Ga naar inhoud

SLodewijks

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Even voorstellen: 

Ik ben Sophie Lodewijks en ik schrijf voor de krant De Standaard. Ik ben al jaren gefascineerd door complottheorieën omdat ik niet geloof in één realiteit en het boeiend vind hoe kritische visies gevormd worden en ik wil graag iemand interviewen die zelf op zoek gaat naar bepaalde theorieën en deze verspreidt. Zijn er hier mensen die bezig zijn met alternatieve waarheden? Ik wil graag weten hoe zoiets gevormd wordt. Wat de triggers waren tot je kritische denken, hoe dat zich ontwikkelde etc. Welke zaken komen er op je pad en hoe ga je hiermee om? Ik wil ook een aantal kritische vragen stellen als ‘U gelooft/verspreidt theorieën die bekend staan als samenzweringstheorieën, waarom gelooft u en deze en vindt u het belangrijk deze te verspreiden?’ Het is niet de bedoeling mensen belachelijk te maken maar het wordt een heel respectvol verhaal uit oprechte interesse. Vorige maand schreef ik een artikel over preppers waarvoor ik Tom interviewde die ik via dit forum 5 jaar geleden al leerde kennen. Als je het wilt lezen om te zien hoe ik dit soort alternatieve levensstijlen en visies benader, kan je het hier terugvinden: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200402_04911371. Dan nu dus de hamvraag: wie wilt mij hierover te woord staan? Het interview zou maandag of dinsdag telefonisch doorgaan en een fotograaf zou langskomen voor foto’s. Dus liefst iemand uit Vlaanderen of eventueel net over de grens in Nederland. Ik bezorg je een aantal hoofdvragen vooraf zodat je wat tijd en ruimte hebt om over zaken na te denken. Als je graag even belt om zaken eerst te bespreken, kan dat. Groetjes, Sophie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Link naar De Standaard levert bij mij dit op:

Quote

Sorry, we kunnen u deze pagina niet tonen.

Ga naar de startpagina van standaard.be

Zoek het artikel dat u wenst via de zoekfunctie in het archief of raadpleeg onze tags

Meld een probleem via onlineservice@standaard.be

404 - pagina niet gevonden

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, SLodewijks zei:

Zijn er hier mensen die bezig zijn met alternatieve waarheden?

Die kans is aannemelijk aangezien dit forum 2859 leden heeft en iets van 50% van de bevolking in 1 of meer complotten gelooft.

19 uur geleden, SLodewijks zei:

Ik wil graag weten hoe zoiets gevormd wordt. Wat de triggers waren tot je kritische denken, hoe dat zich ontwikkelde etc.

Ik ook. Maar de term complotdenker is erg ruim want dat kan variëren tussen een kritische denker tot een complete idioot die ervan overtuigd is dat de aarde plat is en de maanlanding nooit heeft plaatsgevonden.

19 uur geleden, SLodewijks zei:

waarom gelooft u en deze en vindt u het belangrijk deze te verspreiden?’

Ik denk dat de "radicale complotdenker" het heel belangrijk vind om zoveel mogelijk medestanders te vinden. Hoe meer medestanders, hoe veiliger hij zich zal voelen met zijn eigen fragiele denkbeeld.

Je zou het kunnen vergelijken met mensen die crypto aanschaffen en vanaf dat moment zoveel mogelijk mensen proberen te overtuigen om dit ook te doen. Het versterkt het gevoel dat ze het "juiste pad" hebben gekozen.

 

19 uur geleden, SLodewijks zei:

Het interview zou maandag of dinsdag telefonisch doorgaan en een fotograaf zou langskomen voor foto’s.

Dat is dan lekker ruim op tijd :)

 

Ik weet niet of dit het juiste forum is om iemand te benaderen. Een prepper is over het algemeen iemand die een "plan b" vooraf heeft uitgewerkt. Dat heeft meer te maken met onvoorziene omstandigheden. Ik kan niet zo goed een link bedenken tussen prepper en complotdenker.

Als je contact opneemt met een willekeurige handbalvereniging dan zullen er ook wel complotdenkers tussen zitten.

 

Ik wens je in ieder geval wel veel succes met het artikel en als het af is zien we graag een link verschijnen. (maar dan liefst eentje zonder dat we moeten aanmelden op de standaard)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...