plezier van gaat hebben?

Ik hoop dat je, ondanks het vuurwerkverbod, toch een leuk Oud en Nieuw kunt vieren. 💥💥💥🎉

Voor dat geld kan je ook een hele goede preppers start maken, beste @Matew Loebas

Beste @Erny ik hoop voor alle dieren dat het vuurwerk word afgeschaft, maar ook voor het milieu.

Ook jou beste hond mag daar van genieten.

Bedankt voor je reactie en tip. 

• Leuk 1
Link naar reactie

Sinds ik mijn eigen vuurwerk moest betalen, ben ik er mee gestopt ;-)

Daarvoor deed ik vooral knal spul, heerlijk mee geëxperimenteerd, al waren m'n ouders daar niet zo blij mee. Maar wel weer wat geleerd en een paar leuke anecdotes aan overgehouden.

De laatste keer was toen mijn kinderen nog jong waren. Tegenwoordig vind ik het vooral smerig (de dag erna, al die troep) maar ik kan er veel begrip voor opbrengen dat veel mensen (jongeren) hier naar uitzien. Ik heb er dan ook geen problemen mee, maar doe zelf niet meer mee.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik begrijp de problemen van en voor de dieren maar heb eigenlijk mijn helemleven vuurwerk afgestoken van middernacht tot ca 1 uur en toen ik jonger was van 22 uur tot 02 uur.

de problemen voor de dieren zijn niet omdat er rond middernacht vuurwerk afgestoken word.

maar omdat de jeugd al een maand aan het afsteken is.

omdat het ongestraft gedaan kan worden.

voor dit jaar.

geen vuurwerk voor mij, ik zou het mezelf niet vergeven als door mijn vuurwerk mensen naar het ziekenhuis moeten die het al zo druk hebben.

• Leuk 1
Link naar reactie

16 uur geleden, Erny zei:

Zo kan ik met mijn lieve hondje 🐺 dus met de jaarwisseling niet in mijn eigen huis blijven maar moet ik ergens heen waar geen of bijna geen vuurwerk wordt afgestoken.

Ik geef mijn kat altijd Rescue druppels (Bach Bloesem Remedies). Daar begin ik n paar dagen van te voren mee. Daar wordt 'ie n beetje relaxed (lees suffig) van. Hij vindt de 'lampjes in de lucht' wel interessant en raakt niet in paniek van de harde knallen.

Het is poepie-duur spul, maar het werkt dus wél.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...