Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wat is er met de kerken aan de hand?

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gebedshuizen zijn achterhaald, de moskee 's gaan hier over 20 jaar ook leeglopen.

En waarom niet?

Ik geloof, maar niet in een gebedshuis.

Er is maar één god, en hoe je hem noemt mag je zelf weten.

Allah, God, JHWH, EL, etc.

Maar de kerk is een geschapen iets van de mens, net als de moskee, en andere gebedshuizen.

En Koran, Thora, Bijbel etc. zijn geschreven door zeer vrome mensen, vaak wereldvreemde mensen..

Ze spreken van een liefhebbende God, maar elk geloof heeft meer mensen vermoord om hun geloof dan in oorlog.

Van mij is een gebedshuis dus niet nodig, Hij zal me zo ook wel horen en zien.

Ja , ik spreek tegen hem, maar bid niet.

• 4 weeks later...
Gebedshuizen zijn achterhaald, de moskee 's gaan hier over 20 jaar ook leeglopen.
En waarom niet?
Ik geloof, maar niet in een gebedshuis.
Er is maar één god, en hoe je hem noemt mag je zelf weten.
Allah, God, JHWH, EL, etc.
Maar de kerk is een geschapen iets van de mens, net als de moskee, en andere gebedshuizen.
En Koran, Thora, Bijbel etc. zijn geschreven door zeer vrome mensen, vaak wereldvreemde mensen..
Ze spreken van een liefhebbende God, maar elk geloof heeft meer mensen vermoord om hun geloof dan in oorlog.
Van mij is een gebedshuis dus niet nodig, Hij zal me zo ook wel horen en zien.
Ja , ik spreek tegen hem, maar bid niet.

Ik ben het niet met je eens... Welke oorlogen bedoel je? In de middeleeuwen, of de moderne geschiedenis?

Kijkend naar de moderne geschiedenis heeft God/religie geen rol gespeeld. De aanstichters waren juist TEGEN het metafysische en wilden God juist uitbannen uit de samenleving (Napoleon, Hitler, stalin, Mao Zedong, kim jong un, etc...)

Er zijn in Europa meer mensen vermoord door ideologieën, dan geloof in God. De laatste heeft juist een grote rol gespeeld in het beschermen en redden van menigeen.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Beste mensen wees behoedzaam met jullie reactie discussies over geloof, die kunnen heftige reacties uitlokken, wat weer heftig op word gereageerd.

Mensen kunnen zich heel gekwetst voelen, en daar heel kwaad op reageren.

Het gevolg waarschuwingen en uiteindelijk mensen die hun account op zeggen of een ban krijgen.

Ik kan hier veel treffende dingen over zeggen maar dat doe ik niet, zelfs niet via de PB.

Want zelfs deze heel goed bedoelde reactie kan al teveel zijn.

• Admin

Ondanks dat het respectvol verloopt gooi ik dit draadje op slot. Hier de betreffende forumregel:

Religie
We willen niet dat er nog gediscussieerd wordt over "religie". Uit ervaring en klachten van onze gebruikers is gebleken dat we hier weinig mensen een plezier mee doen en we willen dat iedereen hier met respect behandeld wordt of je nu een geloof aanhangt of niet.

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
  • Nieuwe aanmaken...