Ga naar inhoud
GENEGEERD

Katapult als prep ?


Aanbevolen berichten

Heb een filmpje op YouTube gezien van een kerel die met een 5.5 gamo knikbuks een wild zwijn met 1 schot neerlegt. Dus het zou wel kunnen als je heel goed kan mikken en het zwijn niet heel groot is. Een katapult lijkt me een erg lastige optie om mee te jagen omdat je wel heel erg dichtbij moet komen. Waarschijnlijk is de haas dan al gevlogen dan zijn strikken leren zetten een beter optie of vegetariër worden.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Perry Juist ook even gekeken. Indrukwekkend! Als wij hier zo'n zwijnen plaag hadden zou ik nooit naar de slager hoeven!

 

PS: Ik neem aan dat je wel  moet weten wat je doet, dit zal niet met iedere knikbuks gaan denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Perry zei:

Ik heb zo 1 besteld maar denk om zo'n schot te maken heb ik nog een lange weg te gaan. Deze is 45 joule dat is voor zover ik heb kunnen zien het dikste van de knikbuksen. Bij pcp zit je al snel hoger en kan je groter wild makkelijker schieten. 

 

Dat ligt er een beetje aan, wanneer je zittend van een vaste opstelling schiet (zoals in de video die ik zag) dan is dit -imo- niet zo heel moeilijk. Wel moet je heel dichtbij zijn, minder dan 9 meter.

Staand zal het inderdaad een stuk lastiger zijn.

 

Hier in de omgeving hebben we ook wilde zwijnen. Ik ben er ooit 1 tegen gekomen in het bos, een grote!, waarbij ik tussen hem en zijn vluchtroute doorliep. Het duurde niet lang voor hij het op een rennen zette... en ik ook! Die beesten gaan hard, en ze gaan dwars door je heen als je in de weg staat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet altijd een heel braaf meisje geweest...ROFL!! HA HA.😎😉 

 

Als verdedigingswapen; klein spuitbusje haarlak en een aansteker, Kijken wie het eerst weg rent, die gozertjes met zijn aardappelmesje, of jij? 

Werkt als een charm,  sprak zij braaf... 😊😇😙

 

Interessant, zo'n katapult. kan je bouw instructies op Y T vinden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een katapult opzich niet zo verkeerd. Alles waarmee je een projectiel kan versnellen lijkt me een betere optie dan helemaal niks. 

 

Je bent natuurlijk wel beperkt in de afstand naar je doel. 

 

Op yt is nog wel wat te vinden over "slingbow". Dat lijkt mij de beste optie als je iets groters dan een blikje goed wilt raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ron sr

 

Oooh, geweldig, Dank je!

 

Dat maakt me helemaal blij, een beetje onzinnig dingen slopen!

héérlijk! 

Geeft mij positive energy! T gaat helemaal nergens meer om! 🤣

Nouja, je moet natuurlijk wel de techniek beheersen, he?! 😉 

 

Nu nog even ergens een juiste tak vandaan halen! Om er zelf een proberen in elkaar te knutselen!

 

Wat soort hout, als van een boom, is daar het beste voor? Eik, beuk? Denneboom? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-6-2020 om 14:19, Nunya zei:

Wat denken jullie van een katapult als (budget) onderdeel van je preps ?

Geen slecht idee, denk dat een stuk rubber of stevig elastiek ook een goed object is om in je rugzak te hebben. In een zip-bag, want dat materiaal is ook niet eindeloos houdbaar. 
Katapults maakten ik en mijn broer vroeger altijd, leuke bezigheid. Idd, penetratie is vrijwel nihil, maar je kunt er wel je prooi mee versuffen of ze knock-out maken.

Nu ik erover denk, PVC buis was ook handig, papieren pijltjes met een lichtgewicht scherp puntje (punaise, waarvan het platte deel was afgeknipt met een tang) : #JeugdHerinneringen

Who cares wat verboden is of niet. SHTF of niet, het gebeurt gewoon. Regels vervallen zowiezo wanneer er een goeie en heftige SHTF plaats vind. Man man, wat zullen er veel "misdaden" plaatsvinden. Denk maar aan die oorlog in Vietnam, waarvan de soldaten last hadden van blauwe ballen... "In times of war, everything is allowed" - Kun je SHTF ook zien als oorlog? Ik denk deels wel, dus wat zogeheten verboden is, heb ik geen gehoor aan. Bewaar ze gewoon in delen, zoals in dit geval de katapult, alleen de rubberen band.

Trouwens, een oude fietsband verleent zich PRIMA als elastiek :D 

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@Ron sr,

Ooh, dat wil ik, ook.👌👍😁

 

Hoe kom ik aan die kleine pijltjes? 

 

Ach, wat al niet mag....  je man/ vrouw / kind aftuigen "mag" ook niet, gebeurd nog dagelijks...  

Just saying... 

Geweldige manier om die reuze ratten plaag in England aan t pakken! 

Nood breekt wetten, ofzo iets, toch? 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ron sr,

 

Geweldige filmpjes gezien, helemaal geweldig mooi!

Heel inspirerend 

De vraag is, hoe kom ik aan zo`n handvat, waar je de rest opbouwt?

 

Pijlen maken van spijkers, wie had dat nou toch kunnen bedenken! 

Ik heb geen slijpmachine of brander of welk ander gereedschap die persoon ook gebruikte...

Ik ga es rond kijken... 

Bedankt voor de tip! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 9-6-2020 om 20:26, Hermanusb zei:

 

Er zijn genoeg buksen waar je een konijn mee omlegt.

of een duif.

een veerbuks is makkelijk omdat je enkel pellets nodig hebt.

ik heb een perslucht geweet, de FX boss in kaliber .30 (7.62mm) en daar leg je een wild zwijn ook wel mee neer.

met 1 vulling kan ik grofweg 50 schoten doen.

 

maar een HW97 in kaliber 4.5 schoot ik 100mtr wedstrijden.

op een meter of 40 gaat een duif of konijn ook wel liggen.

toch zou ik voor 5.5 kiezen..

niemand schiet op een konijn op 100 mtr met een veerbuks.

Voor de SHTF

5.5mm knikloop buks 30joule voor klein wild tot 80meter.

Benjamin Buldog 9mm 270joule met magazijn. (Schiet je 5 indringers achtereenvolgens een kogel door de kop)

Pijl en boog.

Kruisboog

Katapult

 

Mag je allemaal legaal in huis hebben.

En bij een SHTF maakt het toch niet meer uit.

 

De sterkste knikloop

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, doom zei:

Benjamin Buldog 9mm

Heb even gekeken op bij de website bij Shogun. Zo dat is een serieus stukje gereedschap..... Wist niet eens dat dat bestond 9mm luchtdruk. Maar hoe ga je je 200 bar duikles vullen als de stront door de lucht vliegt? 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Paratoi zei:

Heb even gekeken op bij de website bij Shogun. Zo dat is een serieus stukje gereedschap..... Wist niet eens dat dat bestond 9mm luchtdruk. Maar hoe ga je je 200 bar duikles vullen als de stront door de lucht vliegt? 

Je kan ook een pomp gebruiken om de buks te vullen.

Zo een duikfles heb je alleen nodig als je naar een schietvereniging gaat.

 

Een pomp is goed genoeg bij verdediging van je huis of de jacht.

 

En als de Buldog leeg is pak ik deze 5schots! Hihi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 20-6-2020 om 21:47, Hermanusb zei:

 

De HW 97 is niks mis mee.

dan worden de zwijnen konijntjes, maar die zijn nog lekkerder ook nog.

Alle luchtwapens in nederland zijn legaal mits je 18 jaren of ouder bent, er is ook een prachtige Hatsan Hercules Bully  .45  11.4mm met een joule van 396 , werkelijk een hele fijne en krachtige pcp buks waarmee je een doorgedraaid wild zwijn met slechts 1 flankschot dood, of een lastige gast dwars door zijn kop knalt ... Een leuke hollow point ermee schieten , leuk voor de zware impact cq schade bij vervelende gasten...Kortom een zeer dodelijk vrij te bezitten pcp luchtwapen, kunt altijd voor de zekerheid die zgn fietspomp erbij nemen , stel dat je je luchtfles nergens meer kunt bijvullen oid...meestal kun je met 1 vol gevulde pcp buks toch wel een kogel of 40/50 verschieten op volle kracht.. De Hatsan Blits is ook heel leuke, semi-automatisch of vol automaat, zo is er ook nog de Hatsan Invader semi-automaat, leuk ding voor niet al teveel euro's, rond de €500 en dan in kaliber .25  6.35mm , wil wel aardig haha, kin je zo snel mee schieten als je de trekker kunt overhalen..:)

 

 

 

aangepast door zwolly
type foutjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast OBL-Rien
4 uur geleden, Jaap zei:

Pcp zal snel onder de wapenwet gaan vallen. Footpounds zijn extreem bij deze guns.

Simpele fx impact scoren voor het niet meer kan.

 

Als die dingen onder de wapenwet gaan vallen, dan heb je dus een illegaal wapen in huis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jaap,

 

Als hij zijn significant partner, op dezelfde manier aanraakt, als hij het pistool! 😋, aait...

Zal die persoon erg blij met hem zijn!😊🤣

En dan maar ontkennen dat guns mannen niet opwinden..?🤪😳😿🙀

 

Dit is niet iets wat je ff makkelijk in je jas, broekzak, rugzak mee sjouwt, he? 

Keep out of trouble! 🧨🏏🏓🗞🗡🛠🧯🔫💉😄😃😄

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sjuul zei:

@Jaap,

 

Als hij zijn significant partner, op dezelfde manier aanraakt, als hij het pistool! 😋, aait...

Zal die persoon erg blij met hem zijn!😊🤣

En dan maar ontkennen dat guns mannen niet opwinden..?🤪😳😿🙀

 

Dit is niet iets wat je ff makkelijk in je jas, broekzak, rugzak mee sjouwt, he? 

Keep out of trouble! 🧨🏏🏓🗞🗡🛠🧯🔫💉😄😃😄

 

Hahaha wat is dan de trekker.😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yin en yang,

 

Hahaha! Bedenk dat zelf maar! 

 

Nou, zeg! ...  😄😇

 

alles wat *men* wil laten bestaan, groeien, heeft aandacht & onderhoud nodig.🙄😋

Daarom loop ik nu ook te zweten, in mijn tuin! 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Admin

@-geanonimiseerd- Dat klopt, de katapult is in Nederland een verboden wapen, bezit is strafbaar, dus ook als je hem op eigen grond gebruikt. Dat wordt in het begin van deze draad al besproken, maar dat is wat naar achter gevallen.

 

In Belgie valt het onder de vrij verkrijgbare wapens. In de rest van Europa zullen ook andere wetten gelden. We hebben een hoop leden die niet in Nederland verblijven, dus ik wil dit onderwerp niet hard verbieden. Als iemand in Nederland er toch 1 wil kopen is dat op eigen risico, ik zou het niet doen. Er zijn genoeg vrij verkrijgbare wapens waarmee je kunt jagen. (Zoals hierboven al uitgelicht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...