Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

HOE filteren we ijzeroxidestof uit rode rivieren, zodat u de WATER weer kunt drinken

Recommended Posts

Ik zou graag een heel belangrijke survival vraag stellen - een die van invloed kan zijn op ons allemaal - u kunt sterven zonder het antwoord te weten (in een survivalsituatie).

Voor velen is dit een samenzweringstheorie - voor sommigen van ons, het is een bekend - onderzocht en gedocumenteerd FEIT Een tweede zon ons zonnestelsel is aan het naderen

Feit is wel dat er rood water is gezien in rivieren en kanalen.

Deze tweede zon is wat bekend staat als een bruine dwerg. bijkomstigheid is dat ver weg van de bruine dwerg triljoenen op triljoenen kilo rood ijzeroxide stof die deze ster omringt ...

Als dit ijzeroxide dichterbij komt, veel ervan wordt gedumpt in onze atmosfeer met als gevolg dat de rivieren rood worden wat lijkt op bloed, waardoor het ondrinkbaar en dodelijk wordt

THE GROTE SURVIVAL VRAAG

De grote vraag ​​is HOE filteren we ijzeroxidestof, zodat u de WATER weer kunt drinken?

Volgens mij kunnen de meeste filters, zelfs high-end modellen, niet filteren deze ijzeroxide zonder omgekeerde osmose,

Welk proces is nodig. en hoe kunnen we dit doen zonder stroom? of heb ik het mis en er zijn filters die dit kunnnen ?

Deze vraag is overgenomen van GLP en zijn wel antwoorden via hun forum, maar zijn er hier ook echte deskundigen om dus in het geval van rood water (ijzeroxide opgewekt door een natuurverschijnsel) te zuiveren?

De link met de vraag en forum reactie's op GLP

Kan ook geen bronwater oppompen, bij onderzoek van het bronwater (10 meter diep) zit er te veel ijzer in, dus een tweede vraag is wat zijn de gevolgen van ijzer in je lichaam wat je dus via water binnenkrijgt.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Lees hier 'es: http://www.golantec.be/ontijzeren.htm

Ijzer an sich binnen krijgen dmv eten is vaak niet zo een probleem omdat het zich vaak in een niet opneembare toestand toestand bevindt.

Indien wel, kan je een ijzer vergiftiging / ijzer-stapeling oplopen.

Zie oa: http://www.kennislink.nl/publicaties/ijzervergiftiging-bedreigt-zestigduizend-nederlanders

• 3 weeks later...

Ehm, kun je die niet gewoon filtreren met middelen uit de vrije natuur? Dat je bijvoorbeeld 3 lege colaflessen van 2 liter pakt, de bodem eraf zaagt en een gaatje in de dop, de fles vullen met grind/stenen, grond, zand, gras en houtskool en zo alle drie de flessen boven elkaar geplaatst voor optimale zuivering?

Oeps, nou krijg ik ineens ook een vraag: ijzer word toch aangetrokken door een magneet? Als ijzeroxide ook aangetrokken kan worden door een magneet, zou ik tenminste een magneet meenemen in je survivalkit.

voor sommigen van ons, het is een bekend - onderzocht en gedocumenteerd FEIT Een tweede zon ons zonnestelsel is aan het naderen

Feit is wel dat er rood water is gezien in rivieren en kanalen.

Deze tweede zon is wat bekend staat als een bruine dwerg. bijkomstigheid is dat ver weg van de bruine dwerg triljoenen op triljoenen kilo rood ijzeroxide stof die deze ster omringt ... /

Feit? Mijn vader is amateurastronoom en lacht zich hierom een ongeluk.

Bushtucker, als je vader is uitgelachen;) kan hij dan een wetenschappelijk antwoord geven?

Zal vast wat " onderzoek materie" aanleveren

Het gaat waarschijnlijk om ijzeroxide en of dit nu uit de ruimte komt of uit een ijzer-ader van een berg of chemisch afval uit de fabrieken maakt voor een prepper niet zo veel uit de hamvraag is hoe dit te filteren bij een SHTF dus filters die ijzeroxide kunnen filteren.

Oja, het is is niet het bloed van Jezus Christus weet ik weer meer van;)

Maar Bushtucker zonder gekheid kan je vader misschien hier een soort lezing houden (schriftelijk) over de bevindingen die hij zoal gedaan heeft?

Trouwens, er is nog een veel betere methode om vervuild water te reinigen zodat je het weer kunt drinken, dat is door het te destilleren. En dat kan heel gemakkelijk met een grote diepe schaal, je doet daarin het vervuilde water. In het midden zet je een schoon glas in (liefst eentje met een zware voet) en over die schaal leg je plastic folie. Zorg dat de folie een beetje naar beneden gaat richting het schone glas. Fixeer de folie door deze met een stuk elastiek of touw om de schaal. Leg dan een klein gewichtje in het midden op de folie en zet dan deze schaal in de zon. Het water zal verdampen, er vormt condensering op de folie, de zwaartekracht trekt de waterdruppels naar beneden en valt in het schone glas. Na een dag in de zon te hebben gestaan, kun je al wat schoon water "oogsten" en gewoon opdrinken. Het smaakt schoon, ziet er schoon uit en is volkomen veilig.

Altijd handig om te weten hoe je vervuild water toch kunt drinken.

En dit kun je trouwens ook doen met je eigen urine. Uitermate handig als je bijna geen water om handen hebt maar nog wel een volle blaas... :)

Freddy, ik ben geen wetenschapper vandaar mijn oproep om met wetenschapelijke uittleg te komen. Ik vermelde "Het gaat waarschijnlijk om ijzeroxide" dus waarschijnlijk ijzeroxide. Dat is wat ik het meest ben tegengekomen als oorzaak.

Het is een feit dat nog niemand de oorzaak heeft kunnen achterhalen en ik dus ook niet.

Zoals vermeld wat is voor ons als preppers de manier om dit water te filteren

vantazzy bedankt voor de uitleg, misschien kun je er een filmpje bij doen.

Over fantasie gesproken de nieuwste complot-fantasie is deze als op je autoruit een rood stof neerslaat is dit uit de ruimte en wordt het een dikke laag dan is er een groot probleem daar boven.

Nou ik heb even gezocht voor een filmpje over dat water destilleer gebeuren, vond er eentje die het wel allemaal uitlegt op een zeer goede manier.

Verder: "rood stof dat neerslaat op je autoruit..." Volgens mij is dat gewoon fijn zand wat is overgewaaid uit de woestijn. Maar het zou best restanten kunnen zijn van meteorieten die door de dampkring zijn verpulverd. Die restanten komen dan terecht in de verschillende stratosferen, maar die worden dan weer vermengd met andere stofdelen die we hier op aarde kennen. Joh, er is zoveel stof op aarde en in de lucht. Groot deel van het stof wat wij inademen zijn verpulverde stukjes vleugel van insekten, kleine haartjes, huidschilfers, as van mischien wil miljoenen jaren geleden en van pas geleden, etc.. En dan nog niet te spreken over al die gassen die op bepaalde gebieden erger zijn dan elders, zoals smog en uitgewaaierde rook.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...