Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wat is de volgende stap na COVID?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

"Nu enkele berichten gelezen dat kort na of tijdens de Corona de volgende stap komt."

Er zijn veel variaties te bedenken van wat allemaal kan gebeuren.

En er is natuurlijk van alles mogelijk , zowel spontaan als gestuurd.

Zijn er volgens de berichten die je gelezen hebt aanwijzingen voor ? 

Kun je mss je bron(nen) noemen?

Je onderwerp op zich is zeker interessant en volgens mij heeft "onze" koning in een van

zijn toespraken ook al eens voor zoiets gewaarschuwd ! (Zou hij mss ook prepper zijn?)

Persoonlijk denk ik zeker dat er heftige dingen kunnen gebeuren ,de geschiedenis levert genoeg bewijs...

Maar dat betekend niet dat ik er van overtuigd ben dat ze ook zullen gebeuren.

Daarom ben ik wel benieuwd naar de aanwijzingen/onderbouwingen in je gelezen berichten.

groet,mevr.Grijpstra

3 uur geleden, doom zei:

Nu enkele berichten gelezen dat kort na of tijdens de Corona de volgende stap komt.

Maanden de Wereld zonder stroom.

Maanden zonder internet.

Een buitenaardse dreiging.

Wat denken jullie?

@doom

de aarde heeft door de eeuwen heen altijd rampspoed gekend.

genoemde punten lijken mij complete nonsens,

wel zal er in de toekomst wel weer eens wat kunnen gebeuren. (Ziektes of oorlog of een natuur fenomeen)

en preppers zijn prepper geworden omdat ze in die situatie voor zichzelf en eigen gezin willen kunnen zorgen.

ik voorzie op de langere termijn eerder een grote oorlog, of dat oorlogen in afrikaanse landen zich uitbreiden naar europa.

maar buitenaardse dreiging of de genoemde zaken nee die zie ik niet voor probelemen zorgen

4 uur geleden, OBL-Rien zei:

Totale verzinsels.

Dat was een pandemie ook vorigjaar ook!

Een zonnevlam of computervirus  kan alles prima plat leggen.

En een buitenaardse dreiging zou de voorstanders van een wereldregering prima uitkomen!

2 uur geleden, doom zei:

Dat was een pandemie ook vorigjaar ook!

Nee.

2 uur geleden, doom zei:

Een zonnevlam of computervirus  kan alles prima plat leggen.

Zonnevlam wel, maar kan niet gepland worden.

Een computer virus niet. Er is een te grote verscheidenheid in systemen.

Een gecoördineerde massive aanval via een computer virus is wel mogelijk, maar vooral theoretisch. Bovendien is in de meeste gevallen het systeem robuust genoeg om in vrij korte tijd herstart te worden.

2 uur geleden, doom zei:

En een buitenaardse dreiging zou de voorstanders van een wereldregering prima uitkomen!

Ongetwijfeld. Denk je dat dat waarschijnlijk is? Lijkt me volledig uit de lucht gegrepen (lol).

Maar de hoofdreden om dit soort theorieën van de hand te wijzen is dat er in het geheel geen bewijs voor is. Enkel de beweringen van een persoon die al elk mogelijk ernstig scenario keer op keer voorspeld heeft. Het valt in de klasse van "de komst van christus" voorspellingen. Ze zijn zonder toegevoegde waarde.

Hoe onzinnig zijn deze beweringen?

Wel laat ik het zo zeggen: Laten we een weddenschap aangaan, jij betaalt mij wanneer er niets gebeurt, ik betaal jou wanneer de aliens opduiken, of een zonnevlam cq een computer virus alles platlegt.

Wat zeg je hierop?

...

Inderdaad, ik win altijd, want als alles plat gaat kan ik jou zo wie zo niet betalen...

Dat betekend ook dat dit soort voorspellingen zonder toegevoegde waarde zijn.

• Leuk 1
5 uur geleden, doom zei:

Lees je wel eens na wat je post?

In die 5 jaar is er niet echt veel veranderd merk ik wel.

Ik zit nog steeds op antwoord te wachten op een paar vorige vragen.

Hoe zie je die post van 5 jaar geleden als je hem nu terugleest?

Op 21-11-2020 om 07:17, doom zei:

Nu enkele berichten gelezen dat kort na of tijdens de Corona de volgende stap komt.

Maanden de Wereld zonder stroom.

Maanden zonder internet.

Een buitenaardse dreiging.

Wat denken jullie?

ik weet het niet, maar wie het wellicht wel weten zijn de kopstukken van het World Economic Forum: https://www.iceagefarmer.com/2020/11/15/next-crisis-bigger-than-covid-power-gridfinance-down-wefs-cyber-polygon/

Ja dit is nooit te zeggen op de lange termijn...

1. Er zal een oorlog komen (geschiedenis leert dit)

2. Grote wereldspeler komt weg te vallen, door wat voor reden dan ook. (geschiedenis leer ook dit)

3. Grote verschuiving van rijkdom en welvaart (dit lijkt mij logisch aangezien dit samenhangt met punt 2)

Maar wanneer, hoe, wat is echt niet te zeggen. Maar als ik 1 ding wel weet is dat elke crisis mij dichter bij het punt brengt dat ik voor mijn gezin (en mezelf natuurlijk) wil kunnen zorgen als er iets gebeurt.

In de nabije toekomst denk ik vooral dat we te maken krijgen met nog meer verplichtingen op basis van mondkapjes, vaccinaties, kleine groepen, 1,5 meter  enz en de problemen als mensen in opstand gaan komen of dit niet willen. 

- Geen vaccin, dan niet op vakantie / niet naar de winkel / niet naar school enz. (hoever zullen ze gaan)

- En de volgende crisis die hierop volgt kan nog wel 10 jaar duren, maar kan ook gelijk aansluiten.

Het is onzinnig om je er druk over te maken, maar wel goed om waakzaam en voorbereid te zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...