Ga naar inhoud
GENEGEERD

Top 5 producten die je niet moet aanschaffen.


cerdo

Aanbevolen berichten

Mijn tip: probeer je voedsel voor je het koopt.

Heb ooit meerder aknt en klaar maaltijden (a la struik) gekocht voor SHTF. Tegen de tijd dat het spul aan de datum kwam en we het wel moesten eten bleek het niet weg te kauwen te zijn.

We hebben het maar weggegeven aan een of ander voedselprogramma. Hopelijk heeft er iemand nog wat aan gehad.

Idem met goulashsoep die we in Duitsland per tray hadden gekocht: veel te zout naar onze smaak. Is ook meteen naar de voedselbank gegaan.

 

Bedenk goed: je zult in een SHTF scenario op gegeven moment inderdaad alles eten wat er maar te krijgen is. MAAR, je hele systeem zal het een stuk gemakkelijker hebben als het voedsel is dat je lijf al kent en ook gewend is.

Koop dus geen enorme hoeveelheden voedsel omdat het goedkoop is zonder het eerst uit te proberen.

 

Verdere miskoop:kapotte Coleman lantaarn. M.a.w. keur je goederen goed voordat je ze aanschaft. In ons geval was de pomp kapot. Helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 109
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En weet je wat nou zo opvallend is, dat veel forumleden nog steeds hiervan NIET hebben geleerd....... ze kopen nog steeds bagger kwaliteit omdat het zo lekker goedkoop is...........:confused:

 

tja als je weinig geld hebt? dan denk ik gewoon logisch: Beter iets dan niets! gewoon zuinig aan doen met het goedkope spul en er een paar extra van aanschaffen. gaat er 1 kapot, dan heb je onderdelen voor de volgende die mischien kapot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tip: probeer je voedsel voor je het koopt.

Heb ooit meerder aknt en klaar maaltijden (a la struik) gekocht voor SHTF. Tegen de tijd dat het spul aan de datum kwam en we het wel moesten eten bleek het niet weg te kauwen te zijn.

We hebben het maar weggegeven aan een of ander voedselprogramma. Hopelijk heeft er iemand nog wat aan gehad.

Idem met goulashsoep die we in Duitsland per tray hadden gekocht: veel te zout naar onze smaak. Is ook meteen naar de voedselbank gegaan.

 

Bedenk goed: je zult in een SHTF scenario op gegeven moment inderdaad alles eten wat er maar te krijgen is. MAAR, je hele systeem zal het een stuk gemakkelijker hebben als het voedsel is dat je lijf al kent en ook gewend is.

Koop dus geen enorme hoeveelheden voedsel omdat het goedkoop is zonder het eerst uit te proberen.

 

Verdere miskoop:kapotte Coleman lantaarn. M.a.w. keur je goederen goed voordat je ze aanschaft. In ons geval was de pomp kapot. Helaas.

 

Struik hahaha toevallig een blik van gehaald een weekje terug. ik had een soepblik nodig voor mijn hout gas brander project. Ik heb normaal altijd unox soep als ik het uit blik neem, nu heb ik struik geprobeerd, het was tenslotte zonde om de soep weg te gooien. Maar wat ranzig, ik weet dat als je echt honger hebt alles zou eten, maar zelfs dit eet ik geen 2e keer. een paar happen en ik heb het aan de hond gegeven.. vreemd genoeg keek ook hij me aan alsof hij wilde zeggen: bekijk het even. hij is spontaan zijn brokken gaan op eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdens oefeningen heel wat blikjes Struik verorbert. Ik vind ze altijd prima te eten. Maar misschien had ik altijd wat meer honger?

 

Verder hanteer ik bij mijn aankopen alyijd een paar regels:

1. You get what you pay for ( je krijgt waar je voor betaald )

2. als de prijs te mooi is om waar te zijn, IS hij ook te mooi om waar te zijn

3. ik prep voor noodgevallen, wanneer je dus niet met je klacht terug kunt naar de winkel/webshop. Daarom spaar ik altijd maar wat langer totdat ik kan kopen waar ik bij mijn research op uit ben gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens vroegere kampeeruitjes ook heel wat Struik gegeten, best goed hoor.

Pas nog zo'n alluminium leger blik a la Struik gegeten...ook goed.

 

Ik zeg ook niet dat de Struik maaltijden niet goed zijn.

Echter, dit waren de goedkopere varianten daarop. Erg vet, weinig smaak en heel erg zout.

Omdat ik zelf graag rouleer in mijn voorraad (en dus ook daadwerkelijk mijn oudere voorraad verbruik) paste dit niet in ons programma (om het maar erg plastisch uit te drukken).

We vonden het gewoon niet lekker. Ik geef dan liever mijn geld uit aan zaken die we wel eten en dus kunnen rouleren.

 

Echt, Struik (en nep-Struik) voor iedereen die dat lekker vindt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Miskoop vandaag: Een sealapparaat voor plastic zakjes de 'handy sealer', leek me een handig klein apparaatje op batterijen. Niet dus... op 2 verschillende soorten plastic zakjes geprobeerd. De ene scheurde die kapot en bij de andere deed ie helemaal niks.

Kan gelukkig retour met de bon!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
OK, dan ga ik ook met de billen bloot! Ondergetekende was ooit ook in het bezit van zo'n Übercoole SuperMacho Who's the Boss, Rambo Knife met toeters en bellen in het holle handvat. Was inderdaad niet zo duur, stond inderdaad heel cool aan je mil.riem, maaaar.... was ook zo kapot. Mooie levensles in de praktijk: goedkoop is duurkoop en sprookjes bestaan alleen voor de verkopers van dit kermisspul.

 

Ach ja, wie had hem niet???

Hahhaa...ook ik hoor erbij :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet kopen: kant-en-klare survivalkits. De kwaliteit is meestal ondermaats, essentiële dingen ontbreken vaak, het is niet toegespitst op jouw wensen en situatie en de kwaliteit is vaak belabberd.

 

Ik heb vorig jaar voor de halve prijs bij de ANWB zo'n gele tas met een door de overheid aanbevolen noodpakket gekocht. Wát een bagger!! Een goedkope blikken multitool, een gammel radiootje op batterijen, plastic zaklamp met B-merk batterijen en nog wat spul. Zelfs de halve prijs was minder dan de waarde van de individuele artikelen.

 

dat is met alles wat je koopt... er wordt niets verkocht voor geen winst... ze maken altijd minimaal 75% winst op elke product dus zelf al doen ze 75% korting komen ze op hun eigen geld uit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miskoop vandaag: Een sealapparaat voor plastic zakjes de 'handy sealer', leek me een handig klein apparaatje op batterijen. Niet dus... op 2 verschillende soorten plastic zakjes geprobeerd. De ene scheurde die kapot en bij de andere deed ie helemaal niks.

Kan gelukkig retour met de bon!

 

alles op batterijen is slechter

 

behalve smartphones psp etc... maar die gaan dan ook niet lang mee... koop op batterijen alleen dingen die je echt nodig hebt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

25kg graan en er achter komen dat een graanmolentje 300 euros kost.

combinatie van 12volt zonnepaneel en 12 volt accu.

goedkope infrarood nachtkijker zo goed als waardeloos.

 

En inderdaad de goedkope shake-lampen en aandraai lampen terwijl de duurdere wel goed werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katoenen pub-tentje van de landmacht. Loodzwaar, nog zwaarder als hij nat is, lekt altijd, voor één persoon + tas veel te klein. Een speelgoedtentje van Bart Smit is nog beter.

 

Ja, de mijne leek wel eens op een klein overdekt zwembadje. Wat redelijk hielp was de openingen aan het einde van de ritsen dichtstikken. Wanneer de deurtjes dichtgeritst zijn een klein plastic zakje half naar buiten steken zodat de regen niet naar binnen kon druppen. En goed inspuiten met Nikwax Cottonproof.

Als je de tent op de juiste manier oprolt past hij prima in de zak. Ik geef toe, het houdt niet veel over, maar het past wel.

En vervolgens moet je iemand inhuren die hem voor je draagt want het ding is inderdaad loodzwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijk zaklampen op batterijen veel beter dan die versie met een snoer:p

 

 

haha lijkt mij ook...

 

beste zijn toch maglites die door polities securitas en zo gebruikt worden... keiii duur en om de paar uur moet je het opladen...

 

 

ik denk dat je beste zo een zaklamp met een handmatige dynamo beste kunt kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader: 5 producten die je niet moet kopen: Kennen jullie deze NOG? Nog, nog...?

 

De meeste hebben er als jongetje vast wel één gehad, het uber coole, made in Taiwam (even the Chinese didn't want to make it!), superdepuper, 10 Gulden Rambo mes! Met afschroefbaar kompas, lucifers, vishaakjes en een slijpsteen waar je geen ruk aan had. Maar cool was 'ie wel! En dat voor een tientje!

Rambo.jpg.e13915674a05f36821bda9e80f09920b.jpg

 

Ja man, viel enigszins tegen, maar wel te verwachten voor die prijs. Enige wat ik van dat rambo mes wel goed kan gebruiken is die kompas. En die slijpsteen kun je mischien je vingernagels mee slijpen... :p

 

Maar stel, je zou het mes bewerken met horseradish en azijn, zou dat mes dan wel goed zijn? Vraag me af van welk materiaal het gemaakt is trouwens, zwart metaal als mes ken ik helemaal niet. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonnepanelen

En nu denk je huh waar heeft die het nou over die wil ik juist hebben.

Ik heb in het verleden goedkope poolse zonnepanelen gekocht.

 

Hoe herken je deze?

 

Nou ten eerste de prijs en daarna het vermogen.

Dat kan je meestal zien op de achterkant door middel van het gemiddelde vermogen wat een paneel leverd.

Let als je een zonnepaneel koopt op de ampere en niet op de voltage

Hoe hoger de ampere des te beter zijn de panelen.

Poolse hebben bv 130watt en 3,15 ampere

Goede panelen hebben 130 watt en 8,00 ampere,maar je hebt ze ook nog beter in 10,00 ampere.

Goekoop is duurkoop en daar trap je maar een keer in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
. Een website met misschien wel een miljoen producten word ook tot nul bombardeert, haha word nog wat. :o

 

volgens henzelf zijn het er "maar" 80.000. Is evengoed nog veul ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Mijn tip: probeer je voedsel voor je het koopt.

Heb ooit meerder aknt en klaar maaltijden (a la struik) gekocht voor SHTF. Tegen de tijd dat het spul aan de datum kwam en we het wel moesten eten bleek het niet weg te kauwen te zijn.

We hebben het maar weggegeven aan een of ander voedselprogramma. Hopelijk heeft er iemand nog wat aan gehad..

 

whoehahahahaha, jij vond het niet te vr%$*&$n en die arme sloeber die zijn eten van de voedselbank kreeg moest er een pilsje bij drinken om het weg te krijgen. En wij maar mopperen op die bierdrinkende zwervers in de stad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
-goedkope firestarter

 

Waaraan herken je dan een goede firestarter? Qua prijs verschillen ze nogal van elkaar. Wat is dan goedkoop?

Nu je het zegt, volgens mij werkt mijn laatste aanwinst veel moeilijker dan mijn eerste. Eens een testje doen binnenkort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waaraan herken je dan een goede firestarter? Qua prijs verschillen ze nogal van elkaar. Wat is dan goedkoop?

Nu je het zegt, volgens mij werkt mijn laatste aanwinst veel moeilijker dan mijn eerste. Eens een testje doen binnenkort

 

up youtube staan erg veel filmpjes over firestarters, merken, gebruik en waar je op moet letten

de eerste firestarter die ik ooit kocht was redelijk geprijst, maar brak in 2-en na 4 keer striken

ik heb op oudorado toen er een gekocht met de beste recenties, die gebruik in nu nog

 

testen van je spulletjes is zowiezo nooit verkeerd, tenzij ze maar een beperkt aantal keer te gebruiken zijn (dan is het misschien zonde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn broer had een rambo mes...1 keer goed schudden en het mes zelf begon te rammelen in het handvat.Was ook heel snel bot, snijblad beschadigde snel..laat staan de lage kwaliteit spulletjes in het handvat. Zo al niet slim, want als je je mes kwijt raakt ben je alles kwijt. Hij was trots op dat mes..maar ja..hij heeft nog steeds niet dezelfde kijk op dingen als ik heb.

 

Een tent dat langer duurt dan een goede 10 minuten om op de zetten is al een slechte koop in mijn mening. Tenten met veel losse onderdelen ook..in shtf situatie zijn die moeilijk tot niet te vervangen. Ooit had ik een tent dat zwaarder was dan mijn backpack...was een hele goede, maar dat kreng was het eerste dat ik dumpte zodra ik een ander in het oog kreeg. Geen goede koop dus, behalve als je het in je auto houd.

 

Goedkope zwitserse zakmessen! na paar keer gebruiken had ik de onderdelen los in de hand...gelukkig niet gesneden aan het handvat, de schroevendraaier gelukkig niet door de handpalm, de tandestoker gelukkig niet onder de nagels....

 

De meeste schroevendraaiers zijn slechte kopen. Zoek naar 1 dat niet al te klein is kwa lengte, en dat een hoog breekpunt heeft. Een goede schroevendraaier kan je ook als breekijzertje gebruiken voor ramen, kratten etc. Verwacht alleen niet dat je een standaard deur met bolt sloten open krijgt.

 

standaard licht gewicht slaapzakken...mooi dat ze zo licht zijn, maar als ze nat worden dan worden ze ook weer moeilijk droog, en verwacht niet dat ze in de winter je ook al te warm houden. Al is het beter dan niets.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...