Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Info_junky's draadje der verwondering

Recommended Posts

• Moderator

Mogguh 🤗

Heb ruim 9 uur slaap op de teller.

Zondag had ik vooral gejogged ipv gewandeld en dat kwam me gisteren dus op de koffie 🤪 haha

Maar goed.

We zijn weer wat fitterder 😋 

Vandaag wasvouwen en laatste restje handdoeken wegwassen.

Ik deed altijd de was in het weekend maar sinds de lockdown niet meer, aangezien Team Info nu thuis is ipv de normale renjerotshow 🥰 

Dus nu is het door de week wat meer gedoe. Ach, het is inmiddels gewend.

En ik heb zelf veel meer vrije uren nu, dus ach... 

Zo maar eens weer koffie halen.

Ohja: gisteren raasde ik over naïviteit rondom internet gebruik. En over routers die af-fabriek met back-doors komen.

Sluit ik twitter af... zie ik *dit*

Dus 🙃 En dát is dus wat het nieuws haalt. Ze suggereren in dit stuk een soort hack maar zeggen dan weer niet door wie 🤐

https://techcrunch.com/2021/01/11/ubiquiti-says-customer-data-may-have-been-accessed-in-data-breach

Screenshot_20210111-223909_Twitter.jpg

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 1.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Absoluut, ik zie ook voortdurend "nieuwigheden" waarvan ik dan bij mezelf zeg... dat was toch al bekend?   Vaak is er dan een nieuw onderzoek gedaan, met een kleinigheid die iets anders geïn

@Raycoupe Je had er ook gewoon om kunnen vragen ipv zo uit je slof te schieten.  

Het draadje is "perspectieven algemeen -> nfo_junky's draadje der verwondering" Dus ja, alles wat binnen de regels van het forum past mag daar.   Kritiek hebben mag, en daar zou ik j

Posted Images

24 minuten geleden, Info_junky zei:

Dus 🙃 En dát is dus wat het nieuws haalt. Ze suggereren in dit stuk een soort hack maar zeggen dan weer niet door wie 🤐

Ziet er naar uit dat hun webserver gehackt is. Misschien gebruiken ze wordpress 😉😉 ......

(Dit heeft dus niets met hun producten te maken)

• Moderator

@OBL-Rien Dit is al een poosje geleden maar toch... En waar er 1 toegang heeft, heeft de alfabetsoup ook vast wat geritseld denkikdanmaar 🙃 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-04-30/vodafone-found-hidden-backdoors-in-huawei-equipment

Screenshot_20210112-081830_DuckDuckGo.jpg

en nog meer...

https://www.schneier.com/blog/archives/2018/08/backdoors_in_ci.html

Screenshot_20210112-082235_DuckDuckGo.jpg

10 minuten geleden, Info_junky zei:

Dit is al een poosje geleden maar toch... En waar er 1 toegang heeft, heeft de alfabetsoup ook vast wat geritseld denkikdanmaar 🙃 

Men zegt dat de NSA (US) alle email en telefoon gesprekken heeft....

Nu lijkt me dat een tikkeltje overdreven, maar een flink deel ervan zou ik niet onmogelijk achten.

(of ze er iets zinvols me kunnen is wat anders, het blijft wel een overheidsinstelling natuurlijk 😉 )

• Leuk 1
2 minuten geleden, Info_junky zei:

Nou. We zullen het wel horen vanavond ...

Screenshot_20210112-082718_Twitter.jpg

https://nl.wikipedia.org/wiki/Politie_in_Nederland

In totaal waren er in 2014 in Nederland 60.888 politieambtenaren in dienst, waarvan 51.442 'op straat' werkten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Nederland

Nederland telde op 1 november 2019: 17.424.978 inwoners.

51.442 17.424.978 = 1 op 338

En omdat ze maar 8/24 werken: 1 op 1016

Zelfs passief verzet kunnen ze onmogelijk de baas.

Maw, de politie is enorm afhankelijk va de goodwill van de mensen. We leven in een high-trust society.

3 minuten geleden, Info_junky zei:

@OBL-Rien lang leve de robots en drones. 

Zo handhaven ze de avondklok in new york en Frankrijk....(nu nog zonder wapens 🤫)

Dus ook nog steeds goodwil. Want als men het geschreeuw van de drone ignoreert zal er toch een agent moeten komen.

De drones met wapens uitrusten zal nooit gebeuren want daarmee bewapen je indirect de bevolking.

• Moderator

@OBL-Rien cameras in drone/robot ... gezichtsherkenning / stem analyse/ bewegingsanalyse / straatcamera's / scanauto's / gps in je auto ... livestream bij handhavers... beetje super-Syri en ze lichten je gewoon van je bed. Als het hun schikt.

Het woord is "datakoppelwet"

• Moderator
25 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Maw, de politie is enorm afhankelijk va de goodwill van de mensen. 

Mwoah. Daar zit het wel goed mee 🤪🥴 

Klik-lijn. Klik-app. Buurt-app. Enz.

Zelfs binnen huwelijken...

grassed= verklikken

Screenshot_20210112-090435_Gallery.jpg

Als er iemand dus laat thuis komt, of snachts er op uit gaat... iedereen is de hele dag thuis... en een telefoontje/appje zo gedaan 🤐

• Leuk 1

@OBL-Rien cameras in drone/robot ... gezichtsherkenning / stem analyse/ bewegingsanalyse / straatcamera's / scanauto's / gps in je auto ... livestream bij handhavers... beetje super-Syri en ze lichten je gewoon van je bed. Als het hun schikt.

Het woord is "datakoppelwet"

Het blijft mensen werk. En de verhouding blijft 1:1000

Wanneer men massaal een eventueel uitgaansverbod aan de laars lapt, zijn er te veel mensen en kan men niet iedereen arresteren. Het is fysiek onmogelijk. Informatie is dan irrelevant. De fysieke wereld heeft altijd het laatste woord.

Zonder consensus van de bevolking, kan de overheid niet 'regeren'. Wanneer de consensus wegvalt dan is een dictatuur wel mogelijk, maar in een dictatuur moet een overheid zich terugtrekken tot dat wat ze essentieel achten. Het lijkt paradox, maar in een democratie heeft de bevolking minder vrijheden dan in een dictatuur! (Dit kun je aan den lijve ervaren in vele landen. Je mag misschien niet zeggen "weg met de overheid", maar hoe je je huis bouwt mag je dan lekker helemaal zelf beslissen)

De enige uitzondering hierop is mogelijk het communisme, maar die vormt zich over het algemeen ook onder een consensus en drift dan langzaam daarvan weg.

Klik-lijn. Klik-app. Buurt-app. Enz.

Zelfs binnen huwelijken...

grassed= klikken 

Ja, wat je hier ziet is de (langzame) ontmanteling van de high-trust society. We zijn op weg naar een low-trust dictatuur. Deel van de neergang van het westen. Nog zijn dit incidentele gevallen, maar dit gaat toenemen.

• Leuk 1
25 minuten geleden, Info_junky zei:

@OBL-Rien lang leve de robots en drones. 

Zo handhaven ze de avondklok in new york en Frankrijk....(nu nog zonder wapens 🤫)

Drones zijn in Nederland ook al ingezet om de regels te handhaven. Zal nog steeds wel gebeuren.

Trouw: drones controleren of u zich aan de coronaregels houdt

omroepgelderland: Drone ingezet om te controleren of mensen zich aan coronaregels houden

Zijn artikelen van april 2020

• Leuk 1

Btw @Info_junkyik weet niet waar jij woont, maar hier in het dorp een avondklok instellen is volledige onzin: na een uur of 7 zie je vrijwel niemand meer buiten. Alles uitgestorven. En dat is juist één van de dingen die ik wel leuk vind hier. Heerlijk rustig. Nachten zijn vrijwel compleet stil (wel, ten minste in verhouding tot waar we vroeger woonden)

Btw: toch heeft dat kennelijk niet geholpen om besmettingen te voorkomen .... lol..

• Leuk 2
  • Moderator

@OBL-Rien Laat ik het zo zeggen.

Mijn man zat in de auto op mij te wachten toen ik dieren-spulletjes kocht.

Toen ik instapte zei hij "Blijkbaar is er een lockdown...maar niemand die dat weet..."

Dat geldt ook voor 's-avonds... althans hier... 😏 

Oh. En vuurwerkverbod. Dat is hier ook nog niet doorgedrongen. Gisteren nacht stond ik weer strak toen er iets boem zei. Heb serieus op Twitter gekeken bij 112 of er een melding van een ontploffing was gedaan...

Dat naast de opgevoerde brommers, de hobby drones, de afstandbestuurbare benzine🙄 auto races die nu zo lekker gaan nu het zo rustig is... de klusjes mannen... en de jongeren.... 

We merken hier, op de mondkapjes na, al een jaar geen verschil 🤐

Edit, nee ik woon niet in Amsterdam maar vond dit wel passend 😂

Screenshot_20210112-093734_Twitter.jpg

• Leuk 1
Op 11-1-2021 om 10:57, OBL-Rien zei:

Weet je nog van het SSW event dat je onlangs postte.. en dat dit betekend dat het een paar weken later tot zware winters kan leiden.. wel..

https://www.telegraaf.nl/nieuws/605063302/winter-ligt-op-de-loer-in-nederland

Het uitbreidende sneeuwdek en de afkoeling van het noordoosten van Europa is hoopgevend nieuws voor de winterliefhebbers in Nederland, simpelweg om de reden dat serieuze kou tegen het einde van de week dichtbij ligt.

...

Of het echt flink gaat winteren, is volgens Weer.nl koffiedik kijken. Maar de winter is een stuk dichterbij dan voorgaande winters, stelt het weerbureau.

Laat  @OBL-Rienmaar komen wij houden wel van Sneeuw en ijs, hebben er vroeger wel van genoten, en wat jaren geleden ook nog wel, heb ook elf steden tochten mee gemaakt en over grote sneeuw vlakten gelopen, ook wel nachts bij volle maan prachtig.

We zijn ook alweer aan de koude aan het wennen jaren niet gestookt nu wel iets 16.5 graden.

Moet alleen wel weer wat warme kleding kopen, jammer dat we de aanbiedingen met de feest dagen zijn mis gelopen, ik heb wel een goede slijt/scheur vaste jas maar niet echt warm.

Hier kan ik het wel jaren mee doen, dus duur koop is goed koop.

Met deze jas heb ik niet meer zo'n last van vocht hij ademt heel goed en laat geen vocht door.

https://www.bushcraftshop.nl/pinewood-lappland-extreme-jacket-mos-groen.html?channable=0064b06964003135323435343432358d&gclid=Cj0KCQiArvX_BRCyARIsAKsnTxOodgi7cumcS5nplBMJrxuNewLRm58mrk5VGBl95MhhYzF0vZ5RgyoaAjviEALw_wcB

• Leuk 1
2 minuten geleden, JJ&A zei:

We zijn ook alweer aan de koude aan het wennen jaren niet gestookt nu wel iets 16.5 graden.

Hm, dan zit je nog net iets kouder dan ik, 17 graden hier. En ik werk zittend!

Heb wel een IR verwarming voor wanneer het echt even te koud wordt.

• Leuk 1
3 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Hm, dan zit je nog net iets kouder dan ik, 17 graden hier. En ik werk zittend!

Heb wel een IR verwarming voor wanneer het echt even te koud wordt.

Ja en heel wat jaren  helemaal niet gestookt het energie bedrijf had ook het advies gegeven op maanlijks €25,00 te gaan betalen in plaats van de €50,00 die we heel wat jaren betaalden, en kregen mooie bedragen jaarlijks terug.

• Leuk 1
  • Moderator

UK:

Geen huwelijken 

Begrafenis 2 pers. max.

Wegversperringen

Militairen op straat

Toegewezen uren waarin je supermarkt mag bezoeken 

Avondklok 20.00 uur

Huis niet uit, alleen voor spoed-medisch, alleen met toestemming die je uitprinten moet

Max 2 miles van huis voor sport

Geen praatjes in supermarkt en buiten

Geen Internationale vluchten

Scholen dicht

20210112_115239.jpg

1 uur geleden, Info_junky zei:

En nu ga ik huisvrouw spelen 😇 

*vulkanisme meneer aanzet , wasje aanzet en strijkplank uitklapt* 

giphy.gif

Ha je ziet er nog goed uit, wel dat je veel van muziek houd.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...