Ga naar inhoud
GENEGEERD

Slapen in busje benodigdheden (Kachel, Bed, toilet)


unox

Aanbevolen berichten

Op 12-10-2022 om 00:23, 1A Auditor zei:

Ik slaap al sinds begin dit jaar regelmatig in mijn campervan wanneer ik op reis of ver weg aan het werk ben. Ik vond het vorige winter zelfs met een -50c slaapzak nog erg koud. Ik ben nu een standkachel aan het inbouwen. 

 

Wij hebben een VW-T3-campertje gehad en er in zestien jaar 9 Ton mee gereden, zo vrij als een vogeltje.

Ook hebben we er negen maanden mee op pad geweest en hebben er toen 40.000 kilometer gereden.

We hebben het weg gedaan omdat ik wegens omstandigheden zelf de grote reparaties niet zelf mee kan doen, en hebben een VW-T5 tot campertje laten verbouwen heb zelf nog wel het hefdakje er op gezet, het is heel anders rijden moets wel wat jaren wennen, maar het oude campertje dat was het toch helemaal ondanks dat ik het zelf totaal heb opgeknapt en heel wat werk aan heb besteed om het helemaal top te krijgen, tja en toen moest het weg.

 

We zijn niet helemaal in onze nopjes met de ombouw toch minder practisch, maar hij tijd top.

Ja een stand kachel op diesel zou heel aangenaam zijn helemaal als het ook nog voor warmwater kan zorgen, onderweg missen het douchen wel.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die Standkachel van mij is een drama. Veel storingen. Soms doet hij het, maar vaak niet. En als hij het doet komt er niet veel warmte van af. Ik heb nu geen tijd om er naar te kijken. Ik heb een adapter voor die EV laadpalen. Ik ga s'nachts gewoon bij zo'n EV laadpaal staan en zet een 2000 watt electrisch straalkacheltje aan. Dit kost me zo'n €8 per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, 1A Auditor zei:

Die Standkachel van mij is een drama. Veel storingen. Soms doet hij het, maar vaak niet. En als hij het doet komt er niet veel warmte van af. Ik heb nu geen tijd om er naar te kijken. Ik heb een adapter voor die EV laadpalen. Ik ga s'nachts gewoon bij zo'n EV laadpaal staan en zet een 2000 watt electrisch straalkacheltje aan. Dit kost me zo'n €8 per dag.

 

Zou het mogelijk zijn om een camper te verwarmen met een airco?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Madeliefje zei:

Ja is mogelijk.

Wel is op je YouTube gezien.

Is wel ff een klusje.

Totaal aan materiaal 500euro.

https://aircoprijzen.nl/camper-airco/

 

Je kan een airco alleen gebruiken als je aan de paal staat. Het is niet geschikt voor off grid camping wegens het hoge stroomverbruik.

aangepast door 1A Auditor
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-11-2020 om 18:10, Hermanusb zei:

@unox

 

Je hangt vrij simpel een tarp boven je camper.

die vangt elk eikeltje op, en regendruppels ook.

 

een tarp van 4 bij 4 die ik ook heb is daar wel geschikt voor

Een tarp of shelter beschermt de bus ook nog eens tegen de brandende zon handig als je slecht heb geslapen en je wit er nog een paar uurtjes bij pakken.

 

Hoe is het nu met je beste @unox gaat het allemaal wat, ja als preppers leven we met elkaar mee.

 

Als net persoon kan je ook in allerlei omstandigheden terecht komen.

 

Ik weet wat het is als genootzaak ben om in je wagen te moeten verblijven, ben niet door eigen toe doen verschillende keren dakloos geweest, ook met mijn vrouw lief, ook weer door anderen.

Toen we dakloos waren hebben we eerst in een personen auto gebivakeerd, toen hebben we een T3-campertje aangeschaft dat was een hele vooruitgang, we hebben er negen maanden in gebivakeerd en 40.000 km mee gereden, ja we waren echt op de vlucht.

We zijn nog jaren steeds weer gaan verhuizen naar een andere plaats provintie, tot we nu eindelijk rust hebben.

 

Kunnen we nog wat voor je betekenen, je bijstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...