Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Info_junky's draadje der verwondering

Recommended Posts

• Moderator

Goedemorgen 👋 

🌞

Zin in 😁

@OBL-RienIk had het met mijn man over die 9 dollar per kWh.

Hij zei dat het mogelijk te maken heeft met mensen die kiezen voor "wissel-tarieven". Een excess op basis van de groene energie transitie door vraag-aanbod marktwerking en/of compensatie voor laag-tarief maanden ter dekking van de winter-kosten van de beheerder.

https://www.overstappen.nl/energie/energietarieven/

Screenshot_20210220-072851_DuckDuckGo.jpg

lol ik open twitter en zie dit 🙂 

En deze kende ik vroeger grotendeels uit m'n hoofd 🤯 was een leuke gok waar iemand vandaan kwam 😅

20210220_073359.jpg

Euh... kijk ze is een beetje boos....maar is dat echt gezegd? Niet buiten mogen roken in je tuin?

Dat verplicht gezond zijn krijgt wel vorm nu he 😒 en nee ik rook niet maar je hebt hele volksstammen die op de stoep of in de tuin een peukie doen...

Screenshot_20210220-074333_Twitter.jpg

Screenshot_20210220-074424_Twitter.jpg

ik moest grinniken om die reactie 

Wàt ?? 🙄 (wel bewijs dat mijn extra blok-rondje werkt als dit soort kolder nu zichtbaar is lol)

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is precies hoe 't straks zal zijn, maar nu eigenlijk al is! You'll own nothing, and be a squashed lemon.   Zoals met de 'marktwerking' in het OV. Als ik met de trein van Nijmegen na

Absoluut, ik zie ook voortdurend "nieuwigheden" waarvan ik dan bij mezelf zeg... dat was toch al bekend?   Vaak is er dan een nieuw onderzoek gedaan, met een kleinigheid die iets anders geïn

Het draadje is "perspectieven algemeen -> nfo_junky's draadje der verwondering" Dus ja, alles wat binnen de regels van het forum past mag daar.   Kritiek hebben mag, en daar zou ik j

Posted Images

55 minuten geleden, Info_junky zei:

Hij zei dat het mogelijk te maken heeft met mensen die kiezen voor "wissel-tarieven". Een excess op basis van de groene energie transitie door vraag-aanbod marktwerking en/of compensatie voor laag-tarief maanden ter dekking van de winter-kosten van de beheerder.

Dat is slechts het topje van de ijsberg.

Adam Curry deed uit de boeken hoe ESCOT verdient aan de huidige energie crisis in Texas en dus geen reden heeft om aan deze hoge prijzen iets te doen. Daarbij mogen de energie distributeurs de hoge prijzen doorberekenen tot een maximum van 9 dollar per kWh.

Dus een falen van de opzichters en een falen van het energie systeem samen leveren de hoge prijzen op. En dat is een les die we hieruit moeten leren:

Er is geen sprake van een "markt" wanneer de verbruiker niet zelf zijn energie in koopt maar vertegenwoordigd wordt door iemand anders die a) een soort monopolie heeft en b) prijzen mag doorberekenen zonder toestemming van de klant.

Overigens zitten wij in NL met een soortgelijk systeem. Al geloof ik dat bij ons het plafond lager ligt (moet ik nog uitzoeken).

Vaste prijs tegen wisselprijs is overigens niet zo heel erg relevant bij soort soort "black swan" events. Elke vaste prijs distributeur gaat direct (i.e. zelfde dag) failliet en je zult bij een wisselprijs aanbieder moeten gaan inkopen.

• Leuk 1
  • Moderator

@OBL-Rien ik kan me een uitspraak herinneren van Rosenmoller (? meen ik) , laaaaang lang geleden dat ze stapsgewijs de energiekosten tot 1500 euro per maand wilden opvoeren "zodat de ernst vd situatie duidelijk wordt"

Jouw verhaal sluit daar dus op aan: geen falen maar doelen halen 🤢

• Leuk 1
7 minuten geleden, OBL-Rien zei:

(moet ik nog uitzoeken).

https://www.gaslicht.com/energie-informatie/vast-of-variabel

In de regel wijzigen leveranciers hun variabele leveringstarieven ieder halfjaar: op 1 januari en 1 juli. Sinds 2014 is er een energieleverancier die kwartaaltarieven hanteert. De andere energiekosten – die naar de overheid en netbeheerder gaan – kunnen per 1 januari worden gewijzigd. Is uw vaste prijscontract afgelopen? Dan verandert uw vaste leveringstarief in een -doorgaans veel hoger- variabel leveringstarief.

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/energie/afnemers-van-energie/energietarieven

Uw energieleverancier bepaalt de leveringstarieven voor elektriciteit en gas. ACM (Autoriteit Consument & Markt) controleert de tarieven voor kleinverbruikers, en kijkt of ze niet te hoog zijn. Vindt ACM dat de leveringstarieven te hoog zijn? Dan beslist ACM hoe hoog de tarieven maximaal mogen zijn.

https://www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas/tarieven-en-kosten/vast-leveringstarief-maar-nu-wordt-tarief-toch-hoger

Ik heb een vast leveringstarief, maar nu wordt dat tarief toch hoger. Mag dat?

.... bl bla bla...

De Geschillencommissie beslist bij een meningsverschil wie er gelijk heeft. Neemt de commissie een besluit, dan moeten uw energiebedrijf en u zich hieraan houden. Het werk van De Geschillencommissie is niet gratis. U betaalt klachtengeld. Op de website van De Geschillencommissie leest u hoeveel dat is. U kunt er ook lezen hoe u uw meningsverschil kunt aanmelden. Dat kan per post en via de website van De Geschillencommissie.

• Leuk 2
4 minuten geleden, Info_junky zei:

@OBL-Rien ik kan me een uitspraak herinneren van Rosenmoller (? meen ik) , laaaaang lang geleden dat ze stapsgewijs de energiekosten tot 1500 euro per maand wilden opvoeren "zodat de ernst vd situatie duidelijk wordt"

Jouw verhaal sluit daar dus op aan: geen falen maar doelen halen 🤢

Jup, het doel is de middenstand verwijderen zodat iedereen slaaf van het systeem wordt. I.e. of je moet blijven werken om zo in alles te kunnen voorzoen, of je ben werkloos en wordt gebruikt om te motiveren waarom het systeem in stand moet blijven.

27 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Er is geen sprake van een "markt" wanneer de verbruiker niet zelf zijn energie in koopt maar vertegenwoordigd wordt door iemand anders die a) een soort monopolie heeft en b) prijzen mag doorberekenen zonder toestemming van de klant.

Dit is precies hoe 't straks zal zijn, maar nu eigenlijk al is!

You'll own nothing, and be a squashed lemon.

Zoals met de 'marktwerking' in het OV. Als ik met de trein van Nijmegen naar Venlo wil kan ik niet zeggen, doe maar een kaartje van Arriva. Ik heb niks te kiezen. Die marktwerking is voor de bedrijven en overheden.

Dus je wordt niet zoals vroeger 'genaaid'. Je wordt 'gesandwiched'.

• Leuk 4
  • Moderator

Lieve menson' 😁 ik ga van de zon genieten.

Latuhhhhrrrrr 👋 

@Cynica ik vraag me alleen af he... als mensen hun kont tegen krib gooien en dus geen diensten afnemen van de "uitpersers" dan gaan die failliet toch? En dan? Ik zie, bv tav jouw voorbeeld, carpoolen een grote vlucht nemen.  Via social media is dat zo geregeld... iemand knutselt een appje of opent een rijmetmijmee Facebook groep...en voila...voor (bijna) niks naar Venlo... igg stukken goedkoper dan Uber enzo...

31 minuten geleden, Info_junky zei:

Via social media is dat zo geregeld... iemand knutselt een appje of opent een rijmetmijmee Facebook groep...en voila...

Dat is er al allemaal. Er is ons alleen ingestampt dat je een eigen auto moet hebben, een eigen huis enz. Hebben, hebben, hebben en vijf keer op vakantie.

Al geloof ik wel dat de jeugd van tegenwoordig daar anders tegenaan kijkt, die hebben meegemaakt hoe Pa en Ma aan de rand van de afgrond verkeerden na de 'crisis' van 2008.

Dus die zijn veel meer van het 'delen'. Uber / Swap-fiets / Flix-bus / hoe heet dat B+B gedoe ook al weer? Maar eigenlijk is dat geen delen, dat is al richting Servicitation van Klaus.

Heb niks, betaal voor dienst.

35 minuten geleden, Cynica zei:

Heb niks, betaal voor dienst.

Dit is de crux.

Dit verplicht namelijk iedereen tot deelname in het productie process. Het is de moderne vorm van slavernij zoals we dat nu ook al kennen, maar dan geperfectioneerd.

En wanneer ik zeg "iedereen" dan bedoel ik natuurlijk de plebs. Niet de heersers, die blijven hiervan verschoont.

Het is de ultieme tweedeling van de maatschappij in een heerser en werker klasse.

Edit: Juist nadat ik dit poste kwam ik het volgende artikel tegen: https://www.tabletmag.com/sections/news/articles/the-thirty-tyrants

Wat ik er zo snel van gezien heb, gaat het op dit effect in.

@Info_junky,

Vandaag vernam ik, dat een familie lid effe 120,- dokken mag, omdat ze bij een vriend in Duitsland is geweest! Per trein.

130! 

Hoezo, 62,50 ??? 

Is toch niet te geloven!

Zo gaan ze de kosten van al die financiële steun aan allerlei bedrijven terug 'vorderen'....

T wordt es tijd, dat er iemand, hier een rechtszaak van maken gaat!

Dit leidt tot sociale uitsluiting van hele bevolkingsgroepen...

@Info_junky @Cynica Inmiddels is bekend hoe het texas distaster kon gebeuren:

De wind turbines zijn uitgevallen, dus moest gas gestookte centrales dit opvangen, da is geen probleem want er is genoeg gas, o.a. ook in opslag in texas..... maarrrrr om "groen" te zijn wordt het gas net niet langer door eigen generatoren verzorgd (i.e elektriciteit opgewekt met gas generatoren) maar met "groene" wind turbine en zonnepaneel stroom. En laat die nu uitgevallen zijn  O-) dus de gas generatoren faalden ook... tja groener kunnen we het niet maken, LOL

• Leuk 1
  • Moderator

Mogguh!🤗 

Heb letterlijk de klok rond geslapen,  11.5 uur, had het blijkbaar nodig.

Dus tot maandag idd, ff echt RUST pakken.

Hierbij wat om de dag door te komen 🤓

Max de papagaai 

https://youtu.be/KIw8K24Fuy0

Oh en zag dat duitse Oli berichtte dat het regering uit solidariteit mee moet gaan betalen aan de economische ellende.

Komt ie, hou je vast... hun salaris zou gekort moeten gaan worden met.... -zet je schrap- ... *tromgeroffel *....60 euro.

Dus 🤪 

Tot later👋

Filmpjuhhh: 

• Moderator

Goedemorgen 🤗 

En de week is weer begonnen 🤪 

Gisteren waren er wel wat dingen in het nieuws waarbij het uitbreiden van de avondklok het opvallendste was. Als voorwaarde voor de versoepelingen ook nog es. Met je hoger beroep 🤫

De rest knutsel ik even hier onder.

Gisteren niet gewandeld, dus dan vandaag maar🌞, tussen de wasjes draaien door🚶‍♀️

20210221_222704.jpg

Screenshot_20210222-074837_Gallery.jpg

• Moderator

Ik heb inmiddels een *gruwelijke* hekel aan het woord "welness".

Via (toxic🤢*) positief denken en voornamelijk yoga + meditatie jezelf gelukkig maken. 

Blame the victim en gaslighting in 1. 

*Toxic: omdat het níet erkennen van (de vaak hierarchische -macht, geld enz- ) externe oorzaken en het niet hélpen van die persoon, zowel een soort verraad zijn, als een ultieme 'zoekhetzelfmaaruit' 'fokyou-youweak' zijn.

Hier: Je moet niet miepen, je moet werkeloos thuis, tussen bepaalde uren, zonder reis-recht en zonder inkomen, zonder perspectief, op de bank, je horizon verbreden.

20210221_185356.jpg

En hier, als vluchteling, je zelf opwerken tot yoga-docent ... om je trauma te verwerken. En vrede te vinden en zo.

Echt 🙄

Screenshot_20210222-072929_Gallery.jpg

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...