Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koppelstuk in regenwaterafvoer om grijs water in bad te verzamelen


carsten888

Aanbevolen berichten

Ik heb net een leuk projectje afgerond dat ik even met jullie wil delen.

 

In geval van SHTF wil ik regenwater opvangen in onze badkuip. In de regenafvoer zit een verloop stukje. Dat tussenstukje kan ik in een handomdraai vervangen met een eigen geknutselt tussenvoegsel. Het is een plastic bakje met een gat erin. In dat gat zit een tuinslang koppelstuk vastgezet. De tuinslang gaat door het raam de badkamer in, naar het bad.

 

bad2.jpg.36904cf3f49a7bac8819c5d137055e60.jpg

 

bad1.jpg.d8260e185bc99c933c85f12aaa568bec.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heb je er een filter tussen?

Goeie vraag.

Op het dak is een blader filter en om de onderkant van de overloop zal ik een stukje panty kunnen aanbrengen als primair filter. Ik heb een regenton en gebruik daar ook zo'n gaasje over een koppelstuk om troep en slakken uit de regenton te houden. Elke paar maanden even leeg kloppen en 1x per jaar vervangen. Dat werkt prima. Het grijswater in bad kan daarna gefiltert worden voor consumptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee, wel een risico dat na een nacht regen je bad te klein blijkt te zijn, dus zorg dat je een overloop hebt die goed werkt, is standaard op de baden die ik ken?

 

Ik zou zeker voor simpele filering gaan, hou zoveel mogelijk troep buiten.

Het beste zou zijn om pas na 30 min regen te gaan aftappen, dan is de meests troep van je dak en goot gespoeld!

Dat is iets wat ik nog niet mechanisch heb kunnen automatiseren..

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...