Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kruiden en specerijen in grotere hoeveelheden


Chinook

Aanbevolen berichten

Ha medepreppers,

 

Mijn kooplust werd in het buitenland (opnieuw) geprikkeld toen ik op een markt daar weer van die heerlijke grote zakken met kruiden - die je zelf kunt scheppen - zag staan. En begon mij af te vragen hoe jullie kruiden inslaan. Ik heb een heleboel potjes ingeslagen maar bedacht me dat ik net zo goed een enorme zak vol kruiden kon kopen. Ik vond deze website: http://www.naturalspices.eu/kruiden-specerijen.html die mij wel wat leek.

Maar; misschien kopen jullie het wel heel ergens anders en goedkoper (bij de toko misschien ;)) dus vandaar eerst even de vraag aan jullie :)

 

kruidenmarkt-istanbul.jpg.097922285d95cf4ecbbcd2c991fa2f79.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Chinook,

 

Gebruik je de kruiden voornamelijk als smaakmaker of heb je ook verdiept in de werking van de kruiden ?

 

Zoek vooral de kruiden die ik niet zelf kan maken. De 'keukenkruiden' en dergelijke heb ik allemaal zelf en heb ik ook 'verstand' van.

Daar maak ik dan ook mijn eigen kruiden van voor door het eten.. maar bijvoorbeeld kerriepoeder of kurkuma moet ik toch kopen.

Peper kweken we ook zelf dus dat is ook het probleem niet :)

Dus voornamelijk als smaakmaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pardon? Glutamaat zit vaak in bouillon en zo, maar bij enkelvoudige kruiden zal je dat niet vinden hoor.

 

Helaas is de waarheid anders

 

Vraag het aan mijn kruidenier ;)

 

stukje homepagina

In de loop der jaren is de vraag naar kruidenmengsels zonder zout enorm gestegen.

 

Gelukkig hebben wij aan deze vraag kunnen voldoen en wordt het aantal producten dat wij zonder zout verkopen steeds groter, evenals de vraag naar artikelen zonder E-621.

 

Meer informatie hierover vindt u onder de knop specialiteiten.

 

Groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou veranderen van kruidenier.

Als ik thijm, koriander, peterselie, oregano, kerri, kortom gelijk wat koop bij onze leverancier of zelfs de supermarkt, zit daar NIETS anders bij.

 

nasi kruiden wel

 

bij hem niet

 

Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha medepreppers,

 

Mijn kooplust werd in het buitenland (opnieuw) geprikkeld toen ik op een markt daar weer van die heerlijke grote zakken met kruiden - die je zelf kunt scheppen - zag staan. En begon mij af te vragen hoe jullie kruiden inslaan. Ik heb een heleboel potjes ingeslagen maar bedacht me dat ik net zo goed een enorme zak vol kruiden kon kopen. Ik vond deze website: http://www.naturalspices.eu/kruiden-specerijen.html die mij wel wat leek.

Maar; misschien kopen jullie het wel heel ergens anders en goedkoper (bij de toko misschien ;)) dus vandaar eerst even de vraag aan jullie :)

 

Weet iemand hoe het met de houdbaarheid zit? Natuurlijk droog/koel/geen zonlicht, maar hoelang is bijv 5k gemalen peper houdbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je de peper gemalen kopen? Koop ongemalen specerijen en een molentje, kun je zelf malen. Veel lekkerder.lYV9C

 

Dat is helemaal waar.

Ik snap niet waarom er mensen zijn die überhaupt gemalen peper kopen.

Koop 2 molens, 1 met witte en 1 met zwarte peper.

Je zal hierna nooit meer gaan voor gemalen peper.

Het zelfde geld ook voor koffie.

Gewoon lekker zelf malen en je koffie smaakt 10 keer zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je de peper gemalen kopen? Koop ongemalen specerijen en een molentje, kun je zelf malen. Veel lekkerder.

 

Een zelf geslachte koe is vast ook lekkerder maar toch beantwoord dat niet m'n vraag over de houdbaarheid. Ongemalen peper is vast langer houdbaar dan gemalen peper, maar waar hebben we het over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zelf geslachte koe is vast ook lekkerder maar toch beantwoord dat niet m'n vraag over de houdbaarheid. Ongemalen peper is vast langer houdbaar dan gemalen peper, maar waar hebben we het over?

 

Technisch gezien zal het wel jaren houdbaar zijn. Het verliest echter zijn smaak na het malen. Hoe snel dat gebeurt, weet ik niet. Kwestie van maanden denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zelf geslachte koe is vast ook lekkerder maar toch beantwoord dat niet m'n vraag over de houdbaarheid. Ongemalen peper is vast langer houdbaar dan gemalen peper, maar waar hebben we het over?lYV9C

 

Er gaat inderdaad niets boven een zelf geslachte koe.

Het is alleen erg onpraktisch omdat je voor het eten van 1 biefstuk, van 500 gram, je nog met een restant zit van ongeveer 700 KG.

 

Als antwoord op je vraag.

 

http://nl.wikibooks.org/wiki/Kookboek/Peper

 

 

 

Dus "vrijwel" onbeperkt houdbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...