Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
wandering neone

domino effecten tot?

Recommended Posts

Dan was er corona, en voor je het weet ligt de US plat door onrusten (héél gelijkaardig met Venezuela een tijdje terug).

Als dominosteentjes met elkaar verbonden, want als corona iets heeft bereikt, is het zeker ook het blootleggen van onderhuidse maatschappelijke problemen, waaraan nooit echt iets aan gedaan is geweest.

Onderhuids etterend racisme, ouderen die gedropt worden in onderbemande zorgcentra, de hyper interconnectiviteit van deze wereld, waardoor dit virus zich makkelijk heeft kunnen verspreiden, het gebrek aan onderzoek en preventie van deze, en tal van andere zaken, all in the name of "efficiency"

Het zijn maar enkele voorbeelden, en ik vrees dat het ook in de EU gaat beginnen druppelen ...

Ik blijf hopen dat ik het verkeerd heb ...😔 Maar mij lijken deze allemaal dominosteentjes, die een einde betekenen van een meer tolerante, stabiele tijd 😞

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
8 uur geleden, wandering neone zei:

ligt de US plat door onrusten

Dat valt nogal mee. Luister niet te veel naar de media.

Er zit zelfs een heel positief kantje aan: Antifa lijkt de zondebok te worden deze keer! (terecht imo) Ze hebben de dans lang weten te ontspringen, maar nu lijkt hun doek te vallen.

Onderhuids etterend racisme

Alweer media imo. Er is imo nauwelijks "echt (1)" rasisme meer onder de blanken. Maar er zijn wel politieke partijen die er behoefte aan hebben om dit vuurtje te stoken.

(1): Als een diepgevoelde overtuiging dat het ene ras beter zou zijn dan het andere. Er is natuurlijk wel een bewustzijn dat men anders is.

die een einde betekenen van een meer tolerante, stabiele tijd

Dat zit er dik in, is niet per se slecht...

Deze post delen

Op 1-6-2020 om 16:43, OBL-Rien zei:

Alweer media imo. Er is imo nauwelijks "echt (1)" rasisme meer onder de blanken. Maar er zijn wel politieke partijen die er behoefte aan hebben om dit vuurtje te stoken.

(1): Als een diepgevoelde overtuiging dat het ene ras beter zou zijn dan het andere. Er is natuurlijk wel een bewustzijn dat men anders is.

Volgens mij maakt het als ontvangende partij niks uit of iets voorkomt uit wat jij "echt" racisme noemt.

Ik denk dat het aantal openlijke en fanatieke racisten inderdaad wel meevalt, maar racisme is er in vele vormen en gradaties zeker volop.

Of de huidige opleving van de anti racisme beweging er nu is als gevolg van het domino effect na Corona betwijfel ik. Ik denk dat het eerder een optelsom is van de vele "incidenten" die er de afgelopen jaren geweest zijn, naast het haast "standaard" en systemisch aanwezige racisme en nu is de maat vol.

Mogelijk heeft de afgelopen Corona periode wel bijgedragen aan bv. de saamhorigheid die mensen voelen, of het idee "it's now or never" of iets dergelijks, er zal beslist invloed van uit gaan. Maar de oorzaak zit (imo) in "de maat is vol".

Gegroet,

Nunya.

Deze post delen

14 uur geleden, Nunya zei:

maar racisme is er in vele vormen en gradaties zeker volop.

Voor mij is dit analoog aan psychische ziektes: we definieren er naar hartelust op los om zodat de psychiaters werk hebben.

Met rasisme zie ik dat men een -overigens niet benoemde- norm als "normaal" neerzet en iedere afwijking daarvan als rasistisch bestempeld. Die norm verschuift ook ieder jaar (en tegenwoordig welhaast iedere week). Was je vorig jaar nog een voorloper en voorbeeld, dit jaar ben je een rasist met hetzelfde gedrag.

Wanneer we zo doorgaan, dan zie ik maar 1 mogelijke uitkomst: uit elkaar gaan. Is dat de bedoeling?

Deze post delen

5 uur geleden, OBL-Rien zei:

Wanneer we zo doorgaan, dan zie ik maar 1 mogelijke uitkomst: uit elkaar gaan. Is dat de bedoeling?

Ik zal niet hier verder off topic de discussie aangaan over of er racisme is en wat dat dan is.

Als je dat wel wilt, laat maar weten in welk passend topic je me verwacht 🙂

Gegroet,

Nunya.

Deze post delen

4 minuten geleden, Nunya zei:

Ik zal niet hier verder off topic de discussie aangaan over of er racisme is en wat dat dan is.

Als je dat wel wilt, laat maar weten in welk passend topic je me verwacht 🙂

Gegroet,

Nunya.

Ik weet eigenlijk niet of dit thema hier gewenst is. Persoonlijk ben ik er niet echt in geïnteresseerd. Dus nee, dat hoeft van mij niet.

Wat me wel interesseert is de mogelijke consequentie. Ik heb het gevoel dat er steeds meer stemmen opgaan voor scheiding in de USA.

Het grote probleem daarbij is dat invloeden uit de USA ook hier bij ons intrek vinden. (domino effecten)

Ook al zijn de problemen hier heel anders dan in de USA.

Zouden er ook hier stemmen opgaan voor scheiding?

En zo ja, hoe zou dat dan ingevuld moeten/kunnen worden?

Let wel, bovenstaande vragen zijn eerder retorisch bedoeld. Al mag natuurlijk iedereen er zijn zegje over doen 😉 

Deze post delen

Op 11-6-2020 om 14:39, OBL-Rien zei:

Het grote probleem daarbij is dat invloeden uit de USA ook hier bij ons intrek vinden. (domino effecten)

Dat klopt wel voor een aantal zaken, maar het meeste wordt gelukkig niet 1 op 1 over genomen.

Vaak heb je het dan over culturele beïnvloeding, politieke beïnvloeding en financiële beïnvloeding.

Of dat dan het domino effect is wat in deze post bedoeld werd weet ik niet. Gaat dat niet meer over het ene fenomeen wat het andere veroorzaakt, wat vervolgens weer iets aanzwengelt ?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...