Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voor altijd los van de maatschappij | De outsiders | NPO 3 TV


wandering neone

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ze hebben wel een punt over de verplichte kosten.

Vroeger zou ik hebben gezegd wat maakt die 50 gulden nu uit?

maar ik betaal tegenwoordig 305 euro p/m

en 70 voor het eigen risico.

en 50 voor de oudste die niet genoeg heeft aan de zorg toeslag.

 

ooit verdiende ik 3000 gulden en betaalde ik 50 gulden zorgverzekering. Zeg 1.5% van mijn inkomen.

uiteraard gaat er van je salaris ook nog wat die kan5 op.

nu zit ik op 6% van mijn salaris wat voor mijn zorgverzekering is en ook op mijn salarisstrook staat afdracht naar de overheid tbv de zorgverzekering.

maar omdat ik voor 2 personen moet betalen zit ik gewoon op 15% van mijn netto inkomen wat ik kwijt ben aan zorgverzekering.

 

Martijn heeft blijkbaar problemen maar ik begrijp zijn gedachtengang wel,

 

daarom kijk ik ook wel eens met een schuin oog naar zo’n tiny house.

gewoon zelf bouwen en desnoods de grond pachten en volledig off grid.

 

aangepast door Hermanusb
  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2020 om 21:11, Roel zei:

En wat gaat Martijn doen als het winter wordt?

En wat dat kruisboogje er toe doet? Jacht? Verdediging? :classic_sad:

Het lijkt me een tikje te makkelijk hoe deze jongeman het zich voorstelt. Nou ja...tikje....


volgens mij heeft hij geen idee, althans hij is nog afhankelijk van.....

slapen in een auto??

 

hij is het voorbeeld van iemand die blijkbaar door de maatschappij aan de kant is geschoven en hij weet de weg terug niet te vinden.

hierdoor probeert hij er maar wat van te maken.


 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, @Hermanusblaat hij voorzichtig zijn zou ik zeggen.

Ik heb in mijn gevorderd leven vele vaardigheden opgedaan waar je in een off grid situatie iets aan kunt hebben.

Maar om in Nederland de winter door te brengen in de bossen lijkt me zacht gezegd een bizar idee.

Jaren geleden hebben we met vier mensen drie weken als jagers-verzamelaars (illegaal) in de Biesbosch doorgebracht.

Maar dat was aan het eind van de zomer.

Alles is dan klaar aan noten, bessen, wortels etc. Maar de winter had ik daar niet graag willen doorbrengen.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zal niet beweren dat het niet kan, maar met dat speelgoedje wat ik op het filmpje zeg lijkt het me een verdraaid sterk staaltje.

Ten eerste zou je dan al heel dicht bij de prooi moeten komen, echt heel dicht, en ik denk niet dat hij deze vaardigheid bezit.

Het kan wel als je iets verder van de prooi blijft en je hebt een echt goede kruisboog met een goede kijker erop.

In een gebied met genoeg beestjes zou ik trouwens eerder kiezen voor een strikkenlijn.

Kost nauwelijks moeite en dus zeer werkbesparend.

Ik weet wel dat dit niet mag, maar dat geldt voor de kruisboog evenzeer.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Roel zei:

Nou ja, @Hermanusblaat hij voorzichtig zijn zou ik zeggen.

Ik heb in mijn gevorderd leven vele vaardigheden opgedaan waar je in een off grid situatie iets aan kunt hebben.

Maar om in Nederland de winter door te brengen in de bossen lijkt me zacht gezegd een bizar idee.

Jaren geleden hebben we met vier mensen drie weken als jagers-verzamelaars (illegaal) in de Biesbosch doorgebracht.

Maar dat was aan het eind van de zomer.

Alles is dan klaar aan noten, bessen, wortels etc. Maar de winter had ik daar niet graag willen doorbrengen.

 


ik ook niet, in elk geval niet op de wijze die hij zegt.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Roel zei:

Nou, ik zal niet beweren dat het niet kan, maar met dat speelgoedje wat ik op het filmpje zeg lijkt het me een verdraaid sterk staaltje.

Ten eerste zou je dan al heel dicht bij de prooi moeten komen, echt heel dicht, en ik denk niet dat hij deze vaardigheid bezit.

Het kan wel als je iets verder van de prooi blijft en je hebt een echt goede kruisboog met een goede kijker erop.

In een gebied met genoeg beestjes zou ik trouwens eerder kiezen voor een strikkenlijn.

Kost nauwelijks moeite en dus zeer werkbesparend.

Ik weet wel dat dit niet mag, maar dat geldt voor de kruisboog evenzeer.


@Roel
ik heb vanuit de hangmat de konijnen wel op 5 meter zien kakken....

die raak je sowieso wel.

maar mijn ouwe heer leerde mij 50 jaar geleden al hoe en waar ik een strik moest plaatsen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, min of meer leeftijdsgenoot dus.

Pa was vrachtwagenchauffeur en dus veel van huis.

Opa was een notoir stroper en ik strikte mijn eerste haas op mijn zesde...

En trotser dan een hond met zeven staarten, dat spreekt voor zich....:classic_smile:

Trouwens, ik heb ook wel wild van heel dichtbij gezien.

Maar om dan al de bewegingen te maken die nodig zijn om iets af te vuren, ik geef het je te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blauwe brieven en CJIB negeren. Doe dat nou niet gast. Die lui weten je altijd te vinden. Voor je 't weet heb je een ton schuld en gaan ze je gijzelen.

 

Een vrij leven is alleen mogelijk als je niks bezit en dakloos bent of als je genoeg hebt om van te leven maar wel "Render to Caesar the things that are Caesar's" anders ben je gauw in de penarie.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, TyrionLannister zei:

Blauwe brieven en CJIB negeren. Doe dat nou niet gast. Die lui weten je altijd te vinden. Voor je 't weet heb je een ton schuld en gaan ze je gijzelen.

 

Een vrij leven is alleen mogelijk als je niks bezit en dakloos bent of als je genoeg hebt om van te leven maar wel "Render to Caesar the things that are Caesar's" anders ben je gauw in de penarie.

 

Da's een beetje de nagel op de kop denk ik. Bedankt hiervoor. 🙂

Ik hou best wel van deze mensen, zoals in deze video, die de zaken wat in vraag stellen, en hierop antwoorden formuleren, of toch een poging tot.

net zoals een prepper, dat hetzelfde doet, met een ideaalbeeld om zelfvoorzienend te zijn, om een SHTF situatie aan te kunnen.

of de hermiet, dat zich zoveel als mogelijk wil loskoppelen, met als ideaalbeeld ook zelfbedruipend te zijn, vrij van anderen.

of een gelovige, met ieder zijn ideaalbeeld om aan te spiegelen, en naartoe te werken (laat het god zijn, of een boeddha, of wat dan ook)



Wie of wat dan ook, ieder beseft ergens wel dat het ideaalbeeld onbereikbaar is (hoort ook zo), als een continu worteltje voor je neus 🙂


 

 

terwijl het al die tijd gewoon in je zat en zit: hilarisch gewoon ergens 🤣

 

ps Ikzelf noem het eerder "tragilarisch", een beetje zoals tragic-comedy wise, maar vind het eerste gewoon beter klinken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2020 om 18:06, Roel zei:

Hee, min of meer leeftijdsgenoot dus.

Pa was vrachtwagenchauffeur en dus veel van huis.

Opa was een notoir stroper en ik strikte mijn eerste haas op mijn zesde...

En trotser dan een honden met zeven staarten, dat spreekt voor zich....:classic_smile:

Trouwens, ik heb ook wel wild van heel dichtbij gezien.

Maar om dan al de bewegingen te maken die nodig zijn om iets af te vuren, ik geef het je te doen.


@Roel

 

ik ben 58.

en Rutte wil dat ik tot ruim 67 jaar blijf werken.

maar dat gaat niet gebeuren,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Roel zei:

Deze is 63 en stopt er in de loop van volgend jaar mee.

Het is dan wel mooi geweest. Ik krijg van de baas drie jaar een "bedrijfs AOW"

Dat houdt in 900 euro in de maand netto en het pensioen wat naar voren halen.

Gaat helemaal goed komen.

 

Dat pensioen naar voren halen moet ik me ook maar eens in verdiepen.

 

ik krijg 1000 euro netto als ik 65 ben.

en een vergelijkbaar bedrag pensioen als ik 67 en 3 maanden ben.

en dan uiteraard de aow.

samen met moeders de vrouw zitten we al rap op 3700 netto en dat hebben we in de verste verte niet nodig.

 

dan liever eerder stoppen met een lager bedrag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...