Ga naar inhoud
GENEGEERD

IKEA opent Ikano bank in Nederland

WTF?
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Blijkbaar is het heel makkelijk om een bankvergunning te krijgen. Zullen wij een preppersbank beginnen en 100x leveragen om voedsel te kopen, deze weer te verkopen nadat inflatie zijn schade heeft aangericht. Als we dan voor 0,75% bij de ECB geld lenen (zeg 1miljard euro) 100x leveragen (100miljard) en laten we conservatief 7% stijging pakken op voedsel dan hebben we voor terug betalen 7 miljard verdient (omzet), 7,5miljoen rente betalen + 1miljard van de lening en we hebben net iets onder de 6 miljard verdient (voor belastingen). Laten we met wat off shore accounting uit komen op 5% belasting (wat vrij hoog is) dan betalen we ongeveer 300miljoen aan belastingen en houden we een koele 5,7miljard euro over.

Oh en als onderpand voor die 1 miljard gebruiken we 1 paar gebruikte sneakers, gezien tastbare goederen altijd meer waarde hebben dan enen en nullen.

Zie je wel, iedereen kan "geld" verdienen met liegen en bedriegen... oeps ik bedoel bankieren.

Link naar reactie

Blijkbaar is het heel makkelijk om een bankvergunning te krijgen. Zullen wij een preppersbank beginnen en 100x leveragen om voedsel te kopen, deze weer te verkopen nadat inflatie zijn schade heeft aangericht. Als we dan voor 0,75% bij de ECB geld lenen (zeg 1miljard euro) 100x leveragen (100miljard) en laten we conservatief 7% stijging pakken op voedsel dan hebben we voor terug betalen 7 miljard verdient (omzet), 7,5miljoen rente betalen + 1miljard van de lening en we hebben net iets onder de 6 miljard verdient (voor belastingen). Laten we met wat off shore accounting uit komen op 5% belasting (wat vrij hoog is) dan betalen we ongeveer 300miljoen aan belastingen en houden we een koele 5,7miljard euro over.

Oh en als onderpand voor die 1 miljard gebruiken we 1 paar gebruikte sneakers, gezien tastbare goederen altijd meer waarde hebben dan enen en nullen.

Zie je wel, iedereen kan "geld" verdienen met liegen en bedriegen... oeps ik bedoel bankieren.

Nou dan denk ik dat we ons financieringsprobleem hierbij hebben opgelost! 12-gauge en ik sturen je wat tastbare 'meuk' op en dan kunnen wij binnenkort onze bunkers financieren en de BOL-locatie van Kans :p.

Maar het is inderdaad wel een slechte zaak als we op deze manier de VS achterna gaan. Mensen nemen daar consumptief krediet oftewel lenen geld voor consumptie goederen die ze eigenlijk helemaal niet nodig zijn. Maar betalen wel over bv creditcards extra geld (aan interest) dan dat ze voor bijvoorbeeld de hypothecaire lening van hun huis betalen. Ze betalen uiteindelijk dus een hogere prijs voor waardeloze consumptie zooi. Met een beetje pech gaat het rente over rente en dan op een gegeven moment kunnen ze de schulden niet meer aan en word hun huis in beslag genomen door uiteindelijk: hun overmatige consumptie patroon.

Dat het zover is gekomen dat het normaal is leningen af te sluiten voor normale boodschappen/elektronica etc...Vroeger deed je het alleen voor een huis of auto maar in elk geval een meestal noodzakelijk goed? Hoezo consumptie-slaven...

Daarintegen: als alles toch op de fles gaat...zou het uitmaken of je dan schuldvrij bent of bij wijze van: een miljoen rood staat? Iemand een idee?

Link naar reactie

Daarintegen: als alles toch op de fles gaat...zou het uitmaken of je dan schuldvrij bent of bij wijze van: een miljoen rood staat? Iemand een idee?

Ligt eraan, binnen enkele weken/maanden mad max of een snel herstel naar 'normaal': you're screwed. Ik zou de gok niet wagen...

Link naar reactie

Ligt eraan, binnen enkele weken/maanden mad max of een snel herstel naar 'normaal': you're screwed. Ik zou de gok niet wagen...

Tja daar zat ik ook een beetje mee maar stel dat jij een BOL in het buitenland hebt? Of koop ergens hiervandaan een BOL met cash als 'grey man' en ga daar offgrid? Ze kunnen dan wel wat willen halen maar jij bent ten eerste al weg en ten tweede weten ze je niet te vinden? Is natuurlijk anders voor de thuisblijvers..Nieuwe start/nieuwe identiteit is ook altijd een optie mja das ook weer afhankelijk van wat er na SHTF gebeurt...

Als je toch ver weg gaat zou ik het serieus is overwegen, bedoel een schuld zou je best kunnen lozen en je preps zou je daarbij kunnen houden?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...