Ga naar inhoud
GENEGEERD

Voedseltip supermarkt na SHTF


Greener

Aanbevolen berichten

Ik heb mij onlangs goed ingelezen omtrent de watersnoodramp ten tijde en na Katrina.

De vele verhalen die ik las gingen over het vergaren van voedsel.

Wat elke keer terugkwam in de verhalen betreffende de supermarkten was het feit dat al het houdbare voedsel binnen een dag weg was.

Dit blijkt een gewoon verschijnsel te zijn maar er viel toch wat op:

 

Al het diepvries eten was onaangetast!

 

Alle mensen gingen er standaard van uit dat de stroom ook uit zou vallen.

Dit gebeurde ook wel maar wel pas anderhalve dag later.

In die tijd had men dus bijv. Vis in kunnen zouten, roken en ga zo maar door.

Ik heb het dan nog niet eens gehad over de ingevroren patat/friet en aardappelen...

In plaats daarvan kozen mensen de gemakkelijke weg en stonden uren in de rij bij de bakker voor een klein stukje niet lang houdbaar brood.

 

In mijn optiek dus een ondergeschoven kindje waar je dus eventueel de vruchten van kunt plukken.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En als je een goed friezer hebt begint het pas na 3 dagen te dooien, met de deur dicht uiteraard.

Mocht je een aggregaat hebben dan kun je de vriezer enkele uren per dag weer opnieuw laten vriezen.

Voor een moderne vriezer is een moderne aggregaat beter met invertertechnologie zoals Kipor deze levert.

Deze zijn ook rederlijk stil, je moet niet de hele buurt laten horen dat je aggregaat draait voor de gevulde vriezer:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

mwa er zijn veel mensen die een aggegraat hebben, als jij in de eerste weken je vriezer eerst leeg eet zal het nog niet echt opvallen

"ja joh, heb de tank van de auto maar leeggezogen en dr in gegooit dan heb ik nog "iets" te eten"

looptie na 3 jaar nog ja dan valt het op, de eerste tijd neuh niet echt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nog steeds niet goed wat ik daarmee moet.

Als het nog niet fout gaat, nu dus dan moet je gewoon ASAP je voorraad op orde brengen.

Zodra tshtf kom ik gewoon niet meer in de buurt van een super, het risico op geweld is die laatste paar boodschappen volgens mij niet waard?

 

Als het zo "gek" is dat je van je laatse cash af wilt zou ik de minder voor de hand liggende zaken die in een dorpje liggen bezoeken.

Nog wat tuingereedschap, bijl enz die worden pas na een paar weken echt gewild.

Bij een grotere tuingereedschaps winkel, weer niet in de stad, nog de laatste cans aspen benzine weg kopen.

Op industriegebieden olie, gereedschap, onderdelen, zonneaccu.

 

Denk ook aan inflatie effecten, je zou nog snel een verwarmingsketel kunnen overwegen een gyser, wasmachine enz.

Als je die nog niet nodig hebt laat ze twee drie jaar in je garage staan daar lijden ze niks van.

En als je ketel gyser al 5-7 jaar oud is zou alleen al het rendaments verschil al genoeg kunnen zijn.

De brandstof prijzen zullen hoe dan ook gaan stijgen, al zakt de olieprijs, de overheid zal dat gebruiken om nog wat geld te kunnen pikken..

Loop je wel het risico dat je er niks meer aan hebt, als er geen gas en stroom meer uit de muur komt..

 

Hmm ik ga wat offtopic sorrie.

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BS,

 

Die staan bij mij dus ook op het standaard lijstje.....

 

Ik zie het zo, alles wat ik als eerste opnoem dat is mijn standaard lijstje, daar wil straks iedereen nog even van inslaan. De dingen waar je echt over moest nadenken en verder voor moest vooruit denken, ja die zou ik nog willen overwegen om mijn huis voor te verlaten en risico te lopen, als ik het nog niet had of nogmaals om de laatste cash die snel waardeloos wordt nog te spenderen.

 

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu bezig met textiel verf en leren batik verven

in het Engels tie dye shirt

 

heb kast vol liggen met witte thirts heb ik straks leuke handel :rolleyes:

 

heb een kast vol met

 

handdoeken,bedden overtrekken,kussen,thee/handdoeken,ovenhandschoenen ,sokken,gekleurde basic thitrts . ondergoed

 

en ik ben bezig om deze dame te gaan kopen

image2.jpg.3c5657f4b9bd49c020ad667e837fbe35.jpg

 

en dan ben ik blut tot 1 oktober ;)

 

dan maakt ik nieuwe lijstjes :rolleyes:

 

boven aan mini milker :cool:

 

Groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook goed om over na te denken:

Hoeveel mensen wonen er om en rond de supermarkt. In de randstad wonen er denk ik meer mensen dan dat er producten in de supermarkt liggen, kan het mis hebben (geen harde cijfers).

 

Je hebt natuurlijk ook nog de ambachtszaken zoals; de slager, groenteboer, visboer.

De bakker geef ik weinig kans omdat mensen brood als een soort van basis behoefte zien en dus waarschijnlijk als eerste bestormd wordt.

 

Vergeet niet de febo, Shoarma, chinees, mcdonal, burgerking, subway en elke andere zaak waar iets van eten te vinden is in die contraire.

 

Als de nood echt hoog wordt, dan eventueel een dierenwinkel voor diverse dierenvoer.

 

Cosmetische producten en medicijnen (die niet gekoeld hoeven te worden)

kun je beter altijd op voorraad hebben, je heb er toch geen omkijken naar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BS,

 

Het is geen raadsel hoor, ik heb mijn winkels toch al op de vorige pagina genoemd?

En U is heeel beleefd, dus mischien uit Belgie:confused:

Ik vind jou, mag dat?, opmerking over het magazijn van het restaurant een hele goede, zou je dat kunnen kopen tegen een schappelijk prijsje?

Denk dat weinig mensen gaan uit eten als tshtf, zou wel ultiem decadent of onwetend zijn.... Dus mischien is de eigenaar wel blij als je eea overneemt? Of hij moet alles zelf willen houden?

 

Nogmaals mijn uitgangspunt is alles wat je zo uit je mouw schut zou je nu mee bezig moeten zijn om op voorraad te krijgen.

Daar zal straks ook meteen om gevochten gaan worden, eten drinken verzorging medicijnen enz.

Alles waar wij pas na wat weken preppen aan denken, gereedschap, zaden, graanmolen, graan, kweekkasje, tuingereedschap, waterpomp, enz daar zal zo snel geen run op komen, de waarde wordt oas wat later gezien..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans zeg maar joujejij ik had het gelezen op de vorige pagina maar ben er weer even aan herrinderd.

En ik heb al die dingen ook in huis die ik dan zou kopen dus toch maar naar de bouwmarkt en tuinzaken en daarna zou het misschien toch verstandigger zijn om naar huis te gaan en daar alles voor te gaan bereiden en exrta inventariseren en alles nog een keer met de vrouw doornemen.

En kom uit brabant:cool:

Iedigeval bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jolanda je kan alles van kaasmaken tot brood bakken ook op je shirts drukken, dan loop je met je recepturen en bereidingswijzes rond scheelt je weer gebruik van papier.;)

 

ik moet inderdaad eens recepten op schrijven :confused:

 

groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een tip, jullie hebben het vaak over de supermarkt en hoe snel bepaalde producten zullen verdwijnen etc.

Als hier mensen zijn die een bedrijf hebben of ZZP-er zijn, wordt lid van Sligro of een van de andere groothandelaren (alles wat je nodig hebt is een inschrijving bij de KvK en een BTW nummer).

Daar is een inmense voorraad van vanalles en alles koop je daar in bulk, 6 van dit, 6 van dat etc. Misschien wat aan de prijs, maar je hebt 't in éen klap.

Als de nood aan de man komt, ga ik niet naar de super, maar rij gelijk door naar de Sligro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een tip, jullie hebben het vaak over de supermarkt en hoe snel bepaalde producten zullen verdwijnen etc.

Als hier mensen zijn die een bedrijf hebben of ZZP-er zijn, wordt lid van Sligro of een van de andere groothandelaren (alles wat je nodig hebt is een inschrijving bij de KvK en een BTW nummer).

Daar is een inmense voorraad van vanalles en alles koop je daar in bulk, 6 van dit, 6 van dat etc. Misschien wat aan de prijs, maar je hebt 't in éen klap.

Als de nood aan de man komt, ga ik niet naar de super, maar rij gelijk door naar de Sligro.

 

ja had ik ook al bedacht en ergens gepost....zo'n grote kar bij de Makro, flink stapelen, snel nog de credit card door het apparaat trekken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...