Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Info_junky's draadje der verwondering

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mysterieus... (ik kan het niet hoor, stijl a la Info 🤪 En ik kan bijvoorbeeld ook een bericht op nu.nl niet vinden dat ik gisteren wel had gelezen waarin werd aangegeven dat gecommuniceerd is dat

Een heel wat jaren terug, had ik es een discussie met mijn dochter, over plagen over de wereld. ZOals sprinkhanen en zo meer... Toen hebben wij, ongelovigen! even de bijbel teksten er bij ge

Posted Images

• Moderator

Sinds 16 februari geen 6+ magnitude aardbeving gehad (zo lang zonder 6+ is niet voorgekomen sinds 2015 zegt vulkanisme meneer)

Nu 6+ en 5+ binnen een paar minuten.

Afwachten of het vóórschokken zijn, of dat de 5 een naschok is...

Zoals hij vanochtend zei "ik weet niet wat er vanaf nu volgt, mother earth will testify" nadat hij zei dat sinds 2 weken het vulkanisme niet (alleen) meer getriggerd wordt door de circulatie van diepe aardbevingen maar door de hitte van kern van de aarde die alles onder spanning zet.

In griekenland zijn vulkanen,  dus mijn brilletje gaat weer op 🧐

Edit:

In IJsland is er "uplift" náást magma inkomst. Het is erg bijzonder wat daar nu gebeurd volgens observators. Naast vulkanisch dus óók tektonisch.

Alles toont zich in slow motion.... dus ...🧐

Screenshot_20210303-113823_Earthquakes.jpg

Er was een diepere aardbeving vlak bij nu de 6+

Screenshot_20210303-114840_DuckDuckGo.jpg

De zwermen de USA zijn niet gestopt, integendeel, en ze verhuizen nog steeds meer en meer van links naar rechts

Screenshot_20210303-114808_DuckDuckGo.jpg

Zijaanzicht.

Zwerm in Caribbean is rustiger. Vulkanisme meneer heeft het er niet op...

Screenshot_20210303-114756_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20210303-120047_Twitter.jpg

Screenshot_20210303-120332_Twitter.jpg

7 minuten geleden, Info_junky zei:

Screenshot_20210303-184550_Gallery.jpg

Dit vind ik echt razend interessant! Zou voor mij HET geologische event van de eeuw zijn.

(Ik was zelf ooit eens op IJsland en zou graag nog eens terug gaan, heel mooi land)

• Leuk 1
1 minuut geleden, Info_junky zei:

@OBL-Rien here you go 🧐😅 

https://www.livefromiceland.is/webcams/reykjanes/

Hou je ons op de hoogte?

Ik zit al ruim een uur op Twitter, maar er niks nieuws of interessants.

Tot morgen! 🤗👋 

Ik gebruik deze link voor actueel nieuws: https://en.vedur.is/earthquakes-and-volcanism/volcanic-eruptions/

Actuele status: Oranje uit (groen/geel/oranje/rood)

20 uur geleden, Info_junky zei:

@OBL-Rien here you go 🧐😅 

https://www.livefromiceland.is/webcams/reykjanes/

Hou je ons op de hoogte?

Ik zit al ruim een uur op Twitter, maar er niks nieuws of interessants.

Tot morgen! 🤗👋 

Er is nog een nieuwe feed bijgekoen, speciaal voor de Keilir og skjálftasvæðið

Dit zou de vulkaan zijn die met de redente golf aardbevingen geassocieerd wordt.

Ondanks dat het lijkt op een strato-vulkaan, zou het gaan om een schild-vulkaan. I.e. bij een uitbarsting verwacht men geen explosie, maar wel veel magma.

• Leuk 1
  • Moderator

Goedemorgen 🤗 

Zon schijnt.  Koud. Heerlijk 😁 

De 8 van gisteren lijkt, na een tsunami waarschuwing, toch met een sisser te zijn afgelopen. Gelukkig! 

Ik maak een rondje twitter nu.

Koffie straks, eerst ff kijken na een dag niks....

Oh ja, en dit: 🥳

Screenshot_20210305-075850_Gallery.jpg

giphy.gif

giphy-4.gif

• Leuk 2
  • Moderator

Heb weer 3 podcasten te gaan, weet niet of dat lukt vandaag.  Maar kom er zeker wel op terug.

Nu eerst Dutchsinse, dan vulkanisme meneer, dan "militaire insider"

Wat plaatjes:

Laatste 8+ was 2 jaar geleden. 

En een uitleg over magnitude 

Screenshot_20210305-080526_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20210305-080649_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20210304-213107_Twitter.jpg

Screenshot_20210305-081108_Gallery.jpg

Screenshot_20210305-080901_Gallery.jpg

• Moderator

Dutch raasde alleen maar, kwam niet veel zinnigs uit, en vulkanisme meneer zegt over die 8 "this is not over yet there",  hij ziet dit niet als erg afwijkend in patronen in de aardbevingen  geschiedenis daar tot nu toe, en maakt zich veeeeeeel drukker over IJsland en de zwerm in de Caribbean. Puur vanwege lokatie en geschiedenis.

Regio Nieuw Zeeland is wel opvallend maar niet super bijzonder, zeker niet nu er (gelukkig!) geen tektonische ellende is gebleken die een (grote/hoge) tsunami veroorzaken kon.

Maar wat niet is, kan nog komen zegt hij... hij verwacht-veel- meer (daar).

Kroatië nog niks.

Edit:

"Militaire insider" zegt dat hij een mega-quake verwacht net onder/ ten zuiden Japan, dat er verschuivende zeebodem problemen zijn bij de Filippijnen.

En hij zegt nu dat er boven Nieuw Zeeland vulkanisme problemen zullen ontstaan als gevolg van de 8+.

Dutch is live.  Luister nu niet, maar ook hij zegt dat Nieuw Zeeland nog niet voorbij is. Rest luister ik straks.

Insider zegt nu Nasca/Coscos (spelling?) plate, links van Zuid-Amerika. Zoals hij al eerder zei ooit is dat ook een trigger plate voor Californië/Amerika. Heeft het over San Diego.

Laatste: hij zegt binnen 1 week tektonische toestanden te verwachten (ze hadden het over Mount Hood) maar de lokatie die hij bedoelde lijkt voornamelijk Italië te zijn...

Afwachten maar weer 🧐 

Laterrrrrrr 👋

Edit 2: wil nog 1 ding doen, de antipode vinden van de 8.1 , aangezien vaak ongeveer  dezelfde magnitude daar ook plaatsvindt... ff "tunnel through the earth" website op...https://www.freemaptools.com/tunnel-to-other-side-of-the-earth.htm

Hmmmm 🤔🧐

Screenshot_20210305-114634_DuckDuckGo.jpg

• Leuk 1
5 uur geleden, Info_junky zei:

Kroatië nog niks.

Kroatië nog niet klaar?

Na dodelijke aardbeving wordt dorp in Kroatië geteisterd door tientallen zinkgaten

https://www.gelderlander.nl/buitenland/na-dodelijke-aardbeving-wordt-dorp-in-kroatie-geteisterd-door-tientallen-zinkgaten~ac17d3bc/

afbeelding.png.4201a9b88921516da0f7b0e518e7f927.png

Lig je net lekker in bad ...

• Moderator

Nou vooruit... ff kijken en dan wandelen 🚶‍♀️ 

20210306_100616.jpg

Deze moet in de opsomming quote maar nu geen tijd voor, ik wil naar buiten - ships tweets werken weer niet 🥴 

https://twitter.com/mvollmer1/status/1368116889038258176?s=19

Androids

Screenshot_20210306-101123_Twitter.jpg

Oh ja, screenshot uit vulkanisme meneer video over de 'gelekte email stappenplan' uit Canada 

Screenshot_20210306-095018_DuckDuckGo.jpg

Is het al duidelijk of dit ding ook voor supermarkten gaat gelden? Lijkt me toch niet aangezien onder 18, zwanger en sommige ziekzwak niet gevaccineerd kúnnen worden 🤔

20210306_102250.jpg

ohhhhhh griep 😏😂 "60 die nodig zijn voor epidemie" en de covid routekaart heeft het over minder dan 35 meen ik voor de 1e 2 fases 🙃

20210306_102542.jpg

ff opgezocht...voila...

20210306_102832.jpg

Screenshot_20210306-104014_Twitter.jpg

20210306_104018.jpg

• Leuk 2

@Info_junky Het filmpje van de polar flip: Vogels zijn al wat langer aanwezig dan de vorige polar flip, dus op de een of andere manier kunnen die er wel mee omgaan zou ik denken. Ook wordt de electronica in de satellieten niet "fried" door afwezigheid van het mag veld. Er treden wel meer SEU's op (Single Event Upset). SEU's kunnen een satelliet onbruikbaar maken voor korte tijd, maar daarna is hij gewoon weer OK.

Ik heb ook wat twijfel over potentieele EMPs ten gevolge van zon-erupties, immer een EMP door een uitbarsting wordt veroorzaakt door het verschuiven van lading i het aard-magnetisch veld, maar die lading is er juist niet meer omdat er geen magnetisch veld is om die lading (deeltjes) vast te houden. Wel gaan we dan ook op aarde meer SEU's zien, zodat elektronica (en daarmee ook infrastructuur) vaker (tijdelijk) zal uitvallen.

• Leuk 2
1 minuut geleden, OBL-Rien zei:

Wel gaan we dan ook op aarde meer SEU's zien, zodat elektronica (en daarmee ook infrastructuur) vaker (tijdelijk) zal uitvallen.

Oh, en heel belangrijk: die SEU's gaan nog meer optreden in de electronica aan boord van vliegtuigen... fly by wire.. dus maar liever niet. I.e. moderne vliegtuigen zullen er meer last van hebben dan oude toestellen. Wanneer het mag veld uitvalt, liever niet vliegen!

• Leuk 3
  • Moderator

Tot later 👋🚶‍♀️ 

Dit soort videos word ik zo blij van 😁😂 

oh. Update

Straks maar es doen

meanwhile in China

Zo. Ik ben ff weg 🙂 Manlief kon een paar dingen niet krijgen. Dus ik ga ff op zoek. Pizzaquicksaus kopen 😋 En aardbeien. 🍓🍓🍓🍓🍓🤤

Op de terugweg 🚶‍♀️

👋

• Moderator

Goedemorgen 🤗 

Langzamerhand slijt hier het pre-corona ritme er weer in, en het bevalt me erg goed. 

De ikdoehelemaalniks zondagen incluis 😂 

Heb heerlijk gewandeld in m'n nieuwe sneakers, en flink opgeschoten met opruimen.

Eens kijken of ik iemand er blij mee kan maken..

Heb zaterdag en zondag zijdelings het nieuws gevolgd, maar ach ach ach... verdeel en heers wordt elke dag een tandje opgeschroefd...

Het belangrijkste was de weersvoorspelling voor donderdag 🙄🔴🌬

Screenshot_20210308-072914_WhatsApp.jpg

Ook het WEF had weer iets nieuws... een desinfecterende nep-zon voor steden ....

https://twitter.com/CurieuxExplorer/status/1368614077090525184?s=19

Ben nog steeds in de "het zal allemaal wel" stemming... e.e.a. is zo voorspelbaar....

Ik bedoel dit, dit zei ik een paar weken geleden al...incluisief de nesten 😉

20210307_125333.jpg

En ook dit gaat weer door

20210307_164127.jpg

Er zijn mensen die vakanties boeken, die boos zijn op allerlei regels omtrent reizen, die hun entertainment van bioscoop,  concert en restaurant luidkeels terug willen... ik heb het met ze te doen... zelfs na een jaar, en veelvuldige aankondigingen door zelfs Rutte zelf "we gaan nooit meer terug naar normaal" nóg niet door hebben in welk proces we zitten en hoe lang dat nog gaat duren.

Anyway.

Koffie.

Meld me wel als er iets gebeurt 👍👋

Edit:

Ik vond gisteren deze aanbevelingen brief voor de UK regering. In samenhang met bovenstaande: de (reis)regels bevallen goed. Hierbij de eerste 2 pagina's. 

Perpetual* en zo...

sites-14.pdf

Screenshot_20210308-074855_ReadEra.jpg

Screenshot_20210308-075109_Gallery.jpg

En dan natuurlijk nog dit...

Zal ff weer bij vesuvius kijken 🧐

Screenshot_20210308-083844_Twitter.jpg

Vesuvius. 

Duz 🙄🥴🧐

Screenshot_20210308-084250_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20210308-084309_DuckDuckGo.jpg

Na de 8+ is het erg rustig overal op aarde qua aardbevingen.... adempauze... zwermen in zuid Europa blijven... en die aardbeving (het zijn er al meer geweest inmiddels) in Afrika is op de flank van een 'dode' vulkaan...

Screenshot_20210308-091120_DuckDuckGo.jpg

Screenshot_20210308-091418_WhatsApp.jpg

Screenshot_20210308-091428_WhatsApp.jpg

Zo. Nu aan de bak.

Laterrrrr 👋

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...