Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tip voor de eerste weken betreft voedsel/honger


BSTS

Aanbevolen berichten

Voor de mensen die the truth about food kennen is dit bekend ;-)

 

Een lege maakt maar ghreline aan dat is een hoormon wat zegt HONGER !!!

 

Om een verzadigt gevoel te hebben is het belangrijk om een volle/"opgerekte" te hebben. Het drinken van water voor het eten werkt niet, dat gaat direct door de maag heen. Drinken tijdens het eten helpt daar dan wel weer wel. Zolang de maag onverteeerd eten in zich heeft gaat "de klep" aan de onderkant niet open. Soep werkt het zelfde en dus zal je een langer voldaan gevoel hebben. Vooral in het begin zal ratsoenering zwaar vallen.

 

Het preppen van soep in blik en zakken heeft in een aantal voordelen geldt natuurlijk voornamelijk voor de bug-in;

- variate in het eten.

- is lang houdbaar + 12 maanden in zakken en in blik langer en ik vermoed ook langer dan de tht.

- is stapelbaar

- redelijk goedkoop (vorige week in de bonus 2 zaken 2 euro)

- vol water wat je watervoorraad ten goede komt.

- Aanvullen met brood, aardappels of andere dingen om toch op je 2000kcal te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die eerste dagen en misschien weken - zie de titel - probeer ik me te beperken tot de minder houdbare etenswaren. Op het moment dat het fout gaat eet ik eerst vriezertje en koelkast leeg + alle dozen, potten en pakken die open zijn, van pasta tot rijst tot jam tot ikweetnietwat.

 

Ik hoop verder dat er nog tijd is om naar een paar supermarkten te gaan. Mijn inschatting is dat het hamsteren dat ongetwijfeld gaat gebeuren zich zal richten op lang houdbaar spul. Maar dat heb ik al (en iedere week meer ...), zodat ik me in die laatste periode kan richten op voedsel dat minder lang houdbaar is en op dingen die mensen in hun haast minder belangrijk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...