Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Zijn er tekorten aan het ontstaan (in NL/op de wereldmarkt)?

Recommended Posts

12 uur geleden, MamaM zei:

Hoe zien anderen dit? 

Awel, ik bezie dit door dezelfde bril , vanuit dezelfde box !

Bemerk al langere tijd dat het steeds lastiger wordt om aan benodigde spullen te komen.

En dat komt zeker niet alleen doordat zaken gesloten zijn.

Ook het bestellen van spullen wordt moeilijker zowel bij de (voorheen!) fysieke winkels als bij webshops.

Ook voor hen blijkt het lastig om spullen te bestellen/leveren.

Vooral bouw-en tuinmaterialen vormen naar mijn idee een probleem, maar dat komt misschien omdat daar hier de meeste behoefte aan bestaat !

Veel bedrijven leveren ook niet meer aan particulieren ,maar uitsluitend aan bedrijven valt mij op.

Als particuliere klusser wordt het echt lastig om aan materialen te komen.

En hogere prijzen ja , ook dat valt op.

En veel adressen waar je vroeger terechtkon vallen weg door sluiting / faillissement.

En ja , zelfredzaamheid wordt steeds belangrijker tot noodzakelijker. Steeds vaker moet je creatieve oplossingen bedenken of alternatieven

om problemen op te lossen en reparaties en onderhoud uit te kunnen voeren. Dit is echt opvallend.

Wie nu gouden handjes heeft mag zichzelf gelukkig prijzen. ( Of als je iemand hebt /kent met gouden handjes, en ik ben gelukkig zo gelukkig !).

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 3
  • 3 weeks later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er is schijnbaar een te kort aan hout. Mijn dakdekker moest voor ons hout ook al bijna het dubbele betalen en vertelde dat de prijzen daarna ook nog waren gestegen. 

Ik ben ook wel benieuwd wat de impakt gaat zijn van het te kort aan chips.  En dan niet alleen de prijsverhoging. Als ik nu al hoor dat fabrieken stil komen te staan, dus mensen niet meer kunnen werken... hoe lang hebben ze hun baan nog? 

Gelukkig kan ik al particulier nog gewoon aan bouwmateriaal komen. Alleen even kijken in de schappen gaat niet (Duitsland) dus dan is het hopen dat je dat krijgt wat je reserveert. Mijn man was laatst bij de Gamma en stond te kijken hoe leeg de schappen waren. Alsof ze ook geen prioriteit gaven aan het vullen van die schappen. Hier in D is het meeste nog gewoon op voorraad. 

• Leuk 1
1 uur terug, Red zei:

Er is schijnbaar een te kort aan hout. Mijn dakdekker moest voor ons hout ook al bijna het dubbele betalen en vertelde dat de prijzen daarna ook nog waren gestegen. 

Ik ben ook wel benieuwd wat de impakt gaat zijn van het te kort aan chips.  En dan niet alleen de prijsverhoging. Als ik nu al hoor dat fabrieken stil komen te staan, dus mensen niet meer kunnen werken... hoe lang hebben ze hun baan nog? 

Gelukkig kan ik al particulier nog gewoon aan bouwmateriaal komen. Alleen even kijken in de schappen gaat niet (Duitsland) dus dan is het hopen dat je dat krijgt wat je reserveert. Mijn man was laatst bij de Gamma en stond te kijken hoe leeg de schappen waren. Alsof ze ook geen prioriteit gaven aan het vullen van die schappen. Hier in D is het meeste nog gewoon op voorraad. 

bouw hout is een stuk duurder ondertussen.

zelf koop ik als amateur meestal de voordeelpakketten.

• Leuk 1
16 uur geleden, Red zei:

Dat chiptekort is merkbaar aan het worden, op het werk worden voorraden aangelegd, voor zover mogelijk, van hardware, om te voorkomen dat we verderop zonder komen te zitten. Ze waren gelukkig zo slim om al maanden geleden te beginnen dus we hebben al aardig wat staan.

• Leuk 1
17 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

op het werk worden voorraden aangelegd

idd, zodat de tekorten groter worden... en over een tijdje ontstaan er overschotten...

Dit is geen veroordeling!, het is gewoon puur menselijk. (En moet ook zo zijn imo)

Overigens heb ik wel het gevoel dat -met name in de USA- er ook kunstmatige tekorten worden gecreeerd om de prijs op te drijven. Vooral in sectoren waar de vraag zo wie zo al goed is. Daarbij komt nog de verwachting van inflatie (dankzij de biden admin) en je hebt een perfecte storm waarbij bedrijven een excuus hebben om de prijzen te verhogen.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...