Ga naar inhoud
GENEGEERD

Review: Merck manual medisch handboek


Kans

Aanbevolen berichten

Omdat ik geen dokters opleiding heb maar overtuigd ben dat na shtf een dokter weleens niet in de buurt kan zijn wil ik zelf kennis opdoen.

Ik heb al veel digitaal maar dat is ook een risico, dus wilde ik wat op papier.

 

Om deze reden heb ik bovenstaand boek gekocht.

 

Dit is een 'bijbel' !

 

Hardcover 1970 pagina's.

Ik denk dat dit een basis naslag werk is dat we allemaal kunnen gebruiken, zelfs zonder shtf.

Het is niet extreem uitgebreid per onderwerp vaak geen plaatjes maar heel veel text, ook over randgebieden zoals; algemen werking lichaam, heel veel over beschikbare geneesmiddelen, psychische aandoeningen, Enz enz.

 

Ik heb het boek slechts ingekeken, het is veeel.

Heel veel is na shtf niet meer bruikbaar denk ik, wat heb ik aan een mooi lijstje medicijnen tegen artritis als de apotheker dicht of compleet geplunderd is?

 

Maar er staat zoveel informatie, beschrijvingen van aandoeningen, diagnoses enz in dat dit boek toch heel veel nut heeft, nogmaals zowel voor een shtf of eventueel daarna.

 

De vezwikte enkel, zomaar een voorbeeld staat er ook in, wel 2 paginas text, maar daar mis ik dan bv een beschrijving hoe je die goed kunt intapen.

 

Zeker voor die 70 euro vind ik het geen geld!

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi Timo,

 

Weet je mischien ook iets over zelf medicijnen maken uit beschikbare planten?

Ik ben zo bang dat veel medicijnen inslaan helemaal niet zal werken va wegen de beperkte houdbaarheid.

Dus het liest zou ik een bijbel over het zelf maken van medicijnen en natuurlijk wanneer iets wel en niet toepassen willen hebben...

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey kans,

 

ik ga morgen wel vragen bij farmacologie

ookal gaan z eme vast vreemd aankijken ;)

 

via bol.com l geprobeerd kwam wel natuur antibioticaboek tegen

 

 

ik kan wel zelf aspirine maken en wil het je best leren ;)

neem een mes en een wil en sloop zijn bast er in dunne stroken af

leg de natte bast kant op d ewond en het werkt :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans

nou de mensjes bij farmacologie waren verbaast dat ik ten eerste hun deur kon vinden.

(ze zitten in een giga uithoek wist niet dat ze daar zaten (servicedesk bellen en route beschrijving krijgen altijd handig)

 

 

zeggen ze zoek dit boek eens op.

ik gedaan net en voila

http://www.bol.com/nl/p/herbal-antibiotics-natural-alternatives-for-treating-drug-resistant-bacteria/1001004001199525/

bol.com :p

 

volgens een apotheker was het een boek waard om aan te schaven want het is leesbaar handig en voor hem begrijpelijk.

 

(ik geef geen garanties want wat hij simpel vind vinden wij vast niet zo simpel ;) )

 

hoop dat je er wat aan hebt

 

groetjes Timo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

 

ik kan wel zelf aspirine maken en wil het je best leren ;)

neem een mes en een wil en sloop zijn bast er in dunne stroken af

leg de natte bast kant op d ewond en het werkt :p

 

In wilgenbast zit inderdaad acetylsalicylzuur, dus aspirine. maar ik denk dat je een betere werking gaat hebben als je er op knabbelt.

Verder is het wel zo dat aspirine bloedverdunnend werkt dus het lijkt me wat vreemd dat je dit op een wonde zou leggen.

Het valt me ook op dat juist dezelfde fout gemaakt werd in een aflevering van Doomsday preppers een maand geleden.

Voor iemand die zo een enorm grote medische kennis heeft als u , na al je andere comments gelezen te hebben begin ik je serieus in twijfel te trekken.

 

Mvg Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je waarom dit beter werkt dan er op knagen ?

 

de stof zit in de witte vloeistof die komt dan direct in de bloedbaan en ja werkt bloedverdunnend maar lost stolsel ook klein beetje daardoor op .

betere doorstroming en sneller transport van cytokinen

 

het is beter en sneller als het knagen

 

lijkt mij niet lekker.

 

ik sta open voor jou methode maar zelf kies ik hem niet.

is net of je uren wilt wachten of snel van je pijn af wil.

 

 

ik ben geen farmaco student of expert dit was gewoon een survival tip :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...