Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

De Beaufort Gyre

Recommended Posts

Een wervel in de noordelijke ijszee die zoet water verzameld en af en toe omgekeerd wordt en dat zoet water de atlantische ocean opstuurt.

Dit zou een cyclisch proces zijn. Enkele jaren verzamelen gevold door een paar jaar distributie.

Volgens dit bericht: https://electroverse.net/the-arctics-ticking-climate-bomb-little-ice-age-imminent/

Is de verdeling al 17 jaar lang niet meer gebeurt. Waardoor de gyre nu erg veel zoetwater opgeslagen heeft. (Opm: relatief zoet!)

Zou de gyre opeens toch in distributie gaan, dan lopen we het risico dat we binnen een jaar tijd opeens een flinke afkoeling voor de kiezen krijgen.

• Leuk 1
  • 1 month later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Interessant. Na een uur Googlen en me door diverse websites/pagina's te hebben gewerkt, kan ik er nog niet achter komen of dit nu een reëel risico is, of meer een 'zou eventueel, niet onmogelijk maar zeer onwaarschijnlijk, een zeer snelle en forse afkoeling tot gevolg kunnen hebben'. Ook zag ik vooral dat de data van heel veel jaren terug op basis van modellen is, dus de vraag is of deze langere periode van waterverzameling misschien niet gewoon binnen het normale (maar dan wel in termen van een cyclisch proces over zoveel honderd jaar) vallen. Dan zou natuurlijk nog interessanter zijn wat er dan vroeger gebeurde. 
Hoe dan ook; interessant uitgangspunt, omdat het steeds over de opwarming van de aarde gaat met hetere zomers en milde winters en dit juist het tegengestelde zou kunnen veroorzaken. 

5 uur geleden, Winterslaapisbeter zei:

Thanks, deze had ik nog niet in het snotje. Ik gooi hem in mijn mentale klimaatmodel.

Sluit leuk aan bij het interview over poolijs dat @wandering neoneeerder heeft gepost (ben nog bezig in het interview. Iets dat langer duurt dan 15 minuten in 1x bekijken is een zeldzaamheid de laatste tijd 😆

aangepast door MamaM
Verkeerde credit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...