Ga naar inhoud
GENEGEERD

REVIEW minderen/stoppen met roken - vaping - HeXA


wandering neone

Aanbevolen berichten

hex1.jpg

 

Wel,

mijn zwerftochten hebben me bij deze review gebracht.

Het is eigenlijk meer een accidentje, dan wat anders, dat ik hierop ben gestoten,
en ik heb het nog maar pas, een dag of twee, maar "so far so good"!

Om te beginnen, begin natuurlijk niet met roken, dan hoef je ook niet te vapen,
Maar voor wie rookt, en wil minderen, of stoppen, heb ik misschien eindelijk wel iets gevonden waar je de dag aangenaam mee doorgeraakt.


Het betreft een closed pod vape systeem van Hexa. https://hexavapor.com/

Nu heb ik zelf weinig ervaring met vaping, maar heb wel een paar ervan uitgeprobeerd, en nooit de klik kunnen maken met dergelijk apparaat om diverse redenen, de belangrijkste zijnde; de beleving was nooit dezelfde als een rookervaring, en hierdoor kon ik nooit minderen met echt roken. 

Tot nu moet ik zeggen,

strompelde ik op dat Hexa apparaat, me aangeraden op basis van mijn profiel (zware roker), en dit werd me aangeraden omdat dit systeem wel erg dicht aansluit met de sigaret ervaring.

Het is een erg licht dingetje, ligt goed in de hand, en idd, de rookervaring ligt wel erg dicht bij de normale rookervaring, met als pluspunt ook diverse (subtiele) lekkere smaakjes en nicotine gehaltes (20mg - 10mg - 0mg)

Ik ben er nog maar recentelijk mee begonnen, en ja hoor,
het resultaat mag er wezen.
Met de zwaarste ampullen, ben ik in staat om zwaar te minderen met echt te roken, en hierop wat meer over te stappen.

Let wel, dit is een closed pod systeem, en bevat dus twee delen:
- het actuele apparaat, met oplaadbare batterij
- wegwerp pods, of modules, dat je dan gewoonweg inhaakt in het apparaat, 
- en dan vapen maar.

Heel makkelijk, maar ook niet de goedkoopste manier, moet ik er ook bij zeggen.

Zo'n apparaat is om en bij de 25 euro,
en de pods, zijn per twee verpakt zo'n 8 euro

dus 4 euro per pod.

Vergeleken met echt roken, is dit dus een kleine winst in je pocket, maar ook niet echt een overweldigend verschil. Meer nog, eigenlijk best duur ivm andere systemen.
Er zijn veel goedkopere vape manieren, met vloeistoffen die je dan bijvult,
maar deze zijn dan weer niet gelijkaardig aan een rookervaring (zoals al eerder vermeld).

Deze Hexa is dus meer een "transitiemiddelje" voor me om te minderen/stoppen met roken, en eventueel later over te stappen op andere vaping systemen, 
of om simpelweg met alles te kunnen kappen.

Ik schrijf dit eventjes, opdat ik misschien andere, (zware) rokers wat kan helpen bij deze.
Ik ben niet betaald voor deze review, ik ben oprecht verbaasd van dit systeempje tot dusver.

 

enkele reviews, waar ik ook achter kan staan:

 

 



Indien mogelijk, hou ik jullie op de hoogte met mijn ervaringen bij deze,

want, zoals al vermeld, heb ik hem nog maar een paar daagjes, maar met toch al goeie resultaten tot dusver!

Mijn rokershoest is al fel verminderd.
En als ik nog eens echt rook, heb me zelfs al betrapt op de gedachte waarom ik dit nog doe, de vapor is meer genieten, met een lekker bijsmaakje erbij,

 

terwijl je bij een gewone sigaret al die rommel in je zit te hijsen...

 

Dus, komt er een hopelijk goed vervolg bij deze, later.

 

cy all later folks :)

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
14 uur geleden, wandering neone zei:

Mijn rokershoest is al fel verminderd.
En als ik nog eens echt rook, heb me zelfs al betrapt op de gedachte waarom ik dit nog doe, de vapor is meer genieten, met een lekker bijsmaakje erbij,

 

terwijl je bij een gewone sigaret al die rommel in je zit te hijsen...

Hoi @wandering neone,

Nog geen reacties op je toch zeker interessante review? Verbaasd me ,er zullen toch zeker hier wel rokers zijn

en in deze periode hebben velen het goede voornemen om te stoppen.

 

Zelf twaalf jaar geleden gestopt na bijna longontsteking, geloof me je steekt geen peuk meer op!

En alleen maar winst: meer lucht, steeds minder hoesten, geldbesparend, betere conditie, schoner huis, niet meer

zelf ruiken als een doorgerookte paling,minder kleding hoeven wassen en kan nog wel even door gaan!

 

Wat zeker ook helpt is je bewustworden van waar je mee bezig bent ,je afvragen waarom je dit nog doet.

Want het is natuurlijk een smerige gewoonte (dat zie je achteraf dan,he!).

Helaas ,maar ms is dat voor ieder anders, het blijft een verslaving.

Kan nog steeds stiekum meegenieten van iemand die een verse sigaret opsteekt en heb ook nog wel

momenten dat ik denk,oh, wat zou een sigaretje me nu smaken...

 

En een verslaving stopt niet , je kunt er hooguit anders mee om leren gaan.

Ik betwijfel of een hulpmiddel daar bij helpt,je zult het toch altijd zelf moeten 1.willen en 2.doen.

En zou het gebruik van een hulpmiddel  niet uitstel zijn van executie,een manier om het stoppen uit te stellen.

Zoiets als : ik ga ooit stoppen, maar zo mag het nog even?

 

Daarom moet je het woordje " hopelijk" weglaten Er komt gewoon een goed vervolg.Punt.uit.klaar.stoppen.

Wel heel veel sterkte en succes ermee,hoor ! En laat je weten of het je is gelukt?

groet,mevr.Grijpstra

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

tuurlijk is helemaal stoppen het beste, maar het volgende zegt genoeg denk ik:
 



En ik was helemaal niet van plan om te stoppen (ik hou teveel van de handeling), meer nog, ik belde een shop welke sigaretten ze voorhanden hadden, maar omdat ze ook een vape shop zijn, vroeg ik welke opties er intussen voorhanden waren voor zware rokers, als alternatief.

Ik ben deze intussen aan het uitproberen, 

en so far bingo 🙂 Van een gelukje gesproken dus.

Zit ik hier op los te vapen, ipv te kettingroken, met af en toe een sigaretje, als noodzakelijke reminder. (bvb normaliter rookte ik twee pakjes per dag, nu is een pakje ik gisteren startte, nog meer dan half gevuld)

Ook is echt mijn trek voor de normale sigaret bijna weg,
omdat dat vapen met een lekker smaakje erbij gewoon lekkerder is.
Elke keer ik nu een sigaretje opsteek, vraag ik me meer en meer af, waarom ik niet zit te vapen met een lekker smaakje erbij 🙂

Ook proestte ik mijn longen eruit, na elke nacht.
Da's al fel verbeterd, al na enkele dagen, simpelweg omdat er oa geen teer meer opgeslorpt is in je lichaam.

ik voel me zelfs een beetje raar, meer "vivid" omdat mijn lichaam al die schadelijke stoffen niet meer inneemt...na zovele jaren van gewoon roken.


Het plan is om me eerst te laten gaan met dat vapen,
en dan, hopelijk, stilaan het nicotine gehalte te verminderen.
en nadien het gebruik toucours.

Enfin, we zien wel, maar so far so good 🙂

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

kleine update

We zijn nu min of meer 10 dagen verder, en alles is min of meer stabiel,
komende van een pakje of twee per dag, naar ongeveer een pakje om de twee dagen zeg maar.
Met andere woorden; in plaats van in die periode 20+ pakjes op te smeulen, naar ongeveer 5 ...

Dit alles tot nu toe opgevangen met deze hexa.

 


Tijd om in tweede versnelling te schakelen dacht ik.
In die 10-tal dagen heb ik meer dan genoeg lege pods verzameld van dit systeem, en de afvalberg is enorm, want deze pods zijn niet hervulbaar.
De kostprijs is ook navenant, redelijk vergelijkbaar met echt roken ...

en dus ben ik vanaf nu overgestapt naar een ander, steviger, en vooral, hervulbaar systeem.
Dit heeft als voordeel dus, een hervulbaar systeem, en dus ook meer smaakjes voorhanden, en goedkoper op lange termijn.

Hopelijk helpt het me om volgend jaar de weg verder te zetten waar ik nu ben in getuimeld.

Maar deze hexa heeft zeker een speciaal plekje gekregen hoor, omdat deze me heeft laten inzien, dat het anders kan 🙂

 

ty Hexa! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, wandering neone zei:

Hopelijk helpt het me om volgend jaar de weg verder te zetten waar ik nu ben in getuimeld.

Hoi @wandering neone,

Bedankt voor je update!

Goed om te horen dat het zo goed bevalt. Denk eens aan al het vuil wat je zo minder binnengekregen hebt...

En afvalberg, tja, het doel heiligt de middelen moet je dan maar denken ,he?

Dat hervullen van je nieuwe systeem , hoe gaat dat? Middels patronen of vloeistof oid ?

Fijn om te merken dat het experiment je bevalt en zo zie je maar weer waar een zwerftocht toe kan leiden ,he? ☺️

Succes op de ingeslagen weg en hartelijke groet,

m.G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Dat hervullen van je nieuwe systeem , hoe gaat dat? Middels patronen of vloeistof oid ?

 

Hexa werkt met niet hervulbare patronen, met ook veel afval als gevolg. Maar wel een heel goed dingetje om mee te starten zonder gedoe. Gewoon de kit kopen, met patronen ...en vapen maar! Patroon leeg, gewoon een nieuwe erin, en terug vapen maar.

 

Stilaan kom je dan meer te weten over vapen (een wetenschap op zich), en stap je dan over naar een meer regelbaar pod systeem.

 

Het nieuwe systeem werkt met hervulbare tank, zodat je vloeistof kan kopen, en de tank terug kan vullen.

Ook de coil is vervangbaar (nodig elke +-2 weken, afhankelijk van je gebruik).

 

Zo heb je veel meer smaak/level variaties, en veel voordeliger voor je portemonnee op de langere termijn :) 

 

ter info: deze heb ik aangeschaft: de voopoo drag x

 

VOOPOO-Drag-X-Kit-Retro.jpg

met deze "roeperige" review erbij :D

 

 

 

Let wel, mijn eerste ervaring ermee was ronduit verschrikkelijk. Alles voelde aan alsof ik twee sigaren tegelijkertijd aan het inhaleren was.

Bleek later dat ik gewoon de verkeerde "coil" had gebruikt.

Na vervanging ervan was alles veel beter, zachter, uitgebalanceerd.

 

En met het airflow systeem kan ik snel schakelen tussen een hapje met een meer "throat kick" (gesloten), of een meer luchtige hap (open), en alles ertussen.

 

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

Fijn om te merken dat het experiment je bevalt en zo zie je maar weer waar een zwerftocht toe kan leiden ,he? ☺️

 

ja hé; vind het zelf ook fascinerend, van een "happy accident" gesproken.

Ik ben blij het met jullie te kunnen delen  🙂

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij als 65+ers hebben in ons hele leven nog geen trekje genomen, zijn ook amper in rokerige ruimten geweest.

Hebben veel respect voor mensen die het opbrengen te stoppen, geweldig.

 

Maar ik heb een keer zo om mijn vrouw moeten lachen ik kwam echt niet meer bij en heb zo gehoest dat ik een beschadiging heb gekregen en kan nu absoluut geen rook verdragen.

Jaren heb ik een zeer sterke kriebel en piepend en kraken geluid in mijn longen gehad, door af en toe London tonic door de jaren heen te onderdruk ik het weer voor een tijdje, en heb ook een aantal weken elke dag wat gedronken in nu ben ik er vrijwel haast af.

Ja wonderlijk dat je achter zoiets komt het ziekenhuis had me een soort pompje voor geschreven die ook nog eens je gebit naar de vernieling kan helpen, deze heb ik nooit opgehaald wat een onvoorstelbare rotzooi.

Je moest het pompje tot achter in je keel brengen en dan de rommel in je longen spuiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, JJ&A zei:

door af en toe London tonic

Hoi @JJ&A,

Ah , tonic ,ja, daarin zit kinine !! Oud bekend middel tegen malaria.

Heb even gegoogeld en vond interessante dingen.

Komt ook voor in het hart van de ananas.

Handig maar weer zo,n kruidenexpert op het forum...

Maar als ik jou zo lees is lachen toch ook niet altijd zo gezond ? 😎

Mooi dat je respect hebt voor mensen die proberen te stoppen,

niet-rokers hebben vaak geen idee hoe moeilijk dat soms kan zijn.

groet,m.G.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi @JJ&A,

Ah , tonic ,ja, daarin zit kinine !! Oud bekend middel tegen malaria.

Ja daarom ben ik het ook gaan proberen, we drinken anders nooit fris, heb het ook maar heel weinig in mijn leven gehad.

Quote

Heb even gegoogeld en vond interessante dingen.

Komt ook voor in het hart van de ananas.

Ha echt interessant kan je zien waar een hart weer goed voor is.

Quote

Handig maar weer zo'n kruidenexpert op het forum...

Maar als ik jou zo lees is lachen toch ook niet altijd zo gezond ? 😎

Lachen is heel gezond, maar je moet niet zo overdrijven als ik,,,, je kapotlachen, daar komt misschien ook die uitdrukking vandaan.

Quote

Mooi dat je respect hebt voor mensen die proberen te stoppen,

niet-rokers hebben vaak geen idee hoe moeilijk dat soms kan zijn.

groet,m.G.

Dank voor je reactie @mevr.Grijpstra

 

Ons gewezen lid @Peerke (triest) heeft zijn verslag gedaan op een ander preppers, dat heeft een terdege indruk op mij gemaakt, dat heeft mij de doorslag gegeven om nog meer respect te voor de strijders van het stoppen met roken.

Er word ook wel gezegt dat tabak het zwaarst verslaven middel onder de zon is.

 

Dat hebben we onder ander te danken aan bedrijven zoals de Groninger "Koninklijke Theodorus Niemeyer B.V." wat een leed hebben die gasten op hun geweten, en het koningshuis heeft er ook een graantje van mee gepikt, volgens mij, als dat zo is zouden ze als nog een dikke schade vergoeding moeten betalen, net zoals de Groninger "Koninklijke Theodorus Niemeyer B.V."

Dit even voor mijn gevoel.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine update intussen,

ok, het was eindejaar, en ik liet de teugels wat meer los,
en er was de transitie naar dat ander element,

en,

mijn tabakgebruik is ietwat gestegen, tot een pakje per dag 😕

Nog altijd een grote winst tov 2+ pakjes per dag voordien,
maar wel een stijging tov gebruik van dat ander vaping element: de HEXA (een pakje om de twee/drie dagen).

Het was verwacht, eigenlijk,

omdat dit andere element een andere ervaring is, en de hexa meer de sigaret ervaring nabootst ...maar toch, ergens een ontgoocheling.

Time will tell, of ik deze transitie toch nog succesvol kan volbrengen,

Ik zeg het maar zoals het is. Met alle ups en downs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, wandering neone zei:

Ik zeg het maar zoals het is. Met alle ups en downs.

Hoi @wandering neone,

 

Jaha , en je zegt heel duidelijk hoe het is : Niet Goed en dat snap je zelf ook drommels goed ha ha 

Ik lees smoezen en excuses , omtrekkende bewegingen  , maar zo gaat stoppen/minderen je vast niet lukken.

Weer op een pakje per dag , shame ! Kijk naar het filmpje waarin is te zien hoeveel  goors je naar binnenwerkt

met elke tabakstrek , hup weg met die troep.

En niet Time will tell , maar alleen jij , jouw eigen wilskracht gaat mij ooit vertellen dat je tabaksvrij bent geraakt.

Dat je vaped is dan nog iets anders , maar aub niet meer die troep.

 

En als je moeite hebt om niks in de vingers te hebben , zelf nam ik soms stompje potlood of afgeknipt drinkrietje , ja 

niet lachen ik weet het , klinkt stom maar werkte voor mij wel. Want die lege vingers, dat snap ik wel,hoor.

Ik ben ook als een gek gaan sokken breien om m'n vingers/handen iets te doen te geven, maar ik snap dat dit voor

jou geen optie zal zijn , ha ha!

 

Wel heel leuk dat je de moeite neemt om weer ff update te plaatsen, ja is leuk !

Maar volgende keer graag positievere rapportage , he ? 😒 😊

hartelijke groet,m.G.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Roken,Ja heb ik ook jaaaren gedaan, ben ongeveer vanaf mijn 14/15 jaar begonnen, om een vriendje te imponeren,

jaja, ach...hahhaha

Is toen ook nog niet eens tot 'verkering' gekomen! 

Ik heb tussendoor wel gestopt, soms 1 jaartje, soms 14 dgn.

 

Het is een mechanisme, waar je iets mee verbloemt, althans zo heb ik mijn eigen gedrag geanalyseerd.

 

Je hebt allemaal mechanismen ingesteld rond dat roken, het is een heel ceremonieel .

Ook hebben die fabrieken er zeer verslavende stoffen in verpakt.

 

Plus, niet ieder mens heeft dat verslavingsgen!

Een vriendin van mij, kan rustig 1 sigaretje opsteken en That's it.

ik ben onmiddellijk weer verslaafd.

Ik bedoel, ik ben zelfs min of meer, 'verslaafd' geweest aan dropjes!

Volkomen idioot! 

 

Ik weet dat nu,

Ik ben cold Turkey gestopt, zat in een mega stressvolle situatie en ben toen, káboem

in 1 keer gestopt, !

Het was niet moeilijk, wat ik deed, was elk moment waar ik zo`n sigarette ritueel van gemaakt had

verwijderen uit mijn routine.

Dus, na het eten? noway! ging ik wandelen, of een spelletje met mijn dochter doen, of meteen de afwas, oid.

Sochtends? bij de koffie?

ik stopte ook met koffie drinken. (koffie is eigenlijk ook niet zo goed, zeker niet in de hoeveelheden wat de gemiddelde burger naar binnen werkt) 

 

Ook ben ik toen even niet meer uitgegaan, omdat een biertje pakken en een shagje doen, was

zo iets 'normaals'.......

 

1 maand later, weer es naar de kroeg gegaan, ghos, wat vond ik het smerig zeg! Daarna werd roken in cafés/restaurant ook verboden. 

Zo blij dat ik niet meer rook.

 

Dat fabben, fappen,  of hoe je het maar schrijft, schijnt ook niet zo goed voor je longen te zijn....

 

Inderdaad, ook ik had zo`n rokershoestje, zag ook dat mijn huid er niet bepaald goed begon uit te zien.. ZO! blij! dat ik niet meer rook! 

 

Volgens mij kunnen mensen beter leren mediteren of yoga, martial arts, tai chi, mindfulness,  oid. om hun stress gevoel te verminderen.

 

Roken verergerd dat in feite alleen maar. 

 

Drie maanden nadat ik gestopt was met roken, een longfoto laten maken en mijn longen waren schoon. 

 

Houdt moed! houdt vol! Je voelt je daarna geweldig! fit, schoon. 

ga sporten, of zo iets, mountain biken of zo>?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

kleine update hieromtrent:

heb ik me een ander systeem aangeschaft,

 

(ter info: een Kroma-r)

op zich niets mis mee, optimaal zelf,
maar het blijft een heel toestel, ipv een simpel sigaretje

en,

begon ik weer als vanouds te kettinglurken aan gewone sigaretten, met alle gevolgen vandien.

Ik ga (hopelijk) terug naar de hexa, 
ook al hebben die berderfelijk veel restafval, en is het duur.
(bijna even duur als gewone sigaretten)

Deze heeft het ten minste werkelijk bewezen, dat het anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, wandering neone zei:

Deze heeft het ten minste werkelijk bewezen, dat het anders kan.

Hoi Neone ,

 

Amai, dat ding bewijst niet dat het anders kan .....

 

JIJ  moet laten zien dat jij het anders gaat doen . punt.uit.klaar.

 ( Nonkel Jef zou zeggen wgvndju milliaarde......)

 

Voor straf verwacht ik nu nog een keer een update !

En dan niet een kleintje met flapsmoesverhaal over toch weer kettinglurken.....

 toch heel hartelijke groet, m.G.  😍👋

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi Neone ,

 

Amai, dat ding bewijst niet dat het anders kan .....

 

JIJ  moet laten zien dat jij het anders gaat doen . punt.uit.klaar.

 ( Nonkel Jef zou zeggen wgvndju milliaarde......)

 

Voor straf verwacht ik nu nog een keer een update !

En dan niet een kleintje met flapsmoesverhaal over toch weer kettinglurken.....

 toch heel hartelijke groet, m.G.  😍👋

 

hihi, sorry, maar ik geef correcte reviews, gebaseerd op empirisch gefundeerde resultaten, niet zozeer wishful thinking en verwachtingspatronen ...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als ex-roker lees ik graag de verhalen van mensen die proberen te stoppen....ik herken de struggle.

Ik ben in mei 2015 gestopt....rookte één pakje Marlboro per dag....en genoot ervan.

 

Vader rookte en kreeg begin 2015 longkanker...voor mij het moment om op 5 mei 2015 te stoppen en dit aan mijn pa te bewijzen...

5 mei gekozen als symbolische bevrijding.....en gelukt.

 

Zelfs het overlijden van mijn pa in december 2015 heeft mij niet weer aan het roken gebracht.

Ik heb mij verdiept in de tabaksindustrie.... en alles wat je dan leest over hoe ze je verslaafd houden is heftig!

Dit maakte mij opstandig en des te vastberadener om te stoppen.....nu ruim 6 jaar later ben ik nog steeds gestopt...

Gemakkelijk nee.....maar zeker niet onmogelijk!

 

Succes! en ik hoef je de voordelen van stoppen niet uit te leggen... roken is een stevige verslaving en eraf komen is pittig maar het kan....ik ben het bewijs.

 

aangepast door Pantoffel
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Pantoffel zei:

roken is een stevige verslaving en eraf komen is pittig maar het kan

Hoi Pantoffel,

Roken is zeker een stevige verslaving.

Volgens mij kom je van een verslaving nooit echt af , je leert er hoogstens goed mee om te gaan.

Dat maakt voor het eindresultaat natuurlijk niet echt uit ,het gaat erom dat je niet meer toegeeft aan je verslaving.

Knap dat dat je gelukt is !  En volhouden , he !!

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi Pantoffel,

Roken is zeker een stevige verslaving.

Volgens mij kom je van een verslaving nooit echt af , je leert er hoogstens goed mee om te gaan.

Dat maakt voor het eindresultaat natuurlijk niet echt uit ,het gaat erom dat je niet meer toegeeft aan je verslaving.

Knap dat dat je gelukt is !  En volhouden , he !!

groet,mevr.Grijpstra

https://www.rokeninfo.nl/professionals/effecten-van-roken/nicotine/effecten-nicotine-verslaving

 

Nicotine is als heroïne....dat geeft de uitdaging heel nauwkeurig weer.

 

Leuke anekdote hierbij: dikke teen uit bed is sigaret.....was voor mij absoluut waar!

aangepast door Pantoffel
Link naar reactie
Delen op andere sites

@mevr.Grijpstra topper!!!

Als ervaringsdeskundigen kunnen jij en ik anderen motiveren om een poging te wagen .....het kan maar je moet er zelf voor gaan!

Ik veroordeel niemand en gun iedereen een verslavingsvrij bestaan!  Stoppen ain't aesy!

 

Was altijd jaloers op ex-rokers maar ben inmiddels zelf een ex-roker.....het kan dus wel!

 

Maak een plan van aanpak en ga ervoor...

 

Ik heb inmiddels 1 1/2 fles Gran Sasso primitvo achter de kiezen, dus het leven blijft je uitdagen.....

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is niet eerlijk !  Je hebt een alternatief ...

Hoewel dat op zich niks verkeerd is natuurlijk !

 

En ja , een mens staat bloot aan allerlei verleidingen, die helaas vaak verslavend werken....

Maar ach , zolang je van je Gran Sasso ook geniet , doen zou ik zeggen !

Maar een verslaving de baas worden en blijven  , ja het kan denk ik zeker wel.

Maar je moet er wel gemotiveerd voor zijn .

Ik kan me voorstellen dat dat in jouw situatie met de ziekte van je vader zeker een motivatie was.

 

Mijn motivatie lag in het feit dat mijn longen protesteerden, ik heel ziek was en bij elke ademhaling een piepend en rochelend geluid had.

Daar heb ik flink van in de piepzak gezeten en ik nam me voor nooit meer op te steken.

Ook nooit meer gedaan. Heb wel als steun de shag maanden lang in de lade voor het pakken laten liggen.

Zo van : als ik het echt niet trek , dan is het er.  Gelukkig nooit gedaan.

Nee , niet iedereen lukt het om te stoppen en ik zal dat ook zeker niet veroordelen want het is gewoon best hartstikke moeilijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er wat tegen overstellen door de genen die kort geleden gestopt zijn en die het als nog doen, en wat maanden echt gestopt zijn.

Heb werk als fotograaf gedaan en kan foto's die van grote waarde voor je zijn en beschadigt zijn weer heel mooi opknappen.

Vooral zwartwit foto's uit de oude doos van Opa, Oma of familie foto's.

 

Hoe gaat dat in zijn werking, als je de foto gescand kan je het naar mij opsturen, dan maak ik er kosteloos wat moois van.

Ik ben met een aardig beschadigde foto al gauw dagelijks een paar weken mee zoet.

 

Maar dat is dan ook echt er wat tegen overstellen, jullie gaan door een hele zware periode en dat mag best beloond worden.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...