Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lockpick set, mijn mening


sormano

Aanbevolen berichten

Hee,

 

Zoals sommige gelezen hebben in mijn voorstel bericht ben ik ook een hobby lockpicker, ik wou hier even een topic maken om wat info te geven en eventueel vragen van jullie te ontvangen.

 

 

Een lockpick set kan altijd van pas komen in een SHTF situatie om ergens binnen te komen, maar dit vergt wel oefening en skills. Met een basic lockpickset kan je al bij zeker 95% van de sloten in nederland een poging doen om te picken, bij de andere heb je een geavanceerder set nodig en nog meer skills dus we basics.

 

Op het web zijn er uiteraard weer genoeg soorten, merken, dure en goedkope sets te vinden, en ik ga hieronder even mijn ervaringen en meningen delen van een aantal sets.

 

Het meest simpele setje wat er bestaat is wel deze

KLOM-10-delig-beginner-lockpick-set-lockpickwinkel-9.jpg.e3f8e5063a35d905a4bf195125ff378e.jpg

10 delig setje voor iets van €15,-

Dit is het setje waarmee ik ben begonnen, leuk setje maar niet geschikt voor echte cilindersloten, wel goed om te kijken of je geïnteresseerd bent in lockpicken of niet. Ik raad deze niet aan voor in je BOB.

 

 

De set die ik vrij snel daarna heb gekocht van het bekendste lockpick merk (en de beste) SouthOrd:

Slimline-37-stuks.jpg.951204ec91deadfccc46f05287f540bf.jpg

Prachtige set voor zo'n €80,-

Zeer grote aanrader, er zit alles in wat je nodig hebt. De tools zijn zeer dun en passen in elk slot dat ik ben tegen gekomen.

Grote aanrader voor in je BOB!

Een uitgebreidere review die ik heb geschreven: http://www.lockpickwinkel.nl/forum/viewtopic.php?f=37&t=89&p=318#p318

 

 

Nu de GoSo 12 picks set:

gosolockpicksetje-LockpickWinkel.nl2_.jpg.7fe7c68e33535a4e9393b467e7e283a0.jpg

Zeer leuke budget set voor slechts €20,-

Goed setje voor weinig geld, zitten alle basic picks in, voelt stevig aan, maar zijn toch wat mindere kwaliteit dan de SouthOrd, maar voor deze prijs is het nooit verkeerd!

Deze ga ik zelf in mijn BOB doen, lekker goedkoop en werkt goed, en zo kan ik mijn SouthOrd gewoon blijven gebruiken.

Weer een uitgebreide review: http://www.lockpickwinkel.nl/forum/viewtopic.php?f=37&t=211&p=765#p977

 

Alle sets zijn te vinden op: https://www.lockpickwinkel.nl/lockpick-set/

Forum van de site: http://www.lockpickwinkel.nl/forum/

 

Vragen of opmerkingen mogen uiteraard hieronder ;)

 

Greetz, Sormano

 

PS. Ben niet de eigenaar van de shop, heb zelf geen baat bij verkopen, ben wel mod op dat forum :D

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Sormano, bedankt voor de uitleg echt interessant maar is het nu wel verstandig om dit in het openbaar forum te zetten?

Zoals bekend zijjn er honderden bezoekers per dag en de meesten geen forum lid, dus er zitten waarschijnlijk ook minder eerbare personen bij.

Misschien is het een idee om dit onderwerp in het afgeschermde gedeelte te zetten, alleen voor leden.

We stellen de info zeer op prijs maar bij een SHTF als iedereen zo'n beetje met de setjes rondloopt zijn we de sigaar:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

Vragen of opmerkingen mogen uiteraard hieronder ;)

 

Greetz, Sormano

 

PS. Ben niet de eigenaar van de shop, heb zelf geen baat bij verkopen, ben wel mod op dat forum :DlYV9C

 

Bedankt voor deze post, zeer interessant.

 

Ik ben het wel eens met Tom.

Vraag aub aan een mod om deze post te verplaatsen naar preppers only..

 

En welk slot kan ik het beste aanschaffen die jij niet kan openmaken met zo'n set?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik dus echt bezorgt over ben zijn de wapenkluizen, zoals bekend zijn er nogal wat jagers e.d. in Nederland met hun geweren thuis en het laat zich raden wat er gebeurt als deze hobby landelijk bekend wordt.

 

Zijn de wapenkluizen met een ouderwetse grote sleutel wel veilig zoals deze van hunter kluizen?

http://www.kluis.com/

 

En zoals eerder vermeld lezen hier ook de instanties mee, zoals

AIXX

BinnenlanXXXXX dienst.

Criminxxxx

Politixxxx

Polieke parxxxx

 

(niet volledig geschreven i.v.m. zoekrobots, nu moet men toch niets meer moeite doen:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ongeoorloofd openen van deuren, ramen en gebouwen die door middel van inbraak werende sloten zijn beveiligd, is strafbaar. Tools bij je dragen om dit te doen, kan worden aangemerkt als strafbaar, omdat het bedoeld is om strafbare feiten te plegen, tenzij je slotenmaker bent. Dit staat los van mijn mening dat het een handige skill is als SHTF. Zo heb ik altijd een bijl in mijn auto, maar dat is omdat ik als huisarts wellicht geconfronteerd wordt met een levensbedreigende situatie en moet handelen, dan kan ik niet wachten tot politie en brandweer toegang hebben verschaft. Idem geldt voor mijn mini breekijzer.

Zolang alle info hier onder het kopje wat als valt, kun je twisten over de vraag of het verstandig is dit te posten, maar dat geldt voor meer onderwerpen hier en op andere fora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een "how to".

Zal het andere topic hiervoor bekijken.

 

PS: De "tension wrench" zou niet te goed zijn, welke zou je aanbevelen om bij de GoSo te gebruiken?

 

Tension wrench is zelf te maken, Dit is ook interessant voor andere mensen, Hier een pdf wat ik zelf heb geschreven :D

Hier staat in hoe je zelf lockpicks kunt maken en onderaan hoe je tension wrenches kunt maken..

 

http://www.lockpickwinkel.nl/68855213578/Zelf_Lockpicks_Maken.pdf

 

 

Sormano, bedankt voor de uitleg echt interessant maar is het nu wel verstandig om dit in het openbaar forum te zetten?

Zoals bekend zijjn er honderden bezoekers per dag en de meesten geen forum lid, dus er zitten waarschijnlijk ook minder eerbare personen bij.

Misschien is het een idee om dit onderwerp in het afgeschermde gedeelte te zetten, alleen voor leden.

We stellen de info zeer op prijs maar bij een SHTF als iedereen zo'n beetje met de setjes rondloopt zijn we de sigaar:(

Er is een vereniging in NL die dit al jaren probeert om het een beetje openbaar te maken maar is nog niet gelukt.

Er zijn overal dingen te vinden en dit forum is zeker niet degene met het meeste info.

Voor minder eerbare personen is dit toch niet heel interessant aangezien een breekijzer of boor voor hun beter is...

 

Maar van mij mag het verplaatst worden door een MOD, heb daar ook geen problemen mee...

 

Bedankt voor deze post, zeer interessant.

 

Ik ben het wel eens met Tom.

Vraag aub aan een mod om deze post te verplaatsen naar preppers only..

 

En welk slot kan ik het beste aanschaffen die jij niet kan openmaken met zo'n set?

 

Hou er rekening mee dat bijna elk slot wel te kraken is, goede sloten zijn zeker een stuk duurder, denk hierbij aan Mul-T-Locks/ exper-T

http://www.agplock.com/images/mtl.gif

http://e-keys.ru/wp-content/uploads/2011/03/maTrix_Smartkey.jpg

Zeer goede sloten maar met een prijs.

Wat is je prijsrange, en hou er rekening mee, echte inbrekers lopen zelden met zo'n setje (haalt niet weg dat je wel een goed slot nodig hebt :p)

 

Waar ik dus echt bezorgt over ben zijn de wapenkluizen, zoals bekend zijn er nogal wat jagers e.d. in Nederland met hun geweren thuis en het laat zich raden wat er gebeurt als deze hobby landelijk bekend wordt.

 

Zijn de wapenkluizen met een ouderwetse grote sleutel wel veilig zoals deze van hunter kluizen?

http://www.kluis.com/

 

En zoals eerder vermeld lezen hier ook de instanties mee, zoals

AIXX

BinnenlanXXXXX dienst.

Criminxxxx

Politixxxx

Polieke parxxxx

 

(niet volledig geschreven i.v.m. zoekrobots, nu moet men toch niets meer moeite doen:D

Ligt er een beetje aan wat voor slot ze hebben, heb helaas nog nooit een wapenkluis gezien of ervaring met kluizen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ongeoorloofd openen van deuren, ramen en gebouwen die door middel van inbraak werende sloten zijn beveiligd, is strafbaar. Tools bij je dragen om dit te doen, kan worden aangemerkt als strafbaar, omdat het bedoeld is om strafbare feiten te plegen, tenzij je slotenmaker bent. Dit staat los van mijn mening dat het een handige skill is als SHTF. Zo heb ik altijd een bijl in mijn auto, maar dat is omdat ik als huisarts wellicht geconfronteerd wordt met een levensbedreigende situatie en moet handelen, dan kan ik niet wachten tot politie en brandweer toegang hebben verschaft. Idem geldt voor mijn mini breekijzer.

Zolang alle info hier onder het kopje wat als valt, kun je twisten over de vraag of het verstandig is dit te posten, maar dat geldt voor meer onderwerpen hier en op andere fora.

 

Belangrijkste regel bij deze hobby die ik ook zeer respecteer is:

 

Je pickt geen sloten die niet van jezelf zijn (Of je hebt toestemming), En je pickt geen sloten die in gebruik zijn (zie je eigen huisdeur, nooit doen!)

 

Ik draag altijd wel wat bij me, voor het geval dat, eigenlijk net zoals jij die bijl/ breekijzer hebt. al ben ik geen prof slotenmaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik dus echt bezorgt over ben zijn de wapenkluizen, zoals bekend zijn er nogal wat jagers e.d. in Nederland met hun geweren thuis en het laat zich raden wat er gebeurt als deze hobby landelijk bekend wordt.

 

Zijn de wapenkluizen met een ouderwetse grote sleutel wel veilig zoals deze van hunter kluizen?

http://www.kluis.com/

 

En zoals eerder vermeld lezen hier ook de instanties mee, zoals

AIXX

BinnenlanXXXXX dienst.

Criminxxxx

Politixxxx

Polieke parxxxx

 

(niet volledig geschreven i.v.m. zoekrobots, nu moet men toch niets meer moeite doen:D

 

 

Er is niet zo heel veel veilig.

Ik was laatst op een beurs waar zelfs opengewerkte LaGard mechanische cijfersloten stonden (veel verkocht op grote kluizen).

Deze jongens stonden aan iedereen uit te leggen hoe je een combinatieslot kraakt. De methode omschrijf ik hier niet omdat ik ondertussen begrijp dat dit niet op prijs wordt gesteld.

 

Wel hierbij de opmerking dat een zeer geoefend kraker er alsnog +/- 4 uur mee bezig zal zijn (inschatting van de jongens van Toool, lockpick vereniging).

 

* Note: Uiteraard spelen deze jongens enkel met sloten die ze zelf hebben gekocht, uit interesse om te weten hoe zaken werken.

Lockpicken is een leuke hobby maar als je wilt weten hoe een auto werkt koop je een auto en trek je m uit elkaar, als je wilt weten hoe een slot werkt koop je een slot en ga je daar mee spelen.

 

je vroeg of Hunter wapenkluizen veilig zijn, ik gok van niet. gezien de prijzen zou het mij verbazen als je er met een klopboormachine of een kloofbijl niet in een .... uurtje ??? door bent.

 

Het lockpicken is enkel interessant als je een slot wilt openen zonder dat het te zien is dat het open is gemaakt. Anders is grof geweld bijna altijd de snelste methode.

 

Mocht de het bespreken van deze zaken hier niet gewenst zijn dan kan men hun lol hier op http://www.lockpickwinkel.nl/forum/

(zoekwoorden "forum slot open maken") 2e hit in google, dus geen sinds moeilijk te vinden, zelfs als je het woord lockpicking niet kent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...