Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zibro RCA 66


Aanbevolen berichten

Hallo allen ,kan iemand mij zeggen hoe je weet of je zibro kous aan vervanging toe is ,heb paar maanden terug een RCA 66 op de kop getikt voor amper 30€ ,ik gebruik de qlima petroleum ,enkel geur bij opstart en uitzetten ,maar ik vindt dat het lang duurt eer de vlam in de bovenste melk glazen pot komt 10 minuten toch ,dan kan ik ze pas binnen halen zodat ik geen geur heb ,of is dat normaal ? Mvg dragstar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Op 3-11-2020 om 01:48, Dragstar1100 zei:

Hallo allen ,kan iemand mij zeggen hoe je weet of je zibro kous aan vervanging toe is ,heb paar maanden terug een RCA 66 op de kop getikt voor amper 30€ ,ik gebruik de qlima petroleum ,enkel geur bij opstart en uitzetten ,maar ik vindt dat het lang duurt eer de vlam in de bovenste melk glazen pot komt 10 minuten toch ,dan kan ik ze pas binnen halen zodat ik geen geur heb ,of is dat normaal ? Mvg dragstar


@Dragstar1100
Ik heb zo'n Foetsie petroleumkachel, daarvan is de lont aan vervanging toe. Dit weet ik omdat het behoorlijk lang duurt voordat ik de kachel aan heb gekregen en ik kan de lont niet verder omhoog draaien omdat ie rondom helemaal verschroeit is, dus gaat ie daarna ook vrij snel weer uit. Omdat ie geen petroleum meer op kan pakken en alleen nog met damp werkt, zoals een Zippo, maar niet effectief (niet bedoelt ook, maar dat verklaard wel waarom je hem nog wel aan krijgt voor eventjes).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo vantazzy,bedankt voor de uitleg ,dan is mijn kous nog niet aan vervanging toe ,ik moet zelfs lager zetten na 15/20 min of de vlam komt boven de bovenste glazen pot ,en na wat opzoeking is +-10 min starttijd tot grote vlam blijkbaar normaal ,ik doe er dan maar mee voort de zibro verwarmt mijn gehele 90 vierkante m chalet helemaal ,nu op heel lage stand is het binnen 21° omdat het buiten 8/9° is morgen de pomp petroleum eens uitproberen ipv de dure qlima .mvg dragstar

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Dragstar1100 zei:

Hallo vantazzy,bedankt voor de uitleg ,dan is mijn kous nog niet aan vervanging toe ,ik moet zelfs lager zetten na 15/20 min of de vlam komt boven de bovenste glazen pot ,en na wat opzoeking is +-10 min starttijd tot grote vlam blijkbaar normaal ,ik doe er dan maar mee voort de zibro verwarmt mijn gehele 90 vierkante m chalet helemaal ,nu op heel lage stand is het binnen 21° omdat het buiten 8/9° is morgen de pomp petroleum eens uitproberen ipv de dure qlima .mvg dragstar

Tip van @JJ&A aan @Dragstar1100,

Hallo @Vantazzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Dragstar1100 zei:

Hallo vantazzy,bedankt voor de uitleg ,dan is mijn kous nog niet aan vervanging toe ,ik moet zelfs lager zetten na 15/20 min of de vlam komt boven de bovenste glazen pot ,en na wat opzoeking is +-10 min starttijd tot grote vlam blijkbaar normaal ,ik doe er dan maar mee voort de zibro verwarmt mijn gehele 90 vierkante m chalet helemaal ,nu op heel lage stand is het binnen 21° omdat het buiten 8/9° is morgen de pomp petroleum eens uitproberen ipv de dure qlima .mvg dragstar

Ja de vlam moet helemaal rond gaan en niet een klein stukje aan een zijkant. En ja, dat duurt soms eventjes, maar het is het dubbel en dwars waard.

Mijn Foetsie heeft me voor twee winters heerlijk verwarmd en kon er zelfs eten op bakken. (Duurde alleen een tijdje, bijvoorbeeld een gebakken eitje duurde iets van 30 minuten tot een uur, maar zolang duurt het ook voordat de hele kamer was verwarmd. Dus lekker warme kamer en een uitsmijter.)

Succes verder @Dragstar1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koken op mijn zibro gaat niet lukken je kan bijna je hand op de kachel leggen ,die straalt de warmte naar voor ,heb ze daarstraks gevuld met petroleum c van de pomp ,heb de indruk dat ik iets meer geur heb ,maar a 0,55 cent ipv 1,41€ de liter kan ik daar mee leven ,raam dat sowieso op een kiertje (richting buiten terras die ik vorig jaar voorzien heb van glas en een deur ,veranda nu dus☺️)staat beetje verder open klaar ,mvg dragstar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaatjes spreken boekdelen... 

Dit is mijn Foetsie, alleen daarvan is de kous helemaal op. Twee winters lekker warm gehouden en kon er eten op maken. Staat nu al jaren in de kast, met nog een beetje olie in de tank tegen roest. 

Ben eigenlijk op zoek naar iets kleiners, die geen vervangende onderdelen nodig heeft. Had er wel eentje gevonden, die werkt dan op die gasbussen. Warmte en Kookwaardig. Die van Höfftech. Is zelfs nu in de aanbieding, ivm Sinterklaas. Nou dit werkt stimulerend, was eerst 39,99 en nu 29,99, ik denk dat ik mijn slag ga slaan zodra ik mijn salaris binnenkrijg.
 

aanbieding-foetsie-tonysun-petroleumkachel-nautic-gear.jpg

petroleumkachel_foetsie_tonysun_aanbieding.jpg

550x437.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 14-11-2020 om 13:00, Vantazzy zei:

Plaatjes spreken boekdelen... 

Dit is mijn Foetsie, alleen daarvan is de kous helemaal op. Twee winters lekker warm gehouden en kon er eten op maken. Staat nu al jaren in de kast, met nog een beetje olie in de tank tegen roest. 

Ben eigenlijk op zoek naar iets kleiners, die geen vervangende onderdelen nodig heeft. Had er wel eentje gevonden, die werkt dan op die gasbussen. Warmte en Kookwaardig. Die van Höfftech. Is zelfs nu in de aanbieding, ivm Sinterklaas. Nou dit werkt stimulerend, was eerst 39,99 en nu 29,99, ik denk dat ik mijn slag ga slaan zodra ik mijn salaris binnenkrijg.
 

aanbieding-foetsie-tonysun-petroleumkachel-nautic-gear.jpg

petroleumkachel_foetsie_tonysun_aanbieding.jpg

550x437.jpg

@vantazzy,nu lukt het koken wel op de zibro ,nu het veel kouder is moet zibro harder werken ,aardappelen koken 30 min ,spek &eieren ook  30 min lekker makkelijk en je hoeft er niet blijven bijstaan daar het traag bakt of kookt aja rijst 20 min perfect gaar mvg dragstar

IMG_20201204_184306.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik wist niet dat die ondingen zo schadelijk konden zijn ,ik ken ze wel van 30 jaar geleden toen hadden velen zo een zibro in huis maar toen was er bijna geen sprake van dubbel glas,isolatie enz ,ventilatie genoeg toen ,het is mijn eigen fout natuurlijk raam op een kier ,maar bij min 8/9 zet je toch geen raam open ,nee de zibro staat al te koop en kandidaat kopers zal ik er op wijzen ! Wat ik wel zat te bedenken om er een schouw op te monteren ,geen last dan van co vervuiling in de woonkamer maar dan is meer dan de helft van de warmte ook verloren ,een dikkere fleece en gaskachel beetje hoger in het vervolg en gezond blijven ! Mvg dragstar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...