Ga naar inhoud
GENEGEERD

Energielabel woning tarieven


Paratoi

Aanbevolen berichten

I.v.m. met het aflopen van mijn rentevastperiode ben ik mezelf aan het verdiepen in hypotheken.

Het is me opgevallen dat je bij sommige aanbieders een korting kunt krijgen op je nominale rente van 0,2 % als je huis een

A-label heeft. Mijn huis is voorlopig als B bepaalt maar door het plaatsen van zonnepanelen mogelijk naar A.

 

Een definitief label aanvragen kun je doen via een website van de overheid. Maarrrrr, nu komt het:

Vanaf 1 januari 2021 verandert de wijze van aanvragen. E.e.a. moet dan lopen via een maatwerk adviseur die

bij je thuis komt. En ja, dat gaat geld kosten. Wat ik zo lees ongeveer €170,00.

 

Wil je een definitief label voor weinig? Dan moet je dat nu gaan doen en dan kost het je ongeveer €6,00.

Niet alleen voor een hypotheek aanvraag, maar ook als je ergens de komende jaren je huis gaat verkopen. (10 jaar geldig)

Doen!

 

Groet,

Para

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
57 minuten geleden, Paratoi zei:

I.v.m. met het aflopen van mijn rentevastperiode ben ik mezelf aan het verdiepen in hypotheken.

Het is me opgevallen dat je bij sommige aanbieders een korting kunt krijgen op je nominale rente van 0,2 % als je huis een

A-label heeft. Mijn huis is voorlopig als B bepaalt maar door het plaatsen van zonnepanelen mogelijk naar A.

 

Een definitief label aanvragen kun je doen via een website van de overheid. Maarrrrr, nu komt het:

Vanaf 1 januari 2021 verandert de wijze van aanvragen. E.e.a. moet dan lopen via een maatwerk adviseur die

bij je thuis komt. En ja, dat gaat geld kosten. Wat ik zo lees ongeveer €170,00.

 

Wil je een definitief label voor weinig? Dan moet je dat nu gaan doen en dan kost het je ongeveer €6,00.

Niet alleen voor een hypotheek aanvraag, maar ook als je ergens de komende jaren je huis gaat verkopen. (10 jaar geldig)

Doen!

 

Groet,

Para

 

 


toch dit weekend maar even regelen.

ik had de papieren al bij elkaar gezocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist even in het aanvraag document gekeken. En ja hoor, rekeningen, experts, etc etc allemaal spul dat ik niet heb. Ik heb zelf geïsoleerd. Uiteraard beter (15cm) dan standaard, maar zonder enig bewijs en niet te zien want ik heb ook nog eens alles netjes afgewerkt.

 

Ik verkoop mijn huis wel na de crash... (zo al)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hermanusb

 

Ik zou willen dat er een optie was om gewoon klasse G te kiezen, geen poespas meer nodig... maar men verwacht zeker dat iedereen zo goed mogelijk wil scoren.

 

Toen we deze woning kochten was mijn statement: hier ga ik alleen met de voeten vooruit weer weg... dus het maakt me uiteindelijk niet zo veel uit.

 

Misschien doe ik het alsnog en vul gewoon overal "nee" in ;-)

 

Al kan zo iets ook weer een boomerang worden wanneer er een belasting komt om energie verbruikers te bestraffen... tja... leuker kunnen we het niet maken (kennelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...