Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

(m)RNA vaccines ... en meer?

Recommended Posts

Ik was best wel verrast dat men in staat was om zo snel een (m)RNA vaccine te ontwerpen. Dat is (imo) een enorme prestatie.

Het is te begrijpen (maar niet goed te keuren) dat de industrie de covid-paniek in leven wil houden om zo eventuele bezwaren tegen (m)RNA vaccines te slechten.

Wanneer deze vaccines in omloop zijn, dan verwacht ik dat er nog veel maar van dit type gaan komen.

Maar... ik verwacht dat deze technologie veel meer toepassingen heeft dan alleen 'vaccines'.

Ik wil niemand de stuipen op het lijf jagen, maar wat dacht je van een 'custom' (RNA) virus dat alleen bepaalde bevolkingsgroepen (rassen!) ziek maakt?

En als men al zo ver is dat men nu RNA vaccines publiek maakt, ligt het dan ook niet voor de hand dat dit soort custom virussen al gemaakt zijn?

Misschien was men in staat om zo snel een RNA vaccin te maken juist omdat dit soort technieken in militaire labs al langer gebruikt worden?

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zojuist, OBL-Rien zei:

Ik was best wel verrast dat men in staat was om zo snel een (m)RNA vaccine te ontwerpen. Dat is (imo) een enorme prestatie.

Het is te begrijpen (maar niet goed te keuren) dat de industrie de covid-paniek in leven wil houden om zo eventuele bezwaren tegen (m)RNA vaccines te slechten.

Wanneer deze vaccines in omloop zijn, dan verwacht ik dat er nog veel maar van dit type gaan komen.

Maar... ik verwacht dat deze technologie veel meer toepassingen heeft dan alleen 'vaccines'.

Ik wil niemand de stuipen op het lijf jagen, maar wat dacht je van een 'custom' (RNA) virus dat alleen bepaalde bevolkingsgroepen (rassen!) ziek maakt?

En als men al zo ver is dat men nu RNA vaccines publiek maakt, ligt het dan ook niet voor de hand dat dit soort custom virussen al gemaakt zijn?

Misschien was men in staat om zo snel een RNA vaccin te maken juist omdat dit soort technieken in militaire labs al langer gebruikt worden?

in theorie zou dit allemaal kunnen.

maar dan geef je gelijk aan dat militaire labs samenwerken met commerciële bedrijven.

dat laatste denk ik niet.

het idee dat rassen ov volkeren ziek gemaakt gaan worden, of gemaakt kunnen worden kan ik niet geloven.

iedereen mag denken en geloven wat hij of zij wil maar dit geloof en verwacht ik niet.

1 minuut geleden, Hermanusb zei:

Onder normale omstandigheden niet nee.

Maar het zou kunnen dat -met name Trump- "bevel" gegeven heeft om deze techniek te gebruiken voor een vaccin.

Hij was altijd vrij zeker dat er binnen een jaar een vaccin zou zijn. Hoe zou hij daar zo zeker van geweest kunnen zijn?

4 uur geleden, OBL-Rien zei:

Onder normale omstandigheden niet nee.

Maar het zou kunnen dat -met name Trump- "bevel" gegeven heeft om deze techniek te gebruiken voor een vaccin.

Hij was altijd vrij zeker dat er binnen een jaar een vaccin zou zijn. Hoe zou hij daar zo zeker van geweest kunnen zijn?

omdat het een blaaskaak is/was.

• Leuk 2
7 uur geleden, OBL-Rien zei:

Het lijkt me een stuk logischer dat het SARS virus (wat ook een corona virus is) ,wat voor het eerst opdook in 2003, uitvoerig is bestudeerd en dat men dankzij de diverse onderzoeken al een flinke basiskennis had ontwikkeld.

Zonder deze informatie/kennis had men nooit en te nimmer in zo'n korte termijn een vaccin kunnen maken.

• Leuk 3

Zie ook https://berthub.eu/articles/posts/hoe-werken-de-nieuwe-corona-vaccins/

Bert is een bekende programmeur met een grote interesse in DNA en heeft daar meerdere interessante artikelen over geschreven.

Zo vreemd is het niet dat het mRNA gebaseerde vaccin er nu "opeens" is; de technologie is al jaren onder ontwikkeling en C19 is relatief simpel.

• Leuk 3
16 minuten geleden, Enki zei:

Bert is een bekende programmeur met een grote interesse in DNA en heeft daar meerdere interessante artikelen over geschreven.

Zeer informatieve link. En ook nog eens erg toegankelijk verwoord. Petje af voor Bert. (en bedankt voor het delen)

• Leuk 2
Op 24-11-2020 om 13:27, Hermanusb zei:

maar dan geef je gelijk aan dat militaire labs samenwerken met commerciële bedrijven.

Ik geef je even de pagina van Moderna, daar staat Darpa als partner vernoemd.

Geef even de links naar betreffende pagina's.

Even zonder link, maar ik lees van een doorgaans betrouwbare poster dat Moderna nog nooit een vaccine gemaakt heeft, en dus ook nog nooit door het hele process is gegaan. Ze zijn in 2010 opgericht (wikipedia) en hebben zich sinds die tijd op mRNA vaccines gericht.

En deze "no name" heeft nu een vaccine ontwikkelt in 2 dagen tijd?

Men claimt that Covid-19 een gemakkelijk target was, maar je bent als onderneming 10 jaar bezig met mRNA vaccines en hebt er nog nooit 1 gemaakt voor gebruik, en dan in twee dagen...

Op zijn minst is dit een geval van "never let a good crisis go to waste" (en ram het eerste mRNA vaccin er door)

Voor de meer financieel geïnteresseerden:

1026946603_Screenshot2020-11-28at10_23_34.thumb.png.3462f32fe8099fa26dc6c96323c269a8.png

Een stijging van 20 naar 120 USD is natuurlijk niet niets, maar wanneer mRNA vaccines nu gemeengoed worden dan ....

(Nee, ik ga het niet kopen! je beslist zelf, en bent zelf verantwoordelijk)

• Leuk 1
  • 2 weeks later...

Persoonlijk verwacht geen rassen uitroeiing met een vaccin, omdat het voorlopig allemaal nog vrijblijvend is of we het vaccin in ons spuiten of niet. Alleen al door de vrije wil die ze ons hebben gegeven, zal de rassen uitroeiing met een vaccin nooit compleet lukken. Maar dan nog steeds stel voor dat het vaccin wel voor een ras dodelijk is. Dan blijft dat nooit onopgemerkt, en zo iets laat de wereld niet toe. 

• Leuk 1
22 minuten geleden, Matew Loebas zei:

Persoonlijk verwacht geen rassen uitroeiing met een vaccin, 

Dat lijkt me zelfs onmogelijk.

Maar een virus maken dat zich op een specifiek ras richt? dat ligt nu binnen de mogelijkheden. En als ik zo kijk naar wat militaire research zo allemaal doet dan zou ik denken dat ook dit op de agenda staat.

Uiteindelijk zal het zelfs mogelijk worden om een virus te maken dat zich specifiek op 1 persoon richt..... een beetje zoals voodoo waarbij je een haar van de doelpersoon nodig hebt...

• Leuk 1
51 minuten geleden, Matew Loebas zei:

Maar dan nog steeds stel voor dat het vaccin wel voor een ras dodelijk is. Dan blijft dat nooit onopgemerkt, en zo iets laat de wereld niet toe. 

Beste Matew,

Wel goed opletten bij de geschiedenislessen op school , he? 😟

Overigens, welkom op het forum...!

groet,mevr.Grijpstra

59 minuten geleden, Matew Loebas zei:

jawel hoor, geschiedenis is wel leuk. Maar ik begrijp u misschien niet helemaal of jij mij😅

want ik bedoel gewoon als de wereld een ras gaat uit roeien, dan gaat de rest daar toch iets tegen beginnen of doen. Hoop ik toch alleszins👍

Hoi  @Matew Loebas,

Mijn reactie was ms wat kort-van-stof, sorry ! Zal proberen uit te leggen :

Dat je hoopt dat de wereld iets zal doen wanneer iets dergelijks gebeurd , begrijp ik ,maar de geschiedenis geeft 

diverse voorbeelden dat dat niet altijd zo is : vast wel gehoord van Jodenvervolging, onderdrukking van Oeigoeren ,

geloofs-en politieke vervolgingen enz. Misschien allemaal wat zware kost voor jouw leeftijd en mijn reactie gaat idd ook niet

specifiek over het middels een vaccin uitroeien van een ras , mijn punt is je hoop dat daar (voldoende en bijtijds) door de

rest van de wereld iets tegen wordt gedaan. En dat de geschiedenis leert dat dat helaas niet altijd zo is...

Ik hoop dat mijn reactie zo wat duidelijker voor je is ? 👋

(Trouwens goed van je dat je uitleg vraagt !)

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2
12 minuten geleden, Hermanusb zei:

heb ik weinig hoop dat die zelfde wereld massaal .....

@Hermanusb,

Precies, dat oa bedoel ik.

Ik wil een jong iemand ook niet zijn hoop ontnemen ,maar wel wijzen op (helaas) realiteit.

Btw, sterkte met de quarantaine-dagen en hoe staat het met je "lijstje" (bloeddrukmedicatie/effect)?

groet,m.G

Op 13-12-2020 om 12:53, mevr.Grijpstra zei:

Hoi  @Matew Loebas,

Mijn reactie was ms wat kort-van-stof, sorry ! Zal proberen uit te leggen :

Dat je hoopt dat de wereld iets zal doen wanneer iets dergelijks gebeurd , begrijp ik ,maar de geschiedenis geeft 

diverse voorbeelden dat dat niet altijd zo is : vast wel gehoord van Jodenvervolging, onderdrukking van Oeigoeren ,

geloofs-en politieke vervolgingen enz. Misschien allemaal wat zware kost voor jouw leeftijd en mijn reactie gaat idd ook niet

specifiek over het middels een vaccin uitroeien van een ras , mijn punt is je hoop dat daar (voldoende en bijtijds) door de

rest van de wereld iets tegen wordt gedaan. En dat de geschiedenis leert dat dat helaas niet altijd zo is...

Ik hoop dat mijn reactie zo wat duidelijker voor je is ? 👋

(Trouwens goed van je dat je uitleg vraagt !)

groet,mevr.Grijpstra

geen probleem Grijpstra 

en dankjewel voor je extra uitleg.

Maar ik heb wel al eens wat gehoord over school van de Jodenvervolging en holocaust etc...

Maar je hebt wel inderdaad helaas grotendeels gelijk dat de mensen niet altijd zoiets doen, maar er zijn gelukkig wel altijd een paar "helden" die dat dan juist wel durven! Zoals bijvoorbeeld Corrie ten Boom en haar familie, de helpers van Anne Frank hun namen weet ik niet meer echt. Maar dat waren gelukkig dan toch een paar mensen die te hulp kwamen naar de Joden die toen in die tijd moesten worden uitgeroeid.

groetjes

24 minuten geleden, Matew Loebas zei:

de Joden die toen in die tijd moesten worden uitgeroeid.

Hoi @Matew Loebas,

Fijn dat je mijn punt begrepen hebt .Op bovenstaande toch nog een "kleine "correctie:

moesten worden uitgeroeid dient vervangen te worden door: werden helaas uitgeroeid.

Het moest nl. niet.......,had nooit gemogen.....Correctie is niet flauw bedoeld naar jou toe, hoor, maar ik vind dit

toch een heel groot punt. Dus vandaar,oke?

Stel je reactie zeer op prijs enne  ,blijf vooral goed je best doen,he!  😉

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2
1 minuut geleden, mevr.Grijpstra zei:

Hoi @Matew Loebas,

Fijn dat je mijn punt begrepen hebt .Op bovenstaande toch nog een "kleine "correctie:

moesten worden uitgeroeid dient vervangen te worden door: werden helaas uitgeroeid.

Het moest nl. niet.......,had nooit gemogen.....Correctie is niet flauw bedoeld naar jou toe, hoor, maar ik vind dit

toch een heel groot punt. Dus vandaar,oke?

Stel je reactie zeer op prijs enne  ,blijf vooral goed je best doen,he!  😉

groet,mevr.Grijpstra

👍 👍 👍

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...