Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goed nieuws

Rien
 Share

Recommended Posts

Een draadje voor goed nieuws berichten die je zou willen delen.

Kick off:

Er lijkt een wondermiddel op komst. Een medicijn waarmee de mogelijkheid om proteïnes te produceren in de cellen 'gereset' wordt. Hierdoor zouden met name hersenfuncties -die in ouderdom achteruit gaan- weer terug op vroegere niveau's komen. Er zijn ook nog andere positieve effecten en tot nog toe geen negatieve. Maar tot nu toe allen bij muizen. Mocht dit ook voor mensen werken, dan kunnen we zonder problemen doorwerken tot ons 80-ste in niet fysieke beroepen. (Hoera de pensioenen zouden gered!)

https://www.ucsf.edu/news/2020/12/419201/drug-reverses-age-related-mental-decline-within-days

Rapid Rejuvenation of Mental Faculties in Aged Mice Implicates Reversible Physiological ‘Blockage’ Behind Age-Related Cognitive Losses

Just a few doses of an experimental drug can reverse age-related declines in memory and mental flexibility in mice, according to a new study by UC San Francisco scientists. The drug, called ISRIB, has already been shown in laboratory studies to restore memory function months after traumatic brain injury (TBI), reverse cognitive impairments in Down Syndrome, prevent noise-related hearing loss, fight certain types of prostate cancer, and even enhance cognition in healthy animals.

• Leuk 3
Link naar reactie

• 6 months later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Laat ik een 2e post maken na 7 maanden. Blijkbaar is er niet zoveel goed nieuws :)

Ik zit hier in Spanje en mijn vrouw verliest haar portemonnee. Op zich geen ramp want alle relevante zaken zoals ID worden nooit meegenomen in standaard portemonnee, maar het is toch weer een berg geregel om 2 pasjes te blokkeren en er zat nog iets van 15 euro in.

De volgende dag gaan we toch nog even in een tegengestelde volgorde langs de plekken langs waar we geweest zijn. We worden vervolgens aangesproken door een cafébaas of wij toevallen een "billetera azul" verloren zijn. Iemand had deze gevonden en afgegeven in het dorpscafé.

En dan ook echt nog tot de laatste cent alles aanwezig.

We hebben de complete inhoud aan de cafébaas afgegeven met het verzoek om de eerlijke vinder een week lang te trakteren op een koffie. Voor ons zijn die 2 pasjes een stuk waardevoller en ik kan het echt wel waarderen dat er nog eerlijke mensen rondlopen op deze aardkloot.

• Leuk 10
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...