Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] LifeStraw waterfilter


Simurgh

Aanbevolen berichten

@Jager

 

Ik durf het bijna niet meer te vragen maar ik weet nog steeds niet of dit filter bestand is tegen strenge vorst, dit i.v.m. mijn BOL in het Thüringer wald, daar kan het behoorlijk vriezen op 800 tot 1000 meter hoogte is -30 graden vorst niet vreemd. Als ik dan het filter in mijn BOV heb liggen is het dus diep bevroren maar met Wodka waarschijnlijk niet, als het niet te veel gevraagd is dit gaarne testen.

 

Omdat er in de factory specification beschreven staat dat er draadjes het filter zitten die vochtig zijn en dat dit ook nodig is voor de goede werking.

Als nu er bij de laatste handeling Vodka opgezogen wordt en dat in het filter blijft is dan de werking bij -30 vorst ook nog gegarandeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 145
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zou geweldig zijn als je dit wilt doen en op film wilt vast leggen, Zin in.

@Simurgh heeft ook aangegeven om zaken te willen filmen (zoals urine en vodka) Misschien handig om verschillende dingen te testen.

 

Uiteraard krijgen jullie de Lifestraw die jullie hiervoor gebruiken weer nieuw opgestuurd thuis gestuurd.

 

Ik zou wel eens willen zien of je uit een sloot achter het huis kan drinken (zie wel vaak zo'n olie laagje erop liggen bij ons thuis) filtert dat er ook uit?

Urine geen problemen mee. Die wodka komt met en zonder lifestraw ook wel op. Maar die sloot zit ik me wel even af te vragen. De lifestraw is geen katadyn. In principe zou ik slootwater eerst met doek filteren en koken voordat ik die.straw er in hang....

Tips mensen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jager

 

Ik durf het bijna niet meer te vragen maar ik weet nog steeds niet of dit filter bestand is tegen strenge vorst, dit i.v.m. mijn BOL in het Thüringer wald, daar kan het behoorlijk vriezen op 800 tot 1000 meter hoogte is -30 graden vorst niet vreemd. Als ik dan het filter in mijn BOV heb liggen is het dus diep bevroren maar met Wodka waarschijnlijk niet, als het niet te veel gevraagd is dit gaarne testen.

 

Omdat er in de factory specification beschreven staat dat er draadjes het filter zitten die vochtig zijn en dat dit ook nodig is voor de goede werking.

Als nu er bij de laatste handeling Vodka opgezogen wordt en dat in het filter blijft is dan de werking bij -30 vorst ook nog gegarandeerd?

@LifeStraw Nederland kom er maar in.

 

Gisteren even gesproken n.a.v. het in de vriezer doen van lifestraws en het testen ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jager

 

Ik durf het bijna niet meer te vragen maar ik weet nog steeds niet of dit filter bestand is tegen strenge vorst, dit i.v.m. mijn BOL in het Thüringer wald, daar kan het behoorlijk vriezen op 800 tot 1000 meter hoogte is -30 graden vorst niet vreemd. Als ik dan het filter in mijn BOV heb liggen is het dus diep bevroren maar met Wodka waarschijnlijk niet, als het niet te veel gevraagd is dit gaarne testen.

 

Omdat er in de factory specification beschreven staat dat er draadjes het filter zitten die vochtig zijn en dat dit ook nodig is voor de goede werking.

Als nu er bij de laatste handeling Vodka opgezogen wordt en dat in het filter blijft is dan de werking bij -30 vorst ook nog gegarandeerd?

 

Goede vraag. Waar is die kerel van lifestraw nederland nu je hem nodig hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag. Waar is die kerel van lifestraw nederland nu je hem nodig hebt....

 

Waar is die vent van LifeStraw Nederland?? Hier is die vent als je hem nodig hebt en nog wel met een antwoord. Aangenaam mijn naam is Ton Pas ;-)

 

Ik heb een splinternieuwe LifeStraw afgelopen week 2 dagen in de diepvriezer gelegd en daarna toen hij nog ijskoud was geprobeerd of hij werkte zonder water.

Resultaat je zuigt zeer gemakkelijk koude lucht binnen. Nadat hij weer boven het nulpunt kwam werkte hij weer uitstekend.

 

LET OP! Gebruik “NOOIT” een LifeStraw® meer als hij onder het NULPUNT is geweest!

 

Als een "ONGEBRUIKTE" LifeStraw vaker onder het nulpunt komt en daarna weer ontdooit boven het nulpunt, dan is dit niet schadelijk voor de werking van de LifeStraw.

 

Bij navraag op het Hoofdkantoor in Zwitserland kreeg ik wel te horen dat een "GEBRUIKTE" LifeStraw niet goed meer functioneert als hij bevroren is geweest.

Dit komt omdat water uitzet bij het bevriezen en dat dan de minuscule opening wijder wordt. Hierdoor werkt de LifeStraw® niet meer 100%.

 

LifeStraw® geeft ook géén garantie op de LifeStraw® die gebruikt is en bevroren is geweest. Ze kunnen dat namelijk nameten en testen in de fabriek.

In vertrouwen hiermee de vragen over bevriezen van de LifeStraw® op dit forum goed te hebben gepareerd, zie ik reacties graag tegemoet.

 

Met veilige groet,

Ton Pas LifeStraw® Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine geen problemen mee. Die wodka komt met en zonder lifestraw ook wel op. Maar die sloot zit ik me wel even af te vragen. De lifestraw is geen katadyn. In principe zou ik slootwater eerst met doek filteren en koken voordat ik die.straw er in hang....

Tips mensen!!!

 

Beste Jager,

 

Hierbij een aantal goede links naar onze hoofdwebsite LifeStraw.com:

 

http://www.vestergaard-frandsen.com/lifestraw/lifestraw/user-acceptability

 

http://www.vestergaard-frandsen.com/lifestraw/lifestraw/complementary-to-ls-family

 

http://www.vestergaard-frandsen.com/lifestraw/lifestraw/features

 

http://www.vestergaard-frandsen.com/lifestraw/lifestraw/longevity-and-efficacy

 

Hopelijk staan hier alle antwoorden voor U op.

 

Hartelijke groet, Ton Pas LifeStraw Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan urine zou ik mij niet wagen: Van de site "Let op: Op dit moment filtert LifeStraw® geen zware metalen of virussen en ontzilt water niet."

Virussen is geen probleem, aangezien die zich hechten aan bacteriën ed.

Kans op zware metalen in de sloot? Dan liever niet. De LifeStraw filtert bacteriën en parasieten, dus koken zou overbodig moeten zijn.

Voor gebruik de grove deeltjes eruit filteren zou ik ook doen.

 

Vodka, tja. Om de LifeStraw te beschermen tegen bevriezing? Vergis je niet. Er zijn maar weinig vodka's die uiteindelijk niet bevriezen bij extreme vorst.

En dan dus ook uitzet. Met kans op beschadiging van het interieur van de LifeStraw.

Het is wel interessant om te zien wat de LifeStraw doet met alcohol. Ik denk niets. Maar ben geen chemicus.

Drie glaasjes zou genoeg moeten zijn om te merken wat er gebeurd. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is die vent van LifeStraw Nederland?? Hier is die vent als je hem nodig hebt en nog wel met een antwoord. Aangenaam mijn naam is Ton Pas ;-)

 

Ik heb een splinternieuwe LifeStraw afgelopen week 2 dagen in de diepvriezer gelegd en daarna toen hij nog ijskoud was geprobeerd of hij werkte zonder water.

Resultaat je zuigt zeer gemakkelijk koude lucht binnen. Nadat hij weer boven het nulpunt kwam werkte hij weer uitstekend.

 

LET OP! Gebruik “NOOIT” een LifeStraw® onder het NULPUNT!

 

Als een "ONGEBRUIKTE" LifeStraw vaker onder het nulpunt komt en daarna weer naar ontdooit boven het nulpunt, dan is dit niet schadelijk voor de werking van de LifeStraw.

 

Bij navraag op het Hoofdkantoor in Zwitserland kreeg ik wel te horen dat een "GEBRUIKTE" LifeStraw niet goed meer functioneert als hij bevroren is geweest.

Dit komt omdat water uitzet bij het bevriezen en dat dan de minuscule opening wijder wordt. Hierdoor wekt de LifeStraw® niet meer 100%.

LifeStraw® geeft ook géén garantie op de LifeStraw® die gebruikt is en bevroren is geweest. Ze kunnen dat namelijk nameten en testen in de fabriek.

In vertrouwen hiermee de vragen over bevriezen van de LifeStraw® op dit forum goed te hebben gepareerd, zie ik reacties graag tegemoet.

 

Met veilige groet,

Ton Pas LifeStraw® Nederland

 

Hey Ton,

 

U is de beste!!! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar is die vent van LifeStraw Nederland?? Hier is die vent als je hem nodig hebt en nog wel met een antwoord. Aangenaam mijn naam is Ton Pas ;-)

 

Ik heb een splinternieuwe LifeStraw afgelopen week 2 dagen in de diepvriezer gelegd en daarna toen hij nog ijskoud was geprobeerd of hij werkte zonder water.

Resultaat je zuigt zeer gemakkelijk koude lucht binnen. Nadat hij weer boven het nulpunt kwam werkte hij weer uitstekend.

 

LET OP! Gebruik “NOOIT” een LifeStraw® meer als hij onder het NULPUNT is geweest!

 

Als een "ONGEBRUIKTE" LifeStraw vaker onder het nulpunt komt en daarna weer ontdooit boven het nulpunt, dan is dit niet schadelijk voor de werking van de LifeStraw.

 

Bij navraag op het Hoofdkantoor in Zwitserland kreeg ik wel te horen dat een "GEBRUIKTE" LifeStraw niet goed meer functioneert als hij bevroren is geweest.

Dit komt omdat water uitzet bij het bevriezen en dat dan de minuscule opening wijder wordt. Hierdoor werkt de LifeStraw® niet meer 100%.

 

LifeStraw® geeft ook géén garantie op de LifeStraw® die gebruikt is en bevroren is geweest. Ze kunnen dat namelijk nameten en testen in de fabriek.

In vertrouwen hiermee de vragen over bevriezen van de LifeStraw® op dit forum goed te hebben gepareerd, zie ik reacties graag tegemoet.

 

Met veilige groet,

Ton Pas LifeStraw® Nederland

 

Beste Ton en @Mr. Gold ,

 

Om alle Nederlandse Preppers, survivalaars, bushcrafters en ander volk te laten zien hoe de life straw werkt middels een informatief filmpje. Zal ik deze nobele taak tot mij nemen.

Ik ben redelijk imuun en anders niet bang voor bactieeren en virussen (schijn ook nog eens goed verzekerd te zijn :p ) dus ik zal deze week eens een en ander op de proef der wetenschap tot mij nemen.

Misschien dat @Communicator of @Johnny BravoNL het leuk vinden om van mijn beeldmateriaal een mooi filmpje te maken. Zelf ben ik niet zo technisch wat dat betreft namelijk en beide heren hebben zich al ruimschoots bewezen met hun preppers.nl filmpje...

 

Heb er zin in! :)

 

Groetjes,

 

Jager

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan urine zou ik mij niet wagen: Van de site "Let op: Op dit moment filtert LifeStraw® geen zware metalen of virussen en ontzilt water niet."

Virussen is geen probleem, aangezien die zich hechten aan bacteriën ed.

Kans op zware metalen in de sloot? Dan liever niet. De LifeStraw filtert bacteriën en parasieten, dus koken zou overbodig moeten zijn.

Voor gebruik de grove deeltjes eruit filteren zou ik ook doen.

 

Vodka, tja. Om de LifeStraw te beschermen tegen bevriezing? Vergis je niet. Er zijn maar weinig vodka's die uiteindelijk niet bevriezen bij extreme vorst.

En dan dus ook uitzet. Met kans op beschadiging van het interieur van de LifeStraw.

Het is wel interessant om te zien wat de LifeStraw doet met alcohol. Ik denk niets. Maar ben geen chemicus.

Drie glaasjes zou genoeg moeten zijn om te merken wat er gebeurd. ;)

1 manier om achter te komen Marc ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

;) Dat is de schuld van mijn moeder. Zie onderschrift. :)

 

Bovendien wordt iedere junk inventief als het gaat om het verkrijgen van zijn favoriete drugs. ;)

 

En ik dacht nog wel dat ik de enigste was :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahahaha.....Maar back on topic ;)

Te testen tot anders horend:

 

- Urine

- Vodka

- Water uit die veels te vieze sloot bij mij achter

 

Nogmaals, want ik ben bang voor je gezondheid:

Urine, en zeewater lijkt me geen goed idee. Het filter ontzilt niet. Smaakt waarschijnlijk afgrijselijk. :(

Geen kans op zware metalen in die sloot? Die haalt het filter er ook niet uit.

En trek eens een straatwater afvoer put los. Dat lijkt me wel een extreme, maar ook redelijk veilige optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ton en @Mr. Gold ,

 

Om alle Nederlandse Preppers, survivalaars, bushcrafters en ander volk te laten zien hoe de life straw werkt middels een informatief filmpje. Zal ik deze nobele taak tot mij nemen.

Ik ben redelijk imuun en anders niet bang voor bactieeren en virussen (schijn ook nog eens goed verzekerd te zijn :p ) dus ik zal deze week eens een en ander op de proef der wetenschap tot mij nemen.

Misschien dat @Communicator of @Johnny BravoNL het leuk vinden om van mijn beeldmateriaal een mooi filmpje te maken. Zelf ben ik niet zo technisch wat dat betreft namelijk en beide heren hebben zich al ruimschoots bewezen met hun preppers.nl filmpje...

 

Heb er zin in! :)

 

Groetjes,

 

Jager

 

Hoi Jager,

 

Stuur het ruwe materiaal maar door hoor! Of upload het bestand via weshare, yousendit of wat dan ook. PM me even!

 

Grtn.,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...