Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zonder een "regering" zouden we veel beter af zijn!

Pin d"Ar
 Share

Recommended Posts

Zonder een "regering| zouden we veel beter af zijn! Daar ben ik helemaal van overtuigd.

We kunnen onze boontjes best zelf doppen!

En een 'regering' trekt narcisten en psychopathen aan. Vandaar dat een 'regering' leugenachtig is en veel aan diefstal doet (belastingen!).

Dus weg met de regering.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geen regering, iedereen met geld maakt de wetten, wapens op straat, geen ordehandhaving.

Dat heet Anarchie en Chaos.

Ik ben het ermee eens, het mag minder, maar als er geen orgaan is die de wetten laat naleven, 

dan krijg je een wereld van krijgsheren. 

Vroeger heette die Hertogen. In die tijd waren burgers slaven van hun heer.

Als je niet ongezond rijk bent, let dan op wat je wenst, voor je het weet leef je in een stammenoorlog.

Leuk om een knuppel in een hoenderhok te werpen, maar deze komt zeker naar je terug.

Link naar reactie

2 uur geleden, steve zei:

Geen regering, iedereen met geld maakt de wetten, wapens op straat, geen ordehandhaving.

Dat heet Anarchie en Chaos.

Ik ben het ermee eens, het mag minder, maar als er geen orgaan is die de wetten laat naleven, 

dan krijg je een wereld van krijgsheren. 

Vroeger heette die Hertogen. In die tijd waren burgers slaven van hun heer.

Als je niet ongezond rijk bent, let dan op wat je wenst, voor je het weet leef je in een stammenoorlog.

Leuk om een knuppel in een hoenderhok te werpen, maar deze komt zeker naar je terug.

Dat heb ik ook ooit zo gedacht en dat is natuurlijk wat de regering graag wil dat we denken.

Maar IS dat echt zo?

De regeringen hebben de afgelopen periode enorm veel ellende aangebracht. werkloosheid, middenklasse verdwijnt, economie er aan, oude mensen die in eenzaamheid moesten sterven,

enorme aantal suicides, en ga maar door.(En allemaal 'by design')

En nee, dat heet geen Anarchie en Chaos als er geen regering is, Ik ben er van overtuigd dat er mee chaos is met regering dan zonder regering.

Een regering is per definitie immoreel. daar zij mensen dingen laten doen die we nooit zouden toestaan als iemand anders het zou doen.

Link naar reactie

3 uur geleden, Pin d"Ar zei:

Dat heb ik ook ooit zo gedacht en dat is natuurlijk wat de regering graag wil dat we denken.

Maar IS dat echt zo?

De regeringen hebben de afgelopen periode enorm veel ellende aangebracht. werkloosheid, middenklasse verdwijnt, economie er aan, oude mensen die in eenzaamheid moesten sterven,

enorme aantal suicides, en ga maar door.(En allemaal 'by design')

En nee, dat heet geen Anarchie en Chaos als er geen regering is, Ik ben er van overtuigd dat er mee chaos is met regering dan zonder regering.

Een regering is per definitie immoreel. daar zij mensen dingen laten doen die we nooit zouden toestaan als iemand anders het zou doen.

Idd, in "landen"  als Somalie en Lybie werkt het ook prima, ik zeg doen!

• Leuk 2
Link naar reactie

12 minuten geleden, Vladimir zei:

Idd, in "landen"  als Somalie en Lybie werkt het ook prima, ik zeg doen!

Leg eens uit wat je precies bedoelt!

En wat denk je eigenlijk dat ik schrijf?

aangepast door Pin d"Ar
Link naar reactie

59 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Mag ik die vraag ook aan jouw stellen?

Wat precies stel je je voor in een land zonder regering?

Veel meer harmonie, creativiteit, broederschap, liefde etc.

Natuurlijk zullen er problemen zijn, maar wel veel en veel minder.

Want zoals ik al schrijf het een regering is per definitie immoreel.

Link naar reactie

17 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

Veel meer harmonie, creativiteit, broederschap, liefde etc.

Dit lijkt natuurlijk veel op de ideeën die het communisme verspreide, voordat duidelijk werdt dat communisme compleet faalde.

Hoe ga je ons overtuigen dat het wel zal gebeuren als we jou denkbeelden volgen?

17 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

Natuurlijk zullen er problemen zijn, maar wel veel en veel minder.

En hoe ga je die oplossen? Wanneer praten niet meer helpt, wat dan?

• Leuk 2
Link naar reactie

14 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dit lijkt natuurlijk veel op de ideeën die het communisme verspreide, voordat duidelijk werdt dat communisme compleet faalde.

Hoe ga je ons overtuigen dat het wel zal gebeuren als we jou denkbeelden volgen?

Dat weet ik niet. Moet ik nu hier eerst neerzetten hoe alle problemen opgelost worden?

Zie je zelf de onzin van de vraag niet? 

In ieder geval is de regering absoluut de oplossing niet. Zonder regering zullen de mensen veel creatiever zijn om de problemen op te lossen.

Link naar reactie

17 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Communisme???? no way!!! Het hele communisme is opgezet door een stel zeer rijke mensen,

Communisme en fascisme is zeker niet wat ik bedoel.

wat ik bedoel is: vrijheid.Dat kan je toch niet zeggen van communisme en fascisme? Hele rare reactie, sorry dat ik het zeg.

Link naar reactie

21 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

Dat weet ik niet. Moet ik nu hier eerst neerzetten hoe alle problemen opgelost worden?

Zie je zelf de onzin van de vraag niet? 

In ieder geval is de regering absoluut de oplossing niet. Zonder regering zullen de mensen veel creatiever zijn om de problemen op te lossen.

Je hebt de afgelopen weken kunnen zien hoe sommige hun problemen oplossen, als de wetgever niet kan ingrijpen. 

Vreedzame demonstraties , met harmonie, broederschap, creativiteit en liefde, en individuen die aan het plunderen sloegen.

Link naar reactie

35 minuten geleden, steve zei:

Je hebt de afgelopen weken kunnen zien hoe sommige hun problemen oplossen, als de wetgever niet kan ingrijpen. 

Vreedzame demonstraties , met harmonie, broederschap, creativiteit en liefde, en individuen die aan het plunderen sloegen.

Wat je vergeet te melden is dat het 'plunderen' is gedaan en opgestookt door de politie.

Zo heeft de politie zelf bakstenen gebracht naar de plekken waar veel chaos was.

zoek eens op  het begrip "agent provocateur" Mooie was dat de echte protesters er mooi niet in tuinden!

aangepast door Pin d"Ar
Link naar reactie

34 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

Dat weet ik niet.

Dus het antwoord op "hoe lossen we conflicten op wanneer praten niet meer gaat" weet je niet?

Vindt je dat zelf niet enorm zwak?

Dit is een essentiële vraag die je eerst zal moeten oplossen voordat je op enig bijval kunt rekenen.

De inbreker heeft liever dat je je deur niet op slot doet.

Jij wilt dat we de overheid wegdoen (o.a. politie, leger, rechtspraak).

Vindt je het gek dat ik dan een rat ruik?

Moet ik nu hier eerst neerzetten hoe alle problemen opgelost worden?

Al zou je dat willen, dat is onmogelijk.

Maar aangeven welke methode gebruikt zouden moeten worden is wel een minimum vereiste.

De regering is een oplossing van de mensen. De mensen kiezen elke dag weer voor deze oplossing.

• Leuk 1
Link naar reactie

39 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

wat ik bedoel is: vrijheid.

Wat bedoel je eigenlijk met vrijheid?

Wat is je definitie daarvan?

39 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

Hele rare reactie, sorry dat ik het zeg.

Vindt je het gekker dan "weg met de regering"?

• Leuk 1
Link naar reactie

1 minuut geleden, OBL-Rien zei:

De regering is een oplossing van de mensen. De mensen kiezen elke dag weer voor deze oplossing.

dat is een oplossing die eigenlijk niet kan, niet bestaat.

en ehhhhhh kiezen elke dag weer voor deze oplossing????????????????????????????

Leg dat maar eens uit!

en een minimum vereiste????

btw mee eens dat een regering per definitie immoreel is??

Link naar reactie

Wat bedoel je eigenlijk met vrijheid?

Wat is je definitie daarvan?

Vindt je het gekker dan "weg met de regering"?

Al het gedrag  wat een ander niet schaadt.

waarom is weg met de regering raar? 

aangepast door Pin d"Ar
Link naar reactie

1 minuut geleden, Pin d"Ar zei:

dat is een oplossing die eigenlijk niet kan, niet bestaat.

De laatste keer dat ik checkte was de regering er nog ?

en ehhhhhh kiezen elke dag weer voor deze oplossing????????????????????????????

Leg dat maar eens uit!

Wat telt is wat mensen doen, niet wat mensen denken.

Elke dag weer ondersteunen 99,99% van alle inwoners de regering, door het volgen van wetten, betalen van belasting, uitbrengen van stemmen etc etc.

Kijk naar wat mensen doen, niet naar wat mensen zeggen.

Ik ben er ook redelijk zeker van dat ook jij elke dag weer de regering steunt. Misschien "onder protest", maar wat er in je hoofd zit aan emoties is irrelevant. Enkel daden tellen.

en een minimum vereiste????

Yup. de regering cq overheid is een methode. Jij stelt voor die methode weg te doen. Dan moet je op zijn minst zeggen welke methode je dan wilt gebruiken. Stellen dat een methode "slecht" is, wel, ten opzichte van wat? een ideaal in jou hoofd dat je niet aan ons kunt uitleggen?

btw mee eens dat een regering per definitie immoreel is??

Dat ligt er aan welke moraliteit je aanhangt. En daar probeer ik juist achter te komen.

Voor mij is elk beroep op een gedefinieerde moraliteit (i.e. vastgelegd in schrift) een poging te profiteren van onwetendheid.

• Leuk 2
Link naar reactie

13 minuten geleden, Pin d"Ar zei:

Al het gedrag  wat een ander niet schaadt.

Dan verplaatst de vraag zich naar "wat is schade"?

Is het schade altijd en overal materieel? kan het immaterieel zijn? wat met schade op heel lange termijn die onzichtbaar is op het moment zelf?

Wie mag geen schade oplopen? alleen personen? of misschien ook het collectief? wat is er met bedrijven?

waarom is weg met de regering raar? 

waarom is "weg met een slot op de deur" raar?

• Leuk 1
Link naar reactie

Yup. de regering cq overheid is een methode. Jij stelt voor die methode weg te doen. Dan moet je op zijn minst zeggen welke methode je dan wilt gebruiken. Stellen dat een methode "slecht" is, wel, ten opzichte van wat? een ideaal in jou hoofd dat je niet aan ons kunt uitleggen?

wat een vreemde reactie. Als iemand iemand wil neerschieten kan je toch de revolver of het geweer weg doen? Dan vraag je toch niet naar een alternatieve methode?

Maar mss ben ik te onduidelijk. Zoals ik al eerder schreef is een regering per definitie immoreel en misdadig. M.a.w een 'regering'  is echt een misdadige organisatie

(btw dat hele corona gedoe was ook een terroristiche aanval door de ' regeringen"  op de 'gewone'  mens).

Link naar reactie

wat een vreemde reactie.

Wederzijds.

Als iemand iemand wil neerschieten kan je toch de revolver of het geweer weg doen? Dan vraag je toch niet naar een alternatieve methode?

Aha, dat je die vergelijking maakt verteld me al iets over hoe jij de overheid ervaart. Kennelijk zie jij maar 1 kant, en dat is de overheid het alleenrecht claimt op de initiatie van geweld.

En dat verklaart dan waarschijnlijk ook het daaropvolgende:

Maar mss ben ik te onduidelijk. Zoals ik al eerder schreef is een regering per definitie immoreel en misdadig. M.a.w een 'regering'  is echt een misdadige organisatie.

Wel, dat is dan jouw mening. Duidelijk.

Mijn menig is dat je dan erg simplistisch naar de samenleving kijkt. Op zich niet zo erg, dat gaat (waarschijnlijk / hopelijk) wel over als je ouder wordt. Mocht je al wat in de jaren zijn, dan heb ik wel wat sympathie voor je; je leven is dan niet gemakkelijk geweest.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator

De mens is in zijn kern een opportunist + narcist. (Fight or flight)

Dus verwachten dat die uit zichzelf "het beste"* zal (gaan) doen, is verwachten dat een olifant gaat vliegen: het zit niet in zijn aard. *Elk "goed" gedrag is aangeleerd en sterk cultureel bepaald als wat men als 'goed' bestempeld. En dan heb je ook nog het verschil tussen 'goed' voor het individue of 'goed' voor de groep.

Intrinsieke motivatie, dus helpen-werken-broederschap, zijn allemaal gestoeld op survival instinct: zonder werk geen eten, zonder helpen word ik zelf niet geholpen, zonder broederschap is eenzaamheid en mogelijk de dood mijn lot. Of te wel: puur individueel instinct wat vorm krijgt/gegeven wordt via cultuur. 

Zodra er een vorm van overvloed of vaardigheid is, b.v. X kan vuur maken of koken, ontstaan er "rollen" en taakverdeling.

Een regering is precies dat: het uitbesteden van taken. 

Of dat goed/slecht/positief/negatief gedaan wordt ligt aan een veelvoud van oorzaken.  

De vragen die OBL stelt zijn erg logisch en een gevolg van je stellingen. 

Wat doe je met mensen die *niet* in het ideaal meelopen? 

Ga je die straffen? En hoe handhaaf je dat? Voila, nu heb je de politie bedacht en de rechtspraak.

Niet iedereen is gezond: dus zijn uitkeringen etc nodig. 

Ziekenhuizen zijn nodig, wegen enz.

Wel handig als dat eerlijk verdeelt wordt en uitgevoerd via belastingen en ambtenaren. Enz. Uitbesteden van taken dus.

Vrijheid is een mooi ideaal, maar gezien hoe de mens in elkaar steekt écht een utopie.

Plus, zonder tegenslag geen groei... zonder kwaad geen goed.... licht is alleen zichtbaar in het donker... het leven zou maar saai zijn zonder weerstand, en eigenlijk ook zonder nut: leven is in mijn ogen leren. En leren kan niet zonder weerstand/slechte ervaringen. 

En om al die leer-ervaringen te ondervangen, te sturen en te begeleiden is er een regering. En bijna iedereen heeft dat ook nodig, leven zonder regels, zonder houvast (hoe oneerlijk of onrechtvaardig ook maar wel voorspelbaar) en zonder voorbeeld/leider...zonder zélf te vervallen in machtzucht...dat kan haast niemand.

Edit: creativiteit ontstaat door veel kennis te hebben. Kennis die je dan kan combineren en toepassen in andere / nieuwe situaties. 

Creatief zijn is dus ook erg gekoppeld aan intelligentie en toegang tot kennis.

Als je moe, arm en hongerig bent kom je niet toe aan creatief denken. 

Liefde is niet waarde-vrij. In de ene cultuur is vrije liefde over geslacht en leeftijdsgrenzen + aantallen , culturen, rangen, standen, castes of zelfs families heen toegestaan, in andere culturen niet. 

Meer liefde leidt dan dus ook al snel tot meer conflicten.

Ook omdat er een oerinstinct in liefde zit. (Die erg gezins/familie-gebonden is: "míjn familie)

"Meer liefde" voelt als opgedrongen intimiteit, als ongekozen gedwongen eenheid.

"Meer liefde" wordt ook vaak gezegd als excuus voor wangedrag en dwang tot acceptatie daar van. Begrip, respect en geduld worden bedoeld maar het wordt onder Liefde weggeschoven. Dat is natuurlijk grote onzin. Liefde is wederzijds en vrijwillig. En eigenlijk onstuurbaar en niet afdwingbaar Het is er, of het is er niet. Meer liefde willen is dus eigenlijk als concept al kansloos omdat liefde geven een gunst is. En de mens in de kern een opportunistische narcist. Waarbij liefde dus eigenlijk alleen via biologische lijnen (bloedverwanten of (potentiele) kind-verwekker) aanwezig is: nurture. Alles daar buiten verzwakt de fight and nurture reflex. En is dus kansloos.

• Leuk 4
Link naar reactie

37 minuten geleden, Info_junky zei:

Vrijheid is een mooi ideaal, maar gezien hoe de mens in elkaar steekt écht een utopie.

Ik denk dat je de definitie van vrijheid dan te ver opgerekt hebt.

Vrijheid heeft m.i. altijd plaats binnen een gestructureerd kader, vrijheid zonder kader is chaos. Maar als je dat zo ziet, dan is vrijheid niet zo heel erg vrij meer. Voor mijzelf heb ik dan ook de conclusie getrokken dat het begrip vrijheid vooral om emotionele/manipulatieve redenen gebruikt wordt.

Op zich niet zo heel erg verassend want er bestaat geen "ding" dat vrijheid is. Vrijheid is een mentale voorstelling, een concept, dat enkel binnen het brein leeft. En als zodanig zal iedereen vrijheid anders beleven en anders willen invullen.

Onvrijheid leeft daarmee ook in het brein, en wat de een als onvrij ervaart zal de ander juist prettige stabiliteit noemen.

Ik kan er in ieder geval niets meer mee. En paradoxaal genoeg geeft mij dat juist meer vrijheid dan ooit tevoren ? (zelfs het idee 'vrijheid' beperkt me niet langer)

• Leuk 4
Link naar reactie

3 uur geleden, OBL-Rien zei:

Wederzijds.

Aha, dat je die vergelijking maakt verteld me al iets over hoe jij de overheid ervaart. Kennelijk zie jij maar 1 kant, en dat is de overheid het alleenrecht claimt op de initiatie van geweld.

En dat verklaart dan waarschijnlijk ook het daaropvolgende:

Wel, dat is dan jouw mening. Duidelijk.

Mijn menig is dat je dan erg simplistisch naar de samenleving kijkt. Op zich niet zo erg, dat gaat (waarschijnlijk / hopelijk) wel over als je ouder wordt. Mocht je al wat in de jaren zijn, dan heb ik wel wat sympathie voor je; je leven is dan niet gemakkelijk geweest.

Tsja, het 'geloof' in de "overheid" gaat zo te zien erg diep.

En hoe ik de overheid 'ervaar??? Hmmmm, ik kijk er redelijk objectief naar, en als je dat doet zie je dat het een criminele organisatie is.

Loil, ik kijk simplistisch naar de samenleving? Sorry, maar je kent me totaal niet. Ik ben wel redelijk oud, en heb zeker een en ander meegemaakt , net als iemand anders.

Dus ik zie dit maar als een slecht voorbeeld van een persoonlijke aanval.Waarschijnlijk omdat ik de religie van de 'regering' aanval.

Anyway,

Wat vind U van een groep die van u eist dat u iedere maand een bepaald bedrag betaalt en dat dat ook nog eens wordt gebruikt voor iets waar u niet achter staat.

En als u niet betaalt komt er iemand of een groep naar u toe om zaken die u bezit om van u af te pakken, of om u te ontvoeren?

Link naar reactie

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...