Ga naar inhoud
GENEGEERD

de "chill" factor


wandering neone

Aanbevolen berichten

Iets wat ik mis, binnen de prepper community, is een beetje, die chill factor, nogthans belangrijk in héél dit gebeuren.

Bijna iedere video of presentatie van een prepper, is gebaseerd op paraatheid, en angsten voor wat komen gaat, en antwoorden erop te bieden.
Maar de boog kan niet altijd gespannen staan, of je gaat er gewoonweg onderdoor van de stress alleen.

En dit mis ik wel een beetje, bij de preppers, en heel misschien kan dit draadje je helpen te herinneren, dat het niet enkel gaat om altijd klaar te staan, 
maar ook deze factor mee in rekening te houden.
En tips hierover zijn ook héél welkom.

Enkele voorbeelden ik kan voorstelen hierover,
budgetvriendelijk, en effectief zijn:

-gezelschaps spellen
- kaartenspelletjes
- een petanque spelletje
- wandelen/exploreren
- lezen

-comfort food
- ...

Eigenlijk alles wat je meer ontspant, en wat je gewoon graag doet, betekenis geeft aan je leven. 

Dat kan voor ieder anders zijn.


vergeet nooit je te herinneren waarvoor je leeft!
Wat voor een zin heeft het anders?

aangepast door wandering neone
  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
6 uur geleden, wandering neone zei:

Maar de boog kan niet altijd gespannen staan, of je gaat er gewoonweg onderdoor van de stress alleen.

 

Klopt.Ontspanning en relativeren is idd heel belangrijk!

Af en toe gewoon even afstand nemen door het nieuws even niet te volgen (hooguit headlines!) en je bezig te houden met andere zaken dan wereldproblemen en - dreigingen

is nodig om het hoofd helder te houden.

Het is natuurlijk geweldig dat er heel veel info en nieuws valt te vergaren , maar er komt daarmee ook heel veel "binnen ".

Af en toe even afstand nemen  is zeker niet verkeerd.

Heb trouwens het idee dat velen hier dat ook wel regelmatig doen, hoor.

En door beslommeringen in het dagelijks leven wordt je meestal ook wel redelijk  "aan de grond" gehouden!

De beste tip geef je zelf al :

Vergeet nooit je te herinneren waarvoor je leeft!

Wat voor een zin heeft het anders?

Zou niet weten wat ik daar nog aan toe zou kunnen voegen !

 

groet,mevr.Grijpstra

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Af en toe gewoon even afstand nemen door het nieuws even niet te volgen (hooguit headlines!) en je bezig te houden met andere zaken dan wereldproblemen en - dreigingen

is nodig om het hoofd helder te houden.

Het is natuurlijk geweldig dat er heel veel info en nieuws valt te vergaren , maar er komt daarmee ook heel veel "binnen ".

Af en toe even afstand nemen  is zeker niet verkeerd.

 

Dank voor je tip, en idd, een héél belangrijke.

Kwam ik gisteren een gelijkaardige tip tegen, van een voormalige journalist nog wel, om simpelweg het nieuws niet meer te lezen na pakweg 10h 's ochtends,

want daarna is alles gewoonweg herhaald.

Dit geeft je een synthese, meestal, van wat er zoal gaande is, zonder je erin op te slorpen. Want anders beland je depressief, en daar heeft niemand wat aan.

 

(terug te vinden in volgend filmpje, rond 44.42)

 

 

Dergelijke tip, wat op nieuws dieet gaan, heeft wel degelijk goede effecten. Ik kan er persoonlijk van meespreken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2020 om 06:42, wandering neone zei:

wandelen/exploreren

Dit is mijn medicijn tegen alle gekte. Kilometervreten deed ik eerst, totdat ik bij de bieb het boekje 'The Wander Society' van Keri Smith meenam en las.

Nu dwaal ik door mijn eigen en aanliggende wijken en ontdek de leukste dingen. Op vrijdagochtend deel ik dat dan met mijn wandelmaatje en zij is dan helemaal lyrisch ?, "wist jij dat, gewoon hier!" En zij neemt dan weer haar man mee om te laten zien, en hij weer een vriend enz.

Medicijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Cynica zei:

Dit is mijn medicijn tegen alle gekte. Kilometervreten deed ik eerst, totdat ik bij de bieb het boekje 'The Wander Society' van Keri Smith meenam en las.

Nu dwaal ik door mijn eigen en aanliggende wijken en ontdek de leukste dingen. Op vrijdagochtend deel ik dat dan met mijn wandelmaatje en zij is dan helemaal lyrisch ?, "wist jij dat, gewoon hier!" En zij neemt dan weer haar man mee om te laten zien, en hij weer een vriend enz.

Medicijn ...

 

je kunt bvb ook "geocashen" (of hoe noemt het alweer?) een schattejacht gebaseerd op je gps, waar je verborgen schatten kunt vinden in je buurt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wandering neone zei:

je kunt bvb ook "geocashen" (of hoe noemt het alweer?

Gevonden! Geocachen. Lijkt me erg leuk, maar dat gaat niet lukken met mijn telefoon ?.

Alhoewel ... m'n telefoon zou t wel kunnen, maar ik heb geen internetbundel ?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat ik doe, voor unwind time, is 'verdwalen op`t net,

ik zoek bijvoorbeeld een plaats in Portugal op, waar ik ben geweest,( in 2004 )

en dan 'verdwaal' ik, ga ik de diepte in, raak verstrikt in de geschiedenis van die streek, etc

"Vroeguh" deed ik dat al in de encyclopedie, heerlijk

 

Wandelen vind ik niet zo.. 

 

Of, ik ga bakken, koekjes, of pannekoeken bakken, of cake.

 

Achter (?)  de naaimachine bezig.... éindelijk dat ene en dat andere en die ook nog en dat ook nog es

repareren, veranderen en zo ben ik je zo vele uren later weer op aarde terug 😉 

 

Heerlijke muziek, net ietjes te hard draaien, mee zingen,/ galmen!  dansen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2020 om 13:31, mevr.Grijpstra zei:

 

Klopt.Ontspanning en relativeren is idd heel belangrijk!

Af en toe gewoon even afstand nemen door het nieuws even niet te volgen (hooguit headlines!) en je bezig te houden met andere zaken dan wereldproblemen en - dreigingen

is nodig om het hoofd helder te houden.

Het is natuurlijk geweldig dat er heel veel info en nieuws valt te vergaren , maar er komt daarmee ook heel veel "binnen ".

Af en toe even afstand nemen  is zeker niet verkeerd.

Heb trouwens het idee dat velen hier dat ook wel regelmatig doen, hoor.

En door beslommeringen in het dagelijks leven wordt je meestal ook wel redelijk  "aan de grond" gehouden!

De beste tip geef je zelf al :

Vergeet nooit je te herinneren waarvoor je leeft!

Wat voor een zin heeft het anders?

Zou niet weten wat ik daar nog aan toe zou kunnen voegen !

 

groet,mevr.Grijpstra

De aandacht goed verdelen, niet te veel achter de computer, Tv of wat dan ook.

En doen wat je al beschreef.

Oog hebben voor je geliefden, je hart moet er bij betrokken zijn, dan kan je ook meer van je zelf houden, dat is zeker een chill-factor, leer dan wat je fout hebt gedaan en ga er niet gebukt onder, maar laat het je verreiken en word een nog waardevolle mens dan je al bent.

 

Wij zijn ook al heel ons leven aan het overleven, wat ons er door heen heeft gesleept is de humor behouden, bij zijn met wat je nog hebt en kan, en iemand te hebben waar je je leven voor zou geven, en eerlijk blijven voor je zelf respect, en je zelf schoon houden en waar je ik mocht leven brandschoon te houden, dat is de basis van overleven, en dan overleeft je heel veel en houd ook nog de lol in je leven.

Er gaat haast geen dag voorbij of we hebben wel ergens plezier om en kunnen er hartelijk op lachen.

Zingen, lachen dansen, dat is ook wat we veel doen, een ander kan het gek vinden, maar daar hebben we geen boodschap aan.

On zelf zuchtig de liefde bedrijven met je geliefde, en deze op een groot vlak te verwennen dat houd heel veel in dan alleen de daad, haar koesteren, goed luisteren, beschermend zorgen het leven voor haar zo ideaal mogelijk te maken, je kan een hele waslijst toevoegen.

 

Hebben wij het dan zo ideaal beslist niet, leven al jaren in totale eenzaamheid, hebben nooit echte vrienden gehad, alleen profiteur en wij als zachtaardige lieve mensen stonken daar wel in, armoede ja dat kennen we ook heel goed, hebben goed geleerd op de kleintjes te letten zijn daar best goed in.

 

O ja, wat ook een chill-factor is van alles voor elkaar krijgen, wat betreft repareren op wat voor gebied ik krijg het haast altijd wel voor elkaar, ja voldoening geven bezig zijn dat is ook nog een chill-factor.

Kan je een ander goed mens helpen dat geeft ook een heel goed gevoel.

Doen wat goed is, en wat je kan missen zonder er iets voor terug te verwachten, dan word je amper teleur gesteld.

 

Als je het niet kan vinden met de mensen in een land waar je leeft, kijk of je kan vertrekken en naar een andere land waar je het wel kunt vinden, anders kan je weg kwijnen, daarom willen we toch proberen naar een andere land te gaan, misschien word het wel Spanje, warmer de zon schijnt er vaak en misschien zijn de mensen daar ook bij met het mooie weer en stralen dat uit en kunnen ook genieten van jou als zonnig mens, die haast overal wel een oplossing op vind, en ook straalt.

 

Betere tips kan ik jullie/jou beste @wanderer niet geven.

 

Zo nu duik ik ook weer in bed misschien lukt het slapen nu wel weer na jullie goede tips te hebben gegeven. 3:57

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...