Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Variant op de covid-19

Recommended Posts

Er is een variant op de covid-19, zo werd verteld op het nieuws.

Deze is nog besmettelijker ze zijn op gedoken in Zuid-Afrika en Engeland.

Ik zal naar meer info zoeken.

Wat zullen daar nu weer de gevolgen van worden, nog meer onzekerheid het is verschrikkelijk.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Crisisberaad in Londen over nieuwe, veel besmettelijker variant coronavirus

De Britse premier heeft vrijdag zijn ministers bijeengeroepen voor een spoedberaad over een nieuwe variant van het coronavirus die Engeland teistert. Gevreesd wordt dat de gemuteerde versie, die vooral rondwaart in zuidoost Engeland waaronder Londen, veel besmettelijker is dan eerdere varianten. Het zou kunnen betekenen dat bepaalde gebieden te maken krijgen met strengere maatregelen.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/crisisberaad-in-londen-over-nieuwe-veel-besmettelijker-variant-coronavirus

Engelse virusvariant mogelijk ‘70 procent besmettelijker’

De stam van het coronavirus die Engeland teistert, heeft mutaties aan het eiwit waarmee het zich toegang verschaft tot menselijke cellen. „Het zou mij verbazen als vaccins veel minder goed zouden werken tegen deze variant”, zegt viroloog Marion Koopmans.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/12/20/coronablog-20-december-a4024548

Overvol stations van Treinen en Metro,

Ze werken mee aan hun eigen ondergang, hoe dom kan een mens zijn.

Er is al één besmetting van de variant in Nederland bekent.

Dan zijn er al meer onbekende gevallen, de RIVM heeft het kabinet gevraagt om een totaal vlieg verbod uitvaardigen tegen het verenig koninkrijk.

Als het zo door gaat zullen er nog veel meer mensen sterven, waar gaat dit naar toe.

Veel mensen zullen in angst zitten en denken dit word het eind van de wereld.

Als er steeds vaccinatie moeten worden uitgevonden en er steeds miljoenen voor moet worden betaald hoe lang kunnen de landen dat vol houden.

9 minuten geleden, JJ&A zei:

Als het zo door gaat zullen er nog veel meer mensen sterven, waar gaat dit naar toe.

Langzaam aan JJ, niet zo snel.

Ik ruik een flinke hoeveelheid BS... misschien is het iets besmettelijker, maar voorlopig lijkt het er niet op dat het dodelijker is.

En hoeveel is 70% nu eigenlijk?

Is dat merkbaar meer? Misschien ietsje, maar ik betwijfel of de grafieken er veel anders uit gaan zien.

En al dat sluiten van bla bla bla, onzin. De kat is out of the bag. En die gaat er niet meer in.

Al met al betekend dit (mogelijk) dat ipv 60% immunisatie dat er 70 of 75% immunisatie nodig is. De vaccinatie golf die op ons toekomst maakt daar zo wie zo korte metten mee.

Voorlopig wacht ik gewoon even af hoe erg deze variant is. Ik geloof nog niet in doem scenario's.

• Leuk 1

https://www.zerohedge.com/covid-19/scientists-mps-ask-where-evidence-70-more-contagious-mutant-covid

....scientists there are demanding to see any evidence that there is a 70% more contagious mutant strain of COVID, having not been shown anything by the government.

The Daily Mail reports that Carl Heneghan, Professor of Evidence Based Medicine at Oxford University’s Nuffield Department of Primary Care, has expressed scepticism over the 70 per cent figure.

“I’ve been doing this job for 25 years and I can tell you can’t establish a quantifiable number in such a short time frame,” Heneghan said.

“Every expert is saying it’s too early to draw such an inference,” the professor added.

“I would want to have very clear evidence rather than ‘we think it’s more transmissible’ so we can see if it is or not,” Heneghan continued.

“It has massive implications, it’s causing fear and panic, but we should not be in this situation when the Government is putting out data that is unquantifiable,” the professor further urged.

They are fitting the data to the evidence. They see cases rising and they are looking for evidence to explain it,” Heneghan declared.

The ‘mutant strain’ has been circulating since September, according to the government, with Prime Minister Boris Johnson using it to justify literally cancelling Christmas.

However, Professor Heneghan emphasised that if this strain really is that much more contagious “we should be locking down the whole country”.

The data the government has on the ‘new strain’ off COVID comes from analysis by advisory body The New and Emerging Respiratory Virus Threats Advisory Group (Nervtag).

No one has seen the data, with the Prime Minster noting it is “early data, “subject to review” but “It’s the best we have at the moment.”

• Leuk 1

Engeland.                                                                 23-12-2020

Weer een nieuwe variant vast gesteld op twee Zuidafrikanen.

Zo zal het de komende jaren wel gaan, en deze is nog besmettelijker dan de andere variant.

694.jpg.e3274ffcce9967927db835bd701ec57a.jpg

Britten ontdekken weer nieuwe mutatie van coronavirus: ‘Zeer zorgwekkend’

De Britse minister van Volksgezondheid, Matt Hancock, meldt dat er in het Verenigd Koninkrijk twee besmettingen met een nieuwe variant van het coronavirus zijn vastgesteld. Het gaat om mensen die onlangs naar Zuid-Afrika reisden en bij terugkomst in het VK besmet bleken. De nieuwe variant blijkt weer besmettelijker. 

Vorige week werd al bekend dat - net als in het VK - ook in Zuid-Afrika een variant van het coronavirus rondwaarde. De twee nieuwe gevallen in het VK zouden weer een andere variant behelzen. ,,We hebben hier in het Verenigd Koninkrijk opnieuw twee gevallen ontdekt van een nieuwe variant’', sprak Hancock vanmiddag. ,,Deze nieuwe variant is zeer zorgwekkend, omdat hij nog verder gemuteerd lijkt dan de eerste variant die in ons land ontdekt is en nog sneller overdraagbaar.’

Volgens Hancock is Zuid-Afrika erg behulpzaam geweest met het delen van informatie over de samenstelling van de coronavirusvarianten in dat land en konden de nieuwe gevallen daardoor snel gedetecteerd worden. Het Britse John Hopkins Instituut meldt ook dat de nieuwe variant ‘erg anders is dan die in Zuid-Afrika rondgaat’ en ‘erg besmettelijk'. 

Hancock meldt dat de twee besmette mensen in quarantaine zijn geplaatst. Dat geldt ook voor de personen met wie zij in contact zijn geweest. De Britse minister stelde dat er onmiddellijk beperkingen zullen worden opgelegd aan verkeer vanuit Zuid-Afrika. Iedereen die onlangs dat land heeft bezocht moeten ook in quarantaine gaan. 

Variant

De Britten ontdekten vorige week voor het eerst een nieuwe variant van het virus in het koninkrijk. De variant zou tot 70% besmettelijker zijn dan het ‘normale’ coronavirus. Het nieuws veroorzaakte een kettingreactie aan acties door andere landen. In navolging van Nederland sloten ook andere landen hun grenzen voor passagiersverkeer uit het Verenigd Koninkrijk. De besmettelijke variant bleek ook in andere landen opgedoken. Gisteren gingen de meeste grenzen weer min of meer open, een negatieve coronatest is wel nodig.  

Zojuist werd ook weer bekend dat in Israël de variant van het coronavirus die in het VK rondgaat is aangetroffen. Dat meldde een woordvoerder van het ministerie van Volksgezondheid volgens persbureau Reuters.

https://www.ad.nl/buitenland/britten-ontdekken-weer-nieuwe-mutatie-van-coronavirus-zeer-zorgwekkend~a4b1bea0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Ook in Zuid-Afrika is een nieuwe variant van het coronavirus opgedoken. Die wordt gevonden bij coronatesten in het hele land.

1920x1080a.thumb.jpg.5692ba301fbcf7b8a45a995c5262cfc1.jpg

Zuid-Afrika heeft zo'n 100.000 besmettingen, gisteren kwamen er op één dag bijna 11.000 besmettingen bij. De afgelopen weken neemt het aantal nieuwe besmettingen snel toe, terwijl het in Zuid-Afrika volop zomer is.

"Wetenschappers zien dat deze variant veel besmettelijker is en zich sneller verspreidt, net als in Engeland", zegt correspondent Bram Vermeulen. In het Verenigd Koninkrijk dook een variant van het virus op die tot 70 procent besmettelijker is, maar het zou in Zuid-Afrika niet gaan om dezelfde variant.

In Zuid-Afrika gaat het virus ook veel rond onder jongeren, vertelt Vermeulen. "Veel scholieren hebben eindexamen gedaan, die hebben dat gevierd en al die feesten bleken superspreaders te zijn."

Als gevolg hiervan zitten de ziekenhuizen in de provincies West-Kaap en Oost-Kaap al aan de grens van hun capaciteit.

Economie

De regering durft geen strenge lockdown af te kondigen, omdat de economie dat niet aankan. Vermeulen: "Zuid-Afrikanen hebben ook niet de buffer om dat allemaal op te vangen, zoals Nederlanders. En dus worden er hier pleisters op de wonden geplakt. Die maatregelen zijn niet altijd even goed te begrijpen. Zo gaan stranden dicht, maar niet in Kaapstad, waar nu massaal toeristen zijn." Ook is de verkoop van alcohol in het weekend aan banden gelegd.

De regering hoopt dat het vaccin dat is besteld, ook goed werkt tegen deze variant van het virus. Al zeggen wetenschappers dat het jaren duurt voordat een virus zo is gemuteerd dat een vaccin helemaal niet meer werkt. Vermeulen: "Eigenlijk op het moment dat Zuid-Afrika even op wat verlichting hoopte, krijg je deze variant en heel veel zorgen over het nieuwe jaar."

Vliegverboden

Ook zit het land in de maag met vliegverboden die uit voorzorg worden afgekondigd. Duitsland heeft al gezegd dat er een verbod komt op vluchten uit Zuid-Afrika vanwege de nieuwe coronavariant.

Steeds meer Europese landen hebben de grenzen gesloten voor reizigers uit het Verenigd Koninkrijk, ook Nederland.

https://nos.nl/artikel/2361446-in-zuid-afrika-grote-zorgen-over-weer-nieuwe-variant-coronavirus.html

• Leuk 1

De Zuid-Afrika variant is imo het meest zorgwekkend. Maar niet zo zeer wegens de vermeende hogere besmettelijkheid, en de symptomen zijn ook niet erger dan gebruikelijk voor corona.

Het zorgwekkende zit hem in de gevoeligheid van jongeren voor het virus. Dit betekend dat het aantal mensen dat opgenomen moet worden in een ziekenhuis mogelijk zou kunnen verdubbelen of zelfs verdrievoudigen. Ik geloof niet dat daar iemand op zit te wachten. Ook stijgt dan natuurlijk het sterftecijfer.

Ik hoop (en die kansen zijn vrij goed) dat mensen die al eens besmet zijn geweest ook immuun zijn voor de ZA variant. Dan verwacht ik zelf geen grote impact hier bij ons voor de ZA variant omdat ik er van uitga dat vele kinderen en jeugdigen inmiddels al blootgesteld zijn geweest aan het virus.

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

De Zuid-Afrika variant is imo het meest zorgwekkend. 

Ik hoop (en die kansen zijn vrij goed) dat mensen die al eens besmet zijn geweest ook immuun zijn voor de ZA variant. Dan verwacht ik zelf geen grote impact hier bij ons voor de ZA variant omdat ik er van uitga dat vele kinderen en jeugdigen inmiddels al blootgesteld zijn geweest aan het virus.

Maar wij hebben ook gehoord dan immuniteit maar enkele maanden aanhoud, en dat men dan weer besmet kan raken, misschien is dat ook wel het geval met de vaccinatie want zorgt die ook niet voor de aanmaak van antistoffen zodat je .maar voor een paar maanden immuun bent???

4 minuten geleden, JJ&A zei:

Maar wij hebben ook gehoord dan immuniteit maar enkele maanden aanhoud, en dat men dan weer besmet kan raken, misschien is dat ook wel het geval met de vaccinatie want zorgt die ook niet voor de aanmaak van antistoffen zodat je .maar voor een paar maanden immuun bent???

Ik weet dat dit veel gezegd wordt, maar dat is BS.

1) Wiskundig gezien zouden de grafieken anders verlopen wanneer er geen of slechts een korte immunisatie is.

2) We zouden overladen worden met berichten van mensen die inmiddels een tweede keer ziek geworden zijn. Er zijn mij slechts 4 gevallen (wereldwijd!) bekend, en bij 3 daarvan was de tweede besmetting zonder symptomen. (Stand ongeveer een maand geleden, ik ben gestopt dit te volgen)

3) Ook de deskundigen verwachten dat de immuniteit door het virus als ook door het vaccin minimaal zo'n 1 tot 2 jaar aanhoudt.

4) Persoonlijk verwacht ik dat wanneer het virus min of meer permanent aanwezig is de immuun reactie van het lichaam steeds opnieuw getraind wordt. De immuniteit duurt dan zo lang als de infectie bron bestaat + 2 jaar. (Mogelijk langer, want ik vermoed dat het lichaam bij herhaalde training betere mechanismes opbouwt die langer aanhouden)

• Leuk 1

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9083081/South-Africas-second-wave-driven-mutant-Covid-19-strain.html

De ZA variant is ook aangekomen in de UK. (2 gevallen ontdekt)

Het aantal gevallen in ZA is inmiddels aardig opgelopen, en het is daar GEEN winter!

Zo langzaam ga ik geloven dat men wellicht toch niet over gereageerd heeft toen met het verkeer met de UK stillegde. Niet vanwege de Uk variant, maar die ZA variant moeten we toch echt buiten de deur houden.

Ook het inreis verbod in NL voor personen zonder "schoon" verklaring gat zo meer zin maken.

PS: Raak niet in paniek, ik blijf (voorlopig nog) van mening dat ook de ZA variant op zich genomen niet veel in de weegschaal legt op het persoonlijk vlak. Maar voor het gezondheidswezen is dit wel een zeer ernst te nemen factor.

• Leuk 2

@OBL-Rien

ik las ook al dat de dubbele besmettingen niet zo’n vaart lopen.

deze week een meisje van 14, top zwemster en ik meen uit Brazilie die kort na elkaar 2 keer positief was en overleden is.

ik vraag me serieus af of die negatieve test wel correct is geweest en of ze niet overleden is agv de eerste besmetting.

we zullen het nooit weten.

één ding weet ik wel.

we zijn nog lang niet van dit rot virus af,

• Leuk 3
Op 25-12-2020 om 19:22, Hermanusb zei:

@OBL-Rien

ik las ook al dat de dubbele besmettingen niet zo’n vaart lopen.

we zijn nog lang niet van dit rot virus af,

En de varianten.

Er zou internationale samen werking moeten komen, maar dat kunnen we wel vergeten, dus @Hermanusb we moeten er alles aan doen om de weerstand van het lichaam te verhogen, en heel voorzichtig zijn, we krijgen via het forum veel informatie.

maar nog steeds niet genoeg, er is nog veel uit de natuur te halen wat bijzonder goed is voor het lichaam, daar bij is Bushcraft kennis zeker gewenst, en kennis wat je niet moet eten en drinken van alle rommel die je in supermarkten kan kopen, het word je zelfs op gedrongen via reclame. 

• 2 weeks later...

Weer een covid-19 variant van Japan.

0f47a588-5345-11eb-8bf5-0217670beecd.thumb.jpg.9641fe08a2785bf84b8e2c3c28112033.jpg

TOKIO - De Japanse autoriteiten hebben een nieuwe variant van het coronavirus aangetroffen bij vier mensen die vanuit Brazilië het land binnenkwamen. Volgens het ministerie van Volksgezondheid lijkt het gemuteerde virus gedeeltelijk op de Britse en Zuid-Afrikaanse varianten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/323652907/japan-treft-nieuwe-variant-van-coronavirus-aan

• 4 weeks later...

Hoeveel variaties zijn er nu al???

We raak de tel kwijt.

In februari 2020 heeft de WHO bekend gemaakt dat de samenstelling van het vaccin voor het seizoen 2020/2021 als volgt is:

A/Guangdong-Maonan/SWL1536/2019 (H1N1)pdm09-achtig virus;

A/Hong Kong/2671/2019 (H3N2)-achtig virus;

B/Washington/02/2019-achtig virus (B/Victoria/2/87 lijn); en

B/Phuket/3073/2013-achtig virus (B/Yamagata/16/88 lijn).

Corvit variaties;

SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2

De covid-19 afkomstig van China.

De Afrikaanse.

De Engelse.

De Braziliaanse.

Zij er nog meer???

• 1 month later...
Op 27-12-2020 om 09:11, Dutch013 zei:

Kan een van de moderators de titel even aanpassen naar Covid.

Wat voor aanpassing zou je graag willen???

O ik zag het net Covit-19, maar dan met een D.

Dan heb ik het altijd verkeerd geschreven.🤭

Misschien weet je niet dat je niet via de PB te bereiken bent beste @Dutch013

Kan een instelling foutje zijn, als je het zo wilt houden hoef je geen reactie te geven.😉

Als je geholpen wilt worden kan je altijd onze @Info_junky we staan altijd voor elkaar klaar.

Mhg,

@JJ&A

• JJ&A changed the title to Variant op de covid-19

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...