Ga naar inhoud
GENEGEERD

De gewone man wordt overal op een extreme manier gepakt.

Gast Dick Berts
 Share

Recommended Posts

Gast Dick Berts

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/35/unilever-wapent-zich-tegen-europese-armoede.xml

Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat er een ouderwetse revolutie nodig is. De gewone man wordt zo ongeveer opgevroten door economische parasieten die hem leegzuigen. Woest was ik, toen ik in bovenstaand stukje las, dat Unilever in Indonesie flessen shampoo verkoopt voor 3 cent! Nu liggen de lonen daar natuurlijk een stuk lager dan hier. Maar toch.... Volgens mij bestaat er helemaal geen vrije markt meer. Ons economische systeem wordt gedomineerd door manipulaties en kartelvorming. En Jan met de pet is zwaar de lul. Ook zijn eigen schuld, want we accepteren alles, zonder een poot uit te steken.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik koop men drinkwater in belgie handiger voor mij omdat er geen statiegeld op zit maar na een jaar van dat spul gedronken te hebben keek ik eens beter op het etiket van de flessen. "Niet geschikt voor kinderen t/m 7 jaar"!@! in ultra kleine lettertjes spul blijkt vol met fluoride te zitten. Geen waarschuwing in de winkelschappen...

Heb wat onderzoek gedaan en in belgie heeft elke winkel van dat spul staan. Opvallend vind ik dat het het goedkoopste drinkwater is de volgende prijs stap is bijna het dubbele in kost prijs maar wel zonder de fluoride toevoegingen. Wie koopt dat spul? Juist de gewone man die op de centen moeten letten... Wat doet fluoride behalve tandbederf voorkomen? Google het maareens.

100 liter water weg kunnen gooien. Financieel verlies valt gelukkig mee die flessen zonder statiegeld kun je hier in nl gewoon inleveren krijg je 25 cent voor terug (kostprijs volle fles in belgie 0,252 cent).

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@OBL-Rien Grote correctie. De shampoo wordt in vaten verpakt en verkocht voor 3 cent. Niet in dosissen. Helaas zegt een van de topmannen van Unilever wat anders.

"Unilever wil volgens Zijderveld leren van Azië, waar het winst maakt ondanks zeer lage prijzen. ,,In Indonesië verkopen wij flessen shampoo voor 2 tot 3 cent, en verdienen wij desondanks behoorlijk geld. Wij weten hoe dat moet, maar in Europa zijn wij het in de jaren voor de crisis verleerd.''

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/35/unilever-wapent-zich-tegen-europese-armoede.xml

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Niet te geloven Rien, wat een puinzooi weer die media. Een keer een fout maken is menselijk, maar het wordt nu overal een krankzinnige puinhoop. Ik ga toch maar een paar vaten shampoo preppen ipv wat dosissen...

Link naar reactie

Ik koop men drinkwater in belgie handiger voor mij omdat er geen statiegeld op zit maar na een jaar van dat spul gedronken te hebben keek ik eens beter op het etiket van de flessen. "Niet geschikt voor kinderen t/m 7 jaar"!@! in ultra kleine lettertjes spul blijkt vol met fluoride te zitten. Geen waarschuwing in de winkelschappen...

Heb wat onderzoek gedaan en in belgie heeft elke winkel van dat spul staan. Opvallend vind ik dat het het goedkoopste drinkwater is de volgende prijs stap is bijna het dubbele in kost prijs maar wel zonder de fluoride toevoegingen. Wie koopt dat spul? Juist de gewone man die op de centen moeten letten... Wat doet fluoride behalve tandbederf voorkomen? Google het maareens.

100 liter water weg kunnen gooien. Financieel verlies valt gelukkig mee die flessen zonder statiegeld kun je hier in nl gewoon inleveren krijg je 25 cent voor terug (kostprijs volle fles in belgie 0,252 cent).

Het is werkelijk te schandalig voor woorden. Fluoride wordt/ werd gebruikt om mensen rustig te houden, oftewel onder controle te kunnen houden. Het voorkomt dat we teveel na kunnen denken over zaken en daardoor blijven we slikken wat er om ons heen gebeurd. En bij wie hebben ze het meeste belang? Juist,bij Jan met de pet, zolang die rustig blijft kun je daar goed gebruik van maken en laten die nu juist het goedkoopste water drinken :mad: Daar is natuurlijk over nagedacht. Wil hier niet in allerlei complottheorieen duiken, daar is dit de plek niet voor, maar idd, je schrikt wanneer je Google erbij pakt.

Link naar reactie

Het is werkelijk te schandalig voor woorden. Fluoride wordt/ werd gebruikt om mensen rustig te houden, oftewel onder controle te kunnen houden. Het voorkomt dat we teveel na kunnen denken over zaken en daardoor blijven we slikken wat er om ons heen gebeurd. En bij wie hebben ze het meeste belang? Juist,bij Jan met de pet, zolang die rustig blijft kun je daar goed gebruik van maken en laten die nu juist het goedkoopste water drinken :mad: Daar is natuurlijk over nagedacht. Wil hier niet in allerlei complottheorieen duiken, daar is dit de plek niet voor, maar idd, je schrikt wanneer je Google erbij pakt.

''At present, 24 studies have reported an association betwen fluoride exposure and reduced IQ. The fluoride levels in water in these studies range from 0.88 – 9.4 ppm. The citations for each of these studies are listed below.''

Bron: http://www.fluoridealert.org/iq-studies.aspx

Gelukkig wordt er in NL geen Fluoride toegevoegd aan het drinkwater, desondanks nog genoeg producten waar het wel in zit. Kijk maar is op de achterkant van een tube tandpasta, daar zit genoeg in om een klein kind te doden. (Bron: http://qbit.cc/how-much-colgate-toothpaste-would-it-take-to-kill-a-child/)

Helaas heb ik nog geen betrouwbare bron kunnen vinden waarin duidelijk vermeld staat dat Fluoride inderdaad tijdens WW2 in concentratiekampen werd toegepast/gebruikt. Een bronvermelding als deze zou mijn inziens reden genoeg moeten zijn om Fluor te weren....

[uPDATE] Dit lijkt me in mijn ogen de beste bron tot nu toe:

Christopher Bryson auteur van: The Fluoride Deception. Christopher heeft diverse wetenschappers geraadpleegd voor zijn boek.
Link naar reactie

Voor diegene die hierin geinteresseerd zijn en nog kleine kinderen hebben, is het wellicht verstandig om zich hierin te verdiepen,voordat de tandarts aan komt zetten met de jaarlijkse fluor hapjes.

In vele ontwikkelingslanden hebben de mensen geen fluorhapjes, maar wel ijzersterke gebitten. Natuurlijk eten zij minder suiker en koolhydraten, maar waar het om gaat, is dat ze kennelijk geen fluor nodig hebben om een sterk gebit te krijgen. ooit trouwens wel eens een leeuw fluortabletjes zien slikken? ;)

Link naar reactie

Voor diegene die hierin geinteresseerd zijn en nog kleine kinderen hebben, is het wellicht verstandig om zich hierin te verdiepen,voordat de tandarts aan komt zetten met de jaarlijkse fluor hapjes.

In vele ontwikkelingslanden hebben de mensen geen fluorhapjes, maar wel ijzersterke gebitten. Natuurlijk eten zij minder suiker en koolhydraten, maar waar het om gaat, is dat ze kennelijk geen fluor nodig hebben om een sterk gebit te krijgen. ooit trouwens wel eens een leeuw fluortabletjes zien slikken? ;)

Alsjeblieft doe je kind dat niet aan, ik weet nu wat voor troep het is maar als ik alleen al kijk na de smaak vraag ik me af of me moeder me niet stiekem wou straffen vroeger :p

Link naar reactie

Van shampoo en hoe we genaaid worden in Westerse wereld naar tandpasta en de Fluor maffia....probeer maar eens als moderator dit zooitje ongeleide prepper projectielen te verzoeken bij het onderwerp te blijven.

Iemand nog iets te melden over chem trails? Neushoorn slachtingen voor de hoorn voor impotente Chinezen? Gedroogde Peruaanse zeepaardjes voor diezelfde Chinezen met een vastgelopen Chi? UFO's boven area 51?

Dick, je hebt gelijk, maar we wisten al dat we genaaid worden. In Thailand kostte één kuur co-trimoxazol voor blaas ontstekingen vijf jaar geleden, in de supermarkt nota bene, één euro....hier het vijfentwintig voudige. Bier, benzine, diesel, ga zo maar door, alles duurder. We zijn (Nederland) de grootste exporteur van tomaten in de wereld....waarom kosten die Hollandse krengen net zoveel als de Spaanse import? Schoftig.....waarschijnlijk worden die Spanjaarden ook genaaid om voor een scheet die tomaten te produceren en kost duizenden liters diesel om ze naar Nederland te krijgen. Knoflook uit China.....ook weer zoiets, propvol chemo om ze goed te houden, vaak al maanden oud voordat ze bij Appie liggen....de Franse knoflook is niet te slijten want die is vijftien cent duurder....geweldig hoor, die grenzeloze economie en consumptie maatschappij.

Revolutie, heer Berts? Dat riep ik ook laatst hier en toen ging mijn kop eraf omdat men hier op het forum beweerde dat revolutie toch een bloederige gebeurtenis is...zijn er dan geen verschillende soorten revolutie? Een 'stille' variant? Gewoon dat we met acht miljoen Nederlanders zeggen dat we 'dit' niet willen? Geen euro, geen corrupt banken systeem, geen zakkenvullers en graaiers, geen mededogen met pedo's, verkrachters en criminelen (maar gewoon steriliseren en opsluiten), geen JSF en missies in één of ander land waar de corruptie en malle godsdienst hoogtij vieren? En dan niet ingrijpen in Syrië want dat mag niet van die impotente neushoorn vretende regering in Peking? En van Rusland mag het ook niet, nee, daar mag je nog geeneens een liedje zingen in het huis van god (die toch zijn hart moet hebben open staan voor alle mensen....kuch kuch, atheist modus uit).

Zo, ik ben weer effe wat kwijt, kom maar op met die revolutie, ik weet na tweeënveertig jaar heel goed wat ik vooral NIET wil. Maar aangezien de meeste mensen als fluorescerende schapen achter narcisten uit Den Haag lopen, hoeven we van gemiddeld Nederland niet veel te verwachten. Hoe krijg je die meute aan het denken.....? Ja, ik weet het! Een paar dagen geen stroom, een paar weekjes geen eten in de supermarkt, bruin water uit de kraan...SHTF, BIGTIME! Dan gaat je familie en buurman jou ineens vertellen dat het banken systeem niet klopt, dat het allemaal anders moet....mensen veranderen pas, als de grond onder hun voeten te heet wordt (dit is een gevleugelde uitspraak in de psychologie).

Keyser Suze, signing off.

Link naar reactie

Toch werkt het zo, het is het markt princiepe.

We hebben het ervoor over.

Zie het topic over wasmiddel, het hoeft geen drol te kosten.

We kunnen 'goedkoop' auto rijden maar willen we in zon ding gezien worden?

Hoe kun je op een shampo producent boos worden dat hij 6 euro, er zijn nog veel duurdere, voor 200ml shampo vraagt?

Wij zijn toch zo idioot om het te betalen?

Die revolutie is echt wel nodig, maar die is nodig om ons wakker te schuden en dat is alles.

Wij moeten veranderen.

Grt

Kans

Aha, lees nu dat KS me al voor was het dus even op die plus gedrukt.

Link naar reactie

Weet je KS, soms komen dingen best een beetje lullig je strot uit, maar ben het wel met je eens. We roepen wel, maar zijn allemaal cheeple.... Waar heb ik die eerder gelezen ;)

Maar in de kern is dit denk ik ook waarom er een groep mensen is die prept, zoals het nu gaat, kan het nooit goed blijven gaan, dat gaat een keer knallen. Wellicht wordt er dan met fosfor ipv fluor gegooid, geeft ook appart licht :p

Link naar reactie

Weet je KS, soms komen dingen best een beetje lullig je strot uit, maar ben het wel met je eens. We roepen wel, maar zijn allemaal cheeple.... Waar heb ik die eerder gelezen ;)

Maar in de kern is dit denk ik ook waarom er een groep mensen is die prept, zoals het nu gaat, kan het nooit goed blijven gaan, dat gaat een keer knallen. Wellicht wordt er dan met fosfor ipv fluor gegooid, geeft ook appart licht :p

Ja....soms een beetje lullig mijn strot uit....EN DAN HOU IK MIJ NOG IN!:mad:

Link naar reactie

Uhh, over N@@ien gesproken, is iedereen zich er van bewust dat ons geld zodra we het niet uitgeven aan eten of boeken 2% minder waard wordt???

"Het algemene btw-tarief van 19% gaat omhoog naar 21%. Het lage btw-tarief blijft 6%. De verhoging van de btw wordt vanaf 2013 voor een deel gecompenseerd door onder andere een lagere inkomstenbelasting en loonbelasting."

Een deel gecompenseerd ?? waarschijnlijk het kleinste deel vermoed ik.

Waarom staken we wel voor 2% meer salaris aan de brutokant en accepteren wat we 2% inleveren aan de netto kant ??? ikke nie snappe nie ;-)

Link naar reactie

Dit is het begin, dus maak je borst maar nat als je dit al redenen vind om te staken.

Waarom vinden we dat we moeten/mogen staken als we iets moeten inleveren, en hebben we ook vaak te klagen als we wat erbij krijgen (ik krijg zo weinig kijk naar...)

We zijn verwende etters, het is nooit genoeg, het ligt nooit aan ons, zij doen alles fout...

En nu komt de rekening.......

Grt

Kans

Link naar reactie

Ik vind het geen reden om te staken maar mensen leggen het werk neer als ze te weinig verdienen en dit pilkken ze. Vind het raar dat is alleen maar wat ik zeg en ik denk dat ze hier enkel de middenstand mee pakken, die moet nu een verkapte belasting betalen van 2 % over de gehele voorraad.

Link naar reactie

@KS, Kans,

Ik was ook kwaad.

Niet meer.

I ga geen emoties verspillen aan mensen die ik nooit tegen zal komen.

Je wilt een overheid? dan ben je onderdaan.

Ik ben ik. Ik ben van niemand. Ik heb geen overheid.

Regels? Belasting? Natuurlijk.

Regen, Sneeuw, Storm? Maak ik me ook niet druk over.

Leef je leven, niet dat van een ander.

Tune out, Tune inward.

Meestal ben ik ook Boeddha zelve hoor, maar dat neemt niet weg dat ik oog heb voor rottigheid op onze planeet. :D

Ik vraag me wel altijd af met zaken als Karma, waarom ik een (goedaardige maar wel mega kut plek) tumor in mijn rug heb...daar geloof ik dus niet zo in, het verwijst ook naar een hogere macht en alhoewel ik gekscheer met Boeddha, ben ik vrij van godsdienst.

En van harte met je SHTF expert status!

Link naar reactie

Je link werkt niet.

Ik zie volgende op nu.nl: "Unilever ziet een oplossing in een methode die op dit moment al met succes wordt toegepast in Azië. "We verkopen bijvoorbeeld individuele doses shampoo voor één keer haren wassen die 2 á 3 cent kosten. Toch verdienen we daar geld mee. In de jaren voor de crisis zijn we in Europa vergeten hoe dat moet."

"

http://www.nu.nl/economie/2893749/unilever-verwacht-terugkeer-armoede-in-europa.html

Deze interpretatie klopt. Ik weet dat in de Filipijnen vrijwel alles in individuele verpakkingen van een paar cent wordt verkocht. Voor die paar cent wordt zeg maar zo'n verpakking shampoo verkocht die je ook in hotels hebt.

Link naar reactie

Zo, ik ben weer effe wat kwijt, kom maar op met die revolutie, ik weet na tweeënveertig jaar heel goed wat ik vooral NIET wil. Maar aangezien de meeste mensen als fluorescerende schapen achter narcisten uit Den Haag lopen, hoeven we van gemiddeld Nederland niet veel te verwachten. Hoe krijg je die meute aan het denken.....? Ja, ik weet het! Een paar dagen geen stroom, een paar weekjes geen eten in de supermarkt, bruin water uit de kraan...SHTF, BIGTIME! Dan gaat je familie en buurman jou ineens vertellen dat het banken systeem niet klopt, dat het allemaal anders moet....mensen veranderen pas, als de grond onder hun voeten te heet wordt (dit is een gevleugelde uitspraak in de psychologie).

Keyser Suze, signing off.

Revolutie? Ik verwacht eerder een partij aan de macht die ten kosten van mens en natuur er alles aan zal doen om de status quo voor de eigen bevolking in stand te houden.

Conflicten (over grondstoffen), milieurampen en hongersnood (in derde wereld) zullen trending topic worden. Met andere worden, het veroorzaken van steeds meer SHTF-situaties elders in de wereld zal onze crash tijdelijk uitstellen. De klap wordt daarmee echter alleen maar groter, en op het moment van een crash verwacht ik eerder ongeloof en verontwaardiging bij de menigte dan een moment van verlichting.

Link naar reactie

Revolutie? Ik verwacht eerder een partij aan de macht die ten kosten van mens en natuur er alles aan zal doen om de status quo voor de eigen bevolking in stand te houden.

Conflicten (over grondstoffen), milieurampen en hongersnood (in derde wereld) zullen trending topic worden. Met andere worden, het veroorzaken van steeds meer SHTF-situaties elders in de wereld zal onze crash tijdelijk uitstellen. De klap wordt daarmee echter alleen maar groter, en op het moment van een crash verwacht ik eerder ongeloof en verontwaardiging bij de menigte dan een moment van verlichting.

Mooi, en wat gaan die mensen doen nadat ze ongeloof en verontwaardiging hebben gehad? Weer zappen tussen NOS journaal en voice of holland? Verandert er dan niets in dit land? Ik geloof en hoop dat er dan iets positiefs ontstaat uit deze crises (let op meervoud).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...