Ga naar inhoud
GENEGEERD

review fox kookset (nieuw te koop op prepshop.nl)


wandering neone

Aanbevolen berichten

(ter info: geen promotie, ik ben niet betaald voor deze review)

 

Heb ik vanochtend, vroeg, eventjes deze set uitgetest.

 

fox-outdoor-5-delige-kookset-travel.jpg

Het was nog vroeg, donker, maar ik was al wakker,

en dus dacht ik deze in de tuin eens uit te proberen, met eerder verzamelde twijgjes. Voor de veiligheid had ik wat stenen geplaatst op de ondergrond en rond het element.

De opbouw leek me eerder counterintuïtief, in het begin, 
maar eens je het doorhebt, is het een makkelijk op te bouwen, en logisch torentje.

Het uiteindelijk laten branden was een werk, mede door mijn gelimiteerde kennis er rond (het is en blijft een kunst hoor, het opstarten van een vuurtje).
Eerst bleef het maar smeulen, met bijhorende rook.
Deed ik er wat barbeque starter vloeistof er op, en natuurlijk deed dit het werk om het vuur op te starten.

Uiteindelijk heb ik er mijn ontbijt mee gekookt,
wat eitjes, gekruid, met bijhorend pannetje,
water, voor de thee, met bijhorende pot,

en kon ik wat nagenieten van het vuurtje, als een mini kampvuurtje,
ter contemplatie van het leven zelf, en in afwachting van de zonsopgang.
(waar ik nog het meeste van genoot eigenlijk).


Waar ik eerst mijn bedenkingen bij had was redelijk vlug geregeld.
Na het vuurtje, heb ik het overtollige gekookte water van de pot, op het vuur gegooid, om het te doven,
en samen wet wat ander water, is het kookelement redelijk vlug gekoeld, en klaar om vlug verder gereinigd/ingepakt te worden.

Het meeste werk was eigenlijk het reinigen van het pannetje (met ei), waar ik vergeten was eerst wat boter op te smelten.
Mijn fout dus ?

Echt wel een compact en goed kookelementje, 
doet zijn werk
+ kan dienst doen als mini kampvuurtje, waar ik zeker en vast van genoten heb

meer info: https://www.prepshop.nl/vuur/branders/detail/351/fox-outdoor-5-delige-rvs-kookset-travel.html

Voor zo'n 30 euro heb je een setje liggen, dat je met verzamelde twijgjes een vuurtje kan aanmaken, en je eten kan koken.
 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

ooh, btw, een positief element wat ik vergeten te vermelden was,

is hoe weinig materiaal, twijgjes je eigenlijk nodig hebt om het vuurtje te hebben om wat eten op te koken.

 

Ik had ervoor wat materiaal takjes verzameld, en gedroogd,

eigenlijk afval dat je normaliter zou weg gooien bij elk tuinonderhoud, gevallen takjes van een boom,

en met een minimum ervan (en in korte tijd) heb je je water gekookt, en je eitjes gebakken.

 

Gewoon maar om te zeggen, als je een tuintje hebt, hoe klein ook, elk gevallen takje kan dienen om uiteindelijk vlug wat op te warmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...